![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *haalt de schouders op*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Het is anders jouw liberalisme dat veel van deze ellende mogelijk maakt! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke ellende?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Misschien dat er wel een verdoken element inzit. Ik heb weinig helden, maar de IRA-leden zijn voor mij wel mensen waar ik naar opkijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() het massaal naar hier halen van vreemdelingen om economische redenen! Het overgrote deel van onze maatschappelijke problemen is DAAR op terug te brengen.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar te zwijgen dat het doelbewust halen van vreemdelingen, door een overheid nu ook niet bepaald liberaal is. Het enige wat liberalen zeggen is dat mensen mogen gaan en staan waar ze willen, zonder de rechten van anderen aan te vallen. Dit wordt echter ingeperkt door een sociale zekerheid. Verderfelijk middel, dus. Ik vraag het je eens. Wat zijn - volgens u - die 'economische redenen'? Dat heeft toch écht te maken met het in stand houden van de SZ. En met niets anders. Dus als je gaat kankeren, doe het dan op zij die ervoor verantwoordelijk zijn. Citaat:
Maar goed. Sebiet ga je nog zeggen dat 'immigratie' in de jaren stilletjes een gegeven was dat bepaald werd door de vrije markt. Ik dacht toch echt dat de Belgische overheid daar serieus wat mee te maken had...
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() In het geheel niet. Je moet eens de gedichten van de martelaar Pádraig Pearse lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, je moet het zo zien: de immigranten die hier binnen komen en een beroep doen op de sociale zekerheid, moeten toch de tijd hebben zich te integreren en zich klaar te maken om een job uit te oefenen? Je kunt niet verwachten dat een kersverse inwijkeling al meteen systeem meedraait. Alles moet zn tijd hebben, zie het als een investzering in de maatschappij. Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 2 november 2007 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom niet? Omdat in beide gevallen het niét gebruiken zou betekenen dat ik gestraft wordt doordat een overheid het (quasi-)monopolie daarop heeft. Maar door het institituut 'sociale zekerheid' heb je de huidige manier van immigratie. En die is, natuurlijk, verderfelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben ongehuwd, en ik werk intussen al. En ik moet gigantisch veel belastingen betalen. Maar ik kan mij daar best overheen omdat ik weet dat het grotste deel goed besteed zal worden, en niet alleen aan SZ. Citaat:
Trouwens, je moet de baby niet met het badwater weggooien hé ![]() Er zijn idd misbruiken, en soms serieuze misbruiken. Die misbruiken moeten aangepakt worden, en liefst grondig. En ik geloof wel dat dit nu tot het besef gekomen is vd politici, en dat daar nu eindelijk eens werk van gemaakt zal worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() De feitelijke kern van deze opgeblazen poco-storm luidt eigenlijk als volgt:
Citaat:
In deze contreien combineert men dit soms met boomklimwedstrijdjes, om zo snel en zo hoog mogelijk op te klimmen om favoriet te zijn, tot de volgende uitdager zijn kans waagt. Daar is niks vernederend of racistisch aan, zou ik zo zeggen. 'Om ter eerste" in wat dan ook, is van alle tijden en culturen. Much ado about nothing, dus. Veel zal dan ook wel afhangen van de waardering die de trainer overheeft, voor de inspanningen en prestaties die de voetballer aflevert. Of het ene met het andere verband houd, weet ik niet. Echter, om het vermoeden van racisme in deze zaak iets ruimer dan binnen de Congolese landsgrenzen te situeren, stel ik voor om de diepgekwetste heer Matumona eens een andere naam te geven. Laten we hiervoor even het pseudoniem Mr. Schwarz gebruiken en laat dit beloftevolle voetbaltalent nu eens afkomstig zijn, van in het verleden vanuit datzelfde Congo geimmigreerde overgrootouders naar, ik zeg maar wat, Schotland bv. Is het dan ook even 'racistisch' als diezelfde trainer zou zeggen: " Doe je ruiten rokje om en ga nog wat met je doedelzak spelen..." Of ergens afkomstig uit een verpauperde mijnstreek in Wales: " Kruip terug in je diepste put en kap nog wat kolen uit..." Uit Oostenrijk: "Ga in de bergen nog wat jodelen in je beste lederhose, met een koeiebel rond je nek..." Of Spanje: " Ga tussen de siesta's door, eens met de stieren spelen of appelsienen plukken..." Frankrijk: " Met wat vin, pain en boursin, zult ge beter uwe plan kunnen trekken... " Duitsland: " Over discriminatie en racisme, kunde gij maar beter zwijgen, mein Herr ..." China: " Kunt ge daar niet wat rijst gaan kweken of CD-tjes kopieren of zo... " Australie: " Ga nog wat op kangoeroe's jagen met uwen digidoodle dinges..." Japan: " Mss kan je daar beter een karaoke- of sushibar openen... " Mexico: " Ga maar wat cactussen tellen in je achtertuin of kweek ze..." Nieuw-Zeeland: " Kunnen ze daar niet wat extra schapenkwekers gebruiken ..." Italie: " Zeg, ga thuis eens wat spaghetti of zo gaan uitvinden...i Belgie: " Go nor oas manneke, a moeder ee viskes gebakke..." Enz, enz, keus genoeg blijkbaar. De aangehaalde context van elk respectief land, betreft eveneens de vrij frequente en voorkomende economisch-maatschappelijke verwijzingen ernaar, die mee deel uitmaken van de 'cultuuridentiteit' van de betreffende periferie, hoewel opgesteld en bedoeld in karikaturale zinsbouw. Is er hier dan ook sprake van zgn 'racisme' en hoe diep gaat dat kwetsen trouwens en is die zgn 'gekwetstheid' objectief wel meetbaar ? Hoe dan ? Ik vermoed dat de poco-lakeien en het regime-advocaatje van de heer Matumona een iets minder grote muil zouden opzetten, mocht een van bovengenoemde hypothesen zich onverhoopt voordoen, wegens geen halve poot om juridisch op te steunen. En dan had ik Mr. Schwarz nog niet eens een blanke of aziatische huidskleur toebedeeld. Dan zou het CGKR helemaal geen vin meer verroeren... ![]() ![]() Zoals we in de toekomst nog meer van deze idioterie zullen krijgen, in het kader van het behoud van Belgique, is dit weer een zoveelste vaudeville, die benaming nog zelfs niet waardig. Maar zoals ik reeds hierboven stelde, much ado about nothing, dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks aan de hand dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Vermeersch heeft nooit "ge zijt nen aap" gezegd. Maar, wie het schoentje past, trekke het aan, de zwarte heeft dat wél zo verstaan, omdat hem aangeraden werd bananen te verorberen.
Laatst gewijzigd door forumspook : 3 november 2007 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() We leven in een bananenrepubliek.
Oeps! ![]() ![]()
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoals? "ge had beter straatkeerder geworden" , "ge had beter op de markt gaan staan (met kokosnoten)", "dat is een bal, hoor, ge moogt daar tegen sjotten, dat is ni in sjokola" ![]() |
|
![]() |
![]() |