![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() bi-in-hol...
maar we wijken af
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat moet ook wel. Met die pretentie van je MOET je jezelf wel gemaakt hebben. Dat kan ook niet anders, vermits hetero's voor jou verwerpelijk zijn. Dus TOCH het IQ van een pantoffeldiertje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets als een zero tolerantie hanteren wat betreft het bestraffen van openbare schedenschennis door een hetero koppel, maar als dan tot je ontsteltenis vaststelt dat je daarmee ook een bestraffen van een homo koppel goedkeurt plots je kar keren? Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 8 november 2007 om 04:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() hoeveel strafpunten zou dat zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Allé, we wijken af. Ik zal de originele stelling nog eens herhalen.
Ik zit in een selectieprocedure voor adoptie en merk - door tal van signalen - dat, mocht ik er voor uitkomen voor het VB te stemmen - ik uit de procedure zou worden geweerd. NIet officieel, natuurlijk, maar ik zou een 'negatief' advies krijgen. Er werd hier al geponeerd dat dit in het belang van het kind zou zijn, om te vermijden dat het in een 'geviseerd' gezin zou terechtkomen, maar mijns inziens houdt die stelling geen steek. Het gaat me er meer over dat een instituut zoals Kind en Gezin politieke kleur als een - weliswaar verdoken - argument zou zien om iemand een adoptie te weigeren. Ik denk niet dat het een beleidskwestie is van K&G, eerder een latente manier van denken van bepaalde mensen. Maar het heeft wel zware invloeden. Wellicht denken deze mensen dat een stem op het VB onverzoenbaar is met het adopteren van een buitenlands (en meestal) niet-blank kind. Of, hoe de voortdurende demonisering door de machtspartijen er uiteindelijk wel voor heeft gezorgd dat veel mensen die VB stemmen of zelfs lid zijn, zich niet durven uiten. Behalve anoniem in het stemhokje.
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan altijd een klacht neerleggen hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen worden ongeschikt bevonden voor adoptie om de meest uiteenlopende redenen. Ik begrijp overigens zeer goed waarom die selectieprocedures zo streng zijn. Er zijn nu eenmaal soms problemen met adoptiekinderen en die zijn soms wel degelijk mee het gevolg van het verkeerd omgaan met de adoptiekwesite door de adoptieouders Laatst gewijzigd door Edina : 8 november 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je ergens 'bij willen horen' als je zou uitgesloten worden als ze weten wie je bent? Ik snap die hypocrisie niet.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet iig van een VB'er met een geadopteerd kind. Die komt al langer op voor de verkiezingen, dus het zal wel duidelijk zijn dat hij VB'er is. Hij heeft een kind geadopteerd, dus blijkbaar word je niet sowieso uitgesloten. Ik ken ook iemand die werkt bij een adoptiedienst en van haar heb ik nooit gehoord dat er geselecteerd wordt op politieke overtuiging. Maar je leest de zotste verhalen over die selectie. Mensen die geweigerd worden zijn vaak héél gefrustreerd (ik zou dat ook zijn) maar halen dan wel vaak heel wat redenen aan die helemaal niet kloppen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-dat was geweten en belette hen dus niet carrière te maken. Daarna liet je in de firma uiteraard beter niet weten dat je niet rechts (en katholiek) was. Ik ken meerdere grote firmas in VL waar je beter verzwijgt dat je vrijzinnig en/of links bent. 's kijken: Gevaert, AVEVE, KB, Van Hool, Ahlers, Picanol...moet ik verder zoeken? Vergeet nooit dat een groot aantal van de familiefortuinen in VL werden opgebouwd in de periode 40-45 Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat je een beetje achterloopt.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ja, 't kunnen er meer zijn, idd.
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2007 om 12:55. |
![]() |
![]() |