![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Keer op keer lees ik: in het begin van vorige eeuw waren er ook veel Vlamingen die naar WL trokken en die vroegen/kregen geen faciliteiten.
Ze zouden er wellicht geen gekregen hebben, akkoord. Maar ze hebben wellicht ook nooit hard aangedrongen om er te krijgen. In die tijd was FR dé wereltaal, zoals nu het Engels. Ze waren dus maar wat blijf dat ze tot de beschaving konden toetreden door FR te leren. Zelfs al waren die Vl in WL mensen die helemaal onderaan de sociale ladder stonden, alleen al het feit dat ze FR kenden maakte dat de achtergebleven Vlaamse familieleden naar hen opkeken. Laatst gewijzigd door straatrue : 16 november 2007 om 06:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel mooier kon je het racistisch aspect van het Belgisch kolonialisme moeilijk illustereren. Mijn warme dank daarvoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat er rond 1930 zoiets geweest is en zelfs vraag naar volledig 2-talig België; maar die eis heeft niet lang geduurd en niet te vergelijken met de hardnekkige "strijd" van het FDF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 november 2007 om 08:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij kunnen er tenminste zorgen dat West-Vlamingen en Limburgers elkaar probleemloos begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, ik als limburger heb geen probleem om West-Vlamingen te verstaan, wel het koeterwaals dat enkele omhooggevallen degenererende pompeuze would-be adel-lijken uit Gent onder elkaar aan het fezelen zijn.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het enige probleem is dat veel 'Brusselaars' mij niet begrijpen als ik op mijn strepen sta en per sé Nederlands praat in mijn eigen hoofdstad.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jajaja, kruip maar weer onder de steen waar u vandaan komt en blijf geloven in uw wereldvreemde sprookjes!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Respect vragen voor de bestuurstaal in eigen regio noem jij dus 'wreken'. Indien dit echt de bedoeling geweest was van de Vlamingen, waarom probeert men dan juist niet om Waalse gemeenten te vervlaamsen, ondanks het feit dat er heel wat Vlamingen over de taalgrens wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wraak is daar imho nergens in te bespeuren. Afgezien daarvan ben ik persoonlijk van oordeel dat België en zijn leidende Franstalige establishment, de Vlamingen inderdaad een historische Wiedergutmachung verschuldigd is. Helaas sta ik met die mening in Vlaanderen tamelijk alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij is dit een nepprofiel...
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn weinig volkeren die zich met succes tegen zo'n dominante cultuur hebben kunnen verzetten. het hielp altijd dat de VL met meer zijn en het FR-uitstraling op zijn retour is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En aan adel en hogere klassen heb ik lak. Citaat:
Daarbij, heeft u al gehoord van het "AN"?
![]() |
![]() |