Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 20:32   #201
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Is dat echt waar?? Dat lijkt me toch overdreven hoor.
Ik geloof dat wel, jah.

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:32   #202
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Het siert u dat u uw woorden terugneemt. Velen blijven hier vaak tegen beter weten in volharden in hun vergissingen.
Ik heb idd ook de indruk dat sommige bedrijven een Marokkaan aanvaarden om te tonen dat ze tolerant zijn. Anderzijds kan ik ze wel begrijpen. Eén misnoegde werknemer die bij het CGKR gaat klagen over racisme, en de bal gaat aan het rollen. Ik versta dan wel dat die bedrijven zich op voorhand willen indekken.
Als jij hier iedereen die niet akkoord is, uitscheldt voor racist, weet je zelf wel hoe gemakkelijk dat gaat om iemand / een bedrijf te beschuldigen.
Ik had van mijn kant mijn opmerkingen over Arabisch en verkoudheden ook wel achterwege kunnen laten. En ik moet eerlijk toegeven, de kans zit er dik in, met de huidige demografische trends, dat er hier binnen enkele decennia Arabisch als landstaal zal gesproken worden. Maar nu is het nog een kléin beetje vroeg daarvoor.

het poco-virus slaat toe

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:37   #203
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nogal duidelijk. Er is zeker geen sprake van een Islamisering van België.
10 jaar geleden kwam ik geen enkele vrouw met een hoofddoek op tegen. Vandaag kan ik niet meer buiten komen zonder vrouwen met hoofddoeken op tegen het lijf te lopen. Ik voel mij tegenwoordig een toerist (buitenlander) in eigen land.
Oud 11 november 2007, 20:39   #204
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
10 jaar geleden kwam ik geen enkele vrouw met een hoofddoek op tegen. Vandaag kan ik niet meer buiten komen zonder vrouwen met hoofddoeken op tegen het lijf te lopen. Ik voel mij tegenwoordig een toerist (buitenlander) in eigen land.
idd, om van de bedreigingen dr groepen allochtonen nog mr te zwijgen.
men is idd een toerist in eigen land.

Oud 11 november 2007, 20:39   #205
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
het poco-virus slaat toe
?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:41   #206
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij jou naasten met een hoofddoek ziet rond lopen dan kan jij van van islamisering spreken en ik ook .. maar er is geen islamisering wel verwestering!

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:42   #207
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Als jij jou naasten met een hoofddoek ziet rond lopen dan kan jij van van islamisering spreken en ik ook .. maar er is geen islamisering wel verwestering!

Mvg
Yahya
Steeds meer en meer vrouwen lopen met hoofddoekjes rond, niet vanwege de islamisering, maar wel vanwege de verwestering.
Oud 11 november 2007, 20:43   #208
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
?
politiek correcte denken.

Oud 11 november 2007, 20:46   #209
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Er is natuurlijk zoiets als een zelfbevestigende illusie ... als je er overal op zit te letten, tja ... Voor de rest: het is nogal logisch dat er in 1940 veel minder moslims en Afrikanen in België zaten. Wel veel Duitsers toen, maar kom. Maar om te spreken van Islamisering?? Je kan toch moeilijk spreken van een Islamisering van de politiek. Islam komt wel veel in de media, maar alleen zeer negatief. Er zijn ook niet veel Islamitische banken bijvoorbeeld ... ik zeg maar iets. En de hoofddoek: Islam is meer dan het hoofddoekendebat. Ik denk dat iedereen akkoord is dat Turkije veel meer 'geïslamiseerd' is dan België ondanks het feit dat het een seculiere staat is en dat veel vrouwen er geen hoofddoek dragen.

Ik voel als moslim België toch zeker niet aan als Islamitisch. Vrij moeilijke vraag trouwens: wanneer zou België Islamitisch zijn?
Oud 11 november 2007, 20:52   #210
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Er is natuurlijk zoiets als een zelfbevestigende illusie ... als je er overal op zit te letten, tja ... Voor de rest: het is nogal logisch dat er in 1940 veel minder moslims en Afrikanen in België zaten. Wel veel Duitsers toen, maar kom. Maar om te spreken van Islamisering?? Je kan toch moeilijk spreken van een Islamisering van de politiek. Islam komt wel veel in de media, maar alleen zeer negatief. Er zijn ook niet veel Islamitische banken bijvoorbeeld ... ik zeg maar iets. En de hoofddoek: Islam is meer dan het hoofddoekendebat. Ik denk dat iedereen akkoord is dat Turkije veel meer 'geïslamiseerd' is dan België ondanks het feit dat het een seculiere staat is en dat veel vrouwen er geen hoofddoek dragen.

Ik voel als moslim België toch zeker niet aan als Islamitisch. Vrij moeilijke vraag trouwens: wanneer zou België Islamitisch zijn?
als de islamieten in de meerderheid zijn.
en hoe komt het dat de moslims negatief in de media komen ? omdat ze zo braaf zijn mss ?

Oud 11 november 2007, 20:53   #211
smiley

Standaard

Citaat:

Maar man toch je kan er niet naast kijken. En zwarte tafellakens tot op de grond. Jij beseft zeker niet hoe dat dat opvalt voor iemand die nog nooit een vrouw met een hoofddoek laat staan boerka had gezien ? Als je er zit op te letten zegt ie

De hoofddoek (en met zwart tafellaken erbij nog meer), doet juist oipvallen. Imand die zich niet gedraagd of kleed zoals de overgrote meerderheid van de bevolking valt uit de toon en valt op.

En islamisering van de politiek. Natuurlijk kan men ook spreken van islamisering van de politiek. Moslims hoeven geen islamitische partij meer op te richten, zij hebben daar de spa, groen en pvda voor. Net zoals in Nederland vooral de linkse partijen zich daar uitstekend toe lenen. Zelfs de partij van ex-moslim esan jami (de moslimpartij in Nederland bij uitstek) weigert hem te steunen na zijn kritiek op islam, dat past immers niet in hun poco lijn.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 20:53.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:55   #212
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar man toch je kan er niet naast kijken. En zwarte tafellakens tot op de grond. Jij beseft zeker niet hoe dat dat opvalt voor iemand die nog nooit een vrouw met een hoofddoek laat staan boerka had gezien ? Als je er zit op te letten zegt ie

De hoofddoek (en met zwart tafellaken erbij nog meer), doet juist oipvallen. Imand die zich niet gedraagd of kleed zoals de overgrote meerderheid van de bevolking valt uit de toon en valt op.

En islamisering van de politiek. Natuurlijk kan men ook spreken van islamisering van de politiek. Moslims hoeven geen islamitische partij meer op te richten, zij hebben daar de spa, groen en pvda voor. Net zoals in Nederland vooral de linkse partijen zich daar uitstekend toe lenen. Zelfs de partij van ex-moslim esan jami (de moslimpartij in Nederland bij uitstek) weigert hem te steunen na zijn kritiek op islam, dat past immers niet in hun poco lijn.

De kaakslag die de Spa kreeg is veelzeggend over hoe de Vlaming tgo de islamisering staat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:20   #213
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Zou het niet gewoon kunnen dat hun campagne niet duidelijk genoeg was en dat er na bijna 20 jaar in de regeringscoalitie te zitten er sleet op de partij gekomen is? Ook de negatieve perceptie ten gevolge van de PS schandalen zal een factor zijn geweest. Ik denk niet dat de SP.a de verkiezingen verloren heeft omwille van de door u vermeende Islamisering van België. Iets wat ik zelf trouwens niet promoot.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 21:21.
Oud 11 november 2007, 21:21   #214
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het niet gewoon kunnen dat hun campagne niet duidelijk genoeg was en dat er na bijna 20 jaar in de regeringscoalitie te zitten er sleet op de partij gekomen is. Ik denk niet dat de SP.a de verkiezingen verloren heeft omwille van de door u vermeende Islamisering van België. Iets wat ik zelf trouwens niet promoot.
Nee. De slijt zit duidelijk op hun multiculturele verrijkingsgebeuzel. Ze krijgen het aan de straatstenen niet meer verkocht.
Oud 11 november 2007, 21:22   #215
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

En de SP.a komt terug hoor. Wil dat dan zeggen dat de Vlaming dan wel een Islamisering van België wil?? Doe niet zo raar. De meeste moslims willen zelf geen Islamisering van België.

Je kan natuurlijk wel een denkbeeldig vijandbeeld oproepen zoals het Vlaams Belang dat doet om op een platte manier aan stemmen te ronselen. Vaak bij minder begaafden.
Oud 11 november 2007, 21:25   #216
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

arabisch wordt nergens geschreven of gesproken. Duits wel
Arabisch is een dode taal, dus geen goed idee
Oud 11 november 2007, 21:29   #217
Banneling

Standaard

Citaat:
En de SP.a komt terug hoor.
Dream on.
Oud 11 november 2007, 21:31   #218
smiley

Standaard

Citaat:
De meeste moslims willen zelf geen Islamisering van België.
Je kan natuurlijk wel een denkbeeldig vijandbeeld oproepen zoals het Vlaams Belang dat doet om op een platte manier aan stemmen te ronselen.

Een reaktie van een nieuwe 'Belg' uit Merksem op de site van het laatste nieuws

Ali E.
Merksem

@Mohamed Al Khitabi: ik heb nooit een grotere hypocriet als jij bezig gezien, tenzij je natuurlijk onwetend bent over je (mag ik dat zeggen) eigen religie. je roept tegelijk dat de islam de tand des tijds zal doorstaan en blabla, nadien zeg je dat de (mensgemaakte, democratische) wet hoger staat dan die van Allah. die uitspraak kan je buiten de islaam zetten. ben jij zelf wel moslim en ken jij je geloof of probeer je alleen in de gunst te komen van de democraten (veelgodenaanbidders)?

Nog een voorbeeldje

"Om kort te zijn. Wij hoeven die islamitische soort van vrede niet. Wij wensen niet tot 3de rangsburgers gedegradeerde dhimmis te worden in eigen land. Het hoeft ons echt niet te verbazen dat er wereldwijd net met volgelingen van ''de religion of peace'' zoveel integratie en andere (tot regelrechte bomaanslagen van Thailand, Irak tot in Somalie overal waar zij hun kalifaat wensen op te richten) problemen zijn. Wij hoeven geen respect te hebben voor een religie die onze vrije seculiere democratische maatschappij wenst te vernietigen. Hou uw religie prive en dring die niet op (stel geen eisen) of u hoort hier niet thuis."
P D, vl brabant.

Reactie hierop van een 'nieuwe Belg' op de site van gazet van Antwerpen

@P D, vl brabant. Vroeg of laat; ooit zal je het moeten ondergaan... Ben jij het niet, dan je kinderen of uw kleinkinderen...
http://www.gva.be/Components/Reacties/lees.aspx?art={1110FBA2-25FC-4816-AE4A-5DD3879A680C}

Dit waren maar enkele voorbeeldjes van de talloze.

Waarom de islam wel degelijk het probleem is.

http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?#1

"My freedom is more important than your precious believe"

Islam = subjugate (discriminate) the infidels

Citaat:
Vaak bij minder begaafden
Ik geloof dat de minder begaafden juist niet bij het Vlaams Belang zitten
Oud 11 november 2007, 21:36   #219
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
arabisch wordt nergens geschreven of gesproken. Duits wel
Arabisch is een dode taal, dus geen goed idee
Je bedoelt Latijn. Of Grieks misschien?
Oud 11 november 2007, 21:38   #220
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Een reaktie van een nieuwe 'Belg' uit Merksem op de site van het laatste nieuws

Ali E.
Merksem

@Mohamed Al Khitabi: ik heb nooit een grotere hypocriet als jij bezig gezien, tenzij je natuurlijk onwetend bent over je (mag ik dat zeggen) eigen religie. je roept tegelijk dat de islam de tand des tijds zal doorstaan en blabla, nadien zeg je dat de (mensgemaakte, democratische) wet hoger staat dan die van Allah. die uitspraak kan je buiten de islaam zetten. ben jij zelf wel moslim en ken jij je geloof of probeer je alleen in de gunst te komen van de democraten (veelgodenaanbidders)?

Nog een voorbeeldje

"Om kort te zijn. Wij hoeven die islamitische soort van vrede niet. Wij wensen niet tot 3de rangsburgers gedegradeerde dhimmis te worden in eigen land. Het hoeft ons echt niet te verbazen dat er wereldwijd net met volgelingen van ''de religion of peace'' zoveel integratie en andere (tot regelrechte bomaanslagen van Thailand, Irak tot in Somalie overal waar zij hun kalifaat wensen op te richten) problemen zijn. Wij hoeven geen respect te hebben voor een religie die onze vrije seculiere democratische maatschappij wenst te vernietigen. Hou uw religie prive en dring die niet op (stel geen eisen) of u hoort hier niet thuis."
P D, vl brabant.

Reactie hierop van een 'nieuwe Belg' op de site van gazet van Antwerpen

@P D, vl brabant. Vroeg of laat; ooit zal je het moeten ondergaan... Ben jij het niet, dan je kinderen of uw kleinkinderen...
http://www.gva.be/Components/Reacties/lees.aspx?art={1110FBA2-25FC-4816-AE4A-5DD3879A680C}

Dit waren maar enkele voorbeeldjes van de talloze.

Waarom de islam wel degelijk het probleem is.

http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?#1

"My freedom is more important than your precious believe"

Islam = subjugate (discriminate) the infidels

Ik geloof dat de minder begaafden juist niet bij het Vlaams Belang zitten
Wat je hier hebt aangetoond is dat moslims het onderling oneens kunnen zijn! Surprise, surprise! De reden dat veel racisten bang voor ons zijn is dat ze zien als één blok. Onder moslims zijn er waarschijnlijk nog meer meningen dan onder Vlamingen. Zelfs over zo'n belangrijke zaken als de Koran. Ik hoop dat je dat ziet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be