![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wetenschappelijk bewijs bestaat uit waarnemingen die een hypothese of theorie bevestigen of ontkrachten
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 12 november 2007 om 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#343 |
|
![]() waarnemingen, wat je dus met je zintuigen kan waarnemen (zien, horen, voelen,ruiken,proeven)
![]() |
#344 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij hebt een wetenschappelijke bewijs dat ik bestaa, extra uitleg ? ![]() Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waar praat je nu over? ik vroeg geen bewijs dat jij bestaat Ik vroeg een bewijs dat God of het hiernamaals bestaan Kan je me daarvoor een bewijs geven? en stop nu met naar andere dingen te vragen aub, en geef mij zonder meer, een bewijs dat god of het hiernamaals bestaan. een wetenschappelijk bewijs zoals ik hierboven heb vermeld dat je het moet bewijzen. dank u ![]()
![]() |
![]() |
#346 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik ga nu slapen, have a school tomorrow morning .. !! Lees een beetje op deze link over de weg naar mijn geloof. Tot laaterss .. Met vriendelijke groeten en slaap lekker Johannes Zacharia
![]() |
![]() |
#347 | |
|
![]() Citaat:
Ik vroeg u een bewijs, dat kan u mij niet geven u hebt u zelf dus niet overtroffen
![]() |
![]() |
#348 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik maak geen problemen hoor... Maar er is een groot verschil met de manier hoe jij tot conclusies komt , en hoe de wetgeving tot conclusies komt... Het kan heel goed zijn dat de islam, een regel heeft waarin word gesteld dat men niet mag trouwen, sex hebben whatever voor meisjes die daarvoor nog niet 'klaar' zijn... Maar wie beslist in het hemelsbrede context van klaar zijn, dat enige punt bij een bepaalde vrouw of meisje? Een imam? de ouders? of toch, het kind of persoon? Zoals ik al zei, er zijn teams van mensen, geloof het of niet, met een speciale opleiding, en achtergrond. Die door onderzoek een grensleeftijd vastleggen. Dat doet men omdat het onmogenlijk is elk geval apart te beoordelen. ER zIJN mzisjes van 10 die 'klaar' zijn... maar zo zijn er ook van 18 die 'niet klaar' zijn. De regel vanuit uw geloof is dus vatbaar voor interpretatie, ook voor misbruik... De regels van onze wetten zijn ZEER deuidelijk daarin... Onder die leeftijd, niet, daarboven wel.. KLAAR en duidelijk, voor iedereen, en iedereen dient zich daaraan te houden...Zo was vroeger de leeftijd voor volwassenheid niet 18, maar 21 of zelfs 25 jaar... maar ook daar evolueert men, en is men tot de conclusie gekomen dat iemand van 18 jaar geacht word veantwoordleijk te zijn voor zichzelf. Die leeftijdgrenzen komen niet uit de lucht gevallen hoor... kinderen draaien en keren met gedachten als de wind. Wat normaal is, kinderen hebben nog zo weinig van het leven gezien. Vandaag is het een "barbie-pop"... morgen is het stromloop voor "my little pony"... Wat een kind vandaag wil, is veelal niet meer wat ze morgen willen... Dan is dat niet de leeftijd om zulke grote, normaliter voor het leven lang, beslissingen te laten nemen...Onze wet beschermd een kind tegen zichzelf en tegen anderen. Dat uw geloof ook 'zoiets in die trand zegt' (geen sex of trouwen voor kinderen die niet klaar zijn), speelt geen rol... Voor u is mss iemand klaar, voor de ouders mss niet, blablabla... Allemaal van tafel geveegd, de wet telt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Yahya,
Als ik zeg dat charia geen door mensen gemaakte wetten inhoudt, bedoel ik hier uiteraard mee dat charia zich op religie baseert en niet tot stand komt omdat volksvertegenwoordigers via parlement of senaat een voorstel hebben ingediend wat goed of afgekeurd wordt. Dat betekent echter nog niet dat ik Mohammed erken als profeet, u moet toch nog wat jaren school lopen voor u een discussie aankunt vrees ik, uw redenering lijkt hier nergens op! De islam heeft, volgens mij, als religie voor het Westen geen meerwaarde bewezen tot op vandaag, u kunt proberen om hier te overtuigen en met mogelijk geintresseerden afspreken voor een persoonlijk gesprek, maar dan bent u bezig met het bekeren van mensen, dat staat u vrij maar wees eerlijk in uw bedoelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat een gesprek van man tot man best verrijkend kan zijn. In de zin dat hij mij beter begrijpt, en ik hem. En daar kunnen we beiden alleen maar beter van worden. Meer verwacht ik ook niet van zo'n gesprek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze daar bewijzen voor hebben? Videobeelden, confessies, ooggetuigen, verklaringen van de autoriteiten zelf?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een zoveelste bewijs dat islam geen enkele verwantschap noch voeling heeft met de normen en waarden van het Westen anno 2007.
Let wel, de dag dat je je islamietische lul in mijn (hypothetische) negenjarige dochter zou duwen omdat uw gelooof dat toelaat, zou zonder twijfel uw laatste keer zijn. Het wordt hoog tijd dat de multicullovers hun ogen openen willen we niet afglijden naar barbaarse wantoestanden en de opgang van de islam een ferme halt toeroepen. Walgelijk geloof... Geen verwonderlijke post van iemand die zijn nick met Flikker begint....
![]() |
#356 |
|
![]() idd, als hij constant voor wetenschappelijke bewijzen vraagt, snap ik ook niet dat hij de koran gelooft..
![]() |
#357 |
Minister
|
![]() Niet écht. De Platoonse filosofie is gebaseerd op het principe van de Eerste Beweger, de Eerste Oorzaak. Plato zag die Eerste Oorzaak weliswaar (nog) niet als God, maar het is maar zeer de vraag in hoeverre hij het Griekse mythische veelgodendom inpaste in zijn denkwereld.
Stellen dat hij polytheïst was is dus op zijn zachtst gezegd voorbarig. En ook was hij absoluut géén materialist. Enfin, nu terug terzake... |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() [quote]
Socrates was zelfs nog eerder een vrijdenker. Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We wachten nog in spanning af op de ijzersterke bewijzen dat god of hiernamaals zou bestaan. Als men u eerst nog moet komen uitleggen wat 'bewijzen' zijn, dan meen ik te moeten concluderen dat u niets in handen heeft, en enkel rond de pot blijft draaien. En zoals gezegd, het zijn gelovigen die moeten bewijzen wat nog nooit is waargenomen... Niet andersom (ongelovigen die moeten bewijzen dat er geen god is)... Laat ook die versjes uit koran ed maar vallen. Dat is dus GEEN bewijs dat er een god of hiernamaals zou zijn, dat is -sorry voor de uitdrukking - plat papegaaien werk, vanbuiten leren en napraten zonder denken. (Als ik alle boeken van harry potter vanbuiten ken en kan aframmelen dan zijn tovenaars alla harry potter bewezen?) Zo, het woord is aan u... foto's, filmpjes, grote groep geleerden die door een meting god kunnen afleiden, mss wel een persoonlijk bezoekje van god aan dit forum, of alle forumleden thuis....? zoveel kan bewijs zijn... start. Laatst gewijzigd door Zyp : 12 november 2007 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Partijlid
|
![]() De wetenschap bestaat er in dat islamieten Leugens verspreiden als waarheid!