Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 12:24   #21
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Op uw pc zouden ze wel 't een en 't ander kunnen vinden hé Snoopy (euh...op de mijne ook hoor....)
U moet dat vol islamietische teksten zetten, dat PCke, en een leercursus arabisch. Dan kunt u zeggen dat u moslim wilt worden, en dat de extreem rechtse sites er bij zijn om u een welomlijnd idee te vormen over de vijand. Als ze dat geloven , is alles OK voor u. Dan mag u zelfs beschuldigt zijn van moord, u gaat gegarandeerd vrijuit. de rechter wil immers niet als islamofoob afgeschilderd worden, dan is zijn carrièrre om zeep...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:26   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus als ik nu snel een doorgedreven karate cursus volg, en een of andere onnozel marokkaans ventje durft me lastig te vallen op het openbaar vervoer, dan mag ik die een dodelijke karateklop geven?

Nice to know! En het leuke is: ze zien dat niet aan mij op het eerste gezicht hé, dat ik zo'n zwarte band heb!

Wel de timing een beetje goed uitzoeken: zes maanden voorhechtenis in de WINTER natuurlijk! Dan bespaar ik me de energiefactuur!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 12:27.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:27   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus als ik nu snel een doorgedreven karate cursus volg, en een of andere onnozel marokkaans ventje durft me lastig te vallen op het openbaar vervoer, dan mag ik die een dodelijke karateklop geven?

Nice to know! En het leuke is: ze zien dat niet aan mij op het eerste gezicht hé, dan ik zo'n zwarte band heb!
Van mij wel.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:27   #24
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Eigenlijk niet. De enige "verkeerde" site die ik regelmatig bezoek, is van het VB zelf.
Wablief! Maar als ze d�*t vinden, is het gerecht zijn beslissing onmiddellijk genomen man, en zelfs zonder de verdere feiten ook nog maar te onderzoeken: levenslang!
Oud 14 november 2007, 12:29   #25
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Nice to know! En het leuke is: ze zien dat niet aan mij op het eerste gezicht hé, dat ik zo'n zwarte band heb!

Wel de timing een beetje goed uitzoeken: zes maanden voorhechtenis in de WINTER natuurlijk! Dan bespaar ik me de energiefactuur!
Zwarte band karate= plusminus 10 jaar lang 2 maal per week naar de sportzaal.
Oud 14 november 2007, 12:30   #26
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Van mij wel.
w�*t? "van mij wel"?
Oud 14 november 2007, 12:40   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus beste vrienden Marokkanen,

doe nu maar op! Roof sjakosjen. Maak medereizigers op de tram het leven zuur. Molesteer homo's! Sticht brand en breek in!!! Groepsverkracht zoveel ge wilt! Doe maar op.

Het belangrijkste is echter: als iemand u daar ooit over aanspreekt, schop hem dood! Kaput!!! En nadien zeg je dat die kl**tzak het uitgelokt heeft door racistische opmerkingen, of door zijn hand op de verkeerde plek te leggen.

VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN MAROKKANEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citaat:
't gaat weer over een Marokk . Bhairav doet alle moeite om hem te verschonen.
Citaat:
Misschien ben ik er zelf wel een?
Citaat:
Niet!
Citaat:
Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...
22/10/2007, 12:39

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2007 om 12:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:43   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Zwarte band karate= plusminus 10 jaar lang 2 maal per week naar de sportzaal.
10 jaar lang vier uurkes per week?

1 jaar lang veertig uurkes per week?

Moet kunnen hé!

(als ik er 10 jaar over moet doen, krijg ik mijn been niet meer naar omhoog! )

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 november 2007, 12:44   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
10 jaar lang vier uurkes per week?

1 jaar lang veertig uurkes per week?

Moet kunnen hé!

(als ik er 10 jaar over moet doen, krijg ik mijn been niet meer naar omhoog! )
Waar is onze jonge tijd, he, circe?
Oud 14 november 2007, 12:46   #30
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
.
da's nu ne keer een mooie reactie van u: zwijgen

Laatst gewijzigd door sn00py : 14 november 2007 om 12:46.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:48   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
iemand wurgen, dat is als iemand ophangen: dan is die zo dood als een pier! Die geeft niemand geen schoppen en vuistslagen meer. Had mischien beter geweest moest GDM die Redouan gewurgd hebben. Als ik tussen die 2 mannen moest kiezen, zou ik wel weten wie ik liet leven.Dat zou alvast Redouan niet geweest zijn.
Heb je daar dan ervaring mee, carlgustaaf?
Oud 14 november 2007, 12:51   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik er nu van uit gaan dat het SLACHTOFFER weldegelijk in de fout is geweest omdat het die brave marokkaantjes had uitgelokt?

Wordt het dan geen tijd om de weduwe en zijn dochter te laten opdraaien voor schadevergoedingen aan heel die Marokkaanse familie?

Of is enkel de doodstraf voldoende als je vraagt om het wat kalmer aan te doen?
Ik ben tegen doodstraf
Oud 14 november 2007, 13:00   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij werd er niet over aangesproken, maar naar de keel of nek gegrepen en gewurgd. Niet?
IMO toch wel een verschil
Oud 14 november 2007, 13:01   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Rechtspraak blijft toch moeilijk voor sommigen. Itt wat hier gesuggereerd wordt is het helemaal niet OK wat de dader gedaan heeft. Daarom dat hij ook veroordeeld werd. Twee jaar met uitstel en het betalen van schadevergoedingen aan de vrouw en dochter van het slachtoffer. Rekening houdend met zijn voorhechtenis, is dit dus alles behalve een lichte straf.

Het probleem van deze treurige zaak is dat men de zaak initieel heeft opgeblazen tot proporties die het niet had, waardoor de dader al bij voorbaat veroordeeld was voor moord. Toen de werkelijke proporties van de hele zaak aan het licht kwamen, bleek echter duidelijk dat er zelfs van doodslag geen sprake was, maar dat het ging om slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en meer precies om één vuistslag en één schop. En dit nadat het slachtoffer de dader bij de keel had gegrepen. De dader had bovendien een blanco strafblad, ook al werd er her en der beweerd dat dit niet het geval was. En de dader was ook geen bokser. Dat was één van de andere oorspronkelijke verdachten, die - zoals achteraf bleek - geen vinger naar het slachtoffer had uitgestoken. Maar jammer genoeg hebben sommigen het nogal moeilijk om zich bij de feiten te houden. Ze baseren zich liever op "geruchten".

Laatst gewijzigd door Edina : 14 november 2007 om 13:11.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:01   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

w8 even:

volgens de VRT (onze vlaamse nationale voorlichtingszender) :

Citaat:
De verdediging stelde dat het slachtoffer het geweld had uitgelokt. Het hof van beroep volgde die stelling niet.

Maar het hield wel rekening met de jonge leeftijd van de dader en zijn blanco strafblad.
Dus: racistische Demoor had het geweld TOCH NIET uitgelokt, maar omdat de dader zo braaf was en wonder boven wonder nog geen strafblad had kunnen bemachtigen krijgt hij nu dus een LAGERE straf!

Conclusie: je moet zelfs niet uitgelokt worden om iemand dood te trappen en dan maar zes maanden in winterverblijf te mogen gaan, zolang je maar géén strafblad hebt!

Weeral iets bijgeleerd sé!

Oud 14 november 2007, 13:07   #36
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
w8 even:

volgens de VRT (onze vlaamse nationale voorlichtingszender) :

Dus: racistische Demoor had het geweld TOCH NIET uitgelokt, maar omdat de dader zo braaf was en wonder boven wonder nog geen strafblad had kunnen bemachtigen krijgt hij nu dus een LAGERE straf!

Conclusie: je moet zelfs niet uitgelokt worden om iemand dood te trappen en dan maar zes maanden in winterverblijf te mogen gaan, zolang je maar géén strafblad hebt!

Weeral iets bijgeleerd sé!
Pure Kafka toch allemaal hè...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:15   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pure Kafka toch allemaal hè...
Het wordt nog leuker hoor.

Ik vind hier: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/01/21/Q014.htm

Belgie stelt zwaardere straffen op agressie tegen functionarissen

Citaat:
in geval van vrijwillige slagen en verwondingen met de dood tot gevolg maar zonder het oogmerk om te doden, wordt de minimumstraf verhoogd van 5 tot 7 jaar.
Het gaat over een wetsvoorstel waarbij men een verhoogde straf voorziet voor mensen in overheidsfunctie én vb. bus en treinchauffeurs.

Zelfs indien men Demoor in dit geval niet als "in functie" kan beschouwen, dan is de minimumstraf nog steeds 5 jaar... behalve als je een brave marokkaan zonder strafblad bent of zo?

Oud 14 november 2007, 13:19   #38
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Rechtspraak blijft toch moeilijk voor sommigen. Itt wat hier gesuggereerd wordt is het helemaal niet OK wat de dader gedaan heeft. Daarom dat hij ook veroordeeld werd. Twee jaar met uitstel en het betalen van schadevergoedingen aan de vrouw en dochter van het slachtoffer. Rekening houdend met zijn voorhechtenis, is dit dus alles behalve een lichte straf.

Het probleem van deze treurige zaak is dat men de zaak initieel heeft opgeblazen tot proporties die het niet had, waardoor de dader al bij voorbaat veroordeeld was voor moord. Toen de werkelijke proporties van de hele zaak aan het licht kwamen, bleek echter duidelijk dat er zelfs van doodslag geen sprake was, maar dat het ging om slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en meer precies om één vuistslag en één schop. En dit nadat het slachtoffer de dader bij de keel had gegrepen. De dader had bovendien een blanco strafblad, ook al werd er her en der beweerd dat dit niet het geval was. En de dader was ook geen bokser. Dat was één van de andere oorspronkelijke verdachten, die - zoals achteraf bleek - geen vinger naar het slachtoffer had uitgestoken. Maar jammer genoeg hebben sommigen het nogal moeilijk om zich bij de feiten te houden. Ze baseren zich liever op "geruchten".
Edina, 2 jaar met uitstel en wat schadevergoeding, dat krijg je in een normaal land voor iemand PER ONGELUK overhoop te rijden...laat staan voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. En als dat zo in de wet staat DAN TREKT DE WET OP NIKS!! en wordt het tijd dat een mensenleven weer eens naar werkelijke waarde wordt geschat. Ik ben trouwens eens benieuw wat de som zal zijn als schadevergoeding. 't Is goed mogelijk dat het bedrag hoger ligt als je aan 200 per uur op een verlaten snelweg geflitst wordt, die zijn natuurlijk ook makkelijker en zonder risico "te pakken en veroordelen" zonder dat er van discriminatie en racisme sprake is.

Laatst gewijzigd door lantjes : 14 november 2007 om 13:20.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:27   #39
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
zelfs indien het vonnis tot 2 jaar effectief zou bevestigd geweest zijn, had hij als vrij man de rechtszaal verlaten : je zit slechts 1/3 van je straf uit, en de tijd in voorhechtenis weegt hierbij zwaar door ...
Straks krijgt hij nog een schadevergoeding.

ik vind de straf te licht. Het is een verzachtende omstandigheid dat dit de eerste keer was dat de dader in aanraking kwam met 't gerecht. Tja, je kan dus rustig iemand doodslaan, aangezien het de eerste keer is kom je er voorwaardelijk vanaf.

Neen dit is niet verzoenbaar met een rechtvaardigheidsgevoel.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 november 2007 om 13:27.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:28   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen de werkelijke proporties van de hele zaak aan het licht kwamen, bleek echter duidelijk dat er zelfs van doodslag geen sprake was, maar dat het ging om slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en meer precies om één vuistslag en één schop.
even volledig zijn hé Edina: één schop waarbij de dader zich eerst optrok aan de staanpaal om zo met méér kracht het slachtoffer in het gezicht of de borststreek te kunnen raken. Dat doe je niet bepaald "automatisch" (enfin, witte rassiesten doen dat niet automatisch zo, bruine brave marokkaantjes leren dat misschein vanaf dat ze leren lopen).

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be