![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Burgeroorlogen zijn niet meer wat ze geweest zijn. *zucht*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie hier nog niet direct veel bloed vloeien, misschien wat strubbelingen als men een corridor afdwingt dat wel, maar niets ergs. Laatst gewijzigd door Ovidius : 15 november 2007 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zijn we verbaasd dat de Belgische bevolking in het algemeen geen interesse in de politiek heeft? Ik niet. De kloof is even groot tussen de politici en de burgers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2007 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2007 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Zeer weinig zaken zijn een oorlog waard. Onafhankelijkheid al zeker niet imho. Hooguit en in het slechtste geval kunnen verdedigingsacties nodig zijn.
Mensen die aan een burgeroorlog denken weten niet waar ze over spreken, denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeer goed gezegd.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Burgeroorlog is nie de oplossing. Tenzij ge erop wil kloppen omdat uw argumenten op zijn.
Ik denk da België nog wel een tijd zal bestaan, ook al hebben we idioten genoeg die erop willen kloppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Meh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Geweld is de laatste optie, maar als een burgeroorlog hetgene is dat nodig is om de Vlaamse onafhankelijkheid te bekomen... Tsja, dan zij het maar zo.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd lijkt België een zeer belangrijk precedent waard: de verbale oorlog. Lijkt me in ieder geval beter dan elkaar fysiek te lijf te gaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Daarom vroeg de overheid om wapens in te leveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een burgeroorlog wordt meestal gestart door een gewapende fractie binnen het bestaande bestel. In casu houdt dat in dat of het leger of de politie kant kiezen of zelf de macht grijpen.
Dit zie ik in België niet gebeuren. Wat wel een mogelijkheid is, is dat er een volksopstand komt en dat dan leger en/of politie kant kiezen en daardoor het conflict laten escaleren tot een burgeroorlog.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() In het geval van een annexatie van de faciliteitengemeenten door Brussel is dat scenario in zijn geheel niet onwaarschijnlijk. Dat thema ligt bijzonder gevoelig bij een groot deel van de publieke opinie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Partijlid
|
![]() Zolang franskiljonse politici zich kunnen bemoeien met de vlaamse regio zal het gevaar van een burgeroorlog blijven bestaan.
Als ze intellectueel niet de mogelijkheid hebben een splitsing van alle bevoegdheden te kunnen aanvaarden zal geweld de enige optie blijken. Een kleine vonk en we hebben Kosovo aan de Noordzee. Franskiljons begraaf uw ziekelijk imperialisme en veeg voor uw eigen dorpel. Ik hoop dat ze nederlands verstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar, het gevaar op zwaar geweld tegen burgers is wel zeer reëel : we hebben een explosieve mix van tal van "geschillen", die elk afzonderlijk reeds tot zwaar geweld hebben geleid in Europese landen (N-Ierland, Ex-Joegoslavie, Spanje, Corsica, ...) : taal, geloof, allochtoon/autochtoon, streven/tegenhouden naar/van meer autonomie, economische belangen, ... Het grootste gevaar is volgens mij echter de wijziging in de publieke opinie : mensen worden harder tov elkaar, "links" diaboliseert "rechts" en sluit hen uit van het politieke leven, "rechts" richt de pijlen op de allochtonen, allochtonen voelen zich gemarginaliseerd en sommigen reageren met criminaliteit en politiek extremisme, ... Bovendien wordt Belgie totaal overbevolkt, en de toeloop van binnen en buiten Europa blijft toenemen (en we weten uit wetenschappelijke proeven wat er gebeurt wanneer je teveel ratten in 1 kooi plaatst). Ook op dit forum is wel duidelijk hoe personen met politiek verschillende inzichten elkaar vaak verachten en bewust de confrontatie ipv de dialoog zoeken (bv ikzelf werd expliciet gevraagd een pistool tegen mijn kop te plaatsen nav mijn allereerste posting op dit forum ...). Volgens mij zullen deze problemen nog worden aangewakkerd door de achteruitgang van de economie en het levensniveau in Belgie (een evolutie die volgens mij al onomkeerbaar is ingezet). Dus ik vrees voor de toekomst van mijn kinderen, en sluit niet uit dat binnen 10 of 20 jaar ook hier bv aanslagen en ernstige schermutselingen frequent zullen voorkomen (zonder daarom een open burgeroorlog te moeten zijn) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |