![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Een interessante vraag, die naar de kern van de zaak gaat.
Ik verwacht jouw bijdrage hierin, maar in afwachting luidt mijn analyse dat de doorsnee Vlaming nog altijd lijdt onder zijn onderworpen houding van évolué van het koloniaal regime. De vlucht uit België ipv de overname ervan moet imho vanuit dezelfde attitude gezien worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kunt niet ontkennen dat er nu bij veel VL een element van wraak meespeelt, aaaa nu kunnen we ze eindelijk op de knieën krijgen. Dom want net nu leren ze wel NL enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk ontken ik dat: ik zie geen enkel teken dat Vlaanderen hun staatshervorming willen omwille van een of andere "wraak". U vindt zaken uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat bedoel je hier nu mee? Dat de gemiddelde Vlaming Frans leerde om de werken van Voltaire en Baudelaire te kunnen lezen? Neen, ze deden dat omdat het de dominante taal in hun omgeving was, en om een hoger sociaal aanzien te kunnen genieten. Dat heeft niets met een hogere roeping tot beschaving te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe lang kan dit nog blijven duren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Straks komt iemand om wat VL kranten mee te nemen en wat info te vragen over NL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog maar zelden zo'n geslepen journalist gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet echt de moeite om zelfs op te reageren. Maar deze waarheid wil ik je wel meegeven : Er zijn géén 200.000.000 francophonen, er zijn er 'slechts' 87.000.000 (bron : wiki). Vergelijking : Duits : 110.000.000 Duitstaligen. Nederlands : 25 miljoen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() En dat is dan nog te danken aan kolonisatie's ( = bezettingsdrang en het uitbuiten van de plaatselijke bevolking ) net zoals ze Vlaanderen beetje bij beetje willen koloniseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik voel het, we gaan ons nog goed amuseren op dit forum met u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Kim ![]() Franskiljons kom je overal tegen, ook in Antwerpen (en in Gent). Het zijn daarom niet altijd Franstaligen hoor. Er zijn genoeg Vlamingen die liever Frans spreken omdat ze zich daardoor ietwat belangrijker voelen dan de gemiddelde medeburger. ![]() U soort haantjes moeten ze in de pan hakken, mijn vrouw krijgt de helft, in Nederland verkopen ze alleen "halve haantjes"... ![]() ![]() Rap het venster van mijnen bureau open doen, het begint te stinken.. Laatst gewijzigd door stropkeuh : 16 november 2007 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() De waarheid is idd dat gearriveerde Vlamingen zich vroeger uitdrukten in het Frans! Ik ben afkomstig van Kortrijk en de " bourgois" spraken daar Frans
(soms met haar op !) Toen ik als puber in Knokke-Zoute met vakantie was, hoorde je de ouders op het strand bevelen roepen naar hun kinderen in het Frans, maar als je ze 's avonds wandelend tegenkwam, spraken ze Vlaams dialect onderling. Het was een middel om zich wat superieur te voelen tov de Vlaamse boerkens!!! Sinds jaren is dit echter aan het keren en spreken diezelfde families het AN Ze voelen dat het Frans spreken geen respect meer afdwingt, integendeel en zijn dus overgeschakeld naar het Vlaams. Misschien hebben die, vooral Brusselse Franstaligen ,nog altijd niet door dat ze , omwille van hun Frans spreken, toch niet meer de meerdere zijn van de Vlamingen. Dat zal wellicht ook nog komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks zo erg als denken dat je nog steeds hoog van de toren kan blazen, en dan pardoes ontdekken dat er geen toren meer onder je voeten staat! En bovendien: dat OlivierFDF'ke nog steeds pretendeert niet te weten dat er een AN bestaat, kan natuurlijk pose zijn, maar die brief van een FDF gemeenteraadslid recent gepubliceerd, laat evenzeer uitschijnen dat die madame daar ook niks van weet ("de vlamingen verstaan zelfs elkaar niet"). Net alsof in Wallonie geen verschillende dialecten zouden zijn? Maar ik kan me voorstellen dat de ongeschoolde vlamingen die vorige eeuw uit armoede naar Wallonie trokken om daar werk te vinden, inderdaad geen AN spraken en effektief elkaar niet altijd even gemakkelijk konden verstaan. Raar genoeg vergeten die "aristocratische franskiljons" er voor het gemak bij dat we hier ondertussen naar school gaan en wèl kunnen lezen en schrijven. Of zou het weerom gewone onwetendheid zijn? Net zoals de Amerikanen tot eind jaren zestig of later nog dachten dat we hier nog steeds met (warme!)klompen rondliepen zoals tijdens de armoedige oorlogsjaren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar neen!