Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 15:02   #81
PieterP
Gouverneur

Standaard

Ik heb als student de affaire van Leuven Vlaams meegemaakt. Ik heb de waterkanonnen geproefd en de matrakken van de Leuvense politie gevoeld. Ik ben zelfs uren administratief aangehouden.

De Standaard stond er vol van. Het Vlaamse land was eensgezind. En de franstaligen schreeuwden hetzelfde zoals nu: de splitsing van Leuven betekent het het einde van België! Ons land had een regering nodig. Het land in een crisis storten wegens een bagatel zoals Leuven Vlaams , dat was toch niet verantwoord. Enz enz enz. Paul Goosens was één van de volksmenners, doch die volgde een marxistische agenda. En die is nu een Belgicist geworden.

De regering Eyskens is toen gevallen. Leuven werd gesplitst. De dominantie van de franstaligen uit Leuven was weg. Toen men heeft zelfs beslist tot een prijs : de aanleg van een " autoroute des professeurs , tussen Leuven en Louvain la Neuve. Die is er maar ten dele gekomen. Op Vlaams grondgebied.

Doorzetten op een gegeven ogenblik,. Met gans Vlaanderen achter zich.

Ik zie nu dat zowat iedereen , Genez, Vandelanotte, Tobback, nu onlangs Vandenbroucke, ook de VLD met de Gucht en traditioneel ook het Vlaams Belang zit af te geven op Leterme, de tjseven en op De wever.
Het u al gelezen dat Reynders Milquet of Mangain op zijn of haar plaats heeft gezet?

Dat is het verschil met de toenmalige strijd van om het Leuven Vlaams. Eensgezindheid in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door PieterP : 6 november 2007 om 15:07.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:09   #82
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
hij krijgt de belgische ziekte, zoveel is zeker. én last van tsjevenstreken ( nu ja, hij is al eentje, nu enkel de symptomen nog wsl )

hij is besmet met het CD&V-communautair in uw broek doen -virus, nu moeten alleen de symptomen het licht nog zien, nl. belgische oplossingen.
nog een wijsneus in spe.
Oud 6 november 2007, 15:24   #83
PieterP
Gouverneur

Standaard

Iedereen die ooit managementcursussen gevolgd heeft met onder meer het luik onderhandlen zal weten dat er soms ook een fase volgt van confrontatie, nadat de standpunten zijn uiteengezet en naar een compromis wordt gezocht Ofwel gaat het contract niet door, ofwel wordt tot ontslag beslist enz enz. In deze confrontatie dient men dezelfde vastberadenheid aan de dag te leggen als tijdens de onderhandeling zelf, doch steeds bereid te zijn terug te koppelen.

Naar mijn oordeel hebben de Franstaligen de hardnekkigheid van de Nederlandstaligen onderschat. Bovendien - en kon je vandaag ook nog in de Libre lezen- gebruikten zij het alibi van l' extrème droite. Zij hebben dus niet gezien dat door hun arrogantie Vlaanderen geradicaliseerd is, in die mate dat nu 90 % vraagt dat met die zaak komaf gemaakt wordt. Tot slot weten zij het onderscheid niet te maken tussen BHV splitsen en een grote staatshervorming met autonomie op fiscaal, juridisch en economisch vlak.
Oud 6 november 2007, 15:25   #84
Gast123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Ik zie nu dat zowat iedereen , Genez, Vandelanotte, Tobback, nu onlangs Vandenbroucke, ook de VLD met de Gucht en traditioneel ook het Vlaams Belang zit af te geven op Leterme, de tjseven en op De wever.
Het u al gelezen dat Reynders Milquet of Mangain op zijn of haar plaats heeft gezet?

Dat is het verschil met de toenmalige strijd van om het Leuven Vlaams. Eensgezindheid in Vlaanderen.
Ik heb soms ook het gevoel dat sommige Vlamingen Leterme (en De Wever) gewoon willen zien falen, met de hoop om bij een volgende verkiezing zelf stemmen af te snoepen van CD&V/NV-A.

Wat we nodig hebben is vijf minuten politieke moed van een eensgezind Vlaams front. En niet elkaar afmaken ...
Gast123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:26   #85
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik heb als student de affaire van Leuven Vlaams meegemaakt. Ik heb de waterkanonnen geproefd en de matrakken van de Leuvense politie gevoeld. Ik ben zelfs uren administratief aangehouden.

De Standaard stond er vol van. Het Vlaamse land was eensgezind. En de franstaligen schreeuwden hetzelfde zoals nu: de splitsing van Leuven betekent het het einde van België! Ons land had een regering nodig. Het land in een crisis storten wegens een bagatel zoals Leuven Vlaams , dat was toch niet verantwoord. Enz enz enz. Paul Goosens was één van de volksmenners, doch die volgde een marxistische agenda. En die is nu een Belgicist geworden.

De regering Eyskens is toen gevallen. Leuven werd gesplitst. De dominantie van de franstaligen uit Leuven was weg. Toen men heeft zelfs beslist tot een prijs : de aanleg van een " autoroute des professeurs , tussen Leuven en Louvain la Neuve. Die is er maar ten dele gekomen. Op Vlaams grondgebied.

Zo eensgezind waren die niet, als ik me goed herinner, want Eyskens was volgens mij geen voorstander, of vergis ik mij hierin?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 08:53   #86
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

In Vlaams Brabant Halle-Lennik-Dilbeek kon je op 10 juni stemmen op mensen van CDH MR PS !!!!!!!!!!!
En? Zelf na een splitsing zal dat blijven hoor, de enige manier om dat te stoppen is die partijen in vlaanderen te verbieden.

De Cdh kan zonder problemen in antwerpen opkomen hoor, net zoals het VB in luik kan gaan.

BHV gaat over BRUSSELSE politici die stemmen kunnen ronselen in HV(en omgekeerd)

Daar gaat het hem ove toch niet moeilijk te snappen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 09:07   #87
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Dus volgens jou is de verfransing van Vlaanderen stopgezet? Hoe komt het dan dat er NU een meerderheid van franstaligen is in Vlaamse gemeentes die daar toen nog niet zoveel last van hadden?
Fout dus
Ken je geschiedenis, de verfransing van vlaanderen was het annexeren van delen van vlaanderen in wallonie en brussel. En ja dat is idd gestopt sinds 63, ken jij na 63 nog een gemeente die bij brussel of wallonie kwam?

ALs over de taal die de burgers spreken; daar is men vrij in, al spreken ze 100% frans in antwerpen, dat is en blijft vlaams.

Citaat:
Wat jij ophaalt zijn echt geen feiten, maar dromen van je. Ze weerstaan de toets met de realitiet echt niet
Zoals ? Raar dat je zegt dat de feiten niet kloppen maar nooit zegt welke feiten.

Citaat:
Er is maar één oplossing : BHV splitsen, daarna België splitsen, dan de fasciliteiten laten uitdoven. Aanpassen of opkrassen.
Vlaanderen zal Vlaams zijn of niet zijn (La Belgique sera latine ou sera pas!)
Complete onzin natuurlijk, zeg jij me eens wat er wettelijk mis mee is om 1 nationale kieskring? Juist niks, tot zover dus jouw "feiten".

Citaat:
Een kieskring is duidelijk niet hetzelfde als een staatsgrens of een regionale grens. Of dacht je misschien dat de roep om splitsing van BHV nu pas ontstaan is door de opdeling van de provincies? Leer jij maar wat geschiedenis!
Nogmaals dat zeg ik nergens, leer lezen zou ik zeggen.
FEIT is en blijft dat de gerechtelijke arrondisement (en ja dat is een administratieve grens) als de kieskring (nog 1) over brussel en vlaanderen heen lopen.

Citaat:
Je zal welo zien wat het effect zal zijn. Blijkbaar dringt het niet tot je door als het wordt uitgelegd. Just wait and see.
Gaan we wedden dat het FDF zal stijgen? Jij schijnt blijkbaar niks te snappen dat het FDF zonder problemen in HEEL vlaanderen kan opkomen, partijen zijn vrij in belgie, men doet dit niet omdat er daar amper keizers te rapen zijn . In de rand echter is het FDF sterk, en na dit nog veel sterker.

Citaat:
Je kent geen verschil in verschillende verkiezingen en wat de gesplitste kieskring voor effect zal hebben. Je past gemeenterecht nationaal toe en omgekeerd. Kortom : je maakt er een potje van.
Leg het dan eens uit, jij beweert dat het FDF gestopt zal worden in de rand, ok hoe? Wat zal de splitsing van de kieskring daar CONCREET aan veranderen? Buiten dat men niet meer op bekende brusselaars kan stemmen NIKS volgens mij, maar dat zal de franstaligen niet verhinderen om op FDF te stemmen hoor.

Citaat:
Juist. Maar de meerderheid der Belgen wil als oplossing de splitsing. Dat is democratie. Wat is je probleem?
Ik heb geen enkel probleem met een splitsing, ik zeg enkel dat het onrealistisch is om je eigen oplossing te willen in een federale staat zonder met de anderen rekening te houden.

Citaat:
Het zal het recht versterken van de Vlamingen op eigen grondgebied.
Welk recht? Concreet niets algemeen zoals dit.

Het enige wat zal versterken is bij een eventuele onafhaneklijke staat van vlaanderen, voor de rest verliest vlaanderen enkel.

Citaat:
Ik heb je dat antwoord al gegeven, maar jij leest daar graag over...
Je spreekt in verschrikkelijk algemene termen, precies een politicus .

Citaat:
Al eens nagedacht hoeveel stemmen men MEER moet halen op VLAAMSE bodem voor één zetel?
En? De franstalige nu hebben amper zetels in vlaanderen, ze hebben enkel macht in de gemeenten en dat veranderd niks. Maakt het uit dat ze 1 zetel minder krijgen in het vlaamse parlement? Daarentegen zal vlaanderen evenveel zoniet meer verliezen in brussel. Ja het werkt beide kanten he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 7 november 2007, 10:19   #88
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave21be Bekijk bericht
Ik heb soms ook het gevoel dat sommige Vlamingen Leterme (en De Wever) gewoon willen zien falen, met de hoop om bij een volgende verkiezing zelf stemmen af te snoepen van CD&V/NV-A.

Wat we nodig hebben is vijf minuten politieke moed van een eensgezind Vlaams front. En niet elkaar afmaken ...
dan moeten ze deze namiddag gewoon BHV stemmen !

vijf minuten (politieke) Vlaamse moed
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:21   #89
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En? Zelf na een splitsing zal dat blijven hoor, de enige manier om dat te stoppen is die partijen in vlaanderen te verbieden.

De Cdh kan zonder problemen in antwerpen opkomen hoor, net zoals het VB in luik kan gaan.

BHV gaat over BRUSSELSE politici die stemmen kunnen ronselen in HV(en omgekeerd)

Daar gaat het hem over toch niet moeilijk te snappen?
geen PS, CDH, MR, ECOLO in Vlaams Brabant !

stopt de verfransing vanzelf
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 november 2007, 10:24   #90
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zo hoort het ! 100 % gelijk en mee akkoord.

In Vlaanderen zijn wij baas en moeten franstaligen zich aanpassen... net zoals de Vlamingen dat doen in Wallonië zonder problemen, zonder morren, zonder protest, zonder meer..
Oud 7 november 2007, 13:15   #91
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
geen PS, CDH, MR, ECOLO in Vlaams Brabant !
Dat kan enkel door die partijen te verbieden, en als ze bezig zijn dat ze het VB er dan bij pakken.

Citaat:
stopt de verfransing vanzelf
Hoe dom ben je? Denk je dat die mensen plots nederlands gaan spreken omdat ze niet op de cdh kunnen stemmen? Kijk eens in knokke franstalige genoeg, zelfs zonder faciliteiten en franstalige partijen.

Oud 7 november 2007, 13:18   #92
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan enkel door die partijen te verbieden, en als ze bezig zijn dat ze het VB er dan bij pakken.

Hoe dom ben je? Denk je dat die mensen plots nederlands gaan spreken omdat ze niet op de cdh kunnen stemmen? Kijk eens in knokke franstalige genoeg, zelfs zonder faciliteiten en franstalige partijen.

STEMMING komt er

born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 18:33   #93
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja maar daar kunnen ze niet stemmen op franstalige politici die de de evenwichtige verdeling scheef trekken. en daar moeten ze ook geen vlaams geld hebben om franstalige scholen te betalen. het gaat hem niet uitsluitend om de taal he. hoe dom dat U alleen de taal wil zien. er is meer aan de hand dan dat hoor.
als men de franstaligen met hun kieskringen laat verder evolueren. dan worden de Vlamingen nog een minderheid in de kamer!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 07:45   #94
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ja maar daar kunnen ze niet stemmen op franstalige politici die de de evenwichtige verdeling scheef trekken.
Jawel hoor dat blijft.

Citaat:
en daar moeten ze ook geen vlaams geld hebben om franstalige scholen te betalen. het gaat hem niet uitsluitend om de taal he. hoe dom dat U alleen de taal wil zien. er is meer aan de hand dan dat hoor.
En wat ga je dan doen? AL de fondsen voor franstaligen stopzetten? Onzin natuurlijk dat zijn inwoners van vlaanderen, wat jij voorstelt is puur racisme.

Citaat:
als men de franstaligen met hun kieskringen laat verder evolueren. dan worden de Vlamingen nog een minderheid in de kamer!
Onzin natuurlijk, de verfransing is al lang gestopt, en moesten de franstaligen meer kinderen krijgen en een meerderheid worden, tja, maak wat kinderen he .

Oud 8 november 2007, 07:45   #95
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
STEMMING komt er

En ze hebben al gestemd, eindelijk was tijd.

Oud 8 november 2007, 07:52   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat ga je dan doen? AL de fondsen voor franstaligen stopzetten? Onzin natuurlijk dat zijn inwoners van vlaanderen, wat jij voorstelt is puur racisme.
Dat is helemaal geen racisme.

En als iedereen die in Vlaanderen gedomicilieerd is ook een inwoner van Vlaanderen is, dan kunnen we de wet gelijk toepassen en alle voorrechten en privileges afschaffen. Geen faciliteiten dan meer: iedereen is inwoner van Vlaanderen, met gelijke rechten en plichten. Geen voorrechten dus meer omdat de ene thuis Frans spreekt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 08:13   #97
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel hoor dat blijft.

Onzin natuurlijk, de verfransing is al lang gestopt, en moesten de franstaligen meer kinderen krijgen en een meerderheid worden, tja, maak wat kinderen he .
oh, als dat rascisme is, dan heb ik er geen probleem mee om rascist genoemd te worden.
als ik in FN, gentbrugge werkete als mechanieker, was mijn loon beduidend lager dan dit in herstal.
dus dat rasisme is mij aangeleerd door de waalse scheeftrekking.
hoe idiot is uw redenering. maar ja rascist klinkt goed. beter dan idioot.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 08:22   #98
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
oh, als dat rascisme is, dan heb ik er geen probleem mee om rascist genoemd te worden.
als ik in FN, gentbrugge werkete als mechanieker, was mijn loon beduidend lager dan dit in herstal.
dus dat rasisme is mij aangeleerd door de waalse scheeftrekking.
hoe idiot is uw redenering. maar ja rascist klinkt goed. beter dan idioot.
Ik kan je ook idioot noemen hoor ,komt op hetzelfde neer.

En als je je job niet leuk vond: zoek iets anders? Niemand verplicht je om daar te werken he? De overheid vergelijken met een prive bedrijf is echt wel idioot.

Niks op de rest? Nogmaals franstaligen zullen blijven stemmen op franstalige politici (en het FDF zal wel vooruit gaan gegarandeerd) ze blijven frans spreken en ze blijven daar in vlaanderen wonen. Die splitsing zal daar niks aan veranderen. Het is en blijft een symbool dossier hoor.
AL ben ik blij dat ze het uiteindelijk wel eens gestemd hebben, hadden ze al veel langer moeten doen.

Oud 8 november 2007, 08:24   #99
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is helemaal geen racisme.

En als iedereen die in Vlaanderen gedomicilieerd is ook een inwoner van Vlaanderen is, dan kunnen we de wet gelijk toepassen en alle voorrechten en privileges afschaffen. Geen faciliteiten dan meer: iedereen is inwoner van Vlaanderen, met gelijke rechten en plichten. Geen voorrechten dus meer omdat de ene thuis Frans spreekt.
Het ging over iets afschaffen omdat een bepaalde burger anders is, dat is wel degelijke discrimiantie/racisme hoor.

Jij kan het misschien doodnormaal vinden dat vlamingen minder behandeld worden naargelang de regering goesting heeft, maar dat is en blijft discriminatie.

Oud 9 november 2007, 01:49   #100
lib
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bedankt voor die info. Die alarmbelprocedure moet worden afgeschaft en worden vervangen door gewoon een DEMOCRATISCHE meerderheid. Wil jij niet democratisch zijn, beste filosoof?

We zijn immers allen Belgen en dus een democratische meerderheid is democratie, niet? Laten we dat dan doen.

Vlaanderen is Brussel kwijt,zonder twijfel.
De meerderheid van Brussel hoofdstad is Franstalig,een democratische stemming zou daar falikant uitdraaien voor de Vlamingen.
Vlaanderen zette gisteren zichzelf schaakmat en maakte een historische
blunder.
lib is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be