![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het grote geheim van de vrije markt is, dat ze momenteel in de verste verte niet bestaat en dat ze pas zal bestaan op het ogenblik, dat georganiseerde consumenten vrije koop- en verkoopovereenkomsten sluiten met georganiseerde producenten. De heersende kaste doet haar uiterste best om dit principe uit het blikveld van het publiek te houden, ondermeer omdat momenteel de staat kan voorwenden om als een soort pseudo-vertegenwoordiger van de consument op te treden, wat een bron is van veel macht en bemoeialmogelijkheden. Eén en ander is uiteengezet in de werken van R.Steiner op dit vlak, te beginnen met de Kernpunkte (ook in het Nederlands verkrijgbaar). http://www.dreigliederung.de/assoziativewirtschaft/
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al gehoord van groepen consumenten die tesamen een "offerte" uitschrijven naar hun energieleveranciers,tesamen geteld betekent een groepje consumenten in dezelfde buurt tenslotte al een fors pakket..... Als dit spelletje zo voortduurt organiseer ik mijn mede-appartementsbewoners op dezelfde manier, gezien we allemaal nu met van die 2-jaar kontrakten zitten bij Luminus en Electrabel zal dat wel lukken,ze krijgen ons allemaal als klant of niemand ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 oktober 2007 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Misschien kan test aankoop cooperatieven beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het feit is wel dat nettarieven precies een monopoliebelasting zijn van de gemeente op uw electrictietsconsumptie
Nu redeneer in een moderne wereld, waar alles via cogeneratie werkt, dan verwarm je uw huis met de restwarmte van een microturbine die uw electriciteit maakt voor een fraktie van de prijs die electrabel u aanrekent, enje hebt het netwerk gewoon nodig op de overschot te verkopen - of de tekorten binnen te krijgen. Vergelijk het met Internet... Dus het netwerk wordt belangrijker dan de CPU... |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij zullen een beperkte, vooraf afgesproken winst mogen maken (was in het verleden, voor de vrijmaking, trouwens ook zo met Electrabel). Zij ijn zeker niet vrij in hun prijsstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weet je, zolang de verwarming en autoverbruik maar 1% van mijn inkomen uitmaakt, zal ik aan u niet vragen hoe hard ik zal stoken of rijden.
En als ik als burger voel dat ik met een nieuwe condensatiegasketel 40% minder zal verbruiken, zal ik integendeel lekker 22° stoken en toch minder verbruiken dan tevoren. Dus schaf dat stookoliefonds af, en verklaar alle woningen die meer dan 2500euro stookkosten hebben als onbewoonbaar. Taxeer de verwarmingsolie driedubbel, zodat diezelfde rekening 7500euro wordt. EN iedereen zal wel weten hoe hij zijn ramen moet isoleren, hoe hij zijn dak gaat isoleren, en hoe hij met een condensatieketel minder gaat verbruiken. Geef iedere burger wel gratis energieadvies, geef elk huis een ENERGIELABEL... en dit wordt opgenomen in het huurcontract..; etc we kunnen onze CO2 output zonder moeite halveren, en zonder in de koude te zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles slaagt op met vele % op dat het niet normaal meer is,ik pleit als arme organisatie voor de herinvoering van een prijscommissie ter bescherimg van de armen !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kunt misschien nog meer laten produceren in china. En weet je china heeft ook zijn exportsubsidie van 10% afgeschaft, dus alles uit china wordt ook nog eens duurderd... Ja de wereld zal het voelen dat de petroleum opslaat. En via de ganse waardeketting wordt het voelbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Bal : 4 november 2007 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voormalig staatsbedrijf Ebes (en nog een paar andere spelers) werd geprivatiseerd en kreeg ook de productiemiddelen mee. Hierdoor is het zo dat er, afgezien van EPS, eigenlijk geen enkele spelers op de markt van de elektriciteitsproductie is in België. M.a.w. de leveranciers (Electrabel Solutions, Nuon, Essent, Luminus, enz.) kopen bijna allemaal elektriciteit van de Electrabel Holding. Electrabel is dus de quasi-monopolist als het op productie aankomt, waardoor het ook zijn prijzen niet meer volgens de kostprijs afrekent maar volgens de marktsituatie. D�*t is het grote probleem. Als de Belgische overheid de "leverantie" van elektriciteit had geliberaliseerd (overeenkomstig de EU-afspraken), maar daarbij had toegezien dat de productiemiddelen in staatshanden bleven dan kon men een productieprijs krijgen die overeenkomstig de kost was. Dit gebeurde vroeger ten andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie bepaalt dan wel de prijsstelling van de intercommunales als ik u vragen mag? De overheid?
|
![]() |
![]() |