Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 2 november 2007, 18:45   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het is wel niet aan den Waal te danken, maar de nazaten van de Vlaemsche dompelaars die in 1918 terugkeerden naar Ieper, zien zich nu 3dubbel beloond door den toevloed van de Engelsche toeristen in hunne stad.
Met dank aan den Waal voor zoveel ongewilde voordelen, zeker?
Oud 2 november 2007, 19:34   #42
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En mochten ze niet rechtvaardig zijn = stopzetten?
Ja lijkt me logisch, als ze natuurlijk niet groot genoeg zijn verhogen he?

Citaat:
Altijd vervelend een arme buur aan zijn achterdeur hebben.

De winkeliers uit Zuid-West-Vlaanderen kunnen meespreken over het verpauperde Roubaix-Tourcoing dat 's nachts wel eens zijn zonen "uitzond".
Gelukkig de laatste tijd ietsje beter (denk ik)
Dat heeft ook te maken met de grens en de politie die daar moeilijk mee heeft, dat is idd de laatste tijd verbeterd.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 2 november 2007, 19:37   #43
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als we België splitsen, kunnen we met de besparingen die dat oplevert door het wegvallen van die structuur, makkelijk Wallonië steunen om er zich bovenop te werken.
ZO simpel is het niet hoor :

De structuren blijven bestaan hoor het zal nu enkel vlaanderen noemen ipv belgie, de verspillingen ook dat is eigen aan overheden.

De splitsing zelf zal pakken geld kosten

Het zal waarschijnlijk niet zoveel opbrengen als de meeste denken, vlaanderen profiteerd ook van het belgische systeem.

Citaat:
Het besteden van het geld zal dan wel aan bepaalde regels moeten voldoen, maar zal zeker aan minder vingers blijven plakken dan nu. Het zijn die dure plakkende vingers die zuidelijk en noordelijk de mensen arm houden, maar men moet het willen zien natuurlijk.
Ach onzin denk je nu echt dat je de staat kan afschaffen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 2 november 2007, 20:11   #44
straatrue
Minister-President

Standaard

Vandaag in het rubriekje in Man bijt hond:

Bartje, gij moogt niet afgeven op den Jood; geef maar kritiek op den Waal, daar kwetst ge niemand mee
straatrue is offline  
Oud 2 november 2007, 20:17   #45
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

straatrue vroeg :

Citaat:
En mochten ze niet rechtvaardig zijn = stopzetten?
Beste straatrue,

Het woord "rechtvaardig" wens ik niet te gebruiken; "nutteloos" is misschien iets te sterk; ik kies voor "hopeloos misbruikt geld" en sluit me daarbij aan bij de terminologie die de EU gebruikte.

Inderdaad, straatrue, de geldstroom van Europa naar de provincie Hainaut zit in een fase die men in de commissie zéér geleerd noemt :

the phasing-out period.

Wegens wangebruik, zal Hainaut nog europees geld bekomen van 2007 tot2012 én dan is die europese geldstroom definitie opgedroogd.

Europese geldstroom ? Ai, Ai, Ai.

Europa helpt wél op een zéér bijzondere wijze; ook tijdens de minstens 12 jaren voor 2006.

Die wijze is :

- wij storten 1 helpende euro;
- de ontvangende regio stort OOK 1 helpende euro.

Straatrue, waar denk je nu dat die "regio helpende euro" vandaan kwam ?

Met dank voor je aandacht.

Beste Groeten.

Naschrift.

Het aantal "euro" eurokes bedroeg tot 2006 = 2.200.000.000 (géén nul té veel hoor !). Tot het einde van de phasing-out period komen daar nog in totaal : 672.000.000 europese eurokes bij, mits er ... euh ... euh ... regionale eurokes te voorschijn worden getoverd. Daar zal op 07/11/2007 weeral niet over gepraat worden.
Oud 2 november 2007, 20:25   #46
predator
Parlementslid

Standaard

straatrue stelde :

Citaat:
Vandaag in het rubriekje in Man bijt hond:
De mop die

NIET

mocht verteld worden was :

Mijn Hond, een tot nogtoe uiterst werkzame Bouvier,
"dopt" nu ook ...

Bizar ? Neen ! Een hond niet de gelegenheid geven tot doppen is ... racisme ? Die kan ook inderdaad niet in bomen klimmen en lust misschien zélfs géén bananen.

Laatst gewijzigd door predator : 2 november 2007 om 20:25.
predator is offline  
Oud 2 november 2007, 20:43   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vlaanderen profiteerd ook van het belgische systeem.
Hoe?
Oud 2 november 2007, 20:48   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De structuren blijven bestaan hoor het zal nu enkel vlaanderen noemen ipv belgie, de verspillingen ook dat is eigen aan overheden.
Kan je me dan ook eens uitleggen waarom de Vlaamse overheid nog in kas heeft terwijl ze meebetaalt aan de Belgische schuldberg, terwijl Brussel en Wallonië altijd geld tekort hebben terwijl ze niet of nauwelijksmeebetalen aan hun eigen schuldenberg maar wel 12 miljard per jaar Vlaamse 'solidariteit' genieten?
Oud 2 november 2007, 23:06   #49
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe?
Ze mochten wat opsnuiven van de superieure franse taal.
Daimanta is offline  
Oud 2 november 2007, 23:24   #50
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
straatrue vroeg :

Beste straatrue,

Het woord "rechtvaardig" wens ik niet te gebruiken; "nutteloos" is misschien iets te sterk; ik kies voor "hopeloos misbruikt geld" en sluit me daarbij aan bij de terminologie die de EU gebruikte.

Inderdaad, straatrue, de geldstroom van Europa naar de provincie Hainaut zit in een fase die men in de commissie zéér geleerd noemt :

the phasing-out period.

Wegens wangebruik, zal Hainaut nog europees geld bekomen van 2007 tot2012 én dan is die europese geldstroom definitie opgedroogd.

Europa helpt wél op een zéér bijzondere wijze; ook tijdens de minstens 12 jaren voor 2006.

Die wijze is :

Beste Groeten.

Naschrift.

Het aantal "euro" eurokes bedroeg tot 2006 = 2.200.000.000 (géén nul té veel hoor !). Tot het einde van de phasing-out period komen daar nog in totaal : 672.000.000 europese eurokes bij, mits er ... euh ... euh ... regionale eurokes te voorschijn worden getoverd. Daar zal op 07/11/2007 weeral niet over gepraat worden.
Ge moet mij dat niet uitleggen hoor; mijn zoon werkt in een bedrijf in Mons (Bergen) dat geld krijgt via de phasing-out.

Vorige week hebben ze 3 mensen afgedankt die vaak te laat kwamen.
Tegen mijn zoon hebben ze gezegd dat ze zeer tevreden zijn over zijn werk en inzet en hij heeft een vast contract gekregen.
straatrue is offline  
Oud 3 november 2007, 00:07   #51
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig de laatste tijd ietsje beter (denk ik)
Helaas...
Oud 3 november 2007, 09:44   #52
k9

Standaard

Citaat:
Hoe?
Brussel bijvoorbeeld de 350 000niet brusselaars die daar werken, normaal zou het belastingsgeld daar blijven, niet in belgie, in belgie betaald men waar men woont en dus in vlaanderen en wallonie, zo loopt brussel enkele miljarden mis.

k9 is offline  
Oud 3 november 2007, 09:45   #53
straatrue
Minister-President

Standaard

:
Citaat:
Ge moet mij dat niet uitleggen hoor; mijn zoon werkt in een bedrijf in Mons (Bergen) dat geld krijgt via de phasing-out.

Vorige week hebben ze 3 mensen afgedankt die vaak te laat kwamen.
Tegen mijn zoon hebben ze gezegd dat ze zeer tevreden zijn over zijn werk en inzet en hij heeft een vast contract gekregen.
Rechtzetting: slechts 2 aan de deur.
1 vaak te laat en 1 die bij een bestelling wel eens een procentje in zijn zak durfde steken.

Ik zei nog tegen mijn zoon; je werkt toch in Wallonië, is dat daar geen courante praktijk en hij haalde zijn schouders op en zei: pffff
straatrue is offline  
Oud 3 november 2007, 10:04   #54
k9

Standaard

Citaat:
Kan je me dan ook eens uitleggen waarom de Vlaamse overheid nog in kas heeft terwijl ze meebetaalt aan de Belgische schuldberg, terwijl Brussel en Wallonië altijd geld tekort hebben terwijl ze niet of nauwelijksmeebetalen aan hun eigen schuldenberg maar wel 12 miljard per jaar Vlaamse 'solidariteit' genieten?
Zoals ik al zei het belgische systeem is zo opgezet dat vlaanderen en wallonie van brussel profiteren.

Besef je wel dat brussel 20% van het BBP genegereerd?
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/pls...2007-EN-AP.PDF

55miljard euro waarvan een groot deel van het belastingsgeld naar vlaanderen gaat en nog een deel naar wallonie.

k9 is offline  
Oud 3 november 2007, 10:15   #55
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
straatrue vroeg :

Beste straatrue,

the phasing-out period.

Die wijze is :

Beste Groeten.

Naschrift.

Waar haal je dat dat dit wegens wangebruik is?

http://www.plan.be/admin/uploaded/20...1250.press.pdf

Spreekt van de uitbreiding van de EU .

En dat belgie steun krijgt lijkt me toch goed? Wat had je liever geen EU geld? rare logica hoor.

k9 is offline  
Oud 3 november 2007, 11:50   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maak je maar geen zorgen, K3. 'Belgique' betaalt veel meer aan de EU dan het eruit haalt.
Oud 3 november 2007, 12:21   #57
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Brussel bijvoorbeeld de 350 000niet brusselaars die daar werken, normaal zou het belastingsgeld daar blijven, niet in belgie, in belgie betaald men waar men woont en dus in vlaanderen en wallonie, zo loopt brussel enkele miljarden mis.
Euh, Brussel heeft nooit recht op de belastingen van de ambtenaren die voor de Vlaamse of Franse Gemeenschap werken.
Ambtenaren (in ruime zin) die worden betaalde voor overheid x, in dienst voor die overheid x of haar 'onderdanen' worden alleen door x belast (binnen België door België). Stel dat Vlaanderen en de Franse Gemeenschap bevoegdheden houden in een autonoom Brussel, dan kan Brussel nog steeds fluiten naar inkomensbelasting voor die ambtenaren.
Brussel kan alleen de privé en haar eigen ambtenaren belasten. Dat is al een pak minder dan die 350000...
Burry is offline  
Oud 3 november 2007, 16:59   #58
predator
Parlementslid

Standaard

K9 stelde o.a. :

Citaat:
2. Waar haal je dat dat dit wegens wangebruik is?

1. En dat belgie steun krijgt lijkt me toch goed? Wat had je liever geen EU geld? rare logica hoor.
bij 1.

Dat den "belziek" uit de grote EU-"Kas" geld ontvangt én dat ik dat goedkeur is de evidentie zélf - we, én dat is het gedeelte ten noorden van de taalgrens, pompen er jaarlijks +4% van onze "weelde" in .... Het is dan ook absoluut géén :

rare logica

wanneer ik wangebruik ten zuiden van de taalgrens aanklaag ! Ik mag mijn "portemonnee" toch verdedigen hé, K9.

bij 2.

Nu moet ik dat wangebruik aanklagen én bewijzen, zéker ?

Wanneer een inderdaad "onderontwikkelde regio" geld ontvangt van de EU, dan moet die regio zich afvragen : "hoe gaan we dat geld besteden" ?

Het eerste wat men dan moet doen is de infrastruktuur van die regio onder de loupe nemen. In het geval van Henegouwen was die voldoende ontwikkeld. Je hebt daar wél het ... euh ... Le Canal du Centre, ooit aangelegd en verbeterd ter compensatie van de uitbreiding van de A'pense Haven, maar er varen praktisch géén schepen door; natuurlijk die ingenieurs-ezels waren vergeten dat de "economisch renderende noodzakelijke tonnemaat" van de binnenschepen ondertussen met +1000ton gestegen was. Maar dat is belzieke kost ... voorlopig ...

Wanneer de infrastruktuur dus voldoende is, dan zijn er twee zaken waar men moet in investeren :

- (economische) groei, en
- werkgelegenheid

want die gaan beide tesamen.

Dat is in Henegouwen gebeurd maar in onvoldoende mate want ... die "état-PS" verkoos het investeren in prestigeprojecten ... FOUT UITERAARD !

"Wangebruikte" Prestigeprojecten in Hegouwen, gefinancieerd door EU-eurokes + mijn portemonnee.

1. De verfraaing van de "grote markt" van Ath, waar "Dieu" Spitaels d'Agusta burgervader is;

2. De verfraaing van de "grote markt" van Mons, waar den Elio zéker, burgervader is;

3. De resteuratie van de stadwallen van Binche;

4. Eveneens in Binche, de bouw van een museum : Triage-Lavoir �* Charbon;

5. In Frameries het PASS : Parc d'Aventures Scientifiques.

Hebben 1+2 nog een toeristieke betekenis, dan zijn 3+4+5 toeristische misstappen, én :

6. In ons beroemd kanaal met zijn economische waarde nul, werd de "beroemde scheepslift van Strépy" bedrijfsklaar gemaakt : 625.000.000 eurokes europees en vlaams geld. Hét voorbeeld van ... blijvend ... wanbeheer.

K9, je zal natuurlijk vragen : Bron ?.

Wél die is grotendeels, de waalse senator A. Destexhe.

Bedankt voor de aandacht.
Oud 3 november 2007, 17:02   #59
predator
Parlementslid

Standaard

Straatrue stelde :

Citaat:
Ik zei nog tegen mijn zoon; je werkt toch in Wallonië, is dat daar geen courante praktijk en hij haalde zijn schouders op en zei: pffff
Sterkte !
Oud 3 november 2007, 17:38   #60
Vinzcent
Burger

Standaard

Citaat:
Het is wel niet aan den Waal te danken, maar de nazaten van de Vlaemsche dompelaars die in 1918 terugkeerden naar Ieper, zien zich nu 3dubbel beloond door den toevloed van de Engelsche toeristen in hunne stad.
Ieper is nu een bruisende stad en dat is enkel en alleen te danken het oorlogstoerisme.

Maar dat heeft eigenlijk maar weinig te maken met de wanverhouding tusschen de aan Walen en Vlamingen uitbetaalde sommen. Dit argument doet maar weinig te zake, de mensen die toen hun huis wilden heropbouwen hadden geld nodig, en wel direct. Niet 90 jaar na datum via Engelse schoolgroepen die op studiereis komen.
Het lijkt nu alsof je bedoelt dat men toen minder geld aan de Vlamingen gaf omdat men wist dat Ieper veel geld uit hun oorlogsverleden zou kunnen slaan.
Vinzcent is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be