![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stellen dat het beleid absoluut geen effect heeft op de economie klopt niet.. en blijkbaar is een overdreven aanbidding voor het vrije onderneemerschap toch niet onverdeeld gunstig>>
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar zit hem het probleem,we kunnen niks meer sparen,we kunnen niks meer opzij zetten om dat allemaal kunnen te betalen. En dan mag je nog een eigen huisje hebben,je moet daar ook kadastraal inkomen op betalen en alle kosten voor onderhoud. Mensen die spreken zoals u leven er ook naar,maar als je een gezin hebt ben je inderdaad slechter af,al heb je 3x zoveel inkomen. Je moet met een gezin met 4 eens proberen om te sparen als je 4x kleren moet kopen en 4x eten en meer elektriciteit,en meer water en gas enz... Als ik mijn karretje in de carrefour vul dan ben ik zo 250 euro kwijt,en met 4 mensen is dat verbazend snel op!
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, als u opteert voor de Carrefour gaat u alvast bij een van de duurste supermarkten in België winkelen. Er zijn goedkopere alternatieven als u voor merkproducten kiest, en nog veel goedkopere als u bij de discountwarenhuizen uw gading vindt. Daarenboven doe met aankopen tijdens promoties allerhande vaak belangrijke goede "koopjes". Om de zoveel jaar een koelkast, diepvriezer...? Wat steekt u wel uit met die toestellen? Hier thuis staat een vierjaar oude diepvriezer van de A-klasse die nog steeds heel goed werkt en een blijvend laag verbruik heeft. Nieuwe TV? Ook hier kan je goedkoop uit de voeten. Alles komt erop aan te vergelijken en dan pas een keuze te maken. Niet impulsief het grootste scherm willen kopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Mensen met een nettoloon van 1.500 euro hebben een behoorlijk brutoloon. Van dat brutoloon worden echter veel sociale bijdragen en veel bedrijfsvoorheffing afgehouden. Die grote kloof tussen het bruto- en nettoloon valt te verklaren door het feit dat de werkende mensen moeten opdraaien voor dat geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat. Indien dat parasiterend sociaal profitariaat met wortel en tak zou worden uitgeroeid, zou er ruimte vrijkomen voor een belastingvermindering ten voordele van de werkende middenklasse, waardoor de nettolonen een flink stuk zouden kunnen stijgen.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 15 november 2007 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wordt het geen volle dagtaak als men moet uitzoeken waar iets goedkoper is en om naar die diverse vestigingen te gaan ? Ik heb vandaag eventjes de prijzen van de Carrefour en de Aldi vergeleken en dan blijkt dat je in de GB of Carrefour even goedkoop af ben als je hun goedkoopste product koopt (en neen dan dan heb je zelfs niet die goedkoopste koffie van de GB te nemen) en dat je dus ook tijd spaart en benzine als je alles in de GB of Carrefour koopt want Aldi heeft niet alles en in de Aldi laat je je verleiden door de aanbiedingen die je in feite niet nodig hebt ! Ik ga wel voor bv. lampen, elektrische apparaten en groenten naar een kleine handelaar in de buurt. Is goedkoper. Zelfs wijn weet ik goedkoper aan te kopen bij een kleinhandelaar dan in de GB of Aldi !
Proficiat met je vier jaar oude diepvriezer ! .Een diepvriezer is dat niet een luxe ? En is vier jaar niet erg nieuw ? Het gaat hem om een ijskast, een kookfornuis, een wasmachine, een boiler, een muziekinstallatie, de verwarmingstoestellen, de PC. Laat ons dan nog de dampkap als luxe beschouwen en dus als niet nodig. En waarom heb je TV nodig ? Om al die rommel op TV te zien ? Om bespeeld te worden door de media ? Om je elk jaar te betalen voor de "kabel" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ga ik niet alleen winkelen in de carrefour,maar ook in de makro de lidl de colruyt of de aldi,als ge weet wat groenten nu kosten en vlees of vis moet ge niet veel moeite doen om uw geld op te krijgen. Verder is mijn tv 13jaar oud en mijnen diepvries 15jaar. Maar dat zijn niet de enige kosten he,onderhoud wagen ,benzine ,taks,verzekering,elektriciteit,gas,water,hospital isatie,lasten en btw het is niet voor niks dat ge maar vanaf oktober voor uw eigen kunt sparen. Het is ook niet voor niks dat de mensen klagen dat ze niks meer overhouden. Als ge met 4 in een gezin bent en ge hebt 1000 euro per gezinslid dan moet ge geen zotte toeren doen zeker niet met volwassen kinderen. Maar ik stel wel dat ik met 1500 euro voor mezelf alleen wel zou toekomen zonder zot te doen dan.
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gaat u wel eens zélf naar een winkel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, ik geloof helemaal niet dat de prijzen van Carrefour en Aldi op dezelfde hoogte staan. Dan heeft u overduidelijk niet goed gekeken. De prijzen zijn soms merkelijk verschillend. En ja, de Aldi heeft geen merkproducten maar in meerdere gevallen is het discountproduct evenwaardig (en soms uit dezelfde fabriek) als het merkproduct. Geef me eens concreet aan wat bijvoorbeeld de goedkoopste koffie kost in de Carrefour. Of andere producten als suiker, melk, bloem, water... En leg dan de prijzen van bijvoorbeeld Aldi, Lidl, Marko. Je zult soms versteld staan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u op het platteland woont, is een diepvries meer dan welkom: dan hoef je niet alle dagen (of om de twee dagen) naar de supermarkt om vlees of andere ingevroren producten te kopen. En hier op de buiten is het zelfs nog de gewoonte om gezamenlijk een kalfje of varkentje te kopen. Daarmee doe je echt wel voordeel. Een dampkap is eveneens een belangrijk iets als je veel koopt: het is immers niet goed voor het huis om een te grote dampopeenstapeling te hebben in een bepaalde ruimte. Goedkoopste oplossing is natuurlijk dat je dan buiten kookt... Welja, ons fornuis is ondertussen zomaar eventjes twintig jaar oud. Ook van de vorige eigenaars, maar in perfecte staat. Een heel goed toestel, want mijn vrouw zou onder geen enkel beding de oven ervan willen missen. Familie en vrienden die een nieuwe oven kochten, hebben we immers heel wat minder positieve ervaringen gehoord. Wasmachine? Drie jaar geleden een nieuwe gekocht, want de oude had het begeven. De boiler is eveneens van de vorige eigenaars en doet ook al twintig jaar dienst. Ook in schitterende staat, want die mensen lieten de boiler ieder jaar nakijken en de boiler is aangesloten op putwater waardoor er ook geen kalkvorming gebeurt. Veel hangt ervan af hoe je met toestellen omgaat. Met een beetje zorg haal je er het maximumrendement uit. Alleen besteden heel veel mensen geen zorg en tijd aan hun huishoudapparaten: ze kijken er pas naar om als er zich een probleem. Aan preventief onderhoud - dat je in veel gevallen zelf kunt doen: bijvoorbeeld het "sputteren" van de boiler kan iedereen - denken ze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De media speelt met de mensen slechts in zoverre de mensen daar zelf op ingaan. Media is een instrument, en het is aan ieder van ons daar kritisch mee om te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwijderd op vraag van de geviseerde. Laatst gewijzigd door Diatonos : 16 november 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gezien tijd geld is, is het nog maar de vraag of je ook effectief iets uitspraakt door alle promoties enzovoort na te gaan. Ik heb wel ontdekt dat het voor Belgen doorgaans goedkoper is om te winkelen in Nederland voor voedingsproducten, en in Duitsland voor electronica.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Niet noodzakelijk, ook hier geldt dat je prijzen moet vergelijken, en als je dan nog wat warenhuisacties kunt meenemen, kan je gemakkelijk een halve benzinetank uitsparen door etenswaren te kopen in Nederland, en verschillende tanken door electronica aan te kopen in Duitsland
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Dat is het 'm net. Kruipt er niet ontzettend veel tijd in dat vergelijken?
![]() (Edit: Ik woon toevallig wel vlakbij de grens met Duits- en Nederland, wat mijn persoonlijke situatie wel verandert.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 november 2007 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
En raar maar waar, de Hollandse kazen zijn duurder in Nederland dan in België...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit een laagloner natuurlijk op te wachten, op een ritje naar Nederland en in het terug keren over Duitsland en zo recht naar de aldi voor hetgeen vergeten was ginder.
Goe bezig. Wedden dat het in Bulgarije nog goedkoper is!
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Azijnpissen, wordt je dat niet beu na een tijdje?
|
![]() |
![]() |