Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 november 2007, 09:33   #321
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Du calme, mes amis, du calme.

Laten we in het feestgedruis niet uit het oog verliezen tot wat CD&V en NVA bereid waren. En dat De Wever nu na de stemmnig nog steeds zegt dat hij liever een onderhandeling gehad had.

Dit was de de facto Anschluss waarbij Leterme en De Wever zich al hadden neergelegd om hun miserabel regeringske op de been te krijgen:
Groot gelijk! Voor we het beseffen worden de faciliteiten in de randgemeenten uitgebreid of erger, toegevoegd aan Brussel, worden de incivieke burgemeesters benoemd, wordt Reynders premier, Maingain minister van Binnenlandse zaken en krijgt madame "non" ook een mooi postje.

De tjeven en N-VA'ers, je mag ze voor geen haar vertrouwen.

Gelukkig waken de wakkere burgers om ons op tijd voor al dat onheil te waarschuwen, waarvoor bijzondere dank.
robert t is offline  
Oud 8 november 2007, 09:49   #322
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Hi Kortaf, ik denk dat jij je iets beter voelt dan gisteren? Goed, houden zo!

Hieronder wat uitleg van een docent onderhandelingstechnieken: Bron
Eidoch is er één ding waarvan we het minste hebben, en waarvoor we ten allen prijze moeten vechten : territorium. Gisteren is er gelukkig een eind gemaakt aan de territoriale miskleun waarmee Yves Leterme ons had bedacht. Eindelijk gedaan met aanspraken op onze grond.

.
Eddy B is offline  
Oud 8 november 2007, 10:06   #323
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Gisteren is er gelukkig een eind gemaakt aan de territoriale miskleun waarmee Yves Leterme ons had bedacht. Eindelijk gedaan met aanspraken op onze grond.
Enkel en alleen en uitsluitend omdat de Franstaligen het Vlaamse aanbod om de zes faciliteitengemeenten over te nemen niet geaccepteerd hebben.
Kortaf is offline  
Oud 8 november 2007, 10:08   #324
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Gelukkig waken de wakkere burgers om ons op tijd voor al dat onheil te waarschuwen, waarvoor bijzondere dank.
In een ironische bui, Robert?

Hoe wil jij het genereuze aanbod van CD&V-NVA om de zes faciliteitengemeenten de facto bij Brussel aan te sluiten noemen?
Kortaf is offline  
Oud 8 november 2007, 10:10   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel en alleen en uitsluitend omdat de Franstaligen het Vlaamse aanbod om de zes faciliteitengemeenten over te nemen niet geaccepteerd hebben.
Blijf er dat maar goed inpeperen, Kortaf want het is zo te zien nodig.
Oud 8 november 2007, 10:16   #326
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Eidoch is er één ding waarvan we het minste hebben, en waarvoor we ten allen prijze moeten vechten : territorium. Gisteren is er gelukkig een eind gemaakt aan de territoriale miskleun waarmee Yves Leterme ons had bedacht. Eindelijk gedaan met aanspraken op onze grond.
Eddy, in alle eerlijkheid, het was nooit zover gekomen, ik heb me bewust uit de discussies gehouden hier op het forum om die reden, ik was er ook van in het begin van overtuigd dat er gestemd ging worden.

NVA had de tafel verlaten indien er niet gestemd was, ik ben daar zeer categorisch in. Net zoals ik zeker weet dat er geen regering komt zonder staatshervorming, de Franstaligen zijn gestart met slikken en zullen nu moeten dooreten tot het hele bord leeg is.

De stemming was vooral een 'eye opener', een bewustwording voor de Vlamingen mijns inziens. Dat is ook een beetje de conclusie uit het artikel van GVA.

Voor alle duidelijkheid, ook van bij mij zijn mails vertrokken gisteren.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 8 november 2007 om 10:19.
Ovidius is offline  
Oud 8 november 2007, 10:18   #327
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik voel mij vandaag zo hoempadapapa hoempapadapa hoempapdapapero.....

De reden : eindelijk na 177 jaar hebben de Vlamingen voor het eerst aan Belgie en de Walen, laten weten dat zij zich niet zo maar laten doen.

Dat op zich vind ik persoonlijk al een hele stap van de Vlaams-belgicistische partijen.

Wat ik ook belangrijk vind is dat de Walen plotseling niet meer in democratie blijken te geloven. Blijkbaar zijn de Walen van mening dat democratie wil zeggen : Alleen als de Walen het willen mag het gebeuren. De Franstaligen blijken echter plotseling geen mensen die democratie beschouwen als 50+1.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 november 2007, 10:21   #328
Tegendradigaard

Standaard

Als ik let op de samenvattingen van de perscommentarren (nog geen kranten zelf gelezen voor het ogenblik) dan merk ik een hoge graad van verzuring op. De regimepers heeft het duidelijk moeilijk met deze vorm van Vlaamse vastberadenheid. Ik denk dat er velen nog altijd hopen en hengelen achter een titel of medaille...... losers...

(Het kunnen natuurlijk ook VRT-rode-regimegetrouwegekleurde samenvatting zijn he)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 8 november 2007, 10:24   #329
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als ik let op de samenvattingen van de perscommentarren (nog geen kranten zelf gelezen voor het ogenblik) dan merk ik een hoge graad van verzuring op. De regimepers heeft het duidelijk moeilijk met deze vorm van Vlaamse vastberadenheid. Ik denk dat er velen nog altijd hopen en hengelen achter een titel of medaille...... losers...

(Het kunnen natuurlijk ook VRT-rode-regimegetrouwegekleurde samenvatting zijn he)
Maak u maar niet ongerust, de dag dat Belgie barst kruipen die in bed met de lakens over hun hoofd en wenen die is goed. Daarna draaien die allemaal zonder blozen hun kazak.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 november 2007, 10:33   #330
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik voel mij vandaag zo hoempadapapa hoempapadapa hoempapdapapero.....

De reden : eindelijk na 177 jaar hebben de Vlamingen voor het eerst aan Belgie en de Walen, laten weten dat zij zich niet zo maar laten doen.

Dat op zich vind ik persoonlijk al een hele stap van de Vlaams-belgicistische partijen.

Wat ik ook belangrijk vind is dat de Walen plotseling niet meer in democratie blijken te geloven. Blijkbaar zijn de Walen van mening dat democratie wil zeggen : Alleen als de Walen het willen mag het gebeuren. De Franstaligen blijken echter plotseling geen mensen die democratie beschouwen als 50+1.
De Franstaligen hebben nooit gelooft in democratie.
Oud 8 november 2007, 10:38   #331
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daarom hebben ze ook grendels, sleutels, 2/3de meederheden, minderheidsverdragen en pariteitsvulgariteiten geëist om zich zolang Belgique bestaat van een ondemocratische overmacht te kunnen verzekeren.
Oud 8 november 2007, 10:42   #332
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Du calme, mes amis, du calme.

Laten we in het feestgedruis niet uit het oog verliezen tot wat CD&V en NVA bereid waren. En dat De Wever nu na de stemmnig nog steeds zegt dat hij liever een onderhandeling gehad had.

Dit was de de facto Anschluss waarbij Leterme en De Wever zich al hadden neergelegd om hun miserabel regeringske op de been te krijgen:
Knuppel heeft het gisteren reeds gezegd. De splitsing van BHV is er gekomen door Maingain, niet door het Vlaams kartel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 november 2007, 10:43   #333
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daarom hebben ze ook grendels, sleutels, 2/3de meederheden, minderheidsverdragen en pariteitsvulgariteiten geëist om zich zolang Belgique bestaat van een ondemocratische overmacht te kunnen verzekeren.
Een minderheid die de meerderheid beheerst. Belgique is geen democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 november 2007, 10:48   #334
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Knuppel heeft het gisteren reeds gezegd. De splitsing van BHV is er gekomen door Maingain, niet door het Vlaams kartel.
Ik noem het idd een toevalstreffer.
Leterme was immers nog tot Maingain hem uitschold bereid om met bakken suiker over de brug te komen.
Het is enkel dankzij het Franstalige 'NON' tot vlak voor de stemming dat die stemming ook door mocht gaan.
Oud 8 november 2007, 10:55   #335
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maak u maar niet ongerust, de dag dat Belgie barst kruipen die in bed met de lakens over hun hoofd en wenen die is goed. Daarna draaien die allemaal zonder blozen hun kazak.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Dat zijn gewoon regime hiellikkers 1ste klas. Van eender welk regime. Wie de macht heeft, diens hielen likken ze (of nog iets anders als het echt vriendelijk gevraagd wordt)

Oud 8 november 2007, 10:56   #336
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Maar ze laten het nu duidelijk en openlijk blijken, voor wie het wil zien natuurlijk. De media ziet het alvast niet....

Oud 8 november 2007, 10:59   #337
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik noem het idd een toevalstreffer.
Leterme was immers nog tot Maingain hem uitschold bereid om met bakken suiker over de brug te komen.
Het is enkel dankzij het Franstalige 'NON' tot vlak voor de stemming dat die stemming ook door mocht gaan.
Ik was er pas gerust in toen ik ze in de livestream zag beginnen met de stemming en de Franstaligen opstapten. Tot op dat moment vreesde ik dat ze weeral en nogeens en met de dood in het hart en voor de allerlaatste keer zich zouden laten doen door de Franstaligen.
Ik dacht dat ze weeral met een kluitje in het riet zouden gestuurd worden en weer blij zouden zijn met een dooie mus.

Kan 7 november niet worden opgenomen in de officiële feestdagen ? Als Dag van de Vlaamse Opstand(ing) ......? LOL...

Oud 8 november 2007, 11:08   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan herinner ik me de woorden van Di Rupo net als die van Mangain: "Als de Vlamingen stemmen, betekent dit het einde van België". België en democratie gaat volgens deze twee heren blijkbaar niet samen.

Trouwens, waar staan ze nu met hun vroegere, gespierde verklaringen? Kondigen ze nu het einde van België aan zoals ze indertijd stoer wisten te zeggen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 november 2007, 11:17   #339
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En dan herinner ik me de woorden van Di Rupo net als die van Mangain: "Als de Vlamingen stemmen, betekent dit het einde van België". België en democratie gaat volgens deze twee heren blijkbaar niet samen.

Trouwens, waar staan ze nu met hun vroegere, gespierde verklaringen? Kondigen ze nu het einde van België aan zoals ze indertijd stoer wisten te zeggen?
Ik hoop dat er iemand opstaat en hen eens even aan hun woorden doet herinneren..... LOL....
en dan hoop ik dat ze ineens het einde van Belgie aankondigen...

Oud 8 november 2007, 11:37   #340
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Zouden we met zijn allen niet wat brieven en emails sturen naar Maingain en Don Dirupo dat zij ons lelijk tegenvallen omdat ze de beloofde crisis niet doorvoeren?
Maingain : bij stemming : einde van de onderhandelingen oranje-blauw
Di Rupo : "Als democratie betekent dat de Vlamingen stemmen met hun meerderheid, dan zal die democrtie het einde van belgië betekenen.

Beloven, beloven, en dan hunne kak intrekken mét veel lawaai! Ge moet het maar kunnen he. Zijn onze franstalige landgenoten nog niet wakker dat ze voor zoiets blijven stemmen?

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be