Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 18:01   #101
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Abdelkader, je hebt er een beetje (understatement) om gevraagd.
Het eerste bericht dat ik van je te zien kreeg was 'Arabisch als 4de landstaal'
Mijn haren rezen ook ten berge ook al is mijn halve trouwboek een geloofsgenoot van jou. Kwam hij daarmee aandraven hij kreeg 3 dagen beeld zonder klank medunkt.

(PS Je hebt als moslim het verkeerde forum uitgekozen als je een 'deftige' discussie wil aangaan)
Een 'deftige' discussie op zijn islamitisch. Flemen aan 100 km/uur.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:04   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
er is wel een link met integratie mr dan een verkeerde ... ze word teniet gedaan, waarom zou men zich integreren als men in de eigen taal aangesproken word ?
Dat vind ik een zwakke redenering. Trouwens, voor de Vlaming is talenkennis altijd een pluspunt geweest, een sterk punt, zodat we in de buurlanden ons plan kunnen trekken, of commercieel gezien anderstalige klanten kunnen bedienen.
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is van de topicstarter een pleidooi te houden voor Arabisch als verplicht vak op school. Het zou getuigen van egoïsme tegenover de Turken.
Misschien als keuzevak. En eerlijk gezegd, moest 'k mogen kiezen tussen een uurtje Duits of Arabisch in de week, dan denk ik voor het laatste te kiezen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:10   #103
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Een 'deftige' discussie op zijn islamitisch. Flemen aan 100 km/uur.
Wat bedoel je daar mee?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:12   #104
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
2. Multiculturaliteit moet van beide kanten komen. Er zouden minder misverstanden zijn tussen moslims en autochtone Belgen als jullie een beetje Arabisch en wat van onze cultuur leren.
Knoop één ding in je oren: Je bent hier in een vrij land. Je kan gaan en staan én geloven wat je wilt maar als jij verkiest van hier te wonen, dan ben jij degene die zich dient aan te passen aan onze taal en niet omgekeerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader
3. Arabisch leren vanuit het Nederlands zal toch wel niet moeilijker zijn dan Nederlands vanuit het Arabisch?
Kan best zijn maar nogmaals: De nieuwkomer past zich aan en niet omgekeerd.
Citaat:
4. Democratie betekent ook dat er rekening moet gehouden worden met de rechten van de minderheden. Nogmaals, waarom de Duitse minderheid wel en wij niet?
Jij gaat zo dadelijk nog de weg op van Olivier Mangain met zijn zogenaamde 'Franstalige minderheid'. Nergens worden je 'rechten' hier onderdrukt door onze taal te leren.
Citaat:
5. De immigratiestroom is onstopbaar. Zolang het hier economisch beter gaat zullen er jaarlijks mensen bijkomen
Niks verbiedt al die nieuwkomers om gewoon onze taal te leren. Bevalt u dat niet, dan verbiedt niets u te vertrekken naar één van de vele landen waar Arabisch wél een officiële taal is!
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:13   #105
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daar mee?
Elkaar naar de mond spreken. Geen lef om kritisch na te denken of zelfs maar nuchtere vaststellingen te maken.
Oud 11 november 2007, 18:13   #106
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misschien als keuzevak. En eerlijk gezegd, moest 'k mogen kiezen tussen een uurtje Duits of Arabisch in de week, dan denk ik voor het laatste te kiezen.
Arabisch is wel een mooie, boeiende taal. Het 'school' arabisch dan wel. In het dialect klinkt het anders, net zoals ik vele vlaamse dialecten plat en marginaal vind.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:16   #107
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met Duits ben je wel veel meer.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:17   #108
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat er bedoeld wordt 'met de kruik gaat barsten' weet ik niet.
Dat je het geduld en de verdraagzaamheid van mensen op de proef kan stellen, tot dat geduld op is.
Oud 11 november 2007, 18:17   #109
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Elkaar naar de mond spreken. Geen lef om kritisch na te denken of zelfs maar nuchtere vaststellingen te maken.
Moslims zijn kritischer voor elkaar dan jij denkt hoor.

Trouwens veel van de westere beschaving mag de Islam dankbaar zijn voor het bewaren en ontwikkelen van de ideeën van de Grieken die in de barbaarse middeleeuwen verloren zijn gegaan. Je rekent trouwens met Arabische cijfers! En naarmate de dictatoriale regimes die het Westen in de Arabische wereld geïnstalleerd heeft vallen zal er ook meer ruimte komen voor kritische zelfreflectie hoop ik.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 18:24.
Oud 11 november 2007, 18:21   #110
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat je het geduld en de verdraagzaamheid van mensen op de proef kan stellen, tot dat geduld op is.
Spijtig genoeg is het geduld van veel jonge moslims op en doen ze verschrikkelijke, verwerpelijke daden. Of denk je dat het toeval is dat de leiders van de aanslagplegers in het westen geradicaliseerd zijn? Veel van de piloten waar eerst zeer gematigde moslims hoor: zelfs alcohol drinken.

Het voetvolk daarentegen waren intellectueel minder sterk en makkelijker te manipuleren. Als gevolg daarvan heeft het Westen nu opnieuw een vijand waar het zo behoefte aan heeft. Het zat er aan te komen nu het communisme in elkaar gestort is.
Oud 11 november 2007, 18:21   #111
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims zijn kritischer voor elkaar dan jij denkt hoor.
Voor elkaar.
Juist, en buiten hun denkwereld durven ze niet te treden. Bang voor de confrontatie met rationaliteit.
Oud 11 november 2007, 18:22   #112
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Arabisch is wel een mooie, boeiende taal. Het 'school' arabisch dan wel. In het dialect klinkt het anders, net zoals ik vele vlaamse dialecten plat en marginaal vind.
Uiteraard. Ik neem aan dat het om Modern Standaard Arabisch gaat.

De meeste Vlaamse dialecten vind ik wel leuk. Vooral het "westvlams". De Limburgers begrijp ik niet, da's een probleem.
Oud 11 november 2007, 18:23   #113
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk dat bedoel ik nu. Ik spreek toch Nederlands? Ik ben er absoluut voor dat 'nieuwkomers' Nederlands of Frans leren.
Dan is er absoluut ook geen nood om van Arabisch een officiële taal te maken.
Oud 11 november 2007, 18:23   #114
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Bedoel je berbers ? want zoals ik weet spreken veel marokkanen die hier wonen de berberse taal, en van arabisch willen ze niets weten !

Probeer maar eens een riffijn uit de handelstraat eerst te overtuigen om met het arabisch om te gaan met de andere marokkanen, vooralleer de vlamingen te overtuigen ! (Ik bedoel, wanneer een andere niet berbers sprekende marokkaan samen zit met de riffijnen ,tenminste toch !)
Oud 11 november 2007, 18:24   #115
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Met Duits ben je wel veel meer.
Kan zijn. Maar in Duitsland hebben ze geen olie. (graptje)
Oud 11 november 2007, 18:25   #116
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dan is er absoluut ook geen nood om van Arabisch een officiële taal te maken.
Als je zo redeneert, Duits ook niet.
Oud 11 november 2007, 18:25   #117
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg is het geduld van veel jonge moslims op en doen ze verschrikkelijke, verwerpelijke daden. Of denk je dat het toeval is dat de leiders van de aanslagplegers in het westen geradicaliseerd zijn? Veel van de piloten waar eerst zeer gematigde moslims hoor: zelfs alcohol drinken.
Wat was eigenlijk hun probleem? Ze kwamen niets te kort.
Hun enige beweegreden was haat. Haat tegen de Westerse way of life.

Citaat:
Het voetvolk daarentegen waren intellectueel minder sterk en makkelijker te manipuleren. Als gevolg daarvan heeft het Westen nu opnieuw een vijand waar het zo behoefte aan heeft. Het zat er aan te komen nu het communisme in elkaar gestort is.
Niettemin blijft de koran zowel voor de leiders als voor het voetvolk wel de moord-handleiding voor de zelfontploffers.
Oud 11 november 2007, 18:26   #118
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
En waarom zou het Arabisch als 3e landstaal de integratie bevorderen? Dan gaan de Arabische immigranten helemaal geen moeite meer doen om zich aan te passen, en het is nu al dramatisch.

Als jullie in Vlaanderen komen wonen dan leren jullie Nederlands, want Vlaanderen is Nederlandstalig gebied en dat zal altijd blijven. PUNT
Zo das gezegd en ik sluit aan.
En anders vertrekken jullie maar terug naar jullie heimat, we hebben al communotaire toestanden genoeg met frans, laat staan met arabisch. DUBBELE PUNT

En BTW echte moslims willen en kunnen niet integreren, das tegen de boodschap van de koran. Ze willen overheersen en taal is ook een middel om de overheersing uit te voeren.
Daarom lijken de franskiljons in BHV just als islamieten, Gebied veroveren via de taal.
Vroeger werd gebied veroverd met tanks e.d nu met immigratie, taal enz..
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:34   #119
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is toch verbazend hoe goed jullie allemaal de moslimwereld kennen. Ik ken jullie veel beter dan jullie mij. Gewoon omwille van het feit dat ik in jullie wereld ben opgegroeid en jullie taal spreek. Ik heb echter nog nooit zo lang gedebatteerd met onverdraagzame mensen en het blijkt zeer leerrijk te zijn. Het verklaart toch een beetje het succes van het Vlaams Belang.

Tot nu toe bestond mijn contact met racisten vooral door uitgescholden te worden. Dat is niet echt een debat natuurlijk. En gediscrimineerd worden op basis van je geloof is ook racisme hoor. Het voelt even vernederend aan: maar het motiveert verschrikkelijk. Misschien dat daar mijn politieke interesse vandaan komt.
Oud 11 november 2007, 18:36   #120
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Zo das gezegd en ik sluit aan.
En anders vertrekken jullie maar terug naar jullie heimat, we hebben al communotaire toestanden genoeg met frans, laat staan met arabisch. DUBBELE PUNT

En BTW echte moslims willen en kunnen niet integreren, das tegen de boodschap van de koran. Ze willen overheersen en taal is ook een middel om de overheersing uit te voeren.
Daarom lijken de franskiljons in BHV just als islamieten, Gebied veroveren via de taal.
Vroeger werd gebied veroverd met tanks e.d nu met immigratie, taal enz..

Ik ben zelf moslim en ik voel geen enkele nood om mijn taal of zelfs godsdienst op te dringen aan andersdenkenden, wat ik thuis doe is mijn zaak, in het openbaar pas ik me binnen de grenzen van het mogelijke aan aan mijn omgeving, daarmee is alles over deze discussie gezegd denk ik.

Mvg

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be