![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Schepen
|
![]() Eufimisme betekent hetzelfde als "="? is nederlands uw moedertaal?
![]() |
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ervaar vooral het belang van eerlijke verbondenheid met mensen en de mogelijkheid om iets te doen voor anderen als voldoening-gevend. Het heeft lang geduurd, maar ik heb me uiteindelijk zelf kunnen aanvaarden als iemand met een onevenwichtige seksuele groei en homoseksuele neigingen zijn daar gewoon een deel van en nog niet eens het meest lastige deel. Mogelijk hebben de pesterijen door jongens en meisjes, mijn gebrekkige relatie met mijn vader, overbeschermende moeder, totaal gebrek aan seksuele opvoeding daar allemaal wel wat mee te maken. Het zou getuigen van eerlijkheid als mensen geen schrik zouden hebben om toe te geven dat ze problemen kunnen hebben met hun gevoelsleven (kan seksueel zijn maar kan ook op andere vlakken liggen), in plaats van de oorzaak van hun ongemak af te wentelen op fobieën van anderen. De argumentaties van de homobeweging zijn ook altijd zo naast de kwestie: 1. de dieren doen het ook: voor dieren is het heel normaal kinderen te doden en toch is dat niet goed voor mensen; 2. het is aangeboren: er bestaan talloze aangeboren handicaps; 3. je kan het niet veranderen: iemand die blind is zal ook nooit kunnen zien, maar daarom is blind zijn nog niet gelijkwaardig aan kunnen zien hé (wat niet wegneemt dat blinden evenwaardige mensen zijn natuurlijk!!); 4. je doet er niemand kwaad mee: mensen met communicatiestoornissen - waar ik mijzelf in zekere mate ook toe reken - doen ook niemand kwaad, maar daarom wil dat nog niet zeggen dat ze geen probleem hebben. 5. het gaat om de liefde: seks is niet noodzakelijk voor liefde (familie, hechte vriendschap, je belangeloos inzetten voor anderen) Leren omgaan met je eigen onvolmaaktheden is niet gemakkelijk. De gemakkelijkste weg: doen alsof er geen probleem is en de schuld geven aan anderen, is hetgeen helaas homoactivisten gekozen hebben. Hun succes is te danken aan de onwetendheid van velen inzake homoseksualiteit en de visie op seksuele vrijheid in een groot deel van de maatschappij. Met rechtvaardigheid of welzijn heeft dat echter niets te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote=system;3058811]
Citaat:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1878344/posts http://www.drthrockmorton.com/article.asp?id=128 Iedereen mag wat mij betreft samenleven met wie hij/zij en wil en zelfs met 3, 4 of meer tesamen, maar als de overheid wetten maakt en intiatieven neemt die de boodschap verspreiden dat het verondersteld wordt dat iedereen een bepaalde vorm van seksuele omgang dient goed te keuren, die in feite het meest onvervreemdbare element van de seksualiteit zelf ontkent - namelijk dat seksualiteit bij de mens bestaat dankzij het elkaar aanvullende onderscheid tussen man en vrouw - dan noem ik dat onrechtvaardig en onaanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=david1968;3059821]
Citaat:
Sterker nog: volgens mij heeft iedereen dat in een bepaalde mate (de één wat sterker dan de ander). En ik ben ook zo slecht te menen dat 'keuze' ook bestaat. Ik heb het zelf zien gebeuren. Een onduidelijke 'sexuele identiteit' ![]() Gewoon je driften volgen zolang je niemand ermee kwaad doet is idd nogal simplistisch. Een mens kan complexer in elkaar zitten en dat lijkt me juist een goed teken. Zo denk ik ook dat gillende homo's die alleen maar 1000% homo 'kunnen zijn' en die alleen maar alles vanuit het man+man standpunt willen bekijken, dat die mensen juist diep in zich een angst hebben om hun eigen, werkelijke sexuele identiteit in vraag te stellen. Een beetje zoals 'zichzelf overtuigen' door heel hard tegen anderen te schreeuwen, terwijl er in de werkelijkheid heus niet zo veel aan de hand is. Van neigingen die een mens doen afzien kan men genezen.
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 9 november 2007 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() [quote=PollyCorrect;3059856]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() [quote=sn00py;3059910]Heb je wel echt geprobeert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() [quote=sn00py;3059934]er zit een bug in het quoten. Kijk maar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() dank, snOOp. Is er bij jou ook iets mis met het quoten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Blijven proberen dan zonder d.
![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 9 november 2007 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() [quote=PollyCorrect;3059856]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 november 2007 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bedoelt dat je van een hetero vrouw die een tijd lesbisch geweest is terug een heterootje hebt gemaakt?