![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Welk begrip bedoel je? Gewoon Arabisch om het Arabisch of heb je het over "begrip voor de moslim-cultuur"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat er bedoeld wordt 'met de kruik gaat barsten' weet ik niet. Dat de immigratiestroom onstopbaar is, is nogal duidelijk:
1. Politieke vluchtelingen (mensenrecht!) 2. Belgen hebben twee of drie keer minder kinderen: dit is wel geen immigratie, maar voor veel Belgen komt dit op hetzelfde neer. De groep 'allochtonen' word immers groter. 3. Veel allochtonen zoeken hun huwelijkspartner in het buitenland (mensenrecht!). Dan hebben we nog familiehereniging. 4. Regularisaties als de situatie onhoudbaar absurd wordt. 5. Economische vluchtelingen: arme mensen die op zoek zijn naar een betere toekomst en die zich niet door een hard immigratiebeleid laten tegenhouden. Wat dat idiote voorbeeld van Polen betreft: wacht maar tot het economisch beter gaat in Polen. Voorlopig trekken nog veel Polen naar West-Europa voor economische redenen. Wanneer dit niet langer zo is, zal het aantal 'allochtonen' in Polen ongetwijfeld toenemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En dat is in Polen bijv. niet het geval. Voor Moslims valt daar niets te rapen qua gulle sociale zekerheid, de sociale cohesie zorgt ervoor dat je daar niet met hoofddoeken, burka's, moskees, rituele slachtingen en andere islamitische ongein moet afkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat bedoel jij "als het economisch beter gaat in Polen"? Dat je daar dan ook een heel leven van de bijstand kunt leven zoals hier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over mijn doodlijk. Godverdomse tamzakken. Wie naar hier komt of wil komen werken of hier nu geboren word moet nederlands kunnen,punt. Jij hebt hier niets te zeggen of te willen en het arabisch hoort hier al helemaal niet thuis. 1 land=1 taal en dat is vlaanderen=nederlands. Ga zo'n dingen maar in wallonie verkondigen,niet hier. Hoe komt het dat er meer en meer mensen arabisch spreken;wauw,das niet moeilijk als je ziet hoe jullie als konijnen kweken en toch aan alles jullie voeten vegen. En als ik iets over uw cultuur wil weten of leren dan zal ik zelf wel naardat bepaalde land gaan en/of boeken gaan lezen/kopen. Laatst gewijzigd door Marlboro : 11 november 2007 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben hier aan het preken voor het koor; om een christelijke uitdrukking te gebruiken. Het is toch niet dat de Vlaamsche Identiteit wordt aangevallen als Arabisch een landstaal wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Gouverneur
|
![]() Minder dan 10% zijn van de vluchtelingen zijn politieke vluchtelingen
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die kunnen nog altijd teruggestuurd worden, want ze zijn geen politieke vluchtelingen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit zal er hier een dag komen als ze steeds natuurlijk met meer en meer zijn en alsook in de politiek beetje bij beetje bv die burka hier zal toegelaten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En immigranten komen niet naar hier om van de sociale zekerheid te leven: ook niet in Polen. Immigranten zijn vaak de meest dynamische mensen van een samenleving: het is echter hard voor hen door de angst van de autochtone bevolking die zich vaak uit in racisme (dat is niet alleen zo in België hoor). Het is gewoon logisch dat je vaker een beroep moet doen op sociale uitkeringen als je Mohammed bovenaan je cv hebt staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je bent grappig! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal uw taalke leren mocht ik ooit naar zo'n land verhuizen,dan zal ik daar mijn best voor doen,nu niet en ik heb daar geen reden voor. Jullie moeten zich aanpassen,niet ik. Jullie moeten nederlands leren want het zijn allochtonen die naar hier persee willen komen omdat het hier toch o zo beter is maar zich dan aanpassen,non. Als men hier het arabisch als officiele taal zou maken weet je wat uw vrienden dan gaan zeggen;juist,waarom nederlands leren als arabisch hier alsook een officiele taal is? Er kunnen er nu nog steeds velen geen nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goed, het heeft niet veel zin om hier nog verder over te praten. Ik zou zeggen: afspraak over twintig jaar? Als jullie kinderen al van zeer jonge leeftijd opgroeien met zwarte en bruine kindjes worden ze misschien iets minder bang en onverdraagzaam als volwassenen. Zolang Europa democratisch blijft kan je de toestroom gelukkig niet stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ja we zijn waar we moeten wezen, de slachtofferrol is hier! Trouwens je spreekt jezelf tegen, als jullie zogezegd naar hier komen om te werken en je weet van op voorhand dat die helse racisten geen werk gaan geven, waarom kom je dan toch? juist, voor de uitkeringen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |