![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat jouw migratieplannen betreft : ik stel je voor te emigreren naar een van de landen mt de allerlaagste belastingvoet bv. de arabische golfstaten ideaal voor "vliegend personeel" van één van die nationale luchtvaartmaatschappijen. Ook interessant is werken op cruise-schepen (normaal verdien je daar ongeveer het dubbele als "aan de wal"). Het pareltje is kok worden op een boorplafond - dat is nl. de allerbelangrijkste "man aan boord". Als het je ambitie is rijk te worden is, behoort dat altijd tot de mogelijkheden (als je slaagt - geef me een seintje om me een %tje commissie te laten geworden).
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() baajdeweej, van 't school niks?
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van wat hier toekomt aan economische vluchtelingen kan het gros waarschijnlijk ter plaatse maar een paar tiental euro verdienen terwijl ze hier het 10-voudige KRIJGEN zonder dagelijks op de arbeidsmarkt hun bijdrage te leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben toch al waal dus het zou niet opvallen als ik niets doe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Mag ik je vragen, hoe zijn deze buitenlanders dan goed voor onze economie als het geld naar andere landen verdwijnt ?
Laatst gewijzigd door Winterhamer : 14 november 2007 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Het enige probleem dat ik ermee heb is dat dat geld niet terug in onze economie komt.
Ik veronderstel dat er zowel loon, als uitkering, als zwart geld doorgestuurd wordt naar hun land van herkomst. Ik weet van een Marokkaanse vriendin dat je in de moskee geld mag binnenbrengen in een omslag, met bijgevoegd een papier met het bedrag en de begunstigde, dat wordt dan eerst gestort op rekening van de moskee, of een arabische organisatie en daarna als 'giften' overgemaakt aan de rekeningnummers die opgegeven zijn door de mensen die het geld hebben binnengebracht. Als ik het artikel op pagina 1 goed heb gelezen, zit dat er niet mee in gerekend, en nochthans heb ik een vermoeden dat dat een heel grote geldstroom is. Vooral zwart geld zal er worden overgemaakt op die manier. Zo worden ze niet gepakt, want hun stortingen via de moskee kunnen niet naar hen teruggelinkt worden, en hun stortingen via de bank (overschot van loon of uitkering) zijn het enige dat kan nagetrokken worden. Met andere woorden iemand die 1200euro dop krijgt (voor een heel gezin), en die voor 1800euro zwart gaat werken iedere maand, en die al naargelang kindergeld krijgt, kan op die manier 1800euro doorstorten naar zijn land. En op niets daarvan heeft hij belastingen betaald. Laatst gewijzigd door De Lange Wapper : 14 november 2007 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon massale fraude.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommigen zijn hier "illegaal" en mogen bovendien geen "wit" werk doen. De meeste sommen zijn echter het legaal verdiende en gespaarde geld, wat ieder mens vrij mag aanwenden naar eigen inzichten. sociale fraude is zoals fraude of oneigenlijk gebruik van fiskaliteit een ander hoofdstuk. De meest efficiënte weg om de sociale fraude te bestrijden is alle vormen van ziekte- invaliditeits- en pcmw uitkeringen afschaffen - als het niet bestaat kan er geen misbruik van gemaakt worden.... Je kan ook alle economische activiteit nationalizeren, dan kunnen er geen zwarte winsten gemaakt worden & kunnen er ook geen winsten ge-exporteerd worden.. Want dat zijn per slot van rekening veel hogere bedragen dan die van vreemdelingen, die deze naar hun familie sturen. Elke keer dat je gaat tanken inkasseren de rijke moslims een aanzienlijk deel van jouw zuurverdiende centen rechtstreeks op hun bankrekening ! & wat het economisch nut is, is gewoon dat jij met je autootje kan rijden. Norgmaals : zonder steun aan hun families zou de immigratiedruk in europa nog vele malen hoger zijn & bovendien stelt het die families in staat om zich producten van onze makelij te kopen - bevorderd dus onze export. Indien je het feit dat "vreemdelingen" van ons werk profiteren niet kan verkroppen : stop dan met werken voor "vreemde" firma's die de meerwaarde van jouw arbeid exporteren ; stop dan eveneens met het verbruiken, kopen van producten die "in den vreemde" geproduceerd worden en waarvande productie voor "vreemdelingen" profijt heeft opgeleverd. Sinds meer dan 1000 jaar werd de economische ontwikkeling van deze streken gedragen door de handel, invoer, doorvoer en export. De grootste bloei van onze gewesten kenden we toen alle exotische producten voor de rijken van Europa via onze havens ingevoerd werden en vreemdelingen hier hun handelswaren verkochten, kunstambachten floreerden en de wereld overspoelden met onze hoogwaardige producten. Van zodra we denken dat alles wat we zelf doen beter is en ons van de rest van de planeet afsluiten zullen we een grote nood aan emigratie ondervinden... Sommige mensen zijn inderdaad pas echt gelukkig als ze zich zo veel mogelijk zelf kunnen bedruipen & ergens in een dun bevolkte streek kunnen leven van de landbouw, de visvangst en de jacht : doen, zou ik zo zeggen ook "the simple life" kan zeer aantrekkelijk zijn. Grote delen van Siberië en het Noordwesten van de USA, waar intensieve landbouw de enige uitkomst is raken door de toenemende verstedelijking dun bevolkt : een ideale plaats voor diegenen die een confrontatie met de huidige multiculturele stedelijkheid verafschuwen. (daar is niets verkeerds mee : het is oplosbaar)
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() In vele gevallen sluizen ze dat door, laten in hun thuisland een groot huis bouwen, voor familie, of voor hen zelf. Geen mens die kan achterhalen dat dat gebouwd is met zwarte belgische centen om het nu zo te zeggen. Als ik vandaag een uitkering heb, en in het zwart bijverdien, en ik zet mij na twintig jaar een kot van een huis, wedden dat de fiscus rap aan mijn deur staat? Hier zou je er alleen langer over doen om met zwart geld een groot huis te kunnen bouwen. Maar in Turkijke bijvoorbeeld heb je voor weinig geld al een groot huis (niet in de toeristische gebieden natuurlijk ![]() Ik bedoel daarmee dat de geldstroom veel groter is dan in het artikel staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen sociale huisvesting zijn het allochtonen die de grootste groep vormen, niet autochtonen, laat ik dit even rechtzetten.
- lage scholing en gebrek aan kennis van de taal doen vooral allochtonen massaal in uitkeringen terecht komen, desondanks blijven ze geld opsturen naar het land van herkomst. Dit heeft ook te maken met mentaliteit, velen zijn via gezinsvorming en hereniging hierheen gekomen om economische redenen, inkomen staat voorop, niet werk! In Turkije verdient een burgelijk ingenieur 700 euro, dat is net iets meer dan een alleenstaande hier krijgt van het ocmw, logisch dat mensen komen en zich nestelen in de uitkering! Toch leven daarom allochtonen niet onder de armoedegrens, ze geven veel minder uit aan opvoeding, ontspanning, ouders wonen vaak in bij kinderen en sturen inderdaad vaak een hele uitgespaarde uitkering op. Van mij mag dat best, maar beter zouden ze meer investeren in opvoeding van hun kinderen, scholingsniveau en aanleren van taal, dat blijft echter helaas vaak voor de staat een verantwoordelijkheid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dan moet jij mij s uitleggen hoe je met HARD werken veel geld kunt verdienen? Ja, onze werkende allochtoontjes breken de straat op, leggen kabels, rijden met de vorkheftruck, voor misschien 1200 Euro per maand?
k Vraag mij af hoeveel ze daar van naar Marokko kunnen sturen. Daarentegen met 12 in een huis kruipen en de uitkeringen bijeentellen levert vele malen meer op. Dat is hun schuld niet, maar van onze overheid die zo gul is met de centjes(ook voor autochtonen, denk maar aan de "stier van Marcinelle" met zijn 27 kinderen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via de moskee gaat dat veel beter en is het tenminste halal.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ken er die een deel van het bedrag dat ze versturen kunnen aftrekken van de belastingen. Als je kunt bewijzen dat het geld dient als onderhoudsgeld voor ouders zonder inkomen dan wordt dit door sommige belastingkantoren aanvaardt als een geldige aftrekpost.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iek wiel ook een ouder ginder in Toerkaie! Zal die ook wel oenterhoeden en tegelaik aftrekken van main belastingen als ik giender dan main villa kan afbetalen! Goe gevonden! chiq zenne! chapeau! Zou het helpen als ik mijn bejaarde moeder nog snel kan exporteren? Volgens mij komt dat goedkoper uit mèt ginds privé hulp (die als werknemer uiteraard Nederlands moet kennen), dan ze hier in een bejaardentehuis door een gehoofddoekte marokkaanse (verplicht) te laten verzorgen terwijl ze OOK haar kamer moet delen met iemand die ze niet verstaat! HALLO!!!!! even nadenken mensen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hey wacht even! dit is een interessante piste!
Eerst huwelijk ik mijn moeder uit (ze heeft daar geen bezwaar meer tegen) aan een Turk, die wèl bruidsschat betaalt (kom, een ticketje richting turkije) maar in ruil zijn belgische papieren krijgt, en tegelijk desnoods zijn "dochter" mee kan brengen... enfin dit werken we nog uit. Dan gaat mijn moeder ginds wonen in MIJN pas aangekocht villa, alwaar ze een privé-hulp krijgt (vb. haar nieuwbakken schoonzuster van 18) die door mijn belastingsvrije hulp wordt betaald, én uiteraard mee wordt onderhouden door de "echtgenoot" van mijn moeder, die mèt dochter hier nog kan genieten van het kindergeld - laten we gewoon zeggen dat hij het kindergeld doorstort, en verder leeft van een werkloosheidsuitkering of zoiets. Ikzelf bekostig dan heel het huis (mits aftrok van de belastingen), mijn hele familie kan constant mijn moeder gaan bezoeken (ok deelname in de kosten) etc... Niet zo'n slecht idee hoor! Let op: volgens mij moet ik dat personeel ook nog ergens kunnen aftrekken als ik ginds een privé bedrijfje opricht! Verdorie: mijn bejaarde moeder gaat nog winstgevend worden! WIJ KUNNEN DUS OOK LEREN PROFITEREN VAN DE WESTERSE STATEN! Gatver! tijd om er een business van te maken: let's grow old in Turkeye (en laat onze kinderen tegelijk een villatje bijeensparen zonder belastingen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 19:33. |
![]() |
![]() |