Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"?
Ja, zonder meer 14 10,45%
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect 7 5,22%
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect 8 5,97%
Nee, zonder meer 76 56,72%
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect 12 8,96%
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect 4 2,99%
Ik twijfel 1 0,75%
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) 12 8,96%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2007, 23:52   #241
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wat ik wel vind, is een voorstel tot resolutie in het Vlaams Parlement. Het VB dienste een voorstel in, om Vlaanderen onafhankelijk te verklaren.
De enige voorstemmers waren het VB en LDD'er Verstrepen.
Alle anderen (dus inclusief de N-VA!!) stemden tegen.
Johan Sauwens was de enige die de partijtucht negeerde en zich onthield in de stemming.

Dat lijkt me toch al een signaal.

Maar binnen de CD&V is Sauwens samen met Van Den Brande één van de grote voorstrekkers van het confederalisme. Maar dat lijkt me eerder als compromis dan als echte overtuiging.
Een signaal wel, zekerheid niet. 't Zou evengoed kunnen dat hij in het geval van de onthouding de kerk in het midden wou laten.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 4 november 2007 om 23:52.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 00:35   #242
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Ik amuseer mij hier nochtans kostelijk. Als jullie zeggen dat jullie een petitie hebben met 2.4 miljoen stemmen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan telt CD&V wel mee, maar als die enkele Vlaamse eisen op tafel leggen niet.

Kris Peeters telt dus ook niet mee en dan kunnen we ineens Via, INterta, etc... ook allemaal laten varen. Het gaat alle dagen beter en beter op deze manier...
ondertussen ben je wel even ferm een aantal zaken uit de weg gegaan.

1) trikolore kleuren in uw avatar, u bent dus een nationalist.
2) we wachten nog steeds op het Gemeenschappelijk Actieplatform van de Vlaamse Beweging waar alle flaminganten zich scharen achter privatisering en afbraak van de sociale zekerheid.
3) uw bewijs om aan te tonden dat de rijks sociale zekerheid al voor '44 bestond.

Graag enkele antwoorden aub, of zeg toch maar uw abonnement op deze draad op.
Oud 5 november 2007, 03:50   #243
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Is Sauwens ook al separatist? Dat wist ik niet (zeker). Bedankt voor de bevestiging! Blijkt dit uit een opinieartikel, lidmaatschap van een organisatie,...?

Allicht moet ik mij schamen omwille van deze onwetendheid
Als ex-stadsgenoot van Sauwens zou ik hem ook eerder zien als separatist. Hij heeft alleszins al jaren de steun van enorm veel separatistische stadsgenoten in Klein Berlijn.
Oud 5 november 2007, 07:31   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse eisen wil niet zeggen van de Vlamingen voor alle duidelijkheid.

Heb al meerdere malen bepaalde punten uit politieke agenda's neer geschreven op dit forum. Trouwens als je zelf VB, Nv-a of CD&V stemt dan mag ik verwachten dat je het programma kent en dus weet dat die zaken er in staan.

Dan zou je ook moeten weten dat die zaken in Via staan (een puur Vlaamse aangelegenheid), de Lissabon akkoorden en de patronale eisenbundels.

Een paar van het CD&V (terug te vinden in het befaamde 10 prioriteiten programma)

"Ondernemingen -vooral de kmo's - actief ondersteunen. O.m. sociale
lasten verlagen, mogelijkheid voor de deelstaten om kortingen te
geven m.b.t. vennootschapsbelasting en sociale bijdragen."

"We gaan voor een verdere uitvoering van de toegezegde verlaging van
de werkgeversbijdragen met 1,5 miljard euro"

"We beschouwen de premies voor ploegenarbeid als een
onkostenvergoeding, vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en
belastingen"

"We gaan voor een financiering van de gezondheidszorg uit algemene
middelen en niet langer uit lasten op arbeid."

En als jullie het nu nog ontkennen dan wordt het al helemaal te gek natuurlijk...
Dit alles illustreert op geen enkele wijze wat u eerder opsomde onder de noemer "Vlaamse eisen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 07:45   #245
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag mij dan af waarom wordt gezegd dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat terwijl men steeds meer gaat verwachten van kinderen.

Of waarom het aantal spijbelaars steeds maar stijgt.

Waarom men dan de voorkeur geeft aan grote klassen ipv extra leerkrachten aan te werven die op hun beurt een kleinere groep beter kunnen vormen.

Waarom is het nog altijd zo moeilijk om aan een vaste benoeming te geraken ?

Bent U dan voorstander van enkele uren hier, enkele daar en de laatste nog elders ? Is dat de zekerheid die U aan elke werknemer wil geven ? Werk als er werk is en anders heb je pech...
U kent duidelijk het onderwijs niet van nabij.

Grote klassen? Waar haalt u het vandaan dat er vandaag andere getalsnormen van kracht zijn dan onder unitaire tijden (als ik ondertussen gepensioneerde collega's hoor spreken over klassen van dertig... dan weet ik wel hoe het nu zit). In onze school hebben we klasjes van maximaal twintig leerlingen en de directie van onze middelbare afdeling doet er alles aan om 18 als streefcijfer te halen in de eerste graad.

Een vaste benoeming is helemaal niet moeilijk. De vereisten zijn: drie jaar voltijds dienst in eenzelfde school of scholengemeenschap (of wat daaraan is gelijkgesteld), een overeenkomstig diploma met de onderwezen vakken of gelijkgestelde ervaring, eenmalige inspectie. Dat is het dan. Natuurlijk valt niet iedereen binnen de prijzen, juist omdat er ook uren vacant moeten zijn. D.i. binnen een scholengemeenschap worden er vacante uren verdeeld. Als het vastbenoemd personeelsbestand reeds aan de limiet zit, kunnen er natuurlijk geen vacante uren uit het niets tevoorschijn worden getoverd. Alleen is er de laatste tijd een tamelijk grote afvloeiing waardoor er veel vacante uren vrijkomen.

Iedere directie streef ernaar leraren in de eigen school in te zetten. Dat bevordert de eenvoud van organisatie (stel maar eens een lessenrooster op van een heleboel leraren die in verschillende scholen les geven: een bijna onmogelijke taak!) en ook de sfeer binnen het lerarenkorps. Soms kan het gewoon niet anders, omdat jonge leraren soms in het middelbaar wel eens resturen krijgen of, in het lager onderwijs, een duobaan krijgen.

Kwalitatief staan we nog altijd heel sterk. Dat heeft bijvoorbeeld de Europese PISA-studie uitgewezen, waar we bij de top stonden voor taal, wiskunde en exacte wetenschappen. Ongetwijfeld is het niet meer zoals voorheen, maar dat is nu eenmaal algemeen in heel Europa. Jongeren hadden vroeger nu eenmaal meer tijd (gedwongen) voor studie. Als ik denk aan de collegetijd van vroeger, dan hadden jongeren niet veel om handen buiten studeren. Er was hoogstens de jeugdbeweging, maar veel van de verstrooiing die er nu is was er nu eenmaal niet. Er was geen 24u/24u tv, er was geen internet, geen gsm, enz. Ook jongeren die op internaat zaten indertijd, hadden een overvloed aan tijd die grotendeels werd ingevuld aan studie (denk maar aan die vele uren studie in de grote zaal). Jongeren leven nu eenmaal in een andere maatschappij, en dat heeft zo zijn weerslag. Of we dat nu jammer vinden of niet, het is een feit en het onderwijs kan nu eenmaal niet meer vanuit dezelfde beginselen werken zoals vroeger. In het onderwijs komt dan ook minder de nadruk te leggen op de parate kennis, maar wel op een aantal belangrijke vaardigheden die jongeren onder de knie moeten krijgen om te functioneren in onze maatschappij. Dat is nu eenmaal iets wat zich in heel Europa voordoet.
Oud 5 november 2007, 07:47   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik amuseer mij hier nochtans kostelijk. Als jullie zeggen dat jullie een petitie hebben met 2.4 miljoen stemmen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan telt CD&V wel mee, maar als die enkele Vlaamse eisen op tafel leggen niet.

Kris Peeters telt dus ook niet mee en dan kunnen we ineens Via, INterta, etc... ook allemaal laten varen. Het gaat alle dagen beter en beter op deze manier...
Daar gaat het niet om; wel over het feit dat u een PARTIJprogramma gaat uitvergroten tot "Vlaamse eisen". Stel je eens voor dat men hetzelfde zou doen voor het partijprogramma van bijvoorbeeld de MR en die omschrijft als "Waals eisen". Een dergelijke veralgemening is natuurlijk fout. Correct is te spreken over de "eisen van de Franstalige liberalen". En dus, wat u omschrijft als "Vlaamse eisen", zijn de "eisen van de Vlaamse christen-democraten".
Oud 5 november 2007, 09:18   #247
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U kent duidelijk het onderwijs niet van nabij.

Grote klassen? Waar haalt u het vandaan dat er vandaag andere getalsnormen van kracht zijn dan onder unitaire tijden (als ik ondertussen gepensioneerde collega's hoor spreken over klassen van dertig... dan weet ik wel hoe het nu zit). In onze school hebben we klasjes van maximaal twintig leerlingen en de directie van onze middelbare afdeling doet er alles aan om 18 als streefcijfer te halen in de eerste graad.

Een vaste benoeming is helemaal niet moeilijk. De vereisten zijn: drie jaar voltijds dienst in eenzelfde school of scholengemeenschap (of wat daaraan is gelijkgesteld), een overeenkomstig diploma met de onderwezen vakken of gelijkgestelde ervaring, eenmalige inspectie. Dat is het dan. Natuurlijk valt niet iedereen binnen de prijzen, juist omdat er ook uren vacant moeten zijn. D.i. binnen een scholengemeenschap worden er vacante uren verdeeld. Als het vastbenoemd personeelsbestand reeds aan de limiet zit, kunnen er natuurlijk geen vacante uren uit het niets tevoorschijn worden getoverd. Alleen is er de laatste tijd een tamelijk grote afvloeiing waardoor er veel vacante uren vrijkomen.

Iedere directie streef ernaar leraren in de eigen school in te zetten. Dat bevordert de eenvoud van organisatie (stel maar eens een lessenrooster op van een heleboel leraren die in verschillende scholen les geven: een bijna onmogelijke taak!) en ook de sfeer binnen het lerarenkorps. Soms kan het gewoon niet anders, omdat jonge leraren soms in het middelbaar wel eens resturen krijgen of, in het lager onderwijs, een duobaan krijgen.

Kwalitatief staan we nog altijd heel sterk. Dat heeft bijvoorbeeld de Europese PISA-studie uitgewezen, waar we bij de top stonden voor taal, wiskunde en exacte wetenschappen. Ongetwijfeld is het niet meer zoals voorheen, maar dat is nu eenmaal algemeen in heel Europa. Jongeren hadden vroeger nu eenmaal meer tijd (gedwongen) voor studie. Als ik denk aan de collegetijd van vroeger, dan hadden jongeren niet veel om handen buiten studeren. Er was hoogstens de jeugdbeweging, maar veel van de verstrooiing die er nu is was er nu eenmaal niet. Er was geen 24u/24u tv, er was geen internet, geen gsm, enz. Ook jongeren die op internaat zaten indertijd, hadden een overvloed aan tijd die grotendeels werd ingevuld aan studie (denk maar aan die vele uren studie in de grote zaal). Jongeren leven nu eenmaal in een andere maatschappij, en dat heeft zo zijn weerslag. Of we dat nu jammer vinden of niet, het is een feit en het onderwijs kan nu eenmaal niet meer vanuit dezelfde beginselen werken zoals vroeger. In het onderwijs komt dan ook minder de nadruk te leggen op de parate kennis, maar wel op een aantal belangrijke vaardigheden die jongeren onder de knie moeten krijgen om te functioneren in onze maatschappij. Dat is nu eenmaal iets wat zich in heel Europa voordoet.
Bron naar die studie?
Lijkt me curieus dat ze ook private scholen hebben meegerekend.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 11:12   #248
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaat het niet om; wel over het feit dat u een PARTIJprogramma gaat uitvergroten tot "Vlaamse eisen". Stel je eens voor dat men hetzelfde zou doen voor het partijprogramma van bijvoorbeeld de MR en die omschrijft als "Waals eisen". Een dergelijke veralgemening is natuurlijk fout. Correct is te spreken over de "eisen van de Franstalige liberalen". En dus, wat u omschrijft als "Vlaamse eisen", zijn de "eisen van de Vlaamse christen-democraten".
VB en NV-a hebben soortgelijke argumenten in het programma's staan. U kan er niet naast dat het CD&V - Nv-a momenteel de eerste stappen zetten voor jullie Vlaamse zaak.

En een veralgemening is altijd fout. Zoals alle Walen zijn luiaarden, alle Walen zijn profiteurs, het initiatief red de solidariteit is een vakbondsgegeven,...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 13:17   #249
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik zie er niets bedriegelijk in, het is gewoon een ideologische tekst.
De naam alleen al is 1 groot bedrog. Het zou: Red België moeten zijn, niet Red de Solidariteit. Meer bevoegdheden voor de regio's houdt helemaal geen mindere solidariteit in (in tegendeel). Maar solidariteit zal de initiatiefnemers worst wezen. Het gaat hun enkel om het in stand houden van het rund België zolang dat rund voor hen melk blijft produceren.

Mocht de titel Red de solidariteit echt de lading dekken, dan kon m'n bijvoorbeeld ook oproepen tot een inspanning voor een Vlaamse MUG in Halle, volstrekste tweetaligheid in Brusselse ziekenhuizen, een Brussels hoofdstedelijk gewest dat niet dwarsligt in het nachtvluchtendossier, ....

Echter, Red België klinkt niet. Red de solidariteit daarentgen bespeelt dé gevoelige snaar van het gros der Vlamingen die al decennia lang met een minderwaardigheidscomplex rondlopen en zeker niet voor asociaal of niet-solidair verweten willen worden.

Dat bedoel ik met een bedriegelijke tekst
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 14:18   #250
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nee, de petitie is onzinnig er is geen sprake van dat dit op de helling staat.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 14:35   #251
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz Bekijk bericht
De naam alleen al is 1 groot bedrog. Het zou: Red België moeten zijn, niet Red de Solidariteit. Meer bevoegdheden voor de regio's houdt helemaal geen mindere solidariteit in (in tegendeel). Maar solidariteit zal de initiatiefnemers worst wezen. Het gaat hun enkel om het in stand houden van het rund België zolang dat rund voor hen melk blijft produceren.

Mocht de titel Red de solidariteit echt de lading dekken, dan kon m'n bijvoorbeeld ook oproepen tot een inspanning voor een Vlaamse MUG in Halle, volstrekste tweetaligheid in Brusselse ziekenhuizen, een Brussels hoofdstedelijk gewest dat niet dwarsligt in het nachtvluchtendossier, ....

Echter, Red België klinkt niet. Red de solidariteit daarentgen bespeelt dé gevoelige snaar van het gros der Vlamingen die al decennia lang met een minderwaardigheidscomplex rondlopen en zeker niet voor asociaal of niet-solidair verweten willen worden.

Geweldig, deze gebruik ik vanavond op mijn presentatie !
Oud 5 november 2007, 15:04   #252
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Geweldig, deze gebruik ik vanavond op mijn presentatie !
Gelieve even toe te lichten....
Oud 5 november 2007, 15:15   #253
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gelieve even toe te lichten....
Ik geef op regelmatige basis presentaties over het ontstaan van de FSZ, de gevaren door oa het Lissabon akkoord en de projectie hierop momenteel door politiek en werkgevers.

Het verschil in redenatie is dan ook belangrijk om te laten zien en dat van U zal ik dus vanavond laten zien, al moet het mij van het hart dat de verdraaiing van het boetefonds er ook inzit natuurlijk !
Oud 5 november 2007, 16:03   #254
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik geef op regelmatige basis presentaties over het ontstaan van de FSZ, de gevaren door oa het Lissabon akkoord en de projectie hierop momenteel door politiek en werkgevers.

Het verschil in redenatie is dan ook belangrijk om te laten zien en dat van U zal ik dus vanavond laten zien, al moet het mij van het hart dat de verdraaiing van het boetefonds er ook inzit natuurlijk !
Dan heb je m'n post niet helemaal begrepen denk ik. Ik heb niets tegen de werking van de sociale zekerheid (of beter het principe van de SZ). Wat mij stoort is dat de initiatiefnemers van de petitie die solidariteitsgedachte misbruiken voor een heel ander doel, enkel en alleen omdat solidariteit goed verkoopt. Gelieve mij dus niet af te schilderen als "een van die a-solidaire, rechtse rechtsen" die de arme stakkers in ons landje geen blik waardig gunt. Ik zou het daarom enorm appreciëren mocht je mij laten zien in welke context je mijn "visie" plant te gebruiken.
Oud 5 november 2007, 16:22   #255
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een veralgemening is altijd fout. Zoals alle Walen zijn luiaarden, alle Walen zijn profiteurs, het initiatief red de solidariteit is een vakbondsgegeven,...
Inderdaad. En wie veralgemeent hier t.a.v. de Vlaamse Beweging?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 17:13   #256
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ondertussen ben je wel even ferm een aantal zaken uit de weg gegaan.

1) trikolore kleuren in uw avatar, u bent dus een nationalist.
2) we wachten nog steeds op het Gemeenschappelijk Actieplatform van de Vlaamse Beweging waar alle flaminganten zich scharen achter privatisering en afbraak van de sociale zekerheid.
3) uw bewijs om aan te tonden dat de rijks sociale zekerheid al voor '44 bestond.

Graag enkele antwoorden aub, of zeg toch maar uw abonnement op deze draad op.

meneer den 'expert' ?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 17:15   #257
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

als iemand die geen antwoorden kan geven op kritische vragen en hier niks anders doet dan leugens verkondigen presentaties gaat geven dan kan ik alleen maar besluiten dat die 'presentaties' neerkomen op desinformatie van de bevolking en in heel fascistoïde van aard zullen zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 19:03   #258
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
als iemand die geen antwoorden kan geven op kritische vragen en hier niks anders doet dan leugens verkondigen presentaties gaat geven dan kan ik alleen maar besluiten dat die 'presentaties' neerkomen op desinformatie van de bevolking en in heel fascistoïde van aard zullen zijn.
Hij geeft die indruk wel, maar volgens mij is hij lichtgeraakt en trekt het snel rood voor de ogen.

Nu even iets anders. Dus dat systeem van SZ bestaat sinds 1945, daar zijn we het intussen over eens. Nu was de Waalse economie tot 1965 productiever dan de Vlaamse. Mij lijkt het logisch dat er dus van 1945 tot 1965 transfers liepen van Wallonië naar Vlaanderen. Of vergis ik mij daarin?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 19:31   #259
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Nu even iets anders. Dus dat systeem van SZ bestaat sinds 1945, daar zijn we het intussen over eens. Nu was de Waalse economie tot 1965 productiever dan de Vlaamse. Mij lijkt het logisch dat er dus van 1945 tot 1965 transfers liepen van Wallonië naar Vlaanderen. Of vergis ik mij daarin?
Het zou kunnen, dat er die 15 jaar transfers waren, maar dat zou dan alleen zo geweest zijn - binnen de SZ dan toch - als de uitgaven in Vlaanderen groter waren dan de inkomsten uit Vlaanderen èn Wallonië een SZ had die ook iets over had om te 'geven'.

Het kan, maar zijn daar cijfers over inkomsten en uitgaven?
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 23:11   #260
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd. Hurycane staat hier blijkbaar een politiek voor, waarbij het ongenoegen van arbeiders wordt gekaapt om de staatsmacht te versterken. Een schijn van "arbeiderseenheid" in dienst van de staat die opgedrongen wordt vanuit de heersende klasse, om de macht van die laatste te versterken.
Hebben we zo'n politiek niet al ergens in Italië gezien?? Zo'n kwarteeuw geleden?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 november 2007 om 23:12.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be