![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vandaag gehoord op Radio 1: Jef Lambrecht stelt tijdens een interview met prins filip (op handelsmissie in Bahrein) een vraag over Bahrein aan de monseigneur en die antwoordt: "Daar kan u beter zelf op antwoorden, u die hier zoveel reist in deze streken."
De vraag was ongeveer: "Maar Bahrein en Qatar zijn toch kleine kwetsbare landjes in een explosieve regio?" Slim is hij, die zijn eigen domheid onderkent. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwijgt ik heb hem voor de eerste keer horen lachen op de radio
![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mathilde mocht weer eens klasje met gehandicapten bezoeken... leuk zeg. Filip was er fier op.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk gezegd... Wat zou je nu op zo'n "vraag" moeten antwoorden?
Niet dat ik een royalist ben; maar één ik vind dat je je republicanisme niet moet laten vasthangen aan de intelligentie van de leden van het vorstenhuis, en twéé het antwoord op die vraag niet onmiddelijk kunnen beantwoorden zie ik niet als een teken van dommigheid. Bij deze sn00py; antwoord op die eerste vraag of geef uw dommigheid toe...
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Zal ons leren één en ander vast te hangen aan de intelligentie van de leden des vorstenhuis. Enfin, ieder zijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() "Interview" ook gehoord.
Zielig he, zo'n monoloog van Jef Lambrecht?
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, als je een vraag wil stellen aan Philippe de B. moet je het wat eenvoudig houden, anders begrijpt die jongen dat niet. En ik heb niet de indruk dat Lambrecht het altijd eenvoudig w�*l houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel, dat van die toiletten... Dat zal hij toch wel gedaan hebben, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeg ons nog ne keer wat jij en je zielsverwanten vinden van een erfopvolgend aristokratisch staatshoofd, of jullie daar voor zijn dan wel dat jullie ook voor Vlaanderen voorstander zouden zijn van een president. Ik weet het wel en ik ken jullie stelling daarover, maar ik hoor het zo graag zeggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds, kunnen lachen met karikaturen als Philippe de B. is inderdaad uiterst makkelijk, en daar doen we dus dankbaar aan mee. Maar het is uiteraard juist : zelfs al zou die jongen enig verstand hebben, dan nog past hij niet - het weze nu of later - in een democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() om een leuk grapje te begrijpen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() De vraag met een vraag beantwoorden-truuk.
Ik moet zeggen, Prins Filip stijgt in mijn achting. Dat is immers een goldie in de communicatiewetenschappen waar men op kan terugvallen als men niet weet wat te moeten antwoorden.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |