![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 9 november 2007 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is het verraad wel heel duidelijk aan Letermes kant: blijkbaar een man zonder ruggegraat, iemand die de macht verkiest boven de invulling van zijn eigen verkiezingsbeloftes. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De macht van vandaag ,kan de ondergang van morgen worden. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En Yveske... ik vond hem voor de verkiezingen ook een zekere electorale "aantrekkingskracht" hebben maar heb toch niet op hem gestemd, precies omdat ik weet wat voor een machtsgeile partij CVP is en blijft |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze discussie had ik MvD al onmiddellijk gezegd dat ik heel sceptisch stond tegenover Leterme maar hem tenminste het voordeel van de twijfel gunde. Nu blijkt duidelijk dat Leterme een echte kaloot is: wispelturig en graaiend naar de macht, zelfs al moet men daarvoor de grootste bocht maken. Leterme heeft het ware gelaat getoond: die van een onbetrouwbaar sujet.
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen willen het status quo: geen staatshervorming, wel het behoud van de huidige federale staat. De Vlamingen willen wel een staatshervorming, te bespreken bij de regeringsonderhandelingen. Wat doet de koning? Hij zegt: "Jongen, geen staatshervorming. Slechts een regering met een doorsneeprogramma". Dat is helemaal niet neutraal: dat is heel bewust kiezen voor de Franstalige verzuchting. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 9 november 2007 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wil hier geen polemiek van maken maar uit jouw woorden begreep ik wel degelijk dat je de koning zoiets als de verantwoordelijkheid in de schoenen schoof en die heeft hij grondwettelijk gewoon niet. Voor mij is het duidelijk: alles wat den Berre zegt, komt van Leterme, niets meer maar zeker niets minder. Het is dus Yveske die tegen zichzelf zegt: "Jongen, vergeet uw verzuchtingen en kies voor het postje!"
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Telkens de Vlamingen hun tanden moeten tonen en opkomen voor terechte eisen, laten wij ons hopeloos uit elkaar spelen en in een hoekje trappen. Als je dan ziet het blok dat de Walen telkens vormen, dat we die leeuw op onze vlag maar toch veranderen in een schaap, dan wel geschoren. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik evalueer slechts wat er naar buiten komt: een koning die een formatienota uitgeeft waarin gekozen wordt voor de Franstalige verzuchting. Dit is een symbolische daad van de koning zelf. Immers, ongeacht wie er ook achter zit, tijdens de regeringsonderhandelingen is er geen ministeriële verantwoordelijkheid en is de koning wettelijk door geen enkele politici gedekt. Om het symbool is het mij te doen. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel onderstreep ik slechts de symbolische rol van de koning. Moet ik dat dan blijven herhalen? |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() De heren en dames politici hebben hun reputatie weer waar gemaakt.
Bende leugenaars en oplichters, stuk voor stuk, ALLEMAAL! Laatst gewijzigd door Enter : 9 november 2007 om 09:16. |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Volgende keer stemmen we de traditionele partijen onder de kiesdrempel!
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Vreemdeling
|
![]() en wie gaat dan de boeman zijn als het VB de meerderheid heeft? Dan gaan de walen weer schrijven dat we een bende nazis zijn zoals woensdag al op de fora van le soir te lezen viel, sigh. nu had verraad vraagt om een harde reactie
|
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben geen nazi, geen racist, geen fascist. Ik ben gewoon een Vlaming die het slechte circus dat Belgie heet meer dan beu is. Als men de onderbuik van Vlaanderen blijft negeren, heeft dit land geen toekomst meer. Kwaad of blij! De gezagsargumenten die tegen VB worden gebruikt, zijn trouwens flauw en maken niet de minste indruk!
|
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() In het buitenland gaan de reacties nog erger zijn. De oostenrijkers gaan wegblijven van onze kust enzo.