Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 november 2007, 14:14   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo werkTE dat niet in Belgique, zal je bedoelen. Nu ZAL het zo werken of het is gedaan met dit corrupte koningdom.
corrupte koningdom
En zo werkt het nog altijd niet je zal wel zien... Ik gok dat yves de eerste stap zal zetten...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 17 november 2007, 14:29   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je weet wat ik gezegd heb, he Largo? Als het nu weer zal gaan zoals het in het verleden ging is het gedaan met Belgique.

Geeft Leterme dus toe, dan betekent dat niet alleen het einde van Belgique maar ook van de politieke carriere van Leterme.

Belgique IS overigens een corrupt koningdom, of je dat graag hoort of niet. Vraag maar aan Yves Desmet van De Morgen. Het is een uitdrukking die ik van hem pikte. Alleen het koninkrijk past ik voor de helft aan. Ik vond dat 'rijk' te goed voor Belgique.

Belgique zakt overigens niet toevallig al een paar jaar na elkaar op de TI-wereldranglijst. (Transparancy International)
Wil je weten waar het over gaat, neem dan hier maar eens een kijkje. Het gaat wel degelijk over de corruptiegraad (of het ontbreken ervan) van een land.

http://nl.wikinews.org/wiki/Nederland_minder_corrupt

Belgique ging de laatste twee jaar van 17de naar de 21 plaats en staat nu achter.....Chili.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2007 om 14:30.
Knuppel is offline  
Oud 17 november 2007, 14:39   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De Franstaligen vragen in blok dat de Vlamingen voortaan niet meer in blok tegen de Franstaligen zullen stemmen..

Advocaat Walter Van Steenbrugge vraagt zich af of de gewone mens wel weet wat BHV betekent...
"Een rondvraag bij de publieke opinie zou nogal wat verrassende uitspraken kunnen opleveren.
Op markten, in winkelcentra of aan de toog in de voetbalkantine zullen niet veel correcte antwoorden gegeven worden.
Aan diegenen die het al juist zouden hebben, moest men vervolgens de vraag stellen of een oplossing van het B-H-V-vraagstuk het ‘goed besturen’ van een tweetalig land daadwerkelijk bevordert en zo ja, waarom ?"

Bron

Dat deze advocaat eens op markten, in winkelcentra of aan de toog in de voetbalkantine gaat vragen of men begrijpt dat de jongeman die treinbestuurder Guido Demoor vorig jaar een harde trap had gegeven tijdens een incident op een lijnbus en die daardoor een hersenvliesbloeding kreeg en overleed niet meer moet gaat zitten…
Chipie is offline  
Oud 17 november 2007, 14:43   #64
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
... aan de andere kant...

De 3 "burgervaders" blijven rustig zitten waar ze zijn... tenzij er onderhandelt word...

op dit moment is het 0-2 voor vlamingen-walen.

Niet dat het mooi is, maar ik vrees dat de vlamingen het best eens gaan praten met de walen, al was het maar om te zien of ze wat te vertellen hebben.
Dat die Franstalige burgemeesters blijven zitten is slechts een tijdelijk probleem. Gewoon geduld oefenen tot de volledige procedure doorlopen is en we zijn ze kwijt zonder één enkele toegeving. Als burgemeesters de wet niet naleven is er trouwens geen enkele reden om over hun benoeming te onderhandelen.

Zelfde punt met BHV: Door de hele procedure van belangenconflict e.d. kunnen de Franstaligen de splitsing hooguit vertragen maar uiteindelijk is ze onvermijdelijk. De eis tot splitsing van BHV is zo oud als de straat en gaat echt niet verdwijnen omdat de Franstaligen op de valreep nog enkele vertragingsprocedures in gang zetten.

Bijkomend punt: Door van BHV en de benoeming van de burgemeesters een halszaak te maken, nemen de Franstaligen ook nog het risico dat de splitsing van BHV mettertijd uitmondt in de splitsing van het hele land.

Geen 0-2 voor de Franstaligen dus. Hooguit 0-0 en dan nog alleen omdat de Franstaligen met allemaal tegelijk voor het doel gaan staan.
groene flamingant is offline  
Oud 17 november 2007, 15:04   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu zal het volgende lesje aan de "kolonistenpartijen" (een vuil woord dat ik pas onlangs ben gaan gebruiken sedert men het over het opslorpen in Brussel had) in verband met BHV volgen:

Er was een optie om over wat begeleidende maatregelen in verband met de splitsing van BHV te onderhandelen.Die zijn niet genomen tijdens de onderhandelingen.BHV is gesplitst buiten de onderhandelingen om...Het was PERFECT duidelijk WANNEER er niet meer onderhandeld zou worden over BHV.(examenzittijd afgelopen )

Daarom moeten er geen onderhandelingen over BHV meer zijn.......Ik ben ervan overtuigt dat CD&V en NVA dat perfect duidelijk gaan maken.

In het belang van al hun kiezers in Charleroi,Brussel,Luik,...... zullen de kolonistenpartijen zich beter eens moeien met HUN EIGEN kiespubliek.......de lont onder Belgie is heel kort nu...

Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2007 om 15:10.
kelt is offline  
Oud 17 november 2007, 15:37   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nu zal het volgende lesje aan de "kolonistenpartijen" (een vuil woord dat ik pas onlangs ben gaan gebruiken sedert men het over het opslorpen in Brussel had) in verband met BHV volgen:

Er was een optie om over wat begeleidende maatregelen in verband met de splitsing van BHV te onderhandelen.Die zijn niet genomen tijdens de onderhandelingen.BHV is gesplitst buiten de onderhandelingen om...Het was PERFECT duidelijk WANNEER er niet meer onderhandeld zou worden over BHV.(examenzittijd afgelopen )

Daarom moeten er geen onderhandelingen over BHV meer zijn.......Ik ben ervan overtuigt dat CD&V en NVA dat perfect duidelijk gaan maken.

In het belang van al hun kiezers in Charleroi,Brussel,Luik,...... zullen de kolonistenpartijen zich beter eens moeien met HUN EIGEN kiespubliek.......de lont onder Belgie is heel kort nu...
Hopelijk (voor U) leest uw vakbondleiding dat niet...
Chipie is offline  
Oud 17 november 2007, 15:42   #67
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hopelijk (voor U) leest uw vakbondleiding dat niet...
Toevalligerwijze zijn de ACV-vakbondmilitanten op mijn werk dezelfde mening toegedaan

Het zijn de militanten,niet die "plastrondragers" die tellen voor mij
kelt is offline  
Oud 17 november 2007, 16:14   #68
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zo werkt het niet in België dat weten we nu toch al...
zo werkTE dat niet in België. Vanaf NU wel dus

.
Eddy B is offline  
Oud 17 november 2007, 16:33   #69
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vinden jullie "De Vlaamse partijen willen nog niet reageren op het verzoek van de Franstalige partijvoorzitters om opnieuw te onderhandelen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde." (Het Nieuwsblad) niet verdacht?

Samen met "Formateur Yves Leterme heeft in stilte een doorbraak geforceerd over het menu voor een staatshervorming', zegt een CD&V'er. Alles blijft nog wel vaag geformuleerd in een nota van twee pagina's die Leterme heeft klaargestoomd" kijk ik toch wat angstig uit naar de officiele mededelingen...
sjarel is offline  
Oud 17 november 2007, 16:46   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Vinden jullie "De Vlaamse partijen willen nog niet reageren op het verzoek van de Franstalige partijvoorzitters om opnieuw te onderhandelen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde." (Het Nieuwsblad) niet verdacht?

Samen met "Formateur Yves Leterme heeft in stilte een doorbraak geforceerd over het menu voor een staatshervorming', zegt een CD&V'er. Alles blijft nog wel vaag geformuleerd in een nota van twee pagina's die Leterme heeft klaargestoomd" kijk ik toch wat angstig uit naar de officiele mededelingen...
Welke Vlaming die een beetje van de politiek op de hoogte is, en weet hoe het er in Belgique altijd aan is toegegaan, voelt er zich wél gerust in?

Indien Leterme zijn belofte breekt kunnen we de CD&V niet alleen massaal bestoken met boze mails maar ook dag na dag betogen voor hun partijkantoren.
Oud 17 november 2007, 17:28   #71
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke Vlaming die een beetje van de politiek op de hoogte is, en weet hoe het er in Belgique altijd aan is toegegaan, voelt er zich wél gerust in?

Indien Leterme zijn belofte breekt kunnen we de CD&V niet alleen massaal bestoken met boze mails maar ook dag na dag betogen voor hun partijkantoren.
Dan hoop ik maar dat Dewever mijn vertrouwen waard is...
sjarel is offline  
Oud 17 november 2007, 20:56   #72
bk232214
Gouverneur

Standaard Als

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
inderdaad , de vlaamse meerderheid is enkel gebruikt om de provinciale kieskring Vlaams Brabant te regelen , omdat de franstaligen daar oneerbare aanspraken denken op te kunnen laten gelden .
Als vlaanderen nu eens de 4 gemeente waar de franstaligen zo gezegt iets te zeggen hebben ,waarom de 4 gemeentes niet laten samen laten vloeien met de omliggende vlaamse gemeent die er rond liggen waar de nederlands taligen de meerderheid hebben en de zaak is opgelost Want vlaanderen doe toch wat zij willen in vlaanderen

bk232214 is offline  
Oud 17 november 2007, 21:46   #73
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Inderdaad Knuppel. Sinds het BHV voorstel val Leterme, en de toezegging van deWever om dat als onderhandelingsbasis te nemen, kijk ik elke dag uit naar de volgende tjevenstreek. Niet dat ik hen zwaar verdenk, maar het vertrouwen dat ze hadden ogebouwd met hun stijve been, is wel met de noorderzon vertrokken, en meer dan waarschijnlijk, niet alleen bij mij.

Met angst in het hart luister ik elke dag naar de veelvuldige nieuwsberichten, lees met argusogen de krantenberichten en wil op tv geen neiuws missen.

Gelukkig zijn het tot hiertoe slechts de Walen die zich belachelijk maken, maar het stoken van de VLD zit me toch ook niet lekker. Het wordt tijd dat Yves haar op zijn tanden kweekt, en ze eens duchtig de les spelt.

Wel raar dat deKLucht zo veelvuldig wordt opgevoerd. Ik heb geen ide wat ik daarvan moet denken. Heeft het sossenlievende vrt-gezelschap zijn ultieme hoop op die belgicist gezet? Niemand kreeg de laatste tijd meer spreekgelegenheid dan hij, en ook niemand vond het nodig om via open brieven zijn "mening" kenbaar te maken.

Want laat ons eerlijk zijn : deGucht heeft slechts één doel en dat is persoonlijke macht. Als hij daar morgen de koning zelf voor moet desavoueren, zal hij dat zeker niet nalaten, ALS het hem garanties zou geven op ultieme macht. Gelukkig voor ons is zijn glorietijd voorbij, al denkt hij dat hij weer op de voorgrond kan treden, nu "da joenk" door de kiezer naar de coulissen is gestuurd, en er in de EU het niemand gepast vondt om dit zelfverklaard genie, een postje te bezorgen.

Spijtig dat we onze hoop moeten stellen op het dwarsliggen van de franstaligen, want de zaken hadden er al helemaal anders kunnen voorstaan. Ik zou wel meer willen weten over de bedisselingen tussen Yves en madame NON die zo vruchtbaar worden afgeschilderd. Hopelijk een dode mus.

.
Eddy B is offline  
Oud 17 november 2007, 22:10   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

Als ze blijven EISEN, gaan ze van een kale kermis thuiskomen.
Dat geldt m.i. voor �*lle partijen in het 'conflict', dus ook 'de Vlamingen'.

Wat mij betreft mag iedereen 'vragen' wat hij wil, en met voorstellen op de proppen komen zo vaak hij dat wil, maar in een 'federale' staat kunnen politici die (althans op papier) democratische principes huldigen hun
'eisenpakketten' maar beter met het 'grof' huisvuil meegeven.

Dat betekent echter niet dat de bestaande wetten niet langer gerespecteerd moeten worden, en daarom juich ik alleszins de niet-benoeming van burgemeesters die zich niet aan die wetten wensen te houden toe, ongeacht of het nu gaat om nederlands-, frans- of anderstaligen.

Als 'de overheden' zich al niet meer aan de wetten dienen te houden, waarom zou een gewone burger dat dan nog moeten doen? Een benoeming van 'wettelozen' kan alleen maar leiden tot de totale chaos, en dat is nu niet echt iets waar ik op zit te wachten.

Voor zo'n vorm van 'anarchie' is 'homo sapiens sapiens' helaas nog lang niet 'sapiens' genoeg,

vriendelijke groeten,

'Le Dernier des Ménapiens'.
djimi is offline  
Oud 17 november 2007, 22:13   #75
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Djimi, de Vlamingen moeten echt niks eisen. Gewoon de wet laten toepassen is al erg genoeg voor de andere partij. En voor de rest hun numerieke meerderheid gebruiken.

Meer moet dat niet zijn. Deze uitputtingsslag winnen we op één been... als "we" willen he.

.
Eddy B is offline  
Oud 17 november 2007, 22:16   #76
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Belgique ging de laatste twee jaar van 17de naar de 21 plaats en staat nu achter.....Chili.
"Vamos, Chile, caramba !
Chile no se rinde, caramba !!"

Als België 'barst', emigreer ik.
Naar Chili.
Om 'Mapuche' te leren, en op 'la presidente' verliefd te worden.

djimi is offline  
Oud 17 november 2007, 23:15   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat houdt je tegen om nu al te vertrekken?

Muchas suerte!
Oud 18 november 2007, 00:11   #78
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

uit politiek.net

Open brief aan Professor Bruno De Wever

Met verstomming aanhoorde ik vanmiddag op het VRT-journaal uw uitspraken over de prijsgave van Vlaamse Randgemeenten aan Brussel. Letterlijk stelde u dat de toekenning van wat extra bevoegdheden aan Vlaanderen de pasmunt mag zijn om Brussel uit te breiden. U zegt met andere woorden dat de Vlamingen voor wat zilverlingen bereid moeten zijn een stuk van Vlaams-Brabant af te staan. Dat de Vlamingen zich door Brussel moeten laten omkopen.

Dat een ongeschoolde puber of een leeghanger dit soort uitspraken zou doen, daar zou men nog wat begrip voor kunnen opbrengen, maar een hoogleraar geschiedenis? Dit tart gewoon alle verbeelding.

Weet u dan niet, mijnheer Dewever, wat destijds overeengekomen werd toen de faciliteiten tot stand kwamen? Dat waren en zijn individuele rechten voor inwijkelingen om de integratie te vergemakkelijken. In de besluiten van het Harmelcentrum stond hierover letterlijk: “In geen geval kan de staat de vorming en het behoud van taalminderheden in de ene of de andere gemeenschap aanmoedigen.”(1) En in 1963 bevestigde de regering-Lefèvre dit principe inzake de faciliteiten: “De regering wil in feite de sociale en culturele homogeniteit van de twee grote taalgebieden doorvoeren. (...) Het tweede objectief van de wet is het waarborgen van het ééntalig Nederlands karakter van het nieuwe arrondissement Halle-Vilvoorde.” (2)

Aan de Waalse kant van de taalgrens werden de faciliteiten altijd in deze strikte zin geïnterpreteerd, maar aan Vlaamse kant werd het systeem door de plaatselijke baronnen misbruikt om de verfransing voortdurend aan te wakkeren en de Vlamingen buiten te pesten. En d�*t anti-Vlaams, anti-sociaal en hogelijk inciviek gedrag wil historicus De Wever nu gaan belonen?

Weet u als hoogleraar nieuwste geschiedenis dan zo weinig van de evolutie van de verfransing dat u niet beseft dat met de prijsgave van de Randgemeenten het Brussels imperialisme ongelooflijk zou worden aangewakkerd? Vanaf dan wordt inderdaad een 45 jaar oud taboe doorbroken, met name dat de taalgrens vastligt. U wil er opnieuw een evolutief gegeven van maken. Opnieuw wordt dan het signaal gegeven dat het volstaat met voldoende mensen in een gemeente te gaan wonen en luid en lang te schreeuwen om die gemeente van taalregime te doen veranderen. We keren dan in één klap terug naar de eerste helft van de vorige eeuw.

Ofwel weet u dat allemaal niet en dan heeft de Universiteit van Gent een ernstig kwaliteits- en imagoprobleem. In dat geval is het de hoogste tijd dat u zich gaat bijscholen.

Ofwel weet u dit wel en dan gedraagt u zich als de bewuste bondgenoot van de Waalse politieke klasse. Uitgekend vandaag geven de eensgezinde Waalse partijvoorzitters nog maar eens te kennen dat er in de Vlaamse Rand, waar het water de autochtone bevolking nu al aan de lippen staat, zwaar zal moeten betaald worden bij de totstandkoming van een nieuw regeerakkoord. Zij krijgen nu de gulle steun van een toonaangevend Vlaams historicus.

Vorige week had uw dierbare broer samen met Leterme reeds zeer zware toegevingen aangeboden aan de Franstaligen, met name in de faciliteitengemeenten, hetgeen de krant De Standaard terecht als “een de facto uitbreiding van Brussel” bestempelde. Vandaag mag het voor u nog een stuk explicieter: geen taboes meer; het is tijd voor de integrale overheveling.

Mag ik de schoenmaker met aandrang vragen zich opnieuw naar zijn leest te begeven? Eén De Wever in de politiek is meer dan genoeg.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 18 november 2007 om 00:15.
Ambiorix1 is offline  
Oud 18 november 2007, 00:13   #79
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Is Bruno de Wever zelf wel Vlaams?
Filip van Laenen 17-11-2007

Taboe of geen taboe: is deze man een Vlaming?
Bruno de Wever pleitte deze namiddag in een interview op Kanaal Z voor het opgeven van het taboe dat de Rand rond Brussel Vlaams zou zijn. Kunnen we in de plaats niet een ander taboe opgeven: dat Noord-Belgen die de territoriale integriteit van Vlaanderen in gevaar brengen geen Vlamingen zijn?

Je zal maar voorzitter van de N-VA zijn: je zus blijkt een Waalse werkloze te zijn, en nu pleit je broer voor het loslaten van de Vlaamse Rand. Het zou me absoluut niet verbazen als morgen zou blijken dat de vrouw van Bart de Wever in haar kleerkast een levensgrote poster van Elio di Rupo hangen heeft.

Maar terug naar broer Bruno die er in zijn interview een punt van maakt dat hij geen politicus is, maar een hoogleraar aan de Gentse universiteit. Hij mag misschien wel een prima historicus zijn, van geo-politiek heeft hij in ieder geval nog geen flinterdun plakje kaas gegeten. Gemeenten waar 80% van de bevolking Franstalig is, is volgens hem geen Vlaanderen meer. Als we dat taboe inderdaad laten vallen, zoals Bruno de Wever dus stelt, weten de Franstaligen meteen waar ze aan toe zijn: massaal Vlaamse gemeenten komen inpalmen, de ene na de andere, er een quotum van 80% bereiken, et voil�*, de Vlamingen zullen er onder leiding van hun hoogleraren wel vanzelf hun matten rollen.

Ik zou echter toch graag een paar lastige vraagjes willen stellen aan deze hoogleraar van de Gentse universiteit, ook al hangt hij van mij niet af voor zijn broodwinning. Is 80% de grens, of mag het ook wat minder zijn? Moet er eerst een referendum gehouden worden vóór een gemeente van Gewest kan veranderen, of is een eenvoudige stemming in de gemeenteraad of een talentelling al voldoende? Gaan de gemeenten naar het Brusselse Gewest, of mogen ze eventueel kiezen om onmiddellijk deel uit te maken van het Waalse Gewest? In het laatste geval: wat met eventuele faciliteiten voor de overblijvende Vlamingen? En �* propos, wat als er in een gemeente ergens in Wallonië 80% Vlamingen zouden blijken te wonen? Het zijn waarschijnlijk allemaal kleine details waar een hoogleraar zich niet mee kan bezig houden wanneer hij een taboe aan het doorbreken is.

Bruno de Wever is bovendien slim genoeg om zich op voorhand al in te dekken: «Als academicus kan ik het mij veroorloven om me met pek en veren te laten overladen.» Ziedaar, mijn lastige vragen zullen dus wel «pek en veren» zijn, lees: niet echt serieus te nemen door een hoogleraar die intellectueel zo ver boven het gepeupel staat dat hij toch niets anders dan onbegrip kan verwachten. Daarmee deelt hij wel een vrijkaart aan zichzelf uit om de meest waanzinnige ideetjes los te laten op een ogenblik dat Vlaanderen echt wel iets anders nodig heeft. Bijvoorbeeld een academicus die eens de puntjes op de i zet, en de historische dimensie schetst rond de eeuwige grondhonger van de Franstaligen die nooit opgelost zal raken zonder een echte staatsgrens. Dat Bruno de Wever eerst eens over dát taboe nadenkt voor hij nog eens een interview weggeeft.
Ambiorix1 is offline  
Oud 18 november 2007, 00:22   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Als vlaanderen nu eens de 4 gemeente waar de franstaligen zo gezegt iets te zeggen hebben ,waarom de 4 gemeentes niet laten samen laten vloeien met de omliggende vlaamse gemeent die er rond liggen waar de nederlands taligen de meerderheid hebben en de zaak is opgelost Want vlaanderen doe toch wat zij willen in vlaanderen
Dit kan niet... door de Belgische wetgeving.
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be