Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2007, 20:24   #61
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We mogen ook niet vergeten dat "de Noordzee"(maximaal 140 meter diep) eigenlijk niet meer is dan een "per geologisch abuis" ondergelopen laagvlakte...

We willen de "grote West-Europese prairie" terug
Volgens mij is die Noorzee ten zuiden van de Doggersbank ondieper dan de Spiegelplas, hier net ver vandaan.
Oud 2 november 2007, 20:26   #62
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen en volgens mij gaat dat om 1: veiligheid en 2: vaste grond, liefst BOVEN zee-niveau.

Het ziet er trouwens naar uit dat binnen redelijke termijn grote brokken polder opnieuw onder water worden gezet en zelfs misschien wel dicht bij jouw favoriete omgeving. Binnenslands is water-opvang nodig om niet steeds met overstromings-gevaar te zitten, wij hebben meer land nodig plus veilige en geschikte plaatsen voor vliegveld èn voor energiewinning dus: inpikken die Noordzeekalkruggen.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...lands&where=nl
Ik ben zo bang dat dit het begin zal zijn en dat later de Waddenzee er ook aangaat.
Die windmolens voor IJmuiden zijn afschuwelijk om te zien.
Oud 2 november 2007, 20:47   #63
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben zo bang dat dit het begin zal zijn en dat later de Waddenzee er ook aangaat.
Die windmolens voor IJmuiden zijn afschuwelijk om te zien.
Als die Waddenzee zou worden afgesloten dan groeien er zeer snel nieuwe Waddeneilanden langs de nieuwe buitenrand, op natuurlijke wijze.
Oud 2 november 2007, 20:53   #64
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En weet je waar de Belgen dat windmolenpark bouwen? Juist ja, langs de Nederlandse grens. Lekker de rotzooi bij de buren over de schutting gooien.
Jij bent zeker nog nooit bij de Nederlands-Duitse grens geweest. Hele windmolenparken staan er aan Duitse kant.

Je vergeet blijkbaar dat Nederland hetzelfde kan doen. Niet dat ik zo'n groot voorstander van windmolens ben, maar als je ze toch ergens wilt neerzetten, kun je dat beter geclusterd doen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 21:04   #65
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Volgens mij is die Noorzee ten zuiden van de Doggersbank ondieper dan de Spiegelplas, hier net ver vandaan.
Wegblijven bij die Doggersbank; zee/aard-bevingsgebied.
Oud 2 november 2007, 21:04   #66
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NL1985 Bekijk bericht
Laat die Ruimtelijke Ordening aan Nederlanders over want het is wel duidelijk dat jullie dat niet kunnen.
Kom boven jongens, vader slacht een haring! Het bloed loopt al van de trap.
Oud 2 november 2007, 21:04   #67
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
en als ie dan vol is?......
Veel drinken en vijvers graven. U hebt gelijk dit was een onnozel voorstel, sorry. Ik probeer maar wat te brainstormen.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 2 november 2007 om 21:05.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 21:17   #68
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel gek dat zelfs de deltawerken in Nederland voor een groot deel door Belgen is gedaan geweest.

De Belgische firma "Den NUl" is daar zelfs heel rijk van geworden.

En het is deze firma die de palmeilanden heeft aangelegd en die het meeste werk aan de vliegveldeilanden in china en japan heeft uitgevoerd.

Ik zou voor waterwerken dus niet te hard roepen dat wij die aan de Nederlanders moeten overlaten.
Een aantal van die eilanden wordt aangelegd door de Nederlandse baggeraar Van Oord, die ongeveer even groot is als de Vlaamse bedrijven De Nul en DEME. Enkele malen groter dan die drie is de Koninklijke Boskalis Westminster, de absolute marktleider.

Al met al wordt de wereldbaggermarkt dus gedomineerd door Nederlanders en Vlamingen.
Oud 2 november 2007, 21:17   #69
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel gek dat zelfs de deltawerken in Nederland voor een groot deel door Belgen is gedaan geweest.

De Belgische firma "Den NUl" is daar zelfs heel rijk van geworden.
Goh, en ik maar denken dat het geheel is uitgedacht door Nederlandse ingenieurs.

Citaat:
En het is deze firma die de palmeilanden heeft aangelegd en die het meeste werk aan de vliegveldeilanden in china en japan heeft uitgevoerd.
Het eerste, en daardoor moeilijkste palmeiland is aangelegd door Nederlandse baggeraars. Toen het pionierswerk voorbij was kwamen de Belgen opdraven voor het tweede eiland.

Citaat:
Ik zou voor waterwerken dus niet te hard roepen dat wij die aan de Nederlanders moeten overlaten.
Volgens mij komt niemand ook maar in de buurt bij wat er in Nederland aan onderzoek en ontwikkeling wordt gedaan op dat gebied.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 21:22   #70
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Jij bent zeker nog nooit bij de Nederlands-Duitse grens geweest. Hele windmolenparken staan er aan Duitse kant.

Je vergeet blijkbaar dat Nederland hetzelfde kan doen. Niet dat ik zo'n groot voorstander van windmolens ben, maar als je ze toch ergens wilt neerzetten, kun je dat beter geclusterd doen.
Yep, ik weet heel goed hoe dat gaat. Zo staan er ook opvallend veel kerncentrales langs allerlei grenzen. Maar Nederland is in deze weer eens het braafste jongetje van de klas.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 00:11   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goh, en ik maar denken dat het geheel is uitgedacht door Nederlandse ingenieurs.

De plannen zijn idd getekend door Nederlandse wateringenieurs.

Maar die voeren de werken niet uit hoor, dat doen andere mensen.

Het eerste, en daardoor moeilijkste palmeiland is aangelegd door Nederlandse baggeraars. Toen het pionierswerk voorbij was kwamen de Belgen opdraven voor het tweede eiland.

Het begin van het eerste eiland is idd daar een nederlandse baggerboot gemaakt geweest. Daar de andere baggerboten nog bezig waren met andere opdrachten.

Volgens mij komt niemand ook maar in de buurt bij wat er in Nederland aan onderzoek en ontwikkeling wordt gedaan op dat gebied.

Ik denk dat je hier ook weer een kleine onderschattig maakt van wat Japan, China, veel Arabische landen aan onderzoek laten uitvoeren in de Benelux universiteiten.

Zelfs Luik krijgt regelmatig opdrachten om dingen hierin te onderzoeken
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 01:11   #72
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Yep, ik weet heel goed hoe dat gaat. Zo staan er ook opvallend veel kerncentrales langs allerlei grenzen. Maar Nederland is in deze weer eens het braafste jongetje van de klas.
Kencentrales hebben vooral een rivier nodig die snel op zee uitmondt, voor koelwater èn het lozen van tritium (norm recent verruimd); is dat bovendien aan een landsgrens, dan toch mooi meegenomen.
Oud 3 november 2007, 08:57   #73
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Als die Waddenzee zou worden afgesloten dan groeien er zeer snel nieuwe Waddeneilanden langs de nieuwe buitenrand, op natuurlijke wijze.
Interessant. Heb je daar een link van of kan je een boek erover noemen?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:07   #74
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Er al eens ooit aan gedacht, dat een betere bevoegdheidsverdeling, het besturen van dit land zou kunnen betekenen? Of het uitschakelen van een ergernisbron bij Vlamingen in de Vlaamse Rand, een betere samenwerking met Franstaligen zou kunnen betekenen?

Maar soit, het simplificeren van dingen is natuurlijk één van de hoekstenen van uw politiek gedachtegoed.
Het heeft niet zozeer te maken wie de bevoegdheden heeft maar wel wat ze er mee doen, DAAR zouden de heren politici zich beter wat meer op concentreren. Klinkt simplistisch maar zo is het gewoon. Soms heeft de volksmond wel gelijk...
En heel die randproblematiek is politiek kunstmatig opgeklopt, dat is mijn mening. Vreselijk dat alle energie daar naartoe gaat.
Het klinkt misschien vreemd als communist, maar voor een keer is de VS een voorbeeld, in Miami zie je meer Spaans dan Engels en geen mens die daarover valt, daar houden ze zich met zulke futiliteiten niet bezig.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:14   #75
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Zo werkt het in NL ook hoor. Hier zijn de plannen voor een windmolenpark in zee ook afgeschoten, is men al jaren aan het discussiëren over een tweede maasvlakte en bouwt men langzaam maar zeker de Flevopoler vol. Ook dit plan is al gewijgerd door de Tweede Kamer.
Maar toch staat Nederland vol met windmolens, hebben ze meer land gewonnen op zee dan welke andere natie ook (hoewel dat in België ook zou kunnen, is trouwens al gebeurd in de middeleeuwen) en is er veel meer natuur gespaard gebleven. (de Ardennen even buiten beschouwen genomen) Ik was onlangs in Den Haag, toch onvoorstelbaar welke fantastische Duinengordel ze daar hebben vlakbij de grote stad. In België hebben ze van de kust een grote betonnen muur gemaakt en daarachter een aaneenrijging van verkavelingen. En dan heb ik het nog niet eens over de ruimtelijke ordening en architectuur. Vlaanderen is op dat vlak identiek hetzelfde als Wallonië, en het verschil met zowel Nederland, Duitsland als Frankrijk valt onmiddellijk op.
Oud 3 november 2007, 18:15   #76
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
U doelt waarschijnlijk op de faciliteiten?
U ligt werkelijk nooit wakker van de opinie bij de Vlamingen he?
Ik denk dat de gemiddelde Vlaming daar niet wakker van ligt.
Oud 3 november 2007, 22:57   #77
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Interessant. Heb je daar een link van of kan je een boek erover noemen?
Trefwoorden zijn "haf" en "wadden(eilanden)". Ze ontstaan en groeien en verplaatsen zich met een zeestroming langs een riviermonding.

Ik vind er zo gauw geen goed verhaal over op Internet; wel leerden wij er vroeger iets over op school en het stond ook in sommige atlassen en aardrijkskunde-boeken.

Hier een paar omslachtige verhalen waaruit het wel enigszins valt te herleiden:

http://www.dbnl.org/tekst/vran006gre...01_01_0004.htm

http://www.waddenkiosk.nl/info/wadden_ontstaan.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waddeneiland

http://nl.wikipedia.org/wiki/Haf
Oud 4 november 2007, 16:33   #78
Dimitri

Standaard

Citaat:
Mwa, Borssele ligt ook niet ver van de grens en met Duitsland samen was net over de grens in Kalkar ook een centrale gepland (nu een pretpark, over nutteloze investeringen gesproken).
Oud 4 november 2007, 17:02   #79
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het heeft niet zozeer te maken wie de bevoegdheden heeft maar wel wat ze er mee doen, DAAR zouden de heren politici zich beter wat meer op concentreren. Klinkt simplistisch maar zo is het gewoon. Soms heeft de volksmond wel gelijk...
En heel die randproblematiek is politiek kunstmatig opgeklopt, dat is mijn mening. Vreselijk dat alle energie daar naartoe gaat.
Het klinkt misschien vreemd als communist, maar voor een keer is de VS een voorbeeld, in Miami zie je meer Spaans dan Engels en geen mens die daarover valt, daar houden ze zich met zulke futiliteiten niet bezig.
Ik ben ook in de VSA geweest, en ja van tijd tot tijd bots je op een kamermeisje of een taxichauffeur die Spaanstalig is en niet zo goed Engelstalig is. Maar als je geen Engels spreekt zal je het niet al te ver schoppen in de VSA hoor, en wie wel Engels spreekt komt er overal goed terecht hoor.
En als die randproblematiek toch zo kunstmatig opgeklopt is, waarom niet gewoon snel in orde zijn met grondwet, splitsen BHV en zand erover? Daar zal je dan toch weer wat in te brengen hebben, nietwaar?
Oud 4 november 2007, 18:41   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Begin jaren tachtig waren er in Belgie "plannen" om een soort "afvaleiland" te bouwen voor onze kust....Dat zou dan naderhand "versierd" kunnen worden met wat windmolens en zowaar zelfs een nucleaire centrale.(in die tijd,kort na Three Miles Iland, was de perceptie dat kerncentrales eigenlijk vieze dingen waren die ver weg moesten staan)

Maar door de zeer doeltreffende maatregelen op het gebied van verbranding,recyclage,en selectie en voorkoming is "afval" blijkbaar zo geen probleem meer dat er persé een eiland van gemaakt moet worden,en de kerncentrales doen het nog steeds voortreffelijk dank u wel...

Overigens,de Britten zijn nog steeds goed bezig hun eigen eiland goed vol te storten met afval in reusachtige storten ,begrijpe wie kan

Laatst gewijzigd door kelt : 4 november 2007 om 18:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be