Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 19:24   #1061
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddox
Dat gaat me nu niet lukken. Kost of een berg poen en/of voorbereiding. Ik ben maar een gewone wetsvrezende burger. Geen gesponsorde terrorist.
Eneuh, de centrale in Mol, de reactor ligt wel stil hoor
Een dergelijke aanslag kost idd een berg poen en een massa voorbereiding.

En het is juist omdat een aanslag op een kerncentrale veel werk en geld kost, dat ze niet gebeuren.
Er is trouwens zoveel springstof voor nodig dat het bijna direct opvalt dat je met iets bezig bent.

Om een kerncentrale aan te vallen, moet je dus vanuit het buitenland werken en er een volgeladen vliegtuig op laten neerkomen.
Ander veroorzaak je binnen wel schade en leg je de centrale mss wel voorgoed lam, maar verder kan men het zelfs stilhouden en enkel doorgeven aan de buitenwereld dat er een technisch probleem is zonder stralingsgevaar, waardoor de centrale voorgoed buiten gebruik word gestelt.

Maddox, in de centrale van Mol, zit nog wel een pak hoog radio-actief afval opgeslagen. De beveiliging is dus nog even hoog als in de tijd dat ze wel werkte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 19:38   #1062
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Om dezelfde voorwaarden als "toen" te creeren, moet ik:

1) Een firma/onderaannemer vinden, die direkte banden/werkzaamheden heeft met de werkzaamheden in de kerncentrales. Die moet ik dan subtiel pushen om me aan te nemen voor die taak. Mijn CV is daar wel een enorme hulp in.

2) De tijd en/of geld hebben om de juiste soort springstoffen te verzamelen/maken

3) Een reden hebben.

Directe problemen
1) die firma/bedrijfsleider ervan overtuigen dat ik die job "moet" doen. Dat maakt het risico dat deze dan de politie inlicht. Het is niet echt standaard dat een "sollicitant" zo specifiek is. Of dat de methode van overtuigen te hard ruikt naar "slechte dingen".

2)Zonder een organisatie is ook dit of te kleinschalig (zoals die halve zool met zijn ene pijpbommetje aan de poort van die VS kerncentrale), of gewoon niet te betalen.

3) Ik ben Pro Kernenergie. Waarom zou ik dan die soort van energiebron willen beschadigen? Dan zou het ondermijnen van een stuwdam me beter uitkomen.
Oud 6 november 2007, 19:39   #1063
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wil toch het bewijs dat het allemaal echt wel zo eenvoudig is.
Ja, maar wat heeft het met buitenfirma's te maken?

Citaat:
Electrabel is allemaal sicli. En distrigas ias silci en ansul.
Fina is somati, basf is somati, ansul en nu-swift.
Dus in Mol doet de firma sicli het...wat nu? Wat si de volgende stap?

Citaat:
Echt niet. er worden daar zelfs regelmatig toestellen teruggevonden die jaren niet meer zijn nagekeken en andere die dan weer een tijdje vermist worden.
Echt wel, onzin wat jij vertelt.

Citaat:
Een dergelijke aanslag is iets dat je een tijd lang op voorhand begint voor te bereiden.
Je hebt dus rustig de tijd om alle informatie bij elkaar te zoeken.
Trouwens zelfs dat is niet eens zo moeilijk.
Voorbeeld, Maddox gaat ergens als intermer werken en bezorgd de nodige informatie.
Jantje zorgt dat alle benodigdheden verzameld geraken.
Riksken maakt de bommen.
En Illwill leverd ze af.
Ja, ok, we weten wie de brandblussers levert we weten wanneer ze vervangen gaan worden, we hebben de bommen. Wat nu? Wat is nu de volgende stap?

Citaat:
Dat plan bestaat, alleen is het meestal wel ergens in een dossier opgeborgen.
En in grote bedrijven moet er zelfs een vluchtplan uithangen.
Maar of die plannen wel kloppen is een andere zaak zeker.
Waarop basseer je je?

Citaat:
Mol wel heel gemakkelijk.
Sicli. Nazicht uit te voeren voor de maand april 2008.
Fout, vervanging is voor de maand maart 2008.

Citaat:
draadje en loodje aanbrengen.
Ik heb hier nog ergens twee loodtangen liggen. 1 van mijzelf en 1 van de Belgische douanen
Euhm, een tangetje is 1 ding, het moet wel dezelfde merktekens hebben als die van het bedrijf é.
Wel heel toevallig heb jij alles liggen é. Veel meegepikt ofzo?
Als ik morgen zeg dat je voor iets een geigermeter nodig hebt heb je dat ook in je tuinhuis liggen zekers
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 19:40   #1064
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een dergelijke aanslag kost idd een berg poen en een massa voorbereiding.

En het is juist omdat een aanslag op een kerncentrale veel werk en geld kost, dat ze niet gebeuren.
Er is trouwens zoveel springstof voor nodig dat het bijna direct opvalt dat je met iets bezig bent.

Om een kerncentrale aan te vallen, moet je dus vanuit het buitenland werken en er een volgeladen vliegtuig op laten neerkomen.
Ander veroorzaak je binnen wel schade en leg je de centrale mss wel voorgoed lam, maar verder kan men het zelfs stilhouden en enkel doorgeven aan de buitenwereld dat er een technisch probleem is zonder stralingsgevaar, waardoor de centrale voorgoed buiten gebruik word gestelt.

Maddox, in de centrale van Mol, zit nog wel een pak hoog radio-actief afval opgeslagen. De beveiliging is dus nog even hoog als in de tijd dat ze wel werkte.
Ma godverdomme, wat is het nu, gemakelijk of niet?
Oud 6 november 2007, 19:58   #1065
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Een centrale aanvallen en uitschakelen voor een tijd of mogelijk zelfs voorgoed, gemakkelijk.
Een centrale veranderen in een kernramp, moeilijk tot bijna onmogelijk.
Dit niet omdat het technisch niet kan, maar omdat je men nog een paar andere factoren moet rekening houden.
Factoren zoals

Citaat:
Twintig moslimextremisten gepakt in heel Europa

Onder meer in dit huis viel de Italiaanse politie vandaag binnen.

In Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk en Portugal zijn vandaag twintig moslimextremisten gearresteerd. De actie gebeurde in het kader van een grote terreurbestrijdingsoperatie tegen een cel in Noord-Italië die was opgezet om zelfmoordterroristen te rekruteren om aanslagen te plegen in Irak en in Afghanistan. Dat heeft de Italiaanse politie bekendgemaakt.

"Krachtige samenwerking"
Elf van de verdachten werden opgepakt in de Noord-Italiaanse steden Milaan, Reggio Emilia, Imperia en Bergamo. De overige negen werden in de drie andere landen gearresteerd. De meeste verdachten zijn van Tunesische afkomst. De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Giuliano Amato roemde de operatie als een voorbeeld van krachtige Europese samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

Handboeken van al-Qaida
Uit afgeluisterde telefoongesprekken mag geconcludeerd worden dat het militantisme van de groep al dateert van 1998. Volgens de persbureaus ANSA en Apcom heeft de politie handboeken van al-Qaida aangetroffen waarin wordt uitgelegd hoe explosieven, ontstekingsmechanismen en vergif moeten worden gefabriceerd en waarin instructies voor guerrillatechnieken staan. (novum/svm)
</STRONG></EM></U></I></B>
LEES OOK: Italiaanse politieactie tegen terrorisme
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt3

Die jongens zijn ook een beetje beter en moderner uitgerust nu en houden sommige zaken nu beter in het oog.
En ze geraken tegenwoordig ook aan de informatie hoe je bepaalde zaken moet aanpakken.

Maar andere doelwitten vragen minder werk en materieel en zijn dus wel nog steeds makkelijk aan te vallen en te vernielen of om te vormen tot vuile bommen.
Oud 6 november 2007, 20:46   #1066
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor een organisatie niet zo moeilijk. Maar de vraag is, is het sop van de kool waard?
Wat explosieve rugzakken in treinen en bussen zijn goedkoper, gemakkelijker en hebben uiteindelijk een diepere psychologische impact op de burgerbevolking.
Oud 6 november 2007, 21:04   #1067
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar wat heeft het met buitenfirma's te maken?
Jij bent duidelijk echt niet op de hoogte hoe het er bij die bedrijven aan toe gaat he.

Citaat:
Dus in Mol doet de firma sicli het...wat nu? Wat si de volgende stap?
Busje en een id-kaartje namaken.
Citaat:
Echt wel, onzin wat jij vertelt.
Ik heb wel een pak ervaring als veiligheidsverantwoordelijke in die zaken hoor.
Het was in den tijd het leukste aan heel de job, een onverwachte controle uitvoeren.
Alle bazen direct in paniek.

Citaat:
Ja, ok, we weten wie de brandblussers levert we weten wanneer ze vervangen gaan worden, we hebben de bommen. Wat nu? Wat is nu de volgende stap?
gewoon de toestellen die op de juiste plaatsen staan vervangen.
niets meer, niets minder
Citaat:
Waarop basseer je je?
Ervaring.

Citaat:
Fout, vervanging is voor de maand maart 2008.
Moet niet direct, kan zelfs nog na dat ze zijn nagezien geweest door het verantwoordelijke bedrijf.
Op hun bons staan er toch altijd toestellen die moeten vervangen worden en in de meeste gevallen worden die nooit allemaal tegelijk vervangen.

Citaat:
Euhm, een tangetje is 1 ding, het moet wel dezelfde merktekens hebben als die van het bedrijf é.
Wel heel toevallig heb jij alles liggen é. Veel meegepikt ofzo?
Die zaken zijn gewoon in de handel te verkrijgen hoor.
En op die van de brandbeveiligingsbedrijven staat geen logo van hen, maar het nummer van de nazichter.

Citaat:
Als ik morgen zeg dat je voor iets een geigermeter nodig hebt heb je dat ook in je tuinhuis liggen zekers
Nee dat heb ik toevallig niet in huis.
Maar kan wel eens aan een vriend vragen om er één van het leger mee te brengen.
Oud 6 november 2007, 21:06   #1068
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor een organisatie niet zo moeilijk. Maar de vraag is, is het sop van de kool waard?
Wat explosieve rugzakken in treinen en bussen zijn goedkoper, gemakkelijker en hebben uiteindelijk een diepere psychologische impact op de burgerbevolking.
een citerene wagen of treinwagon met de juiste lading kan veel meer effect hebben en daar moet je zelf het loodje niet bij neerleggen.
Oud 6 november 2007, 21:10   #1069
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, maar wel vrij te koop. Op Ebay zelfs betaalbaar. Geen vergunningen nodig voor een normale geigerteller.
Oud 6 november 2007, 21:26   #1070
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, maar wel vrij te koop. Op Ebay zelfs betaalbaar. Geen vergunningen nodig voor een normale geigerteller.
gamma scout kost 289€ en het model grater 349€

http://www.vitalitools.nl/content/m_...FRCgZgodpxG_1A
Oud 6 november 2007, 21:47   #1071
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Makkelijk zelf te bouwen ook; reeds in de 50-er jaren simpele schema'tjes gezien in electronica-hobbyboekjes.
Oud 6 november 2007, 21:59   #1072
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Makkelijk zelf te bouwen ook; reeds in de 50-er jaren simpele schema'tjes gezien in electronica-hobbyboekjes.
Uit die tijd heb je nog de franse boekjes Systeem D.
Die gaven een hoop informatie over hoe je bepaalde zaken gemakkelijk zelf kon maken.

Zelfs de volledige uitleg hoe je een tractor moet maken, of hoe je zelf een keukenrobot in elkaar kan knutselen.
Oud 7 november 2007, 10:33   #1073
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een centrale aanvallen en uitschakelen voor een tijd of mogelijk zelfs voorgoed, gemakkelijk.
Een centrale veranderen in een kernramp, moeilijk tot bijna onmogelijk.
Dit niet omdat het technisch niet kan, maar omdat je men nog een paar andere factoren moet rekening houden.
Factoren zoals
Een centrale kan je niet zomaar uit of aanzetten en dus ook niet zomaar uitschakelen door het te beschadigen, als je hem zover beschadigd dat hij dus "uitstaat" zit je automatisch met een ramp, maar dat kan weer niet zo gemakelijk zoals je zelf zegt. Je hebt dus enkele tegenspraken hier.

Citaat:
Die jongens zijn ook een beetje beter en moderner uitgerust nu en houden sommige zaken nu beter in het oog.
En ze geraken tegenwoordig ook aan de informatie hoe je bepaalde zaken moet aanpakken.
Idd, niet zo gemakelijk dus...

Citaat:
Maar andere doelwitten vragen minder werk en materieel en zijn dus wel nog steeds makkelijk aan te vallen en te vernielen of om te vormen tot vuile bommen.
Dat zou kunnen maar is ook niet zo gemakelijk.
Oud 7 november 2007, 10:34   #1074
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk maar daar ging het niet over. Iedereen weet dat burgers opblazen gemakelijk is.
Oud 7 november 2007, 10:41   #1075
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent duidelijk echt niet op de hoogte hoe het er bij die bedrijven aan toe gaat he.
Euhm, ik weet enkel dat het er bij centrales niet aan toe gaat zoals jij hier wil doen geloven. Wat ze in de bouw bij een buitenbedrijf doen laat me koud.

Citaat:
Busje en een id-kaartje namaken.
Waar ga jij je busje laten beplekken? Waar laat jij je pasje maken?

Citaat:
Ik heb wel een pak ervaring als veiligheidsverantwoordelijke in die zaken hoor.
Het was in den tijd het leukste aan heel de job, een onverwachte controle uitvoeren.
Alle bazen direct in paniek.
Jaja, jij hebt zowat overal gewerkt.
Waar werden onverwacht wat voor controles uitgevoerd?

Citaat:
gewoon de toestellen die op de juiste plaatsen staan vervangen.
niets meer, niets minder
Ja deuh, hoe zorg je ervoor dat het bedrijf die de blussers moet vervangen niet komt opdagen?

Citaat:
Ervaring.
Jaja...

Citaat:
Moet niet direct, kan zelfs nog na dat ze zijn nagezien geweest door het verantwoordelijke bedrijf.
Op hun bons staan er toch altijd toestellen die moeten vervangen worden en in de meeste gevallen worden die nooit allemaal tegelijk vervangen.
Moet wel direct en zal ook gebeuren. Bij vervaldatum worden ze vervangen en zeker niet nagezien.

Citaat:
Die zaken zijn gewoon in de handel te verkrijgen hoor.
En op die van de brandbeveiligingsbedrijven staat geen logo van hen, maar het nummer van de nazichter.
Er staat altijd ook een merkteken bij. Wist je niet e, extra beveiliging nm.

Citaat:
Nee dat heb ik toevallig niet in huis.
Maar kan wel eens aan een vriend vragen om er één van het leger mee te brengen.
Dacht ik wel.
Oud 7 november 2007, 10:52   #1076
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een centrale kan je niet zomaar uit of aanzetten en dus ook niet zomaar uitschakelen door het te beschadigen, als je hem zover beschadigd dat hij dus "uitstaat" zit je automatisch met een ramp, maar dat kan weer niet zo gemakelijk zoals je zelf zegt. Je hebt dus enkele tegenspraken hier.
Je kan een centrale uitschakelen zonder dat je de mantel vernield. Het is dus niet omdat je de centrale, die uit wel wat meer bestaat dan enkel de kern opblaast dat je een kernramp veroorzaakt.

Citaat:
Idd, niet zo gemakelijk dus...
Jawel, maar je moet zien dat je hen steeds een stapje voor blijft.

Citaat:
Dat zou kunnen maar is ook niet zo gemakelijk.
Kom jij eigenlijk wel eens buiten de dorpskern van je woonplaats.

Een citerne opblazen is juist het gemakkelijkste dat er bestaat.
Je kan zelfs zorgen dat hij in het midden van een grotstad of aan de vulstations de lucht in gaat.

Om daar een bom aan te bevestigen moet je helemaal geen moeite doen hoor.

En je hoeft zelfs niet te zoeken welke citerne je het beste kan gebruiken want dat staat er zelfs op vermeld.

En transport en distributie bedrijven werken heel veel met intrimmers.
Je kan dus zelfs daar gaan uitkiezen welk transport het best geschikt is.
Je krijgt daar toch de papieren van de lading en bestemming in je handen als intrimmer. Je kan je bom dus zelfs in de vrachtwagen zelf steken als je wil.
Oud 7 november 2007, 10:59   #1077
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Illwill
Citaat:
Ik weet niet hoe jij leest, noch hoe jij iets begrijpt.
Nogmaals uitleggende.
Op een Belgische kerncentrale is het simpel, als je schade toebrengt aan de belangrijke delen- dus niet het hek, noch de kantoren van de boekhouding- die onmiddelijk nucleair zijn, zal de reactor die getroffen is in scram gaan.
Na een scram is het alleen mogelijk radioactieve Besmetting te veroorzaken binnen de reactorkoepel.
Vooraleer je deze kan opblazen, ben je al aan het kloten met een kernbom, en is het eigenlijk vijgen na pasen, want dan is het opblazen van Brussel, Parijs, Berlijn of Londen veel gemakkelijker en veel effectiever.

Ergo, om een kernramp te veroorzaken in België zit je verkeerd bezig.Tenzij je tijd en moeite wil verspillen. Nu is een aanslag op de kerncentrale natuurlijk ideaal om Greenpeace, Gaia en Groen te steunen. Maar het gaat geen extra kankergeval bij de burgerbevolking veroorzaken. Maar dan is het gooien van een handgranaat in de ontvangsthal van de kerncentrale al genoeg.

Om het nog eens uit te leggen. Een "Scram" is een noodstop voor een kernreactor. Ecomonisch een fiasco , want zelfs al kunnen de andere centrales die extra belasting opvangen, dan is de "uitbater" van die reactor genoodzaakt om op zijn minst de levensduur van die reactorvulling te herleiden tot de helft van de begrote opbrengst. En we spreken hier over 100 ton splijtstof.
Oud 7 november 2007, 11:05   #1078
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euhm, ik weet enkel dat het er bij centrales niet aan toe gaat zoals jij hier wil doen geloven. Wat ze in de bouw bij een buitenbedrijf doen laat me koud.
Het gaat er daar niet anders aan toe, dan op de petro-bedrijven.

Citaat:
Waar ga jij je busje laten beplekken? Waar laat jij je pasje maken?
Laten, jongen toch dat laat je niet doen, dat doe je zelf.
Citaat:
Jaja, jij hebt zowat overal gewerkt.
Waar werden onverwacht wat voor controles uitgevoerd?
Nee, ik heb op veel plaatsen gestaan, maar slechts voor 4 bazen gewerkt.

Bij de meest uit eenlopende bedrijven.
Van een éénvoudige winkel tot bij het meest brandgevaarlijkste bedrijf.

Citaat:
Ja deuh, hoe zorg je ervoor dat het bedrijf die de blussers moet vervangen niet komt opdagen?
Door te zorgen dat ik weet waar hij die dag uithangt.

Citaat:
Jaja...
sommige mensen doen nu eenmaal want meer dan enkel de job die ze op school hebben geleerd.

Citaat:
Moet wel direct en zal ook gebeuren. Bij vervaldatum worden ze vervangen en zeker niet nagezien.
Brandblussers hebben geen vervaldatum, enkel een datum waarop ze moeten nagezien worden en dat is dan nog een maand bepaling geen vervaldag.

Citaat:
Er staat altijd ook een merkteken bij. Wist je niet e, extra beveiliging nm.
Ben juist nog eens gaan kijken op mijn eigen blustoestellen.
Op het loodje staat dus enkel een nummer, geen bedrijfskenmerk.
Enkel de toestellen die naar het bedrijf zelf zijn geweest hebben dat.

Trouwens veel brandweerkorpsen hebben hun eigen gemachtigd nazichter voor hun poederblussers en kunnen zelfs niet loden met een bedrijfslogo.
Enkel met het nazichtersnummer.

[/quote]
Dacht ik wel.[/quote]Kan ik er aandoen dat het leger die zaken ook gebruikt.

Als je iets wil bereiken moet je wel je wereld kennen he, en weten wat je waar moet zoeken.
Oud 7 november 2007, 12:11   #1079
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan een centrale uitschakelen zonder dat je de mantel vernield. Het is dus niet omdat je de centrale, die uit wel wat meer bestaat dan enkel de kern opblaast dat je een kernramp veroorzaakt.
Tijdelijk uitschakelen wel ja, maar jij had het over zelfs defenitief uitschakelen. Wat moet je daar dan voor doen?

Citaat:
Jawel, maar je moet zien dat je hen steeds een stapje voor blijft.
Dat is in theorie makelijker gezegt dan gedaan in de praktijk Jantje. Is trouwens de logica zelve e.

Citaat:
Kom jij eigenlijk wel eens buiten de dorpskern van je woonplaats.
Ja, jij?

Citaat:
Een citerne opblazen is juist het gemakkelijkste dat er bestaat.
Je kan zelfs zorgen dat hij in het midden van een grotstad of aan de vulstations de lucht in gaat.
Over welke soort citerne heb je het nu? Je bent niet meer over kerncentrales bezig wel?

Citaat:
Om daar een bom aan te bevestigen moet je helemaal geen moeite doen hoor.
Plakband en klaar.

Citaat:
En transport en distributie bedrijven werken heel veel met intrimmers.
Je kan dus zelfs daar gaan uitkiezen welk transport het best geschikt is.
Je krijgt daar toch de papieren van de lading en bestemming in je handen als intrimmer. Je kan je bom dus zelfs in de vrachtwagen zelf steken als je wil.
Deze werken juist niet met interimmers.

Over welke soort transporten naar en van kerncentrales heb je het dan?
Oud 7 november 2007, 12:16   #1080
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe jij leest, noch hoe jij iets begrijpt.
Nogmaals uitleggende.
Op een Belgische kerncentrale is het simpel, als je schade toebrengt aan de belangrijke delen- dus niet het hek, noch de kantoren van de boekhouding- die onmiddelijk nucleair zijn, zal de reactor die getroffen is in scram gaan.
Na een scram is het alleen mogelijk radioactieve Besmetting te veroorzaken binnen de reactorkoepel.
Vooraleer je deze kan opblazen, ben je al aan het kloten met een kernbom, en is het eigenlijk vijgen na pasen, want dan is het opblazen van Brussel, Parijs, Berlijn of Londen veel gemakkelijker en veel effectiever.
Ik lees hetzelfde als jij. Waarom?
Maar als Jantje het heeft over dergelijke schade toebrengen aan een centrale zal hij wat beter moeten verklaren waar hij het over heeft. Welke schade is voldoende om een centrale defenitief te sluiten?

Citaat:
Om het nog eens uit te leggen. Een "Scram" is een noodstop voor een kernreactor. Ecomonisch een fiasco , want zelfs al kunnen de andere centrales die extra belasting opvangen, dan is de "uitbater" van die reactor genoodzaakt om op zijn minst de levensduur van die reactorvulling te herleiden tot de helft van de begrote opbrengst. En we spreken hier over 100 ton splijtstof.
Dit snap ik effe niet....de levensduur van een reactorvulling halveren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be