Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 01:12   #341
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Ok, take easy boy.. take it easy!

Ik ga nu dezelfde vraag opnieuw stellen wat is een wetenschappelijke bewijs?

Mvg
Yahya
Wetenschappelijk bewijs bestaat uit waarnemingen die een hypothese of theorie bevestigen of ontkrachten

Laatst gewijzigd door Duvelke : 12 november 2007 om 01:13.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 01:14   #342
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wetenschappelijk bewijs bestaat uit waarnemingen die een hypothese of theorie bevestigen of ontkrachten
Ja, het bestaat uit ... maar wat is het ? een CD, een film, een entiteit? een verzameling van informatie? een boot ? .. wat is het ?

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 01:16   #343
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ja, het bestaat uit ... maar wat is het ? een CD, een film, een entiteit? een verzameling van informatie? een boot ? .. wat is het ?

Mvg
Yahya
waarnemingen, wat je dus met je zintuigen kan waarnemen (zien, horen, voelen,ruiken,proeven)
Oud 12 november 2007, 01:18   #344
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
waarnemingen, wat je dus met je zintuigen kan waarnemen (zien, horen, voelen,ruiken,proeven)

Citaat:
Juist geef ik je een wetenschappelijk bewijs om aan te tonen dat je bestaat
dan zeg je weer dat het niet goed is
waar stuur je op aan?

Jij hebt een wetenschappelijke bewijs dat ik bestaa, extra uitleg ?

Mvg
Yahya
Oud 12 november 2007, 01:21   #345
Duvelke

Standaard

Citaat:
Jij hebt een wetenschappelijke bewijs dat ik bestaa, extra uitleg ?

Mvg
Yahya
wtf?
Waar praat je nu over?
ik vroeg geen bewijs dat jij bestaat
Ik vroeg een bewijs dat God of het hiernamaals bestaan

Kan je me daarvoor een bewijs geven? en stop nu met naar andere dingen te vragen aub,
en geef mij zonder meer, een bewijs dat god of het hiernamaals bestaan. een wetenschappelijk bewijs zoals ik hierboven heb vermeld dat je het moet bewijzen.

dank u
Oud 12 november 2007, 01:25   #346
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wtf?
Waar praat je nu over?
ik vroeg geen bewijs dat jij bestaat
Ik vroeg een bewijs dat God of het hiernamaals bestaan

Kan je me daarvoor een bewijs geven? en stop nu met naar andere dingen te vragen aub,
en geef mij zonder meer, een bewijs dat god of het hiernamaals bestaan. een wetenschappelijk bewijs zoals ik hierboven heb vermeld dat je het moet bewijzen.

dank u
Wuahahahaahahh I got my point ... ik ga u helpen , dat noemet men logische redenering ..

Ik ga nu slapen, have a school tomorrow morning .. !!

Lees een beetje op deze link over de weg naar mijn geloof.

Tot laaterss ..

Met vriendelijke groeten en slaap lekker
Johannes Zacharia
Oud 12 november 2007, 01:27   #347
Duvelke

Standaard

Citaat:
Wuahahahaahahh I got my point ... ik ga u helpen , dat noemet men logische redenering ..

Ik ga nu slapen, have a school tomorrow morning .. !!

Lees een beetje op deze link over de weg naar mijn geloof.

Tot laaterss ..

Met vriendelijke groeten en slaap lekker
Johannes Zacharia
Nee, u hebt u punt niet
Ik vroeg u een bewijs, dat kan u mij niet geven
u hebt u zelf dus niet overtroffen
Oud 12 november 2007, 08:07   #348
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Beste Zyp,

Waarom is het vandaag in België bijvoorbeeld verboden om met minderjarigen (-18) te trouwen en vroeger wel? kun je aub deze tegenstellingen uitleggen en verklaren? wat zijn de reden? zit er een wijsheid hierachter? welk?

Ik heb toch duidelijk gezegd dat het volgens de islamitische wetgeving zelfs een 18-jarige meisje niet mag trouwen als haar huwelijk iets slecht/kwaad veroorzaakt?

Dus wat is het probleem eigenlijk ?

Mvg
Yahya
Je mag vandaag dacht ik nog steeds trouwen onder de 18, mits speciale toestemmingen... kan zijn dat het veranderd is.. Maar dat is zo.. geloof mij gerust als ik u zeg dat die leeftijden niet uit de lucht komen vallen...

Ik maak geen problemen hoor... Maar er is een groot verschil met de manier hoe jij tot conclusies komt , en hoe de wetgeving tot conclusies komt...

Het kan heel goed zijn dat de islam, een regel heeft waarin word gesteld dat men niet mag trouwen, sex hebben whatever voor meisjes die daarvoor nog niet 'klaar' zijn... Maar wie beslist in het hemelsbrede context van klaar zijn, dat enige punt bij een bepaalde vrouw of meisje? Een imam? de ouders? of toch, het kind of persoon?

Zoals ik al zei, er zijn teams van mensen, geloof het of niet, met een speciale opleiding, en achtergrond. Die door onderzoek een grensleeftijd vastleggen. Dat doet men omdat het onmogenlijk is elk geval apart te beoordelen. ER zIJN mzisjes van 10 die 'klaar' zijn... maar zo zijn er ook van 18 die 'niet klaar' zijn. De regel vanuit uw geloof is dus vatbaar voor interpretatie, ook voor misbruik... De regels van onze wetten zijn ZEER deuidelijk daarin... Onder die leeftijd, niet, daarboven wel.. KLAAR en duidelijk, voor iedereen, en iedereen dient zich daaraan te houden...Zo was vroeger de leeftijd voor volwassenheid niet 18, maar 21 of zelfs 25 jaar... maar ook daar evolueert men, en is men tot de conclusie gekomen dat iemand van 18 jaar geacht word veantwoordleijk te zijn voor zichzelf.

Die leeftijdgrenzen komen niet uit de lucht gevallen hoor... kinderen draaien en keren met gedachten als de wind. Wat normaal is, kinderen hebben nog zo weinig van het leven gezien. Vandaag is het een "barbie-pop"... morgen is het stromloop voor "my little pony"... Wat een kind vandaag wil, is veelal niet meer wat ze morgen willen... Dan is dat niet de leeftijd om zulke grote, normaliter voor het leven lang, beslissingen te laten nemen...Onze wet beschermd een kind tegen zichzelf en tegen anderen.

Dat uw geloof ook 'zoiets in die trand zegt' (geen sex of trouwen voor kinderen die niet klaar zijn), speelt geen rol... Voor u is mss iemand klaar, voor de ouders mss niet, blablabla... Allemaal van tafel geveegd, de wet telt.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 08:50   #349
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste Yahya,
Als ik zeg dat charia geen door mensen gemaakte wetten inhoudt, bedoel ik hier uiteraard mee dat charia zich op religie baseert en niet tot stand komt omdat volksvertegenwoordigers via parlement of senaat een voorstel hebben ingediend wat goed of afgekeurd wordt.
Dat betekent echter nog niet dat ik Mohammed erken als profeet, u moet toch nog wat jaren school lopen voor u een discussie aankunt vrees ik, uw redenering lijkt hier nergens op!
De islam heeft, volgens mij, als religie voor het Westen geen meerwaarde bewezen tot op vandaag, u kunt proberen om hier te overtuigen en met mogelijk geintresseerden afspreken voor een persoonlijk gesprek, maar dan bent u bezig met het bekeren van mensen, dat staat u vrij maar wees eerlijk in uw bedoelingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 10:15   #350
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
u kunt proberen om hier te overtuigen en met mogelijk geintresseerden afspreken voor een persoonlijk gesprek, maar dan bent u bezig met het bekeren van mensen, dat staat u vrij maar wees eerlijk in uw bedoelingen.
Ik kan Yahya nu al zeggen dat, mocht hij me willen bekeren, hij zich geen illusies hoeft te maken. Ik lees teveel angst tussen de regels van zijn betogen (met name om zich in te leven in andermans denkwereld) zodat ik er redelijk gerust van ben dat ik als gelovige stukken sterker in mijn schoenen sta dan hij. Mocht er dus al een bekering plaatsvinden - iets wat in de verste verte niet tot mijn plannen behoort - dan zal hij veel eerder dan ik de bekeerling zijn.

Wat niet wegneemt dat een gesprek van man tot man best verrijkend kan zijn. In de zin dat hij mij beter begrijpt, en ik hem. En daar kunnen we beiden alleen maar beter van worden.

Meer verwacht ik ook niet van zo'n gesprek.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:17   #351
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut , waarom zou ik ze moeten vetrouwen
Omdat ze daar bewijzen voor hebben? Videobeelden, confessies, ooggetuigen, verklaringen van de autoriteiten zelf?
Citaat:
en waarom vetrouw jij niet de overleveraars die overgeleverd hebben dat Mohammed een profeet is, gezonden door God met een boodschap voor de mensheid ?

Mvg
Yahya
Omdat het zolang geleden was, Mohammed zelf niet het boek schreef, en omdat ik niet erbij was toen men het schreef. Bovendien vind ik het ook niet logisch verklaarbaar.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:19   #352
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overleveringen! het feit dat ik Quran reciteer en de inhoud!

En jij, waarom jij dat niet geloven ? wat is uw excuus ?

Mvg
Yahya
Waarom zou je Harry Potter niet geloven?
Oud 12 november 2007, 12:20   #353
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah wacht, vragen stellen is in een andere thread maar goed!

u vraag is:

maar hoe weet jij dat die overleveringen de waarheid zijn?
als er geen wetenschappelijke bewijzen van zijn?

Nu wil ik eerst twee dingen weten voordat ik een antwoord geef, maar snel en niet te traag beantwoorden.

Geloof jij dat de waarheid bestaat ?
Wat bedoel jij met wetenschappelijke bewijzen ?

Groetjes
Yahya
Als jij jezelf dit soort vragen stelt, vraag ik me af hoe jij de Koran voor waarheid kan aannemen.
Oud 12 november 2007, 12:22   #354
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is Mohammed en niet Mo of ben jij bang van een hart attack indien jij zijn naam volledig schrijft ??

Ah goed, analfabistisme van Mohammed was een extra bewijzen dat hij een profeet was, want koran en zijn wonderbaarlijke stijl is een uitdaging .. hoe kan een analfabeet zo'n boek samenstellen terwijl hij niets kan schrijven noch lezen? hoe kan hij een boek schrijven waarmee men gelukkig en tevreden mee wordt.
Was het maar waar dat Mohammed de Koran had geschreven. Dit feit maakt dat de Koran even ongeloofwaardig is als de Bijbel, die ook pas eeuwen later is samengesteld.
Citaat:
Dat is 1.

Plato, Socrates en Mohammed hebben 1 ding gemeen: ze geloven allemaal in de Eerste.

Mvg
Yahya
Plato en Socrates? Dat zijn polytheïsten!!!
Oud 12 november 2007, 12:27   #355
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Een zoveelste bewijs dat islam geen enkele verwantschap noch voeling heeft met de normen en waarden van het Westen anno 2007.
Let wel, de dag dat je je islamietische lul in mijn (hypothetische) negenjarige dochter zou duwen omdat uw gelooof dat toelaat, zou zonder twijfel uw laatste keer zijn.
Het wordt hoog tijd dat de multicullovers hun ogen openen willen we niet afglijden naar barbaarse wantoestanden en de opgang van de islam een ferme halt toeroepen.
Walgelijk geloof...
Geen verwonderlijke post van iemand die zijn nick met Flikker begint....
Oud 12 november 2007, 12:39   #356
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als jij jezelf dit soort vragen stelt, vraag ik me af hoe jij de Koran voor waarheid kan aannemen.
idd, als hij constant voor wetenschappelijke bewijzen vraagt, snap ik ook niet dat hij de koran gelooft..
Oud 12 november 2007, 12:44   #357
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plato en Socrates? Dat zijn polytheïsten!!!
Niet écht. De Platoonse filosofie is gebaseerd op het principe van de Eerste Beweger, de Eerste Oorzaak. Plato zag die Eerste Oorzaak weliswaar (nog) niet als God, maar het is maar zeer de vraag in hoeverre hij het Griekse mythische veelgodendom inpaste in zijn denkwereld.

Stellen dat hij polytheïst was is dus op zijn zachtst gezegd voorbarig. En ook was hij absoluut géén materialist.

Enfin, nu terug terzake...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:45   #358
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Was het maar waar dat Mohammed de Koran had geschreven. Dit feit maakt dat de Koran even ongeloofwaardig is als de Bijbel, die ook pas eeuwen later is samengesteld.

Plato en Socrates? Dat zijn polytheïsten!!![/quote]
Socrates was zelfs nog eerder een vrijdenker.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 12:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:51   #359
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Mvg
Yahya
Handige 'foefjes' om maar niet te moeten zien of bewijzen?

We wachten nog in spanning af op de ijzersterke bewijzen dat god of hiernamaals zou bestaan. Als men u eerst nog moet komen uitleggen wat 'bewijzen' zijn, dan meen ik te moeten concluderen dat u niets in handen heeft, en enkel rond de pot blijft draaien. En zoals gezegd, het zijn gelovigen die moeten bewijzen wat nog nooit is waargenomen... Niet andersom (ongelovigen die moeten bewijzen dat er geen god is)...

Laat ook die versjes uit koran ed maar vallen. Dat is dus GEEN bewijs dat er een god of hiernamaals zou zijn, dat is -sorry voor de uitdrukking - plat papegaaien werk, vanbuiten leren en napraten zonder denken. (Als ik alle boeken van harry potter vanbuiten ken en kan aframmelen dan zijn tovenaars alla harry potter bewezen?)

Zo, het woord is aan u... foto's, filmpjes, grote groep geleerden die door een meting god kunnen afleiden, mss wel een persoonlijk bezoekje van god aan dit forum, of alle forumleden thuis....? zoveel kan bewijs zijn...

start.

Laatst gewijzigd door Zyp : 12 november 2007 om 12:54.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 14:37   #360
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, take easy boy.. take it easy!

Ik ga nu dezelfde vraag opnieuw stellen wat is een wetenschappelijke bewijs?

Mvg
Yahya
De wetenschap bestaat er in dat islamieten Leugens verspreiden als waarheid!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be