![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn zachtst gezegd, vind ik jouw redenering van de pot gerukt. Het is du jamais vu dat de Vlaamse partijen (behalve groen, maar die zijn zo ekstremistisch dat ze zich niet meer herinneren dat ze mensen zijn, laat staan Vlamingen) op die wijze gestemd hebben, op die wijze getoond hebben dat ze zich niet laten muilkorven, dat ze achter hun kommunautair getinte kiesbeloften staan, dat ze echt geloven dat die kommunautaire maatregelen nodig zijn voor een goed bestuur. En nu gaat gij zeggen "ja maar, als ze morgen van gedacht veranderen ..." Hoe is dat nu toch mogelijk van zo te redeneren ???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad Cyrano, zoniet alles, de Vlamingen kunnen wel veel, het kost alleen wat (veel) meer tijd. Dit is dan ook het symbool vandaag: de Vlamingen beseffen dat ze iets kunnen stemmen, mogen stemmen en aan het eind van een lange rit ook kunnen binnenhalen als ze willen.
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ondertiteling is verdwenen!
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wanneer er een oranjeblauwe (of andere) regering komt, dan is er per definitie een regeersakkoord, en in dat regeringsakkoord staat normaal dat de leden van de meerderheid niet vrij mogen stemmen, doch de directieven van de partijleidingen/regering moeten volgen. Wij leven, pro memorie, niet in een democratie maar in een particratie (en dan nog). Dus wanneer de franstaligen een regeerakkoord weigeren waarin een vrije stemming over BHV is toegestaan, is men nog altijd even ver. Binnen dit en een jaar MOET er een regering zijn, mag men aannemen. Maar tot zolang kan al alarmbellend alles in de kamer afgeblokt blijven. Dus. Ik vermoed dat het hierom is dat Maingain & co zo'n 'bocht' hebben gemaakt. Die bocht lijkt me enkel schijn; hun was is zo goed als binnen. Ze hebben ondertussen wel de Vlaamse onderhandelaars zo ver gekregen dat die de facto de randgemeenten wilden opgegeven (zie DS van vandaag; het laatste voorstel van Leterme kwam daarop neer). Mentaal gezien is dat een dijkbreuk.
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ps: ik ben persoonlijk nooit speciaal tegen die splitsing geweest hoor, wel tegen de methode en de leugens die hierover zijn verspreid. Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Democratie is soms een aparte tak van eenvoudige wiskunde .
![]() |
#30 |
Partijlid
|
![]() Alsof Reynders het FDF zou laten vallen. In Brussel en de rand hebben de liberalen het FDF nodig om de PS het hoofd te bieden. Reynders kan ook wel tot twee tellen.
|
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Wat 5 minuten moed doen, he. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik graag op deze wijze ongelijk krijg. Als 'van verraad tot verraad gaan we naar een vlaamse staat' enkelen tot realiteitszin bracht dan doet mij dat genoegen.
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Amai, Desmet is precies boos.
|
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Desmet heeft een punt. Ik wou voor ik dat las schoofzak nog gelijk geven met zijn "nooit gezien". Maar nu zie ik dat zelfs dat maar schijn is, of zou kunnen zijn.
En eigelijk is zelfs niet zonder precedent. Er zijn al meer regeringen gevallen over het communautaire, voeren bijvoorbeeld. De regering laten vallen, dat kwam toen toch ook omdat ze het been stijfhielden? En wat zijn de resultaten? Het lijkt me in alle geval niet dom om eerst af te wachten tot de beer geschoten is voor we zijn vel verkopen. En de beer is nog niet geschoten.
#35 |
Minister
|
![]() Schijn of geen schijn.
Wat maakt het the f**k uit of dat de splitsing van BHV feitelijk morgen, tegen de prijs van een vrachtwagen suiker, of binnen 2 jaar zonder kosten in gang schiet ? We hebben die splitsing slechts nodig als er verkiezingen zijn. Nu, vandaag kunnen we er niets mee aanvangen. Zelfs een regering die niets doet tegen de franstalige obstructie, om partijpolitieke redenen binnen die regering, verandert niets aan de uitvoering van de splitsing. Die splitsing moet toch gestemd worden in de Kamer als we terug naar verkiezingen willen gaan. Het enige wat te vrezen valt is dat die regeringspartijen bij die ultieme stemming de vandaag in commissie gestemde wet verwerpen en er een andere op tafel leggen met een hoop toegevingen. De verkiezing die dan onmiddellijk hier op volgt zal een ramp zijn voor de lafaards en kazakdraaiers. Dus.... Yves Desmet c'est pas un journalist, c'est un con ! |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Een vlaamse spreekwoord zegt : Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Een cynische visie, machiavellistisch, gedreven door partijbelang en niet door het belang van het land, maar wel een visie op termijn. Hou je klep, rooie zeikerd ! |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat Desmet zijn frustratie moeilijk kan verbergen.
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan zichzelf denken sommigen de ander te kennen.
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 november 2007 om 21:43. |
||
![]() |