![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Splitsen van Wallonië en onze uitgaven voor werkloosheid zakken terug tot het Europees gemiddelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus je verdedigt een werkloosheidsuitkering van pakweg 700 euro maar anderzijds vind je mensen moet kunnen tewerkstellen aan 650 euro. die gaan nogal gemotiveerd zijn om te werken. knap staaltje van 'realpolitiek' lijkt me dat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is al uw ervaring niet relevant voor de werkgevers.Enkel de kostprijs telt,niet de ervaring of de kunde!Het is toch logisch dat er als gevolg hiervan mensen zijn die,eens de vijftig voorbij niet meer aan de bak komen! Dus,hoe kun je nu verdedigen dat werkgevers zich zo opstellen? Zou je leven er niet anders uitzien moest je nu die kennis kunnen aanwenden in een nieuwe job binnen jouw ervaringsgebied? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De diskussie gaat over verplichte tewerkstelling als je niet wil werken. Ik wil duidelijk werken, mijn vrouw, een VREEMDE had binnen de drie maanden na haar aankomst in dit land een bijna voltijdse officiele betrekking (wel als poetsvrouw, maar een kniesoor die daar op let) Weie WIL werken, die VINDT ook werk. Doppers zijn dus lamzakken! Ik trap niet in het gezever dat een job niet passend is voor een behaald diploma. Werk is werk, en al de rest... profitariaat! Den dop is ooit ingevoerd om niet op nul terug te vallen tussen twee betrekkingen. Toen ik jong was bestonden er al beroepsdoppers, maar het systeem kon dat nog dragen. Nu is het duidelijk dat zoiets niet meer kan getolereerd worden, en dienen ze met dwang geactiveerd te worden!
![]() |
![]() |
#246 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Eddy B;3043911]Ja maar:
Wie WIL werken, die VINDT ook werk. Doppers zijn dus lamzakken! Ik trap niet in het gezever dat een job niet passend is voor een behaald diploma. Werk is werk, en al de rest... profitariaat! quote] Pffffffff....The world's thinnest argument... ![]() Dus vrije keuze is er nie meer bij?Werk is werk...We mogen nie wachten op een job die we graag doen en waar we aanleg voor hebben...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Sickboy;3043948]
Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niets houdt je dan ook tegen om terwijl je werkt uit te kijken naar wat beters...
![]() |
![]() |
#250 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet zomaar iemand kunnen activeren, die voor pakweg, € 100 netto meer per maand zijn/haar botten gaat afdraaien, meer huur moet betalen voor een sociaal appartement, geen quasi gratis buzy-pas, sociaal tarief hier, sociaal tarief daar,.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, idd. Op dit moment is het bij wet verboden om een uitkering van 700 euro te negeren voor een loon van 650 euro. En ja, het is best mogelijk dat dat kan. Want een loon van 650 euro kan ook andere voordelen (voedselbons, vervoersonkosten, mogelijkheid op méér, ...) met zich meebrengen, die niet in het loon worden verrekend en dus niét 'meetellen'. De wet op het minimumloon verbiedt dat allemaal. Maar ik snap best dat je dat niet begrijpt.
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel geeft de staat eigenlijk per jaar uit aan een student wijsbegeerte? Als DAT geen weggegooid belastingsgeld is, dan weet ik het ook niet meer. Dankzij de belastingen die iedereen betaalt kun jij studeren aan een prijs die ver onder de werkelijke prijs ligt. Anders mocht je een lening afsluiten ter waarde van een klein huis in ruil voor uw diploma. En dan kom jij een beetje preken tegen staatsinmenging en werkloosheidsuitkeringen. Je moet maar durven. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens mij zijt ge een maatje te groot voor mij hoor, dat ik dat niet snap. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 november 2007 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Snap je? Citaat:
Dat je btw. het verschil niet snapt tussen 'weggegooid' geld (wat mij eigenlijk niet boeit, iedereen mag geld weggooien) en 'gestolen geld', is natuurlijk logisch.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 november 2007 om 17:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op voorwaarde dat mijn moeder al, of het gedeelte daarvoor bestemd, het belastingsgeld terug krijgt. Enfin, binnen een bepaald systeem leven is bijzonder lastig. Je moet je aanpassen. Dat is evident. Ik heb namelijk niet de kapitaalkrachtigheid om mij daarbuiten te stellen. De overheid heeft dat namelijk gestolen.
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Parlementslid
|
![]() Praetorian stelde :
Citaat:
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praetorien en Flippend Rund snappen het verschil niet tussen tegen iets zijn en gedwongen binnen iets moeten functioneren.
Zonder overheid had ik idd mijn studies moeten bekostigen. En dán? Dat zal ik nu ook moeten doen. Als ik later groot ben, mag ik lekker belastingen betalen. Dus ik zie het verschil niet met het alternatief dat Flippend Rund zo 'dreigend' voorstelt. Aléja, ik zie het wel. In het alternatief betaal ik minder en verdienen mensen meer in absolute en relatieve normen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 november 2007 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben ik een libertariër? Dat is nieuws voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben dat ook niet.
![]() |
![]() |