Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 20:06   #21
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik zie dat u nog maar van augustus op dit forum zit. Wel, in juli opende ik een draad waarin ik meldde dat de koning de oplossing kan bieden. Als hij druk op de Franstaligen uitoefent dat ze een staatshervorming moeten overwegen. Van de koning zullen de Franstaligen dat aanvaarden (in Franstalig België heeft de koning veel meer aanzien als in Vlaanderen.)

maar de koning lijkt zich zelfs niets aan te trekken van de crisis (voortdurend is hij in het buitenland op vakantie, alstublieft zeg!)
Als denkpiste vind ik dat zo gek nog niet. Het zou van gedegen politiek inzicht en zelfs van wijsheid getuigen.

Maar ik kan mij niet inbeelden dat de koning wat dan ook zou doen wat de federalisering cq. cofederalisering van België vergemakkelijkt, laat staan bespoedigd. Zo zijn ze niet opgevoed, die gasten.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:09   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Als denkpiste vind ik dat zo gek nog niet. Het zou van gedegen politiek inzicht en zelfs van wijsheid getuigen.

Maar ik kan mij niet inbeelden dat de koning wat dan ook zou doen wat de federalisering cq. cofederalisering van België vergemakkelijkt, laat staan bespoedigd. Zo zijn ze niet opgevoed, die gasten.
Koning Boudewijn had in de laatste jaren van zijn leven begrepen dat federalisering de enige oplossing was voor België. Na de démarche gisteren van Albert II twijfel ik eraan of laatstgenoemde van 't zelfde gedacht is (als het hem al interesseert natuurlijk )
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 november 2007 om 20:09.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:14   #23
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Koning Boudewijn had in de laatste jaren van zijn leven begrepen dat federalisering de enige oplossing was voor België. Na de démarche gisteren van Albert II twijfel ik eraan of laatstgenoemde van 't zelfde gedacht is (als het hem al interesseert natuurlijk )
Wel, als het hem zou interesseren, slaagt hij er in ieder geval goed in om ons te doen aannemen dat het het hem geen ene fluit kan schelen.
Oud 9 november 2007, 20:33   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bertjen Bibber zoekt echt boël hé !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:43   #25
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bertjen Bibber zoekt echt boël hé !!
Officiëel weten we het niet, officieus zijn we't zeker.
't Was toendertijd nog ietsje minder bibber, wellicht. En 't was een schoon madam, dus wat zoudt ge zelf doen, wijl uw vrouw schoon liekes zingt in 't Italiaans met een jongen uit de Borinage.
Oud 10 november 2007, 09:18   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het (on)land zit in zijn diepste bestaanskrisis.
De politiekers draaien en keren maar geraken er niet uit.
De kiezer, die altijd gelijk heeft, dreigt ongelijk te krijgen als in de eerste de beste diktatuur waar demokratie enkel te vinden is als een woord in boeken die allen op de indeks staan ...

en zelfs de timing van de regeringsvorming moet gebeuren naar de grillen van een hoogstaand Laeken, verheven boven alles, niets begrijpend van wat in de werkelijkheid gebeurt.

Dat de politiekers daarover zwijgen, is wellicht om den boel niet moeilijker te maken dan ie al is. Maar waarom roert het Blok daarover niet meer de trom?

Allez, lees zelf: Leterme moest zich haasten, le roi wou vakantie, wellicht met de luchtmacht naar Gras, voor drie dagen, en wellicht dan weer terug.
Air Flahaut en Air de Laeken. Wat een air hebben die!

De Standaard Online
zaterdag 10 november 2007
Leterme moest zich reppen naar koning

Yves Leterme moest zich donderdag plots reppen naar Belvédère, valt in politieke kringen te horen, omdat het Paleis te kennen had gegeven dat de koning graag wou vertrekken naar zijn vakantiedomein in Zuid-Frankrijk.
Leterme was eerst niet van plan om al zo snel verslag uit te brengen. Maar donderdagmiddag moest het dan toch wat sneller gaan.

In het communiqué dat het Paleis na de ontmoeting tussen koning Albert en de formateur liet verspreiden, meldde de koning : 'Anderzijds zal de koning dit weekend de voorzitters van de Kamer en Senaat ontvangen om hen te vragen een dialoog op te starten over een evenwichtige verdere uitbouw van onze instellingen en de versterking van de cohesie tussen de gemeenschappen.' CD&V/N-VA wil daar tegen maandag een resultaat van zien, maar dat zal dan toch snel moeten gaan. Volgens oranje-blauwe bronnen is de koning van plan om zondag pas terug te keren naar het land.

Op het paleis wil men berichten over de verblijfplaats van de koning bevestigen noch ontkennen. Op de vraag of het klopt dat Leterme zich donderdag moest haasten omdat Albert II naar Frankrijk moest vertrekken, klinkt het in Laken: 'daar kunnen we moeilijk commentaar op geven'. De woordvoerder van de koning benadrukt dat alles zal verlopen zoals aangekondigd. 'U zal dat zien. Zondag woont Albert de plechtigheid aan het graf van de onbekende soldaat bij. Later op de dag zal hij ook de voorzitters van Kamer en Senaat ontvangen.'

(ita, ste)

(ita, ste

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 11:00   #27
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ik ben lange tijd pro-monarchie geweest, maar ik begin langzaam maar zeker de indruk te krijgen dat het Albert II geen reet interesseert wat er allemaal met zijn land aan het gebeuren is
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be