![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me eerder een soort wanhopige geloofsbelijdenis. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lakeiengedrag is nu eenmaal eigen aan postjesjagers, politieke analfabeten en poepekruipers van allerlei ander pluimage. Hoe denk je anders dat men er 'goede' Belgen van heeft kunnen maken? Met mij zal dat nooit lukken, hoor! Van bovengenoemd soort moet dus even gemakkelijk Vlamingen te maken zijn die fierheid ontwikkelen over hun eigen republiek als het mogelijk was er 'Belgen' van te maken. Aan de Franse overheersing hoeven de politiek wélbewusten dan in alle geval geen energie meer te verspelen.
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft niets met meer of minderwaardig te maken maar met het efficiënt beheren van 'het studeren' en zo niet voor niets kosten te maken. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Uit De Morgen online van 6 november:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik herhaal dus: u wil de electorale banden tussen Frans-Brussel en de faciliteitengemeenten versterken in plaats van ze door te snijden? |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen gauw weten wat het behoud van het geliefde maar Belgique, waar de democratie moet en zal vermoord worden, de Franstaligen waard is.
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Helaas zijn de Vlaamse politici nog steeds bereid koste wat het kost dit wrak rijdend te houden. En de brave onwetende Vlaamse burger kent er de werkelijk geldelijke en rechten-kost niet van en keurt het dan door emotionaliteit goed. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Nochthans de evidentie zelve... Bij onafhankelijkheid zal onze Vlaamse elite niet meer óf gebroodroofd (CS) óf gegijzeld (in koppelverkoop van idealen) óf omgekocht (ons kent ons mét of zonder wagen met chauffeur)... Eens de elite bevrijd is van deze verschrikkelijk zwaar gesubsidieerde belgicistische omknelling volgt de rest als een simpel dominosteentje... Heb hem zelf nog niet gelezen...maar: 'De Vlamingen. Een volk zonder bovenlaag' van Joos Ballegeer schijnt dienaangaande nogal duidelijk te zijn...
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke aanwijzingen heb je daarvoor? Als jouw hypothese juist is, dan zou dat moeten betekenen dat we voor 1830 wel een onafhankelijke elite en wel een meerderheid van zelfbewuste burgers hadden. Quod non. Ook de horige houding van de Vlaamse regering laat alvast niet vermoeden dat meer autonomie automatisch leidt tot een assertievere houding. Maar goed, je zal natuurlijk zeggen dat de Vlaamse regering nog onderworpen is aan België. Denk je dat er na de "onafhankelijkheid" geen bedreigingen of dwingelanden meer zullen zijn die onze elite in een afhankelijke positie zullen willen dwingen? Rest-België? Frankrijk? De EU? Enfin, de oplossing van je problemen bij anderen leggen, geeft die anderen bijzonder veel macht en is allerminst een recept voor een oplossing. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik ken je én je standpunt betreffende deze kwestie. Sta me toe er even dieper op in te gaan. Hetgeen jij doet is een situatie, tot nu toe nefast voor Vlaanderen, gewoon omdraaien. Je doet m.a.w. een overnamebod op de N.V. België, waarbij Vlaanderen de dominantie factor wordt en Wallonië en ook Brussel zich te schikken hebben aan de regels die Vlaanderen oplegt. De vraag hierbij is : welke prijs ben je bereid hiervoor te betalen? Ik hoef je de Franstalige mentaliteit toch niet uitleggen zeker? Je kent ze als je broekzak. Bovendien is er, indien ik me niet vergis, nog een derde speler in je gezichtsveld, waar je steeds zedig over zwijgt maar die de Franstaligen nog meer in een derderangsrol zal duwen. Denk je nu werkelijk dat de Franstaligen d�*�*r zullen mee instemmen, hoe hoog de prijs ook is? Het zal al zeer moeilijk zijn de Nederlandse samenwerking tot stand te brengen. Met de Franstaligen erbij is het volgens mij onmogelijk. Sans rancune. |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn de Franstaligen die een prijs zullen moeten betalen voor het verder bestaan van de Belgische staat. Die prijs is: de Vlaamse democratische meerderheid domineert België. Jij zal zeggen: ze zullen dat niet willen. Ik zeg: ze hebben geen echt alternatief en als puntje bij paaltje komt zullen ze dat accepteren. Dat hangt uitsluitend van onze houding af. Citaat:
Het staat de Franstaligen en de Walen vrij al dan niet mee te gaan in een Nederlandse confederatie. Het tableau voor onze medelanders ziet er dan zo uit: België => Vlaamse democratische meerderheid accepteren => zoniet geen België meer Nederlandse confederatie => confederale staat accepteren met een Nederlandstalige meerderheid op confederaal vlak => zoniet geen confederatie voor hen Daar is toch geen tegenspraak in? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
de reden die je aanhaalt om je dierbare NVA te verdedigen gaat ook op voor de ganse enquete my 2 cents |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Op de site van de Libre Belgique, in een interview met François Perrin (ex. Rassemblement Wallon), inmiddels 86, een schoolvoorbeeld van de typische inschatting van zaken door de franstaligen.
Over de mogelijke afloop van het huidig formatieberaad : "Que pensez-vous des partis francophones ? Je ne sais pas ce qu'ils vont faire. Et je ne sais pas comment ils vont s'en sortir. Ils vont sans doute lâcher quelque chose pour sauver la patrie. Ils sauvent la patrie comme cela depuis 1950." Dé Redders des Vaderlands sinds 1950, tegen den verdomden vlaamschen onderdrukker, dus ! Tiens, zou het kunnen dat men in het zuiden des lands niet eens gemerkt heeft dat Vlaanderen �*l die decennia lang duizenden miljarden frankskes in hun afgrond heeft gestort, om de boel draaiend te houden ? |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() als men zich vastpint op meningen van extremen dan kom je inderdaad tot zo'n conclusies
|
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Europees Commissaris
|