Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 13:09   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dat is helemaal niet zo. Als er hier de politieke wil/moed aanwezig is om de toevloed van moslims te stoppen is het er ook mee gedaan. Hoe komt het dat in landen als Polen, de baltische staten geen moslims zitten? Omdat de meerderheid van de bevolking nog genoeg eigenwaarde heeft om ze buiten te houden.
Correct maar hier wordt de eigenwaarde van het volk ondergraven door personen die zich als zogenaamde democraten en verdraagzame verkopen, maar die in werkelijkheid niets meer en minder zijn dan een bende 'nestbevuilers' die men beter kwijt dan rijk is. Hopelijk komt er ooit een democratisch beleid waar de opinie van de meerderheid voorrang heeft op deze van een debiele minderheid. Dus eentje waar eigenwaarde, eigen volk en veiligheid voor deze een prioriteit is en waar zij die hier een gevaar voor vormen hier geen plaats zullen vinden. Dus aan hen die denken hier hun cultuur, hun sekte en hun taal te komen opdringen, denk eraan dat u de minderheid aan uw kant hebt niet de meerderheid!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:09   #22
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Eerst en vooral: ik pleit er niet voor dat nieuwkomers zich niet moeten inburgeren! Ik spreek toch Nederlands? Ik pleit er voor een minimum van Arabisch te introduceren in het middelbaar onderwijs ter bevordering van het wederzijds begrip.
Ik persoonlijk heb zelfs liefst dat jullie zich helemaal NIET inburgeren.
Welk begrip bedoel je? Gewoon Arabisch om het Arabisch of heb je het over "begrip voor de moslim-cultuur"?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:13   #23
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Wat er bedoeld wordt 'met de kruik gaat barsten' weet ik niet. Dat de immigratiestroom onstopbaar is, is nogal duidelijk:

1. Politieke vluchtelingen (mensenrecht!)
2. Belgen hebben twee of drie keer minder kinderen: dit is wel geen immigratie, maar voor veel Belgen komt dit op hetzelfde neer. De groep 'allochtonen' word immers groter.
3. Veel allochtonen zoeken hun huwelijkspartner in het buitenland (mensenrecht!). Dan hebben we nog familiehereniging.
4. Regularisaties als de situatie onhoudbaar absurd wordt.
5. Economische vluchtelingen: arme mensen die op zoek zijn naar een betere toekomst en die zich niet door een hard immigratiebeleid laten tegenhouden.

Wat dat idiote voorbeeld van Polen betreft: wacht maar tot het economisch beter gaat in Polen. Voorlopig trekken nog veel Polen naar West-Europa voor economische redenen. Wanneer dit niet langer zo is, zal het aantal 'allochtonen' in Polen ongetwijfeld toenemen.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:14   #24
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Correct maar hier wordt de eigenwaarde van het volk ondergraven door personen die zich als zogenaamde democraten en verdraagzame verkopen,
En dat is in Polen bijv. niet het geval. Voor Moslims valt daar niets te rapen qua gulle sociale zekerheid, de sociale cohesie zorgt ervoor dat je daar niet met hoofddoeken, burka's, moskees, rituele slachtingen en andere islamitische ongein moet afkomen.
Oud 11 november 2007, 13:16   #25
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat er bedoeld wordt 'met de kruik gaat barsten' weet ik niet. Dat de immigratiestroom onstopbaar is, is nogal duidelijk:

2. Belgen hebben twee of drie keer minder kinderen: dit is wel geen immigratie, maar voor veel Belgen komt dit op hetzelfde neer. De groep 'allochtonen' word immers groter.
3. Veel allochtonen zoeken hun huwelijkspartner in het buitenland (mensenrecht!). Dan hebben we nog familiehereniging.
5. Economische vluchtelingen: arme mensen die op zoek zijn naar een betere toekomst en die zich niet door een hard immigratiebeleid laten tegenhouden.

Wat dat idiote voorbeeld van Polen betreft: wacht maar tot het economisch beter gaat in Polen. Voorlopig trekken nog veel Polen naar West-Europa voor economische redenen. Wanneer dit niet langer zo is, zal het aantal 'allochtonen' in Polen ongetwijfeld toenemen.
Al die punten die jij opnoemt zijn perfect legaal te counteren als daar een politieke wil voor bestaat. Alsof gezinsvereniging iets is als een natuurwet!

Wat bedoel jij "als het economisch beter gaat in Polen"? Dat je daar dan ook een heel leven van de bijstand kunt leven zoals hier?
Oud 11 november 2007, 13:16   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Fuck you.
Over mijn doodlijk.

Godverdomse tamzakken.

Wie naar hier komt of wil komen werken of hier nu geboren word moet nederlands kunnen,punt.
Jij hebt hier niets te zeggen of te willen en het arabisch hoort hier al helemaal niet thuis.
1 land=1 taal en dat is vlaanderen=nederlands.
Ga zo'n dingen maar in wallonie verkondigen,niet hier.
Hoe komt het dat er meer en meer mensen arabisch spreken;wauw,das niet moeilijk als je ziet hoe jullie als konijnen kweken en toch aan alles jullie voeten vegen.

En als ik iets over uw cultuur wil weten of leren dan zal ik zelf wel naardat bepaalde land gaan en/of boeken gaan lezen/kopen.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 11 november 2007 om 13:18.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:18   #27
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik ben hier aan het preken voor het koor; om een christelijke uitdrukking te gebruiken. Het is toch niet dat de Vlaamsche Identiteit wordt aangevallen als Arabisch een landstaal wordt.
Oud 11 november 2007, 13:20   #28
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder dan 10% zijn van de vluchtelingen zijn politieke vluchtelingen
Citaat:
3-de generatie allochtonen krijgen ook minder kinderen
Citaat:
Men mag trouwen met wie men wil, maar dat wil niet zeggen dat men geen regels mag opleggen om de mensen die de immigratiestop(1974)willen omzeilen tegen te houden. Als dat in Denemarken en Nederland kan, dan hier ook.
Citaat:
Regularisaties zijn niet nodig(er zijn nog landen waar men dat niet doet
Citaat:
Die kunnen nog altijd teruggestuurd worden, want ze zijn geen politieke vluchtelingen.
Oud 11 november 2007, 13:21   #29
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar wees voorlopig maar gerust dat er hier Anciaux-achtigen zullen opstaan om dat een geweldig idee te vinden. In Brussel worden er zelfs al(door het brussels gewest betaalde) lessen Arabisch aan niet-arabische moslims om ze "toe te laten de Koran in het origineel te kunnen lezen"...
Anciaux-achtigen, dit verkrijgt men indien men bijna voor alle jobs een bewijs moet leveren de nodige kennis te bezitten voor de betreffende job, alleen de politiek is daar een uitzondering op. Criminele, sjachelaars, haat en tweedrachtzaaiers, ikzucht, arrogantie en afkeer van 'eigen volk' is hetgeen waar deze moeten aan voldoen, is het toelatingsexamen voor een belzieke democratische politicus.

Oud 11 november 2007, 13:22   #30
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is in Polen bijv. niet het geval. Voor Moslims valt daar niets te rapen qua gulle sociale zekerheid, de sociale cohesie zorgt ervoor dat je daar niet met hoofddoeken, burka's, moskees, rituele slachtingen en andere islamitische ongein moet afkomen.
Heb het toch al gezegd;ze willen hier meer en meer en dringen hun willetje op en binnen XXXXX jaren en waarschijnlijk als wij er niet meer zijn is het volledig omzeep.
Ooit zal er hier een dag komen als ze steeds natuurlijk met meer en meer zijn en alsook in de politiek beetje bij beetje bv die burka hier zal toegelaten worden.
Oud 11 november 2007, 13:23   #31
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben hier aan het preken voor het koor; om een christelijke uitdrukking te gebruiken. Het is toch niet dat de Vlaamsche Identiteit wordt aangevallen als Arabisch een landstaal wordt.
Ge kunt uw taalke steken waar de zon nooit schijnt.
Oud 11 november 2007, 13:23   #32
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Fuck you.
Over mijn doodlijk.

Godverdomse tamzakken.

Wie naar hier komt of wil komen werken of hier nu geboren word moet nederlands kunnen,punt.
Jij hebt hier niets te zeggen of te willen en het arabisch hoort hier al helemaal niet thuis.
1 land=1 taal en dat is vlaanderen=nederlands.
Ga zo'n dingen maar in wallonie verkondigen,niet hier.
Hoe komt het dat er meer en meer mensen arabisch spreken;wauw,das niet moeilijk als je ziet hoe jullie als konijnen kweken en toch aan alles jullie voeten vegen.

En als ik iets over uw cultuur wil weten of leren dan zal ik zelf wel naardat bepaalde land gaan en/of boeken gaan lezen/kopen.
Kijk dat bedoel ik nu. Ik spreek toch Nederlands? Ik ben er absoluut voor dat 'nieuwkomers' Nederlands of Frans leren. Lees mijn bovenstaande posts, dan moet ik mezelf niet herhalen.

En immigranten komen niet naar hier om van de sociale zekerheid te leven: ook niet in Polen. Immigranten zijn vaak de meest dynamische mensen van een samenleving: het is echter hard voor hen door de angst van de autochtone bevolking die zich vaak uit in racisme (dat is niet alleen zo in België hoor). Het is gewoon logisch dat je vaker een beroep moet doen op sociale uitkeringen als je Mohammed bovenaan je cv hebt staan.
Oud 11 november 2007, 13:24   #33
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Integratie bevorderen? Als wij Arabisch moeten leren om arabieren te verstaan wil dat dan niet zeggen dat zij geen bal doen om te integreren want ze kunnen zich niet verstaanbaar maken in het Nederlands? Dus moet het maar van onze kant komen?
Je bent grappig!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:27   #34
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ooit zal er hier een dag komen als ze steeds natuurlijk met meer en meer zijn en alsook in de politiek beetje bij beetje bv die burka hier zal toegelaten worden.
Kindergeld afschaffen zou al een goed begin zijn.
Oud 11 november 2007, 13:28   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk dat bedoel ik nu. Ik spreek toch Nederlands? Ik ben er absoluut voor dat 'nieuwkomers' Nederlands of Frans leren. Lees mijn bovenstaande posts, dan moet ik mezelf niet herhalen.

En immigranten komen niet naar hier om van de sociale zekerheid te leven: ook niet in Polen. Immigranten zijn vaak de meest dynamische mensen van een samenleving: het is echter hard voor hen door de angst van de autochtone bevolking die zich vaak uit in racisme (dat is niet alleen zo in België hoor). Het is gewoon logisch dat je vaker een beroep moet doen op sociale uitkeringen als je Mohammed bovenaan je cv hebt staan.
Man,ik hoef mij niet aan u aan te passen laat staan ik een beetje die taal van u ga gaan leren.
Ik zal uw taalke leren mocht ik ooit naar zo'n land verhuizen,dan zal ik daar mijn best voor doen,nu niet en ik heb daar geen reden voor.
Jullie moeten zich aanpassen,niet ik.
Jullie moeten nederlands leren want het zijn allochtonen die naar hier persee willen komen omdat het hier toch o zo beter is maar zich dan aanpassen,non.
Als men hier het arabisch als officiele taal zou maken weet je wat uw vrienden dan gaan zeggen;juist,waarom nederlands leren als arabisch hier alsook een officiele taal is?
Er kunnen er nu nog steeds velen geen nederlands.
Oud 11 november 2007, 13:29   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kindergeld afschaffen zou al een goed begin zijn.
Dan moet je dat ook voor de vlaamse gezinnen doen en dat kan dus helaas niet.
Gezinsbeperking zoals in china alsk mij niet vergis;per gezin max1-2 kleine gasten meer inplaats van 5 of zelfs 10 of meer.
Oud 11 november 2007, 13:30   #37
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

En immigranten komen niet naar hier om van de sociale zekerheid te leven
Niet allemaal.
Velen wel.
Pas op hoor, in hun plaats zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen in hun situatie.Ze moeten hier maar zo zot niet zijn om het toe te laten.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:30   #38
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Goed, het heeft niet veel zin om hier nog verder over te praten. Ik zou zeggen: afspraak over twintig jaar? Als jullie kinderen al van zeer jonge leeftijd opgroeien met zwarte en bruine kindjes worden ze misschien iets minder bang en onverdraagzaam als volwassenen. Zolang Europa democratisch blijft kan je de toestroom gelukkig niet stoppen.
Oud 11 november 2007, 13:33   #39
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En immigranten komen niet naar hier om van de sociale zekerheid te leven: ook niet in Polen.
die is er omzeggens niet in Polen dus da zal al niet gaan. Dus jullie komen naar hier om te "werken"? Kijk eens naar de statistieken, moslims scoren buitensporig hoog in de werkloosheid en in de gevangenissen

Immigranten zijn vaak de meest dynamische mensen van een samenleving: het is echter hard voor hen door de angst van de autochtone bevolking die zich vaak uit in racisme (dat is niet alleen zo in België hoor). Het is gewoon logisch dat je vaker een beroep moet doen op sociale uitkeringen als je Mohammed bovenaan je cv hebt staan.
[color="navy"][color="navy"]dat is grappig, hele dagen in het theehuis rondhangen en er niks van bakken op school is niet zo "dynamisch" hé.
En ja we zijn waar we moeten wezen, de slachtofferrol is hier! Trouwens je spreekt jezelf tegen, als jullie zogezegd naar hier komen om te werken en je weet van op voorhand dat die helse racisten geen werk gaan geven, waarom kom je dan toch? juist, voor de uitkeringen...
Oud 11 november 2007, 13:33   #40
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
En zulke zaken kan men alleen maar ervaren als correct. Iets of iemand die ervan uitgaat z'n land dada te zeggen en het op een ander wil proberen, moet dan ook ervan uitgaan dat hij z'n taal en naargelang de gekozen bestemming z'n geloof en z'n cultuur dada moet zeggen en er niet van uit gaan dat men in het door hem gekozen nieuwe thuisland zijn taal, zijn cultuur en zijn geloof gaat aanvaarden en daar de financiele middelen gaat voor vrij maken. Maar wat zien we, juist in den belziek is dit wel het geval, geen financiele middelen voor de autochtonen want bij deze wordt zonder onderbreking aan de deur geklopt voor, inlevering, prijsverhoging en opschorting van de mogelijkheid om op een deftige leeftijd te kunnen genieten van een verdiende rust na jaren van arbeid. Dus wanneer gaat hier de meerderheid zeggen, genoeg is genoeg dit aan de progressieve nullen en hun allochtonen horde.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be