![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat iedereen gelijk is in Belgie. Oh, wacht, het is omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Omdat traditiegetrouw de anderen moeten werken om de luizakken en profiteurs in leven te houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Dan zult ge een iets minder grote mond opzetten denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent ambtenaar, zeker?
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Omdat de privewerknemers anders niemand meer hebben om op te zeiken!
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wens de belgicisten een prettige koningsdag.
Vier er maar op los en geniet er van, zou ik zeggen. Geniet er met volle teugen van, want het zal sowieso één van de laatste keren zijn. Misschien zelfs de laatste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() was jij geen advocaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]() anyway morgen is een dag zoals een ander voor mij hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
waarom zou je mensen vieren die je overheersen op basis van erfelijkheid ![]() dat is een van de weinige redenen die mij tegenhoud om voor het Verenigd Nederland te redeneren. als we van de walen af zijn zou ik graag een republiek zien en geen idioot koningshuis. je moet dan ook half hersendood zijn om te denken dat iemand die uit de testikels komt van een chirurg daarom direkt mensenlevens kan redden. @ lomearor: laat het ons hopen Laatst gewijzigd door elberto : 14 november 2007 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankje. Ik heb morgen echter een examen af te leggen.
Citaat:
![]() Dat zei men jaren geleden ook al, ik begin er minder en minder aandacht aan te besteden.
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politici =/= burgers
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sprak de buitenlandse pers er ook zo over jaren geleden? Ik heb nooit gedacht het einde van België nog te zullen meemaken. Sinds een jaar ben ik er zeker van dat het binnen de 10 jaar zover zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je naar boven wil vallen, dat dat ook zal gebeuren. België kan niet meer blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() De N-VA-fractie in het Vlaams Parlement heeft via een voorstel van decreet het initiatief genomen om 15 november als vrije dag voor de Vlaamse ambtenaren te vervangen door 9 mei.
De vrije dag van 15 november (Dag van de Dynastie of Koningsdag) is een erfenis uit de tijd dat heel de administratie nog bestond uit rijkspersoneel. Dit is ondertussen achterhaald en daarom stelt de N-VA voor om 15 november voor het personeel van de Vlaamse gemeenschap te vervangen door 9 mei, de Dag van Europa. Dit past perfect in de strategie van de Vlaamse overheid om een eigentijds personeelsbeleid te voeren, definitief losgekoppeld van de federale personeelsstatuten. De keuze voor 9 mei als alternatief voor 15 november, is uiteraard niet toevallig. Op 9 mei 1950 legde Robert Schuman, de toenmalige Franse minister van buitenlandse zaken, een uitermate belangrijke verklaring af die het startschot werd voor de Europese eenmaking. Vandaag staat de Europese Unie stevig op de wereldkaart. In 1985 besloten de Europese staatshoofden en regeringsleiders dit voortaan jaarlijks als Dag van Europa te vieren op 9 mei. Als indiener van het voorstel, beklemtoont de N-VA-fractie dat ze door te kiezen voor 9 mei kiest voor de toekomst en zo wil loskomen van de nostalgie van het verleden. Kiezen voor 9 mei beklemtoont ook de positieve betekenis die Vlaanderen aan Europa wil geven. ![]() Laatst gewijzigd door vooruit : 14 november 2007 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even lang dus als we voorspelden dat de bub slechts vijf jaar oud zou worden. We weten immers dat advokaten niet allemaal even goed met cijfers omkunnen.
![]() |
#39 | |
|
![]() =
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat: