Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2007, 20:37   #61
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, want zó democratisch is het Vlaams Blok...

En het zijn holebi's.
Waren het geen HOLbijou's ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 20:38   #62
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Waren het geen HOLbijou's ?
bi-in-hol...
maar we wijken af
Oud 7 november 2007, 20:43   #63
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Behalve als het om Vlaams Blokkers en gelijkaardig uitvaagsel gaat. Die kunnen niet genoeg *KNIP* worden.

*Aanzetten tot discriminatie zijn niet geoorloofd.*
Oei Raf, het blijkt toch niet te mogen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 20:45   #64
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat een normaal, verstandelijk begaafd mens niet stemt voor een partij die zijn rechten wil fnuiken.
Jij waant je écht wel God eh ?
Dat moet ook wel. Met die pretentie van je MOET je jezelf wel gemaakt hebben.
Dat kan ook niet anders, vermits hetero's voor jou verwerpelijk zijn.
Dus TOCH het IQ van een pantoffeldiertje ?
Oud 7 november 2007, 20:46   #65
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
*grijns*
Oud 8 november 2007, 03:59   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwatch. Je kan niet stemmen op een partij en daarmee slechts die punten ondersteunen waarmee je het eens bent. Je ondersteunt het totaalpakket en dus ook het anti-holebistandpunt, of je dat nu leuk vindt of niet.

Zoiets als een zero tolerantie hanteren wat betreft het bestraffen van openbare schedenschennis door een hetero koppel, maar als dan tot je ontsteltenis vaststelt dat je daarmee ook een bestraffen van een homo koppel goedkeurt plots je kar keren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Openbare zedenschennis is strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben. Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 november 2007 om 04:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 07:03   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat kan ook niet anders, vermits hetero's voor jou verwerpelijk zijn.
Waar heb ik dat gezegd? Slaat je fantasie weer eens op hol (no pun intended)?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 07:04   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoiets als blah blah blah...
Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 07:38   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

ja
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 07:39   #70
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

lol
Oud 8 november 2007, 07:40   #71
born2bewild
Banneling

Standaard

hoeveel strafpunten zou dat zijn?
Oud 8 november 2007, 09:58   #72
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Allé, we wijken af. Ik zal de originele stelling nog eens herhalen.

Ik zit in een selectieprocedure voor adoptie en merk - door tal van signalen - dat, mocht ik er voor uitkomen voor het VB te stemmen - ik uit de procedure zou worden geweerd. NIet officieel, natuurlijk, maar ik zou een 'negatief' advies krijgen.
Er werd hier al geponeerd dat dit in het belang van het kind zou zijn, om te vermijden dat het in een 'geviseerd' gezin zou terechtkomen, maar mijns inziens houdt die stelling geen steek.
Het gaat me er meer over dat een instituut zoals Kind en Gezin politieke kleur als een - weliswaar verdoken - argument zou zien om iemand een adoptie te weigeren. Ik denk niet dat het een beleidskwestie is van K&G, eerder een latente manier van denken van bepaalde mensen. Maar het heeft wel zware invloeden. Wellicht denken deze mensen dat een stem op het VB onverzoenbaar is met het adopteren van een buitenlands (en meestal) niet-blank kind.

Of, hoe de voortdurende demonisering door de machtspartijen er uiteindelijk wel voor heeft gezorgd dat veel mensen die VB stemmen of zelfs lid zijn, zich niet durven uiten. Behalve anoniem in het stemhokje.
Oud 8 november 2007, 10:43   #73
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Ik werk voor een groot telecom bedrijf in Brussel : meeste klanten zitten in Vlaanderen, maar op het hoofdkantoor is alles ééntalig frans (behalve het call centre).

Iemand die hier als "VB-er" zou gekend zijn, zou niet lang voor dit bedrijf werken. Maar idem voor N-VA, LDD, ...

Zelfs iemand die bv opmerkingen maakt omdat ook de Ondernemingsraad volledig in het frans plaatsvindt (omdat Directie geen nederlands verstaat) wordt al als een taalextremist beschouwd ...

Vlamingen die starten in dit bedrijf, moeten via een test hun 2-taligheid aantonen. Franstaligen die starten worden nooit getest op het nederlands (het wordt toch niet gebruikt )
Het zegt meer over u als jij daar wilt blijven werken.
Je kan altijd een klacht neerleggen hoor
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:58   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht

Ik zit in een selectieprocedure voor adoptie en merk - door tal van signalen - dat, mocht ik er voor uitkomen voor het VB te stemmen - ik uit de procedure zou worden geweerd. NIet officieel, natuurlijk, maar ik zou een 'negatief' advies krijgen.
Er werd hier al geponeerd dat dit in het belang van het kind zou zijn, om te vermijden dat het in een 'geviseerd' gezin zou terechtkomen, maar mijns inziens houdt die stelling geen steek.
Het gaat me er meer over dat een instituut zoals Kind en Gezin politieke kleur als een - weliswaar verdoken - argument zou zien om iemand een adoptie te weigeren. Ik denk niet dat het een beleidskwestie is van K&G, eerder een latente manier van denken van bepaalde mensen. Maar het heeft wel zware invloeden. Wellicht denken deze mensen dat een stem op het VB onverzoenbaar is met het adopteren van een buitenlands (en meestal) niet-blank kind.

Of, hoe de voortdurende demonisering door de machtspartijen er uiteindelijk wel voor heeft gezorgd dat veel mensen die VB stemmen of zelfs lid zijn, zich niet durven uiten. Behalve anoniem in het stemhokje.
gewoon zwijgen als de pest! Krijgen ze hun eigen maatregelen terug in hun gezicht. Ben je verplicht om een politieke kleur te bekennen? met CDV kan je m.i. bij K&G geen kwaad doen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:08   #75
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vraag is natuurlijk of je vermoedens terecht zijn, want daar heb je volgens mij helemaal geen bewijzen voor. Men gaat echt niet af op je politieke voorkeur om zoiets te beslissen hoor, maar wel over je standpunt mbt bepaalde thema's (zo'n selectieprocedure gaat wel wat dieper dan politieke voorkeur... ik geloof zelfs niet dat er vragen worden gesteld over politieke voorkeur... bij de personen die ik ken die kinderen hebben geadopteerd was dat in ieder geval niet zo). En het is niet onlogisch dat sommige standpunten van het VB (en dus ook van sommige van hun kiezers) niet als geschikt worden geacht om over te gaan tot adoptie. Maar dat zijn trouwens ook geen standpunten die je alleen vindt bij VB'ers natuurlijk.

Veel mensen worden ongeschikt bevonden voor adoptie om de meest uiteenlopende redenen. Ik begrijp overigens zeer goed waarom die selectieprocedures zo streng zijn. Er zijn nu eenmaal soms problemen met adoptiekinderen en die zijn soms wel degelijk mee het gevolg van het verkeerd omgaan met de adoptiekwesite door de adoptieouders

Laatst gewijzigd door Edina : 8 november 2007 om 11:20.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 12:35   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een vraagje voor collega-forummers. Ik ben in een situatie verzeild geraakt waarbij mijn VB-sympathie - indien bekend - ertoe zou leiden dat ik uitgesloten zou worden in het verdere proces waarmee ik bezig ben (sorry voor de vage uitleg, maar het is iets persoonlijk). Met andere woorden: ik zit in een belangrijk maatschappelijk selectieproces en moest ik bekendmaken dat ik voor het VB stem, zou ik uit dat selectieproces vallen, wat een zeer belangrijke impact zou hebben op de rest van mijn leven.

Mijn vraag is nu: zijn er nog VB's die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt of die in bepaalde situaties en omgevingen niet bekendmaken dat ze VB stemmen of er lid van zijn?

Ik post dit niet in 'rechts' omdat ik graag ook de reactie van 'de andere kant' zou willen kennen.
Gewoon zeggen.
Waarom zou je ergens 'bij willen horen' als je zou uitgesloten worden als ze weten wie je bent?
Ik snap die hypocrisie niet.
Oud 8 november 2007, 12:41   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Gewoon zeggen.
Waarom zou je ergens 'bij willen horen' als je zou uitgesloten worden als ze weten wie je bent?
Ik snap die hypocrisie niet.
EDIT: het gaat blijkbaar om een adoptieprocedure, dat is natuurlijk wat anders.

Ik weet iig van een VB'er met een geadopteerd kind. Die komt al langer op voor de verkiezingen, dus het zal wel duidelijk zijn dat hij VB'er is. Hij heeft een kind geadopteerd, dus blijkbaar word je niet sowieso uitgesloten.

Ik ken ook iemand die werkt bij een adoptiedienst en van haar heb ik nooit gehoord dat er geselecteerd wordt op politieke overtuiging.
Maar je leest de zotste verhalen over die selectie. Mensen die geweigerd worden zijn vaak héél gefrustreerd (ik zou dat ook zijn) maar halen dan wel vaak heel wat redenen aan die helemaal niet kloppen.
Oud 8 november 2007, 12:51   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Wiens brood men eet..:-P

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
alhoewel ik geen vb-vriend ben vind ik niet dat dat mag spelen, alhoewel je wel rechtlijnig moet staan met de visie van een bedrijf of organisatie, en daar wringt soms het schoentje...
Ik had twee directeurs: één uit een VNV-collabofamilie, de ander uit een Rex-collabofamilie.
-dat was geweten en belette hen dus niet carrière te maken.
Daarna liet je in de firma uiteraard beter niet weten dat je niet rechts (en katholiek) was.

Ik ken meerdere grote firmas in VL waar je beter verzwijgt dat je vrijzinnig en/of links bent. 's kijken: Gevaert, AVEVE, KB, Van Hool, Ahlers, Picanol...moet ik verder zoeken?
Vergeet nooit dat een groot aantal van de familiefortuinen in VL werden opgebouwd in de periode 40-45

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2007 om 12:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 12:52   #79
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ken meerdere grote firmas in VL waar je beter verzwijgt dat je vrijzinnig en/of links bent. 's kijken: Gevaert, AVEVE, KB, Van Hool, Ahlers, Picanol...moet ik verder zoeken?
Ik denk dat je een beetje achterloopt.
Oud 8 november 2007, 12:54   #80
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik denk dat je een beetje achterloopt.
Ja, 't kunnen er meer zijn, idd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2007 om 12:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be