![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rare sprongen inderdaad...
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Maar zeg dan gewoon WAAR je vandaan haalt dat de Franstalige gemeenschap bevoegd moet worden om te kunnen investeren en waarom de grondwet dan gewijzigd moet worden? Ik moet hier kennelijk argumenten geven tegen jouw nattevingerwerk zonder dat je zegt waarop je het baseert. Dit is al de derde keer dat je op basis van één zinnetje uit de Standaard zit te orakelen over Franstalige bevoegdheden. Ik haal dan aan wie er allemaal bevoegd is in die zaken en wie er de voogdij over heeft en vraag aan jou waar precies dan die Franstalige bevoegdheid moet komen, maar daar ga je nooit op in.
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo 'doorgaan'? Was daar dan al mee begonnen?
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanderkelen is een overtuigde belgicist he.... Hij praat zoals de meeste Belgicisten gewoon de Walen, de machtigen he, naar de mond.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() Bewonderenswaardig (of griezelig), de ijver waarmee jij de uitspraken van nobody's op een politiek forum archiveert, maar moet ik me nu op mijn woorden gepakt voelen ofzo?
De forcing is gebeurd in 2007, dat valt niet te ontkennen. En ik heb hier al voldoende uitgelegd waarom het compromisvoorstel van Leterme me erg redelijk leek. |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terloops... Ik zou nooit de aankomende Hugo Schiltz uit de nieuwe VU een nobody durven noemen....
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat beschouw ik als 'n compliment. Die man was onwaarschijnlijk lucide en hoegenaamd geen zakkenvuller. Hem beoordelen in de communautaire mores van vandaag vind ik onterecht, dus dat doe ik ook niet.
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is plat op de buik en onaanvaardbaar. En dan hebben we het nog niet over mogen gaan stemmen in brussel... Maar nee, niks aan de hand zeker? ![]()
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Ja dat is het probleem met de argumenten die Van der Kelen en zoveel anderen in de pers van vandaag aanvoerden : de franstaligen hadden voor die splitsing ook helemaal geen zin om wat dan ook te regionaliseren of te splitsen.
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal het anders nog wat simpeler voorstellen: Als je toestaat dat je buurman een appelboom in uw tuin extra bemest uit eigen zak, houdt dat niet in dat je hem zeggenschap geeft over je tuin. Jij bent nog altijd de rechtmatige eigenaar, jij beslist of die boom er überhaupt blijft staan en wat er met die appels gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
#192 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja, duidelijk dat de Vlamingen daar de vruchten van kunnen gebruiken, laat staan plukken. ![]()
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe geen moeite, Eddy.
Zorroaster weet immers maar al te goed dat de suiker die Leterme de Franstaligen rond de mond probeerde te smeren geen goed idee was maar partijslaafjes kunnen nu eenmaal hun partij niet afvallen. Zijn partijleider heeft zich trouwens niet voor niets onmiddellijk nadat de voorstellen de media haalden uitgesloofd om die voorstellen in een 'kadertje' te plaatsen. Hij insinueerde daarmee niet met die voorstellen akkoord te zullen gaan. De N-VA schaarde zich volgens De Wever enkel achter datgene dat volgens Leterme onbespreekbaar was.
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja hoor. Ik geloof niet dat hij voor persoonlijk gewin Vlaanderen heeft verraden. Dergelijk "Judas"-complex dat wij Vlamingen onze politici steeds toedichten en waarin we automatisch ervan uitgaan dat die koopbaar zijn voor dertig zilverlingen is mij totaal vreemd.
In het slechtste geval heeft hij een aantal foute inschattingen gemaakt, maar naar mijn aanvoelen wel met de beste bedoelingen. |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil nog altijd de eerste hier zien die mij kan aantonen dat er sprake is van bevoegdheidsoverdracht naar de Franstalige gemeenschap, maar tot nader order is hier iedereen duidelijk beter in axioma's uitvaardigen ("dat is zo omdat ik het zeg!") dan in grondwettelijk recht. Laatst gewijzigd door zorroaster : 8 november 2007 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft Schiltz Vlaanderen dan verraden? ![]() Ik dacht eerlijk gezegd aan zijn tijd bij de Antwerpse Waterwegen. Je weet wel, de tijd dat De Winter in Antwerpen bijna 50.000 stemmen haalde en Schiltz nog een goeie 600.
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn partijleider heeft zich trouwens niet voor niets onmiddellijk nadat de voorstellen de media haalden uitgesloofd om die voorstellen in een 'kadertje' te plaatsen. Hij insinueerde daarmee niet met die voorstellen akkoord te zullen gaan. De N-VA schaarde zich volgens De Wever enkel achter datgene dat volgens Leterme onbespreekbaar was.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 november 2007 om 15:56. |
|
![]() |