![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier vergis je je toch wel : juist door het compromis af te wijzen bevestigen de franstaligen dat ze verkiezen hun territoriale annexeringsaanspraken te behouden .
![]() |
#342 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook de beperking van de beperkte culturele rechten die ze kregen tot de faciliteitengemeenten alleen kon hen niet bekoren (in het vroegere verhofstadtcompromis kregen ze culturele rechten in heel Halle-Vilvoorde en dat compromisvoorstel was hun richtpunt )
![]() |
#343 | |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt, valt mel meer voor.
Citaat:
Maar alles is niet negatief te noemen. Maar Leterme en BDW wisten heel goed dat zelfs deze kar suiker de Franstaligen niet ging bekoren. Maar er is niets onherstelbaar gebeurd. Wat ik wel zeer belangrijk vind is het feit dat voor de eerste maal de twee gemeenschappen diametraal tegen elkaar stonden en dat de Vlamingen hierbij een symbolische overwinning behaald hebben. Zelfs VB heeft toch mooi meegestemd. Daarmee is het probleem niet opgelost, maar het zal diepe sporen nalaten. Je moet je goed realiseren dat hierdoor den Belgiek rake klappen gekregen heeft in die zin dat het splitsingsproces er alleen kan door versterkt worden. Of dat nu dankzij of ondanks de Vlamingen gebeurt is in deze slechts bijkomstig. |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijft het feit dat dus géén nieuwe verkiezingen kunnen zonder dat dat hoofdstuk is afgesloten. Laat ze dus maar vertragen... Vlaanderen radicaliseert!
![]() |
#346 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
maar er is nog niets verworven , geloof me
![]() |
#347 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#348 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Overigens weten de Franstaligen nu waartoe de Vlaamsnationalisten bereid zijn in Halle-Vilvoorde: de facto annexatie bij Brussel van minstens zes gemeenten. Dat komt later weer op tafel. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is de bittere waarheid.
#350 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#351 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Sta me toe een franstalig commentaar te citeren. Ik kom niet bij van het lachen op de Franstalige fora
![]() Deze is gematigd, maar geeft toch wel een beetje een sfeerbeeld aan van velen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
#352 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk geloof ik dat. De verklaringen van Maingain zijn zo onvoorstelbaar imperialistisch dat zelfs Belgicisten ze niet kunnen accepteren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#353 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#354 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik werd wakker deze morgen, ten zuiden van de taalgrens...
De zon was er, de vogels ook, het licht ging nog aan en de verwarming hield het huis op een gezellige 21 graden... Mijn overbuur zwaaide eens en vroeg "Tout va bien", ik antwoordde "excellent"... Ik zette mijn oudste dochter af aan de kleuterklas en Mlle Cecile zei me vriendelijk bonjour. Ik gaf mijn oudste nog een kusje en zei dat ze braaf moest zijn. Ik praat steeds nederlands met mijn spruiten, ook in het gemeenteschooltje. Een enkeling kijkt me dan raar of met wrevel aan, de meesten kijken echter goedkeurend. De juffen proberen zelfs meer en meer nederlands met mij te praten. Ik hou van mijn villageke ![]() Waarom dit proza? De gewone mensen liggen niet wakker van wat er gisteren gebeurd is, enkel de politiekers, de PS op kop, want is het niet Elioke die weer eens het hardst roept hoe geschoffeerd de franstaligen zijn, en is het niet de RTBF die bericht over de schande, le rupture du pacte belge? Goed zo vlaanderen, laat uw rechten gelden ivm B-H-V. Stoute franstalige politiekers om zo zand te strooien in de ogen van uw eigen kiezers. De franstaligen verliezen NIETS door deze stemming, ze kunnen er enkel bij winnen. Een kleine 100.000 villabewoners in de vlaamse rand gijzelen een heel land... hallucinant ![]()
#355 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een correctie toch: volgens de HLN-peiling in de faciliteitengemeenten voelen heel wat van die villabewoners er - begrijpelijkerwijs - weinig voor om bij Brussel geanschlusst te worden. Zij willen in hun groen paradijsje blijven en minder belasting betalen. Het gaat dus hooguit om enkele tienduizenden villabewoners die het land gijzelen. |
|
![]() |
![]() |
#356 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk is de rand het enige probleem, en dat is nog eens geen probleem. Ik ontvang mijn officiele documenten ook in het frans, ik stuur mijn kinderen naar het franstalig onderwijs, logisch, ik praat frans met de bakker, in de winkel, op het gemeentehuis, logisch, de dag dat ik in de gemeenteraad zou zetelen, dan zal ik aldaar ook frans spreken, want ik woon in het franstalig landsgedeelte. Waarom kan een brusselaar in vlaanderen dat dan niet, de taal van het territorium spreken??? De VLAAMSE rand is VLAANDEREN, dus spreken we daar NEDERLANDS!!
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#358 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Proficiat Illegal alien, ik wens U veel succes, gezondheid en veel genoegen in Wallonie. De dag dat ik emmigreer, naar het is eender waar ter wereld, zak ik dadelijk de taal leren en spreken van die plek op aarde waar ik mij neer zal vleien. Voor de moment maakt Catalaans het meeste kans....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#359 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#360 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik op de markt ben en de marktkramer is (half-)Vlaams dan spreek ik er ook NL mee. Vlamingen zijn geen haar beter dan de Franstaligen, alleen zijn ze zelden met een groep die groot genoeg is. En hogerop schrijf je dat de mensen meer en meer Nederlands beginnen te spreken. Als je in Vlaanderen Frans spreekt (buiten de rand) wordt je meer en meer als een zielige paria beschouwt. Terwijl je in Wallonië alsmaar minder met argwaan bekeken wordt als je NL spreekt en in tegendeel zij alsmaar meer NL spreken. |
|
![]() |