Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 november 2007, 11:44   #341
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Eidoch is er één ding waarvan we het minste hebben, en waarvoor we ten allen prijze moeten vechten : territorium. Gisteren is er gelukkig een eind gemaakt aan de territoriale miskleun waarmee Yves Leterme ons had bedacht. Eindelijk gedaan met aanspraken op onze grond.

Hier vergis je je toch wel : juist door het compromis af te wijzen bevestigen de franstaligen dat ze verkiezen hun territoriale annexeringsaanspraken te behouden .
Oud 8 november 2007, 11:51   #342
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Enkel en alleen en uitsluitend omdat de Franstaligen het Vlaamse aanbod om de zes faciliteitengemeenten over te nemen niet geaccepteerd hebben.
u vergist zich ; dat was het aanbod niet : de vlaamse regelgeving(met bijhorende voogdij over burgemeester en gemeenteraad) en het vlaamse overheidsmomopolie om belastingen te innen bleef ook in de faciliteitengemeenten overeind ; Daarom is het (kader)compromis door de franstaligen afgeschoten : zij wilden ten allen prijze hun territoriale aanspraken vrijwaren .
Ook de beperking van de beperkte culturele rechten die ze kregen tot de faciliteitengemeenten alleen kon hen niet bekoren
(in het vroegere verhofstadtcompromis kregen ze culturele rechten in heel Halle-Vilvoorde en dat compromisvoorstel was hun richtpunt )
Oud 8 november 2007, 11:55   #343
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In een ironische bui, Robert?
Klopt, valt mel meer voor.
Citaat:
Hoe wil jij het genereuze aanbod van CD&V-NVA om de zes faciliteitengemeenten de facto bij Brussel aan te sluiten noemen?
Te verregaand, ik geef het toe.
Maar alles is niet negatief te noemen. Maar Leterme en BDW wisten heel goed dat zelfs deze kar suiker de Franstaligen niet ging bekoren. Maar er is niets onherstelbaar gebeurd.

Wat ik wel zeer belangrijk vind is het feit dat voor de eerste maal de twee gemeenschappen diametraal tegen elkaar stonden en dat de Vlamingen hierbij een symbolische overwinning behaald hebben. Zelfs VB heeft toch mooi meegestemd. Daarmee is het probleem niet opgelost, maar het zal diepe sporen nalaten. Je moet je goed realiseren dat hierdoor den Belgiek rake klappen gekregen heeft in die zin dat het splitsingsproces er alleen kan door versterkt worden. Of dat nu dankzij of ondanks de Vlamingen gebeurt is in deze slechts bijkomstig.
robert t is offline  
Oud 8 november 2007, 11:58   #344
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Klopt, valt mel meer voor.Te verregaand, ik geef het toe.
Maar alles is niet negatief te noemen. Maar Leterme en BDW wisten heel goed dat zelfs deze kar suiker de Franstaligen niet ging bekoren. Maar er is niets onherstelbaar gebeurd.

Wat ik wel zeer belangrijk vind is het feit dat voor de eerste maal de twee gemeenschappen diametraal tegen elkaar stonden en dat de Vlamingen hierbij een symbolische overwinning behaald hebben. Zelfs VB heeft toch mooi meegestemd. Daarmee is het probleem niet opgelost, maar het zal diepe sporen nalaten. Je moet je goed realiseren dat hierdoor den Belgiek rake klappen gekregen heeft in die zin dat het splitsingsproces er alleen kan door versterkt worden. Of dat nu dankzij of ondanks de Vlamingen gebeurt is in deze slechts bijkomstig.
voor een groot stuk juist : alleen altijd oppassen van de weerbots (de restauratie)
Oud 8 november 2007, 12:03   #345
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Hier vergis je je toch wel : juist door het compromis af te wijzen bevestigen de franstaligen dat ze verkiezen hun territoriale annexeringsaanspraken te behouden .
Nee hoor : zelfs de VLD, bij monde van dewael, stelde dat geen enkele Vlaamse partij met minder zal genoegen nemen.
Blijft het feit dat dus géén nieuwe verkiezingen kunnen zonder dat dat hoofdstuk is afgesloten. Laat ze dus maar vertragen... Vlaanderen radicaliseert!

.
Eddy B is offline  
Oud 8 november 2007, 12:06   #346
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee hoor : zelfs de VLD, bij monde van dewael, stelde dat geen enkele Vlaamse partij met minder zal genoegen nemen.
Blijft het feit dat dus géén nieuwe verkiezingen kunnen zonder dat dat hoofdstuk is afgesloten. Laat ze dus maar vertragen... Vlaanderen radicaliseert!
let us hope
maar er is nog niets verworven , geloof me
Oud 8 november 2007, 12:10   #347
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gelooft de VLD nog?
Oud 8 november 2007, 12:20   #348
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Maar Leterme en BDW wisten heel goed dat zelfs deze kar suiker de Franstaligen niet ging bekoren.
Ik denk niet dat je dat echt gelooft.

Citaat:
Maar er is niets onherstelbaar gebeurd.
Dank zij Maingain en uitsluitend dank zij hem. Geen geruststellende gedachte.

Overigens weten de Franstaligen nu waartoe de Vlaamsnationalisten bereid zijn in Halle-Vilvoorde: de facto annexatie bij Brussel van minstens zes gemeenten. Dat komt later weer op tafel.

Citaat:
Wat ik wel zeer belangrijk vind is het feit dat voor de eerste maal de twee gemeenschappen diametraal tegen elkaar stonden en dat de Vlamingen hierbij een symbolische overwinning behaald hebben. Zelfs VB heeft toch mooi meegestemd. Daarmee is het probleem niet opgelost, maar het zal diepe sporen nalaten. Je moet je goed realiseren dat hierdoor den Belgiek rake klappen gekregen heeft in die zin dat het splitsingsproces er alleen kan door versterkt worden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. De stemming was cruciaal en de Vlaamse partijen mogen ervoor gefeliciteerd worden.

Citaat:
Of dat nu dankzij of ondanks de Vlamingen gebeurt is in deze slechts bijkomstig.
Vind ik niet. Voor de tweede maal stellen we hier vast dat wat gisteren aan positiefs gebeurde, op initiatief van de Franstaligen gebeurde. Dat is niet de manier waarop we de macht gaan veroveren in België.
Kortaf is offline  
Oud 8 november 2007, 12:40   #349
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
let us hope
maar er is nog niets verworven , geloof me
En dat is de bittere waarheid.
Oud 8 november 2007, 12:41   #350
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Of dat nu dankzij of ondanks de Vlamingen gebeurt is in deze slechts bijkomstig.
Vind ik niet. Voor de tweede maal stellen we hier vast dat wat gisteren aan positiefs gebeurde, op initiatief van de Franstaligen gebeurde. Dat is niet de manier waarop we de macht gaan veroveren in België.
Idd.
Oud 8 november 2007, 12:45   #351
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Sta me toe een franstalig commentaar te citeren. Ik kom niet bij van het lachen op de Franstalige fora
Deze is gematigd, maar geeft toch wel een beetje een sfeerbeeld aan van velen.
Citaat:
Quel grand moment de gloire pour la Flandre éternelle hier! La joie des extrémistes de tous poils faisait plaisir �* voir! Sourires, applaudissements, satisfaction sur les visages.....glorieux, vraiment!
Bon, c'est par où la sortie?
ook de volgende geeft goed de sfeer weer
Citaat:
A dater de ce jour...je ne mets PLUS UN PIED en Flandre....Ce qui s'est passé hier est une honte !!! Car ne nous voilons plus la face : la flandre est bien une terre de fascistes qui s'ignorent : le cordon sanitaire a été brisé hier, des partis dits démocratiques ont choisi de s'allier �* des néo-fascistes pour imposer leurs vues �* d'autres démocrates : abject !Et pitié, que les démocrates flamands qui nous rabachent sans cesse "mais les flamands ne sont pas comme cela, nous sommes de vrais démocrates et aimons la Belgique" se TAISENT !Où êtes vous pour montrer votre refus lorsque vos partis démocrates s'allient aux fascistes ? Des manifestations dans les rues ??? Que nenni....NIKS ! QUEDAL !!! Non seulement vous êtes pathétiques, mais vous êtes aussi hypocrites et lâches !!!C'est ici que le mot RACAILLE prend tout son sens !Désormais, je ne vous considère plus comme mes compatriotes, mais bien comme des étrangers....voire même des ennemis !!!Et comme on dit chez nous : Allez tous vous faire f..... !!!!

.
Eddy B is offline  
Oud 8 november 2007, 14:03   #352
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je dat echt gelooft.
Natuurlijk geloof ik dat. De verklaringen van Maingain zijn zo onvoorstelbaar imperialistisch dat zelfs Belgicisten ze niet kunnen accepteren.

Citaat:
Dank zij Maingain en uitsluitend dank zij hem. Geen geruststellende gedachte.
Maingain is uitgeschakeld. Hij heeft zichzelf buitenspel gezet.
Citaat:
Overigens weten de Franstaligen nu waartoe de Vlaamsnationalisten bereid zijn in Halle-Vilvoorde: de facto annexatie bij Brussel van minstens zes gemeenten. Dat komt later weer op tafel.

Annexatie zou ik het niet noemen, maar wel een bedreiging. En zorgen voor later. De Franstaligen beschikken over zodanig veel vertragingstechnieken dat BHV voor een lange periode opgeborgen wordt. En mocht jouw doemscenario dan toch lukken, wel dan zullen de schuldigen daarop afgerekend worden. Maar er zijn op het ogenblik andere katten te geselen.

Citaat:
De macht veroveren in België interesseert me niet. In een failliet bedrijf investeren is niet verstandig.
robert t is offline  
Oud 8 november 2007, 14:06   #353
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zouden we met zijn allen niet wat brieven en emails sturen naar Maingain en Don Dirupo dat zij ons lelijk tegenvallen omdat ze de beloofde crisis niet doorvoeren?
Maingain : bij stemming : einde van de onderhandelingen oranje-blauw
Di Rupo : "Als democratie betekent dat de Vlamingen stemmen met hun meerderheid, dan zal die democrtie het einde van belgië betekenen.

Beloven, beloven, en dan hunne kak intrekken mét veel lawaai! Ge moet het maar kunnen he. Zijn onze franstalige landgenoten nog niet wakker dat ze voor zoiets blijven stemmen?
iemand het email adres van deze heren ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 november 2007, 14:41   #354
illegal_alien
Lokaal Raadslid

illegal_alien's schermafbeelding

Standaard

Ik werd wakker deze morgen, ten zuiden van de taalgrens...

De zon was er, de vogels ook, het licht ging nog aan en de verwarming hield het huis op een gezellige 21 graden...

Mijn overbuur zwaaide eens en vroeg "Tout va bien", ik antwoordde "excellent"...

Ik zette mijn oudste dochter af aan de kleuterklas en Mlle Cecile zei me vriendelijk bonjour. Ik gaf mijn oudste nog een kusje en zei dat ze braaf moest zijn. Ik praat steeds nederlands met mijn spruiten, ook in het gemeenteschooltje. Een enkeling kijkt me dan raar of met wrevel aan, de meesten kijken echter goedkeurend. De juffen proberen zelfs meer en meer nederlands met mij te praten. Ik hou van mijn villageke

Waarom dit proza? De gewone mensen liggen niet wakker van wat er gisteren gebeurd is, enkel de politiekers, de PS op kop, want is het niet Elioke die weer eens het hardst roept hoe geschoffeerd de franstaligen zijn, en is het niet de RTBF die bericht over de schande, le rupture du pacte belge?

Goed zo vlaanderen, laat uw rechten gelden ivm B-H-V. Stoute franstalige politiekers om zo zand te strooien in de ogen van uw eigen kiezers. De franstaligen verliezen NIETS door deze stemming, ze kunnen er enkel bij winnen. Een kleine 100.000 villabewoners in de vlaamse rand gijzelen een heel land... hallucinant
Oud 8 november 2007, 14:56   #355
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Een kleine 100.000 villabewoners in de vlaamse rand gijzelen een heel land... hallucinant
Daar komt het op neer.

Een correctie toch: volgens de HLN-peiling in de faciliteitengemeenten voelen heel wat van die villabewoners er - begrijpelijkerwijs - weinig voor om bij Brussel geanschlusst te worden. Zij willen in hun groen paradijsje blijven en minder belasting betalen. Het gaat dus hooguit om enkele tienduizenden villabewoners die het land gijzelen.
Kortaf is offline  
Oud 8 november 2007, 15:01   #356
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daar komt het op neer.

Een correctie toch: volgens de HLN-peiling in de faciliteitengemeenten voelen heel wat van die villabewoners er - begrijpelijkerwijs - weinig voor om bij Brussel geanschlusst te worden. Zij willen in hun groen paradijsje blijven en minder belasting betalen. Het gaat dus hooguit om enkele tienduizenden villabewoners die het land gijzelen.
Vergeef het mij dat ik peilingen van HLN met enige scepsis benader...

Maar uiteindelijk is de rand het enige probleem, en dat is nog eens geen probleem. Ik ontvang mijn officiele documenten ook in het frans, ik stuur mijn kinderen naar het franstalig onderwijs, logisch, ik praat frans met de bakker, in de winkel, op het gemeentehuis, logisch, de dag dat ik in de gemeenteraad zou zetelen, dan zal ik aldaar ook frans spreken, want ik woon in het franstalig landsgedeelte.

Waarom kan een brusselaar in vlaanderen dat dan niet, de taal van het territorium spreken???

De VLAAMSE rand is VLAANDEREN, dus spreken we daar NEDERLANDS!!
Oud 8 november 2007, 15:08   #357
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom kan een brusselaar in vlaanderen dat dan niet, de taal van het territorium spreken???

Leterme vroeg zich ook al af. Hij had het echter niet hardop mogen doen om ons Franstalig broedervolk niet te chockeren....
Oud 8 november 2007, 15:18   #358
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Maar uiteindelijk is de rand het enige probleem, en dat is nog eens geen probleem. Ik ontvang mijn officiele documenten ook in het frans, ik stuur mijn kinderen naar het franstalig onderwijs, logisch, ik praat frans met de bakker, in de winkel, op het gemeentehuis, logisch, de dag dat ik in de gemeenteraad zou zetelen, dan zal ik aldaar ook frans spreken, want ik woon in het franstalig landsgedeelte.

nu nog die Franstaligen in de rand daarvan overtuigen.....
Proficiat Illegal alien, ik wens U veel succes, gezondheid en veel genoegen in Wallonie.
De dag dat ik emmigreer, naar het is eender waar ter wereld, zak ik dadelijk de taal leren en spreken van die plek op aarde waar ik mij neer zal vleien. Voor de moment maakt Catalaans het meeste kans....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 november 2007, 18:54   #359
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
nu nog die Franstaligen in de rand daarvan overtuigen.....
Proficiat Illegal alien, ik wens U veel succes, gezondheid en veel genoegen in Wallonie.
De dag dat ik emmigreer, naar het is eender waar ter wereld, zak ik dadelijk de taal leren en spreken van die plek op aarde waar ik mij neer zal vleien. Voor de moment maakt Catalaans het meeste kans....
Wij zingen hier liedjes in de tuin.. wohoho, la vie est belle mais pas eternelle
Oud 8 november 2007, 20:12   #360
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik doe hier ook hetzelfde in Wallonië tot... op de dag dat er genoeg Vlamingen (zouden) zijn.
Als ik op de markt ben en de marktkramer is (half-)Vlaams dan spreek ik er ook NL mee.

Vlamingen zijn geen haar beter dan de Franstaligen, alleen zijn ze zelden met een groep die groot genoeg is.

En hogerop schrijf je dat de mensen meer en meer Nederlands beginnen te spreken.
Als je in Vlaanderen Frans spreekt (buiten de rand) wordt je meer en meer als een zielige paria beschouwt.
Terwijl je in Wallonië alsmaar minder met argwaan bekeken wordt als je NL spreekt en in tegendeel zij alsmaar meer NL spreken.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be