Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Welke Europese landen verdienen onafhankelijkheid?
Vlaanderen 54 90,00%
Wallonië 39 65,00%
Baskenland 42 70,00%
Schotland 49 81,67%
Bretagne 31 51,67%
Catalonië 41 68,33%
Karelië 26 43,33%
Noord-Ierland (bij Rest-Ierland) 45 75,00%
Noord-Italië (Padanië) 19 31,67%
Galicië 28 46,67%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 23:28   #61
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Een wetenschappelijke bron graag.
MANNEKE BEN JIJ DOOF? Hoeveel keer heb ik niet al gezegd dat ik de linkse theorie crap niet geloof, genoeg bronnen om mij te bevestigen. Real life bronnen, maar ja in jou wereld zijn humans inferior.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:28   #62
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

En ach... "Genoeg real life bronnen om alles wat Hashiwokakeroooit zal zeggen te weerleggen! Maar vraag me niet ze te noemen, want dat is voor linkse theorieneukers!"

Nah!
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:29   #63
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
En ach... "Genoeg real life bronnen om alles wat Hashiwokakeroooit zal zeggen te weerleggen! Maar vraag me niet ze te noemen, want dat is voor linkse theorieneukers!"

Nah!
Eum sorry ik wil mijn real life bronnen gerust geven.

btw het is hashiwokakero

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 14 november 2007 om 23:30.
Oud 14 november 2007, 23:32   #64
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eum sorry ik wil mijn real life bronnen gerust geven
Ok, maar situeer hen dan ook even en leg uit waarom uitgerekend zij betrouwbaar zouden zijn. En niet bvb. een Baskische militant die de Spaanse staat helemaal niet zo erg links en "poco" vindt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
btw het is hashiwokakero
Sorry, twee woorden aaneengeplakt
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 14 november 2007, 23:32   #65
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MANNEKE BEN JIJ DOOF? Hoeveel keer heb ik niet al gezegd dat ik de linkse theorie crap niet geloof, genoeg bronnen om mij te bevestigen. Real life bronnen, maar ja in jou wereld zijn humans inferior.
Aaaah, nu is alle wetenschappelijk materiaal al linkse theorie crap. In mijn wereld zijn mensen zeer belangrijk, dat is nu eenmaal links. Maar wetenschappelijke bronnen zijn nét iets betrouwbaarder dan "een gsm-nummer". Nuja, blijkbaar heb jij geen argumenten nodig in een discussie. Je bent zeker een Uebermensch?

Trouwens, zelf als ik doof zou zijn, zou ik nog altijd de onzin die jij hier spuit kunnen lezen!

Laatst gewijzigd door mcielen : 14 november 2007 om 23:34.
mcielen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:33   #66
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

geeneen? Trouwens dat zijn geen landen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:34   #67
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, maar situeer hen dan ook even en leg uit waarom uitgerekend zij betrouwbaar zouden zijn. En niet bvb. een Baskische militant die de Spaanse staat helemaal niet zo erg links en "poco" vindt.
Gewoon studentenverenigingen in de laatste jaren van franco waren links, universiteiten waren amper rechts, een kleine groep was dit maar dat was het dan ook. Franco ten val, komt door de grote tegenstrijdige druk van dus linksen.

Een baskische militant mag mij gerust komen uitleggen hoe het op zijn universiteit was, maar die combinatie ga je niet snel vinden.
Oud 14 november 2007, 23:35   #68
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
geeneen? Trouwens dat zijn geen landen...
Wat is een land volgens jou? Geef eens een definitie?
Oud 14 november 2007, 23:36   #69
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gewoon studentenverenigingen in de laatste jaren van franco waren links, universiteiten waren amper rechts, een kleine groep was dit maar dat was het dan ook. Franco ten val, komt door de grote tegenstrijdige druk van dus linksen.

Een baskische militant mag mij gerust komen uitleggen hoe het op zijn universiteit was, maar die combinatie ga je niet snel vinden.
Wat er in universitaire kringen gebeurt is ook niet zaligmakend - zeker niet wanneer het om het al dan niet poco zijn van de Spaanse grondwet. Trouwens, Franco is vooral ten val gekomen door z'n eigen overlijden (dat zo lang mogelijk gerekt werd). En z'n systeem heeft zich gewoon aangepast aan nieuwe tijden en omstandigheden. Dit was de Anjerrevolutie niet.

Laatst gewijzigd door Burkide : 14 november 2007 om 23:37.
Oud 14 november 2007, 23:37   #70
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En verzin je dat zelf? Of was je er zelf bij? Of heb je iemand die dat kan bevestigen? Iemand wiens achtergrond ondubbelzinnig, en te controleren is?
Oud 14 november 2007, 23:37   #71
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Aaaah, nu is alle wetenschappelijk materiaal al linkse theorie crap. In mijn wereld zijn mensen zeer belangrijk, dat is nu eenmaal links. Maar wetenschappelijke bronnen zijn nét iets betrouwbaarder dan "een gsm-nummer". Nuja, blijkbaar heb jij geen argumenten nodig in een discussie. Je bent zeker een Uebermensch?

Trouwens, zelf als ik doof zou zijn, zou ik nog altijd de onzin die jij hier spuit kunnen lezen!
Jij hebt een probleem met dingen opvangen, dat kaatst altijd bij jou, maar we zijn het toch zo gewoon.

Links is de meest wereldvreemde groep die de wereld ooit heeft gekend, hun kennis komt uit grondwetten, het volk kennen zij niet, domme idealen tegen een staten die zij niet begrijpen, het constant vermengen van gevoelens met politiek, voor ubermenschen kom zij alleszins niet in aanmerking.
Oud 14 november 2007, 23:37   #72
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een land volgens jou? Geef eens een definitie?
Een historisch gegroeide domein afgebakend door grenzen (of zoiets?).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:38   #73
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat er in universitaire kringen gebeurt is ook niet zaligmakend. Trouwens, Franco is vooral ten val gekomen door z'n eigen overlijden (dat zo lang mogelijk gerekt werd). En z'n systeem heeft zich gewoon aangepast aan nieuwe tijden en omstandigheden. Dit was de Anjerrevolutie niet.
Een inwendige revolutie, anders hadden we gewoon het franco-regime met een andere leider gehad.
Oud 14 november 2007, 23:39   #74
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een inwendige revolutie, anders hadden we gewoon het franco-regime met een andere leider gehad.
Awel dan... Is het systeem van Franco al dan niet radicaal afgeschaft, of heeft het zich aangepast? En is de Spaanse grondwet geschreven door linkiewinkies?
Oud 14 november 2007, 23:39   #75
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
En verzin je dat zelf? Of was je er zelf bij? Of heb je iemand die dat kan bevestigen? Iemand wiens achtergrond ondubbelzinnig, en te controleren is?
Nee ik verzin dat niet, maar misschien kan jij ook een verhaaltje zoeken van jou gedacht. Bedtime stories!
Oud 14 november 2007, 23:40   #76
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel dan... Is het systeem van Franco al dan niet radicaal afgeschaft, of heeft het zich aangepast? En is de Spaanse grondwet geschreven door linkiewinkies?
Jep de bevolking was links geworden waardoor een franco regime niet meer kon overleven, grondwet is dus geschreven door linkse rakkers.
Oud 14 november 2007, 23:41   #77
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jij hebt een probleem met dingen opvangen, dat kaatst altijd bij jou, maar we zijn het toch zo gewoon.

Links is de meest wereldvreemde groep die de wereld ooit heeft gekend, hun kennis komt uit grondwetten, het volk kennen zij niet, domme idealen tegen een staten die zij niet begrijpen, het constant vermengen van gevoelens met politiek, voor ubermenschen kom zij alleszins niet in aanmerking.
Ooit gehoord dat je theoretische kennis en praktische kennis can combineren?
Domme idealen? Zoals het beste willen voor de mensen en niet voor het kapitaal?
Gevoelens? Ik heb het nergens over gevoelens gehad?

Je laatste zin bevestigt trouwens mijn vermoeden. Er is een woord dat mensen zoals jij omschrijft. Het begint met een N, en eindigt op arcist. Maar dat geldt voor de meeste Uebermenschen

Laatst gewijzigd door mcielen : 14 november 2007 om 23:41.
mcielen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:42   #78
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jep de bevolking was links geworden waardoor een franco regime niet meer kon overleven, grondwet is dus geschreven door linkse rakkers.
Komaan... Suerez' acolieten linkse rakkers noemen gaat gewoon te ver. Gewoon neofranquisten die hun regime moeten milderen aan veranderende tijden - internationale druk en de wil om bij Europa speelden daar allicht een zeer sterke rol in.
Oud 14 november 2007, 23:43   #79
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bewijzen, beste, bewijzen. Of was het zo omdat jij het zegt?
Oud 14 november 2007, 23:43   #80
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord dat je theoretische kennis en praktische kennis can combineren?
Domme idealen? Zoals het beste willen voor de mensen en niet voor het kapitaal?
Gevoelens? Ik heb het nergens over gevoelens gehad?

Je laatste zin bevestigt trouwens mijn vermoeden. Er is een woord dat mensen zoals jij omschrijft. Het begint met een N, en eindigt op arcist. Maar dat geldt voor de meeste Uebermenschen
Jouw tekst bevestigt mijn vermoeden, Het begint met een D een eindigt op OM!

Hoe ik denk kan jij nu niet begrijpen, later misschien wel, iedereen kan veranderen maar nu alleszins niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be