Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 17:24   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
@ Iedereen die nu op mij zit te reageren: LEES NU EENS WAT ER STAAT, GODVERDOMME!
Hij kan wel lezen, maar hij verstaat niet altijd wat hij leest.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 17:25   #122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Huwelijk en varianten komen nochtans in alle samenlevingen voor,
niet enkel in de christelijke.
Is huwelijk dus iets christelijks, neen.

Hoef je als christen noodzakelijk tegen het aangaan van het huwelijk tussen holebi's te zijn?
Dat hangt er vanaf hoe je de bijbel interpreteert,
letterlijk of figuurlijk...

Dus een kerk is geen institutie?
En men heeft zelfs polyandrisch huwelijken (één vrouw en verschillende mannen) in Sikkim. En dat werkt perfect.
Oud 9 november 2007, 17:49   #123
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
afkeer hebben van = haten? Is Nederlands uw moedertaal?
Eufimisme betekent hetzelfde als "="? is nederlands uw moedertaal?
Oud 9 november 2007, 19:29   #124
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Affectie is niet gevaarlijk, hoor. Je moet toegeven aan je gevoelens, met inachtneming van de wet en je eigenbelang.
Ik ga volledig akkoord met wat u zegt: toegeven aan je gevoelens met inachtneming van je eigenbelang. De vraag is dan: hoe weet je zeker wat goed voor je is? Wat maakt mij op lange termijn gelukkig? Dat hangt vooral ook af van de betekenis van het menselijk bestaan (bijvoorbeeld: is er leven na de dood?).

Ik ervaar vooral het belang van eerlijke verbondenheid met mensen en de mogelijkheid om iets te doen voor anderen als voldoening-gevend.

Het heeft lang geduurd, maar ik heb me uiteindelijk zelf kunnen aanvaarden als iemand met een onevenwichtige seksuele groei en homoseksuele neigingen zijn daar gewoon een deel van en nog niet eens het meest lastige deel. Mogelijk hebben de pesterijen door jongens en meisjes, mijn gebrekkige relatie met mijn vader, overbeschermende moeder, totaal gebrek aan seksuele opvoeding daar allemaal wel wat mee te maken.

Het zou getuigen van eerlijkheid als mensen geen schrik zouden hebben om toe te geven dat ze problemen kunnen hebben met hun gevoelsleven (kan seksueel zijn maar kan ook op andere vlakken liggen), in plaats van de oorzaak van hun ongemak af te wentelen op fobieën van anderen.

De argumentaties van de homobeweging zijn ook altijd zo naast de kwestie: 1. de dieren doen het ook: voor dieren is het heel normaal kinderen te doden en toch is dat niet goed voor mensen; 2. het is aangeboren: er bestaan talloze aangeboren handicaps; 3. je kan het niet veranderen: iemand die blind is zal ook nooit kunnen zien, maar daarom is blind zijn nog niet gelijkwaardig aan kunnen zien hé (wat niet wegneemt dat blinden evenwaardige mensen zijn natuurlijk!!); 4. je doet er niemand kwaad mee: mensen met communicatiestoornissen - waar ik mijzelf in zekere mate ook toe reken - doen ook niemand kwaad, maar daarom wil dat nog niet zeggen dat ze geen probleem hebben. 5. het gaat om de liefde: seks is niet noodzakelijk voor liefde (familie, hechte vriendschap, je belangeloos inzetten voor anderen)

Leren omgaan met je eigen onvolmaaktheden is niet gemakkelijk. De gemakkelijkste weg: doen alsof er geen probleem is en de schuld geven aan anderen, is hetgeen helaas homoactivisten gekozen hebben. Hun succes is te danken aan de onwetendheid van velen inzake homoseksualiteit en de visie op seksuele vrijheid in een groot deel van de maatschappij. Met rechtvaardigheid of welzijn heeft dat echter niets te maken.
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 19:53   #125
david1968
Vreemdeling

Standaard

[quote=system;3058811]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht

Ja goed, maar volgens de wetenschappelijk informatie de we nu hebben over homofilie wordt men homofiel geboren net zoals men heterofiel geboren wordt. Als iemand nu zich gelukkig voelt met iemand van zijn geslacht, wie zijn wij dan om dit te verhinderen? Voorzover deze persoon niemand kwetst (mogen heterofielen ook niet), voorzover deze persoon de leeftijd respecteert (zoals heterofielen dit moeten doen), zie ik echt niet in welk het probleem is.
Ter informatie: zo duidelijk lijkt mij dat niet dat homofilie aangeboren zou zijn. http://www.narth.com/docs/nothardwired.html
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1878344/posts
http://www.drthrockmorton.com/article.asp?id=128

Iedereen mag wat mij betreft samenleven met wie hij/zij en wil en zelfs met 3, 4 of meer tesamen, maar als de overheid wetten maakt en intiatieven neemt die de boodschap verspreiden dat het verondersteld wordt dat iedereen een bepaalde vorm van seksuele omgang dient goed te keuren, die in feite het meest onvervreemdbare element van de seksualiteit zelf ontkent - namelijk dat seksualiteit bij de mens bestaat dankzij het elkaar aanvullende onderscheid tussen man en vrouw - dan noem ik dat onrechtvaardig en onaanvaardbaar.
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:07   #126
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

[quote=david1968;3059821]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Ter informatie: zo duidelijk lijkt mij dat niet dat homofilie aangeboren zou zijn. http://www.narth.com/docs/nothardwired.html
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1878344/posts
http://www.drthrockmorton.com/article.asp?id=128

Iedereen mag wat mij betreft samenleven met wie hij/zij en wil en zelfs met 3, 4 of meer tesamen, maar als de overheid wetten maakt en intiatieven neemt die de boodschap verspreiden dat het verondersteld wordt dat iedereen een bepaalde vorm van seksuele omgang dient goed te keuren, die in feite het meest onvervreemdbare element van de seksualiteit zelf ontkent - namelijk dat seksualiteit bij de mens bestaat dankzij het elkaar aanvullende onderscheid tussen man en vrouw - dan noem ik dat onrechtvaardig en onaanvaardbaar.
Ik geloof ook niet dat we 'homo' geboren worden. We zijn polymorf pervers geboren, potentieel ongeveer alles, en vanuit dat standpunt zijn jouw homoseksuele neigingen die je onderdrukt niets bijzonders eigenlijk.

Sterker nog: volgens mij heeft iedereen dat in een bepaalde mate (de één wat sterker dan de ander). En ik ben ook zo slecht te menen dat 'keuze' ook bestaat. Ik heb het zelf zien gebeuren.

Een onduidelijke 'sexuele identiteit' (sorry deze term stinkt een beetje) kan een mens doen afzien, en sommigen gaan naar de psych ermee.

Gewoon je driften volgen zolang je niemand ermee kwaad doet is idd nogal simplistisch. Een mens kan complexer in elkaar zitten en dat lijkt me juist een goed teken. Zo denk ik ook dat gillende homo's die alleen maar 1000% homo 'kunnen zijn' en die alleen maar alles vanuit het man+man standpunt willen bekijken, dat die mensen juist diep in zich een angst hebben om hun eigen, werkelijke sexuele identiteit in vraag te stellen. Een beetje zoals 'zichzelf overtuigen' door heel hard tegen anderen te schreeuwen, terwijl er in de werkelijkheid heus niet zo veel aan de hand is.

Van neigingen die een mens doen afzien kan men genezen.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 9 november 2007 om 20:09.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:33   #127
sn00py
Banneling

Standaard

[quote=PollyCorrect;3059856]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door david1968 Bekijk bericht

Ik geloof ook niet dat we 'homo' geboren worden. We zijn polymorf pervers geboren, potentieel ongeveer alles, en vanuit dat standpunt zijn jouw homoseksuele neigingen die je onderdrukt niets bijzonders eigenlijk.

Sterker nog: volgens mij heeft iedereen dat in een bepaalde mate (de één wat sterker dan de ander). En ik ben ook zo slecht te menen dat 'keuze' ook bestaat. Ik heb het zelf zien gebeuren.

Een onduidelijke 'sexuele identiteit' (sorry deze term stinkt een beetje) kan een mens doen afzien, en sommigen gaan naar de psych ermee.

Gewoon je driften volgen zolang je niemand ermee kwaad doet is idd nogal simplistisch. Een mens kan complexer in elkaar zitten en dat lijkt me juist een goed teken. Zo denk ik ook dat gillende homo's die alleen maar 1000% homo 'kunnen zijn' en die alleen maar alles vanuit het man+man standpunt willen bekijken, dat die mensen juist diep in zich een angst hebben om hun eigen, werkelijke sexuele identiteit in vraag te stellen. Een beetje zoals 'zichzelf overtuigen' door heel hard tegen anderen te schreeuwen, terwijl er in de werkelijkheid heus niet zo veel aan de hand is.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:34   #128
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

[quote=sn00py;3059910]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Heb je wel echt geprobeert?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:41   #129
sn00py
Banneling

Standaard

[quote=HAMC;3059914]
Citaat:

Jawel, maar dan met een "-d"
Oud 9 november 2007, 20:46   #130
PollyCorrect

Standaard

[quote=sn00py;3059934]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

er zit een bug in het quoten. Kijk maar.
Oud 9 november 2007, 20:48   #131
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
dank, snOOp. Is er bij jou ook iets mis met het quoten?
Oud 9 november 2007, 20:51   #132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blijven proberen dan zonder d.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 november 2007 om 20:51.
Oud 9 november 2007, 20:52   #133
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py

En hier zeg je het toch precies met een t.

Verschaeve
Oud 9 november 2007, 21:12   #134
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En hier zeg je het toch precies met een t.
Ja er is iets mis met quoten. Fijn, nu kunnen weeens mensen woorden in de mond leggen die ze nooit gezegd hebben (graptje wè pol)
Oud 9 november 2007, 21:57   #135
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ja er is iets mis met quoten. Fijn, nu kunnen weeens mensen woorden in de mond leggen die ze nooit gezegd hebben (graptje wè pol)
dat neemt niet weg dat ik dat hele slimme daarboven gezegd heb
Oud 9 november 2007, 22:16   #136
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
dat neemt niet weg dat ik dat hele slimme daarboven gezegd heb
Yep, en dan nog wel met een -d!
Oud 10 november 2007, 15:12   #137
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga volledig akkoord met wat u zegt: toegeven aan je gevoelens met inachtneming van je eigenbelang. De vraag is dan: hoe weet je zeker wat goed voor je is? Wat maakt mij op lange termijn gelukkig? Dat hangt vooral ook af van de betekenis van het menselijk bestaan (bijvoorbeeld: is er leven na de dood?).

Ik ervaar vooral het belang van eerlijke verbondenheid met mensen en de mogelijkheid om iets te doen voor anderen als voldoening-gevend.

Het heeft lang geduurd, maar ik heb me uiteindelijk zelf kunnen aanvaarden als iemand met een onevenwichtige seksuele groei en homoseksuele neigingen zijn daar gewoon een deel van en nog niet eens het meest lastige deel. Mogelijk hebben de pesterijen door jongens en meisjes, mijn gebrekkige relatie met mijn vader, overbeschermende moeder, totaal gebrek aan seksuele opvoeding daar allemaal wel wat mee te maken.

Het zou getuigen van eerlijkheid als mensen geen schrik zouden hebben om toe te geven dat ze problemen kunnen hebben met hun gevoelsleven (kan seksueel zijn maar kan ook op andere vlakken liggen), in plaats van de oorzaak van hun ongemak af te wentelen op fobieën van anderen.

De argumentaties van de homobeweging zijn ook altijd zo naast de kwestie: 1. de dieren doen het ook: voor dieren is het heel normaal kinderen te doden en toch is dat niet goed voor mensen; 2. het is aangeboren: er bestaan talloze aangeboren handicaps; 3. je kan het niet veranderen: iemand die blind is zal ook nooit kunnen zien, maar daarom is blind zijn nog niet gelijkwaardig aan kunnen zien hé (wat niet wegneemt dat blinden evenwaardige mensen zijn natuurlijk!!); 4. je doet er niemand kwaad mee: mensen met communicatiestoornissen - waar ik mijzelf in zekere mate ook toe reken - doen ook niemand kwaad, maar daarom wil dat nog niet zeggen dat ze geen probleem hebben. 5. het gaat om de liefde: seks is niet noodzakelijk voor liefde (familie, hechte vriendschap, je belangeloos inzetten voor anderen)

Leren omgaan met je eigen onvolmaaktheden is niet gemakkelijk. De gemakkelijkste weg: doen alsof er geen probleem is en de schuld geven aan anderen, is hetgeen helaas homoactivisten gekozen hebben. Hun succes is te danken aan de onwetendheid van velen inzake homoseksualiteit en de visie op seksuele vrijheid in een groot deel van de maatschappij. Met rechtvaardigheid of welzijn heeft dat echter niets te maken.
En waarom dan? Ik heb je in dit stuk vooral vanuit jezelf zien redeneren, en generaliseringen zien maken. Vanuit de onderstelling dat homoseksualiteit biologische oorzaken kent (het anders functioneren van de hypofyse), is voor mij al die ''opvoeding'' en ''keuze''-prietpraat voor mij van geen waarde.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 15:27   #138
system
Banneling

Standaard

[quote=PollyCorrect;3059856]
Citaat:

Wanneer ik zeg dat mensen 'als homo' worden geboren, dan bedoel ik dat er mensen zijn die zich vanaf hun geboorte aangetrokken voelen tot mensen van hetzelfde geslacht. Dat is een minderheid. Ook bij dieren merken we dat. De meerderheid echter is overwegend heterosexueel met alle nuances binnen deze heterosexualiteit, gaande van 100% hetero tot...x% hetero. En zo heeft men ook nuances binnen de homosexualiteit, gaande van 100% homo tot...x% homo. En sommigen zitten met hun x% ongeveer op de helft en dan spreken we over bisexualiteit. En de persoon zelf zit er voor niets tussen. We merken ook dat in éénzelfde familie van de 4 kinderen, bijvoorbeeld, die allen ongeveer op dezelfde manier zijn opgevoed, er één kan zijn die homofiel is of lesbisch. Dus, een heterosexueel milieu is geen garantie voor heterosexualiteit voor de persoon. De genetische component speelt hier een grote rol.

Laatst gewijzigd door system : 10 november 2007 om 15:35.
Oud 10 november 2007, 21:48   #139
bk232214
Gouverneur

Standaard ik heb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Het tweede antwoord: Another Brick ook niet.
Btw: mijn doopmeter is lesbisch. So what?
Dat ik het zelf zeg maar ik heb van een lesbisch terug een vrouw gemaakt die terug verlangt naar een mannen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 21:56   #140
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Dat ik het zelf zeg maar ik heb van een lesbisch terug een vrouw gemaakt die terug verlangt naar een mannen
je bedoelt dat je van een hetero vrouw die een tijd lesbisch geweest is terug een heterootje hebt gemaakt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be