Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2007, 13:40   #101
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben dus geen VBer, maar ik vind toch dat een ex-spiriter en huidige SP.a er vind ik dat jij veel noten op je zang hebt.

Want nu gebeurt is had 8 en 4 jaar geleden ook al kunnen gedaan worden.
Maar toen waren er drie partijen die liever geen risico namen en hun postjes zeker niet in gevaar wilden brengen en dus uit veiligheeidsoverwegingen liever de kont likte van die dictator met zijn strikje.
Onzin, de PS, MR, SPA en VLD wilden en billijk compromis voor deze toch wel bijkomstige kwestie die de Belgische politiek nu al lang genoeg verziekt, en hadden bijna een compromis bereikt, ware het niet dat SPIRIT zich verzette tegen inschrijvingsrecht voor franstaligen in Brussel. Toen liep Maingain nog aan het handje van Reynders.
Nu bleek al vlug dat NVA helemaal niet akkoord was met de voorstellen van Leterme("dit is een menu waaruit we zullen kiezen, we zullen zeker niet alles nemen dat op het menu staat"), maar omdat ze wisten dat de franstaligen gisteren niet over de streep zouden getrokken worden, verzetten ze zich niet. Aan de andere kant van de taalgrens zorgde het FDF voor een radicalisering door hun versterkte vertegenwoordiging in het parlement. Zo blijkt nog maar eens hoe de communautair geïnspireerde partijtjes de hele Belgische politiek gijselen. Het is dan ook bedroevend dat ook SPA in dit scenario meestapt, het cordon sanitaire overtreedt, en meewerkt aan een totale blokkering van de Belgische instellingen. In plaats van echt oppositie te voeren en heel dit carnaval en wanbeleid aan de kaak te stellen. Ik weet zeker dat dit niet geapprecieerd wordt door de traditionele achterban van de SPA. De SPA verdient haar electorale afstraffing dubbel en dik.
Alleen Groen! stapt niet mee in dit communautaire opbod en huilt niet met de wolven mee, waardoor deze partij sterk in mijn achting stijgt, en ik ben zeker dat deze partij bij de volgende verkiezing daarvan de vruchten zal plukken. Want niet iedereen in Vlaanderen vindt dat "inschrijvingsrecht voor franstaligen" of andere kleine toegevingen aan de franstaligen opwegen tegen de totale blokkering van onze instellingen.
Ik vind bovendien dat blauw-oranje aangetoond heeft dat ze het niet kunnen, en dat er moet gedacht worden aan andere coalities.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2007 om 13:46.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 13:42   #102
Don Quichote
Banneling

Standaard

neem nu Thielemans die zegt dat hij niet meer naar Vlaanderen op vakantie zal gaan
--------------------------------------

Dan is hij de pedalen kwijt.

Dan geeft hij ongetwijfeld ook de raad dat Vlamingen maar niet meer naar de Ardennen gaan?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 13:44   #103
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de oorlogstaal van met name PS is toch wel straf

neem nu Thielemans die zegt dat hij niet meer naar Vlaanderen op vakantie zal gaan, alsjeblieft zeg, wat is dat nu voor onzin. Alsof Franstaligen hier niet meer welkom zijn, of alsof wij nu plots als pestlijders moeten gemeden en geboycot worden.
allez nog eens goed nieuws van dat ventje
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 13:45   #104
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Onzin, de PS, MR, SPA en VLD wilden en billijk compromis voor deze toch wel bijkomstige kwestie die de Belgische politiek nu al lang genoeg verziekt, en hadden bijna een compromis bereikt, ware het niet dat SPIRIT zich verzette tegen inschrijvingsrecht voor franstaligen in Brussel. Toen liep Maingain nog aan het handje van Reynders.
Nu bleek al vlug dat NVA helemaal niet akkoord was met de voorstellen van Leterme("dit is een menu waaruit we zullen kiezen, we zullen zeker niet alles nemen dat op het menu staat"), maar omdat ze wisten dat de franstaligen gisteren niet over de streep zouden getrokken worden, verzetten ze zich niet. Aan de andere kant van de taalgrens zorgde het FDF voor een radicalisering door hun versterkte vertegenwoordiging in het parlement. Zo blijkt nog maar eens hoe de communautair geïnspireerde partijtjes de hele Belgische politiek gijselen. Het is dan ook bedroevend dat ook SPA in dit scenario meestapt, het cordon sanitaire overtreedt, en meewerkt aan een totale blokkering van de Belgische instellingen. Ik weet zeker dat dit niet geapprecieerd wordt door de traditionele achterban van de SPA. De SPA verdient haar electorale afstraffing dubbel en dik.
Alleen Groen! stapt niet mee in dit communautaire opbod en huilt niet met de wolven mee, waardoor deze partij sterk in mijn achting stijgt, en ik ben zeker dat deze partij bij de volgende verkiezing daarvan de vruchten zal plukken. Want niet iedereen in Vlaanderen vindt dat "inschrijvingsrecht voor franstaligen" of andere kleine toegevingen aan de franstaligen opwegen tegen de totale blokkering van onze instellingen.
franstaligen hebben NIETS te eisen in Vlaanderen en Vlaams Brabant !! RIEN DU TOUT !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 8 november 2007, 13:47   #105
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
neem nu Thielemans die zegt dat hij niet meer naar Vlaanderen op vakantie zal gaan
--------------------------------------

Dan is hij de pedalen kwijt.

Dan geeft hij ongetwijfeld ook de raad dat Vlamingen maar niet meer naar de Ardennen gaan?
last minutes naar Turkije zijn altijd interessant vooral de one way tickets Misschien kan hij ginder met zijn vriendjes iets opzetten
Oud 8 november 2007, 13:49   #106
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
franstaligen hebben NIETS te eisen in Vlaanderen en Vlaams Brabant !! RIEN DU TOUT !!
Natuurlijk vindt het VB dit allemaal fantastisch, andere partijen voeren hun programma uit, maar uiteindelijk zullen de echte vlaams-nationalisten toch altijd het origineel boven het copie verkiezen. Ik ben er vrijwel zeker van dat het VB bij nieuwe verkiezingen een zeer mooie score zal neerzetten, en de CDenV/NVA gedecimeerd worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 13:53   #107
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vindt het VB dit allemaal fantastisch, andere partijen voeren hun programma uit, maar uiteindelijk zullen de echte vlaams-nationalisten toch altijd het origineel boven het copie verkiezen. Ik ben er vrijwel zeker van dat het VB bij nieuwe verkiezingen een zeer mooie score zal neerzetten, en de CDenV/NVA gedecimeerd worden.
dat zal afhangen van de toegevingen na de alarmbellen, de procedures enz... nu moeten ze op een democratisch wijze verder doen en verder gaan in de staatshervorming !!

Waarom ? geschorste walen vragen leefloon aan OCMW
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/de...6-24E0D02F92CE}
Oud 8 november 2007, 14:03   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het moet erg zijn voor een donkerrooie om tot die conclusie te komen....
Oud 8 november 2007, 14:05   #109
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

neem nu Thielemans die zegt dat hij niet meer naar Vlaanderen op vakantie zal gaan, alsjeblieft zeg, wat is dat nu voor onzin. Alsof Franstaligen hier niet meer welkom zijn, of alsof wij nu plots als pestlijders moeten gemeden en geboycot worden.
Thielemans komt niet meer naar Vlaanderen? Geen nood, anti-Vlaamse strontzakken hebben we hier al genoeg.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 8 november 2007 om 14:06.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:08   #110
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er vrijwel zeker van dat het VB bij nieuwe verkiezingen een zeer mooie score zal neerzetten, en de CDenV/NVA gedecimeerd worden.
Als het kartel verder een bijna foutloos parcours rijdt, zal het zeer zeker omgekeerd: het VB zal stevig moeten inbinden, het kartel gaat dan een ongeziene zege tegemoet.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:09   #111
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Thielemans komt niet meer naar Vlaanderen? Geen nood, anti-Vlaamse strontzakken hebben we hier al genoeg.
hetgeen ik wil zeggen is dat ik steeds meer begin te denken, dat als België ooit ten einde komt, het niet aan de Vlamingen, maar wel aan de Franstaligen zal liggen. Zulke achterlijk-conflictzoekende uitspraken zijn toch du jamais vu?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:16   #112
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hetgeen ik wil zeggen is dat ik steeds meer begin te denken, dat als België ooit ten einde komt, het niet aan de Vlamingen, maar wel aan de Franstaligen zal liggen. Zulke achterlijk-conflictzoekende uitspraken zijn toch du jamais vu?
Dat beweer ik al jaren, aan Belgie komt alleen een eind als de Walen het opblazen. Namelijk als er geen Vlaams geld meer naar de Walen gaat.

Maar daarvoor gaan we andere politiekers nodig hebben dan de suiker gever Leterme.

Edit: Jamais vu? Toen Meneer thielemans zei dat een Vlaming NOOIT burgemeester van Brussel kon worden deden de slavenmentaliteitVlamingen alsof ze het niet gehoord hadden.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 8 november 2007 om 14:18.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:18   #113
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik al jaren, aan Belgie komt alleen een eind als de Walen het opblazen. Namelijk als er geen Vlaams geld meer naar de Walen gaat. Maar daarvoor gaan we andere politiekers nodig hebben dan de suiker gever Leterme.
geef hem liever wat vaseline mee schuift alles iets makkelijker naar binnen, ze willen of kunnen het toch niet slikken
Oud 8 november 2007, 14:20   #114
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan duetje zingen met Mangain of sketch "slisse en cesar" spelen
Oud 8 november 2007, 14:41   #115
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@ kortaf= datzelfde kartel dat bereid was de vlaamse rand te verkopen door extra geld voor de verfransingsmachine en dan nog eens het uithollen van de splitsing door inschrijvingsrecht voor de franstaligen?

Dan god dat MANGAIN dat onwezenlijke voorstel van leterme geblokkeerd heeft.

Als er vandaag gestemd is dan is dat enkel aan de franstaligen te danken die zelfs een camion suiker niet voldoende vonden....
Al bij al goed dat het VB meer realiteitszin vertoont dan de ilfalco's. Jij had zeker tegengestemd?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:49   #116
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch maar even leuk de Walen op hun plaats gezet.
Wat is uw volgende stap? Ze uitzetten? Ze vergassen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:56   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu bleek al vlug dat NVA helemaal niet akkoord was met de voorstellen van Leterme("dit is een menu waaruit we zullen kiezen, we zullen zeker niet alles nemen dat op het menu staat"), maar omdat ze wisten dat de franstaligen gisteren niet over de streep zouden getrokken worden, verzetten ze zich niet. Aan de andere kant van de taalgrens zorgde het FDF voor een radicalisering door hun versterkte vertegenwoordiging in het parlement. Zo blijkt nog maar eens hoe de communautair geïnspireerde partijtjes de hele Belgische politiek gijselen. Het is dan ook bedroevend dat ook SPA in dit scenario meestapt, het cordon sanitaire overtreedt, en meewerkt aan een totale blokkering van de Belgische instellingen. In plaats van echt oppositie te voeren en heel dit carnaval en wanbeleid aan de kaak te stellen. Ik weet zeker dat dit niet geapprecieerd wordt door de traditionele achterban van de SPA. De SPA verdient haar electorale afstraffing dubbel en dik.
Ik vind bovendien dat blauw-oranje aangetoond heeft dat ze het niet kunnen, en dat er moet gedacht worden aan andere coalities.
Mag ik je er even op wijzen dat het inschrijvingsrecht dat de Walen eisten even ongrondwettelijk is als heel de huidige situatie in BHV.

Het enige dat mogelijk was, was brussel uitbreiden en daar was enkel Groen! voor te vinden.

En orange-blauw heeft helemaal niet getoond dat ze het niet kunnen.
Men heeft nu enkel getoond dat de walen het niet meer voor het zeggen hebben in België en dat ze nu maar eens rekening moeten houden met de rest van de belgische bevolking. Iets dat reeds 177 jaar geleden had moeten gebeuren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:58   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat is uw volgende stap? Ze uitzetten? Ze vergassen?
Hen tonen wat hun plaats is en waar ze hun grote mond mogen open doen.
In het Waalse parlement, verder hebben zij zich te gedragen zoals de Belgische grondwet het voorschrijft. Zij hebben die wel mee ondertekend hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 15:03   #119
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp de reactie van Thielemans en het zou me niet verbazen dat minder en minder Franstaligen richting Vlaamse Kust voor hun volgende vakantie zullen gaan. Ze zullen kiezen voor Frankrijk in plaats van Vlaanderen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 15:07   #120
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik begrijp de reactie van Thielemans en het zou me niet verbazen dat minder en minder Franstaligen richting Vlaamse Kust voor hun volgende vakantie zullen gaan. Ze zullen kiezen voor Frankrijk in plaats van Vlaanderen.
Zwanst kee nie
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be