Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkord met dit voorstel ?
Ronduit ja 5 8,47%
Ronduit neen 44 74,58%
Sommige zaken zijn goed, andere onaanvaardbaar 10 16,95%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 17 november 2007, 15:33   #41
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Men mag gerust een fervente verdediger van de eigen taal en cultuur zijn,
maar dan aub zonder ergerlijk fout woordgebruik :

deze wetsvoorstel.. hoe noemt dat?

Dit wetsvoorstel, deze heet het oorsronkelijke voorstel van FDF-MR...

Dit, dat, deze, enerzijds, anderzijds, deze, hen, hun, mij, ik, mijn..

Nederlands is blijkbaar niet alleen voor de intellectueel zwakkere francophonen een moeilijke taal.. misschien toch een VTM-vlaams invoeren ?

Iets tegen men Vloms? Mierenneuker.
Vorenus is offline  
Oud 17 november 2007, 15:34   #42
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Precies wat ik al stelde. Je schept er een precedent mee waardoor de Franstaligen blijvend de taal- en gewestgrenzen in vraag kunnen stellen. Eénmaal ze de faciliteitengemeenten binnen hebben, gaan ze dan het zwaartepunt naar gemeenten als Overijse, Sint-Pieters-Leeuw, Beersel... verleggen. En zo kun je natuurlijk bezig blijven.
Neen toch niet, drastische anti-verfransingsmaatregelen in de rest van de Rand MOETEN mee in het voorstel zitten. Dit is een vereiste.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 november 2007, 15:37   #43
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Revolutie hoeft niet. Maar jij draait de zaak gewoon om. De Waalse Staat is failliet. Zij hebben niks te willen. Wij bepalen de voorwaarden, te nemen of te laten. En of de Vlamingen zo mak zijn dat ze niet mee willen valt nog af te wachten. Tot hiertoe hebben ze het been stijfgehouden en ik zie geen enkele indicatie dat daar in de onmiddellijke toekomst verandering zal in komen. Uiteindelijk zal de boel toch ontploffen en ik wens daar geen onredelijke prijs voor te betalen.
Het gaat niet om Leterme, eigenlijk vergeleken bij de modale Vlaming is Leterme zelfs een echte Flandrien. Iemand die koppig standhoud tegen alle machten en krachten in van dit onding van een staat.

Het gaat om de meerderheid van de Vlaamse kiezer. Ik vrees dat vooral de onwetende Vlaamse kiezer vooral bezig is met zijn eigen portemonnee en niet met de Vlaamse identiteit.

Oud 17 november 2007, 15:37   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Men mag gerust een fervente verdediger van de eigen taal en cultuur zijn,
maar dan aub zonder ergerlijk fout woordgebruik :

deze wetsvoorstel.. hoe noemt dat?

Dit wetsvoorstel, deze heet het oorsronkelijke voorstel van FDF-MR...

Dit, dat, deze, enerzijds, anderzijds, deze, hen, hun, mij, ik, mijn..

Nederlands is blijkbaar niet alleen voor de intellectueel zwakkere francophonen een moeilijke taal.. misschien toch een VTM-vlaams invoeren ?
Ofwel geef je géén taalles op een politiek forum ofwel doe je het goed, Handclap.

Het is niet: 'hoe noemt dat' maar 'hoe wordt dat genoemd' of 'hoe heet dat'.
Oud 17 november 2007, 15:40   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen toch niet, drastische anti-verfransingsmaatregelen in de rest van de Rand MOETEN mee in het voorstel zitten. Dit is een vereiste.
"DRASTISCHE" anti-verfransingsmaatregelen zouden betekenen "een totaal verbod op het gebruik van de Franse taal" en onmiddelijk bestraffing ervan.Door dit consequent toe te passen op kinderen heeft indertijd men in Frankrijk het Vlaams ,het Bretons,het Letzeburgs,het Duits en wie weet welke Europese "autochtone" talen nog,vrijwel uitgeroeid.....

....het is niet meer in overeenstemming met mensenrechten en EU-gedrag....

Het probleem is NIET "de verfransing",het probleem is dat mensen leven in gebied A en zich laten vertegenwoordigen door politici uit gebied B.Met als gevolg dat politici van gebied A gehinderd worden in HUN politieke belangen wegens "die moeials"...
kelt is offline  
Oud 17 november 2007, 15:45   #46
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En de 12 miljard Euro per jaar die ze nu al krijgen? Noem je dat dan geen serieuze vis soms?
Daar nemen de rotverwende Franstaligen geen genoegen mee, althans zolang ze voelen dat de Vlaamse kiezer niet helemaal achter de Vlaamse zaak staan.

Moesten de Vlamingen massaal de straat opkomen, moesten serieuze opiniepeilingen (geen regimegazetten, noch internetpolls) tonen dat een serieuze meerderheid voor het separatisme is, dan zullen ze veel toegefeefelijker worden.

Ook volksverraders als De Croo en De Gucht weten dat. De Croo zei letterlijk moest het er op aankomen dan kiezen de Vlamingen tegen het separatisme. Zo dom zijn onze vijanden ook niet hoor.

Oud 17 november 2007, 16:03   #47
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
U dacht wellicht dat ik wereldvreemd was en niet buitenkwam zekers .
MAx als volksverrader die Vlaamse grond weggeeft? Wat gaan we nog allemaal meemaken? Naar een warm land op vacantie geweest en teveel in de zon gelegen Max, of ben je de uitputtingsslag aan het verliezen?

GEEN MORZEL VLAAMSE GROND !!!!

.
Eddy B is offline  
Oud 17 november 2007, 16:09   #48
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na een grondige analyse van de politieke toestand vrees ik dat de geesten nog niet rijp zijn om door te duwen tot de Vlaamse onafhankelijkheid. Meer zelfs mijn grote vrees is dat als de Vlaamse onderhandelaars echt tot het uiterste gaan, dat er een dusdanige Belgische tegenreactie zal komen, dat alles zal uitdraaien op een STATUS QUO van de huidige zeer slechte en onwerkbare staatsstructuur. En daar zitten de Franstaligen juist op te wachten. Als volksnationalist zie ik de Vlamingen ook liever doorduwen tot het bittere eind, alleen de reacties op de straat, zijn niet gelijk aan deze op dit forum. Kijk maar eens op het forum van HLN, daar geniet rasechte volksverrader Verhofstadt, diegene die de huidige problemen liet verrotten juist tamelijk veel steun.

In plaats van alles of niets te spelen is er een andere mogelijkheid om met de Franstaligen een weliswaar kleinere maar zekerder stap te zetten richting beter bestuur en meer Vlaamse automomie.

Onderstaand voorstel is ondanks de ontegensprekelijke voordelen tov nu, verre van mijn eerste keus, maar het is misschien de voorzichtigste en zekerste stap.

Dit voorstel gaat uit van wat eigenlijk de sleutel is van deze formatie. De uitbreiding van het Brusselse gewest. De 6 faciliteitengemeenten waar Vlaanderen eigenlijk niets meer aan heeft gooien we buiten en laten we de opnemen in het Brusselse gewest. Dit zou een serieuze tegemoedkoming zijn aan de Franstaligen. Bijkomend voordeel is dat de Vlaamse regering dan niet meer die lastige burgemeesters moet benoemen, waardoor een tweede probleem is weggevallen. Echter dit zijn zeer serieuse toegevingen, dus daar moet er tegenover ook serieuse vis in de pan liggen.

In ruil voor de uitbreiding van Brussel:

- wordt BHV onverwijld gesplitst in het parlement met steun van alle Franstaligen
- moet er een verregaande staatshervorming komen in de richting van confederalisme met het oog op beter bestuur zowel in socio-economische dossiers, maar vooral de instellingen die moeten verbeterd worden
Dit betekend dat tal van zaken gewestelijke bevoegdheden worden, ook zaken ivm sociale zekerheid. Zodanig dat Vlaanderen en Wallonië voor een groot stuk zelf hun economie in handen kunnen nemen. Het federale niveau moet fors worden afgeslankt en beperkt zich tot een aantal kerntaken.
- Moeten er drastische maatregelen genomen worden om de verfransing in de rand rond het nieuwe Brusselse gewest tegen te gaan. We offeren 6 hopeloze gemeenten op, om de rest van de Brusselse rand te redden. Dit is het scenario. Er mogen geen Franstaligen lijsten opkomen, geen UF meer en de taalwetten moet zeer strikt worden nageleefd. Bovendien komen er extra belastingen voor niet Vlaamse personen in die rand. Bijvoorbeeld een belasting op aankoop van onroerend goed, waardoor de onroerende goederen goedkoper worden voor het eigen volk. De Franstaligen in de Rand die moeten zo gepushed worden om het nieuwe Brusselse gewest te wonen.
- Door de staatshervorming krijgt Brussel meer geld, net als Vlaanderen en Wallonië.

Voordelen voor de Vlaamse onderhandelaars:

- onverwijlde splitsing Brussel Halle Vilvoorde
- een grondige staatshervorming met meer bevoegdheden voor de gewesten, meer autonomie voor Vlaanderen
- beter bestuur op maat van de regio's
- Verfransing in de Rand wordt met drastische maatregelen tegengegaan, daar hebben we ook steun nodig van de Franstalige verantwoordelijken, die hun radicale anti-Vlaamse racisten in toom moeten houden

Voordelen voor de Franstalige onderhandelaars:

- uitbreiding van het Brusselse gewest
- benoeming van de radicale burgemeesters door het Brusselse gewest
- meer geld voor Brussel
- duidelijke omschrijving van de kerntaken van de nieuwe federale staat

Je merkt heel wat toegevingen. Maar als dit nieuwe systeem leidt tot beter bestuur, meer Vlaamse autonomie en dat de Vlamingen zich opnieuw thuisvoelen in de nieuwe Brusselse Rand, lijkt dit voorstel misschien wel de moeite waard.
Ik ben gedeeltelijk akkoord met dit voorstel, maar waarom alle 6 de faciliteitengemeenten afstaan?

Als we uw voorstel nu eens uitvoeren en Brussel alleen word uitgebreid met Drogenbos, Linkebeek, Kraainem en Wezembeek-Oppem? Deze gemeentes zijn het ergst verfranst (rond 80 %), en zo word de corridor geen feit. Sint-Genesius-Rode wil ik nooit loslaten. Wat vindt u daarvan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 17 november 2007, 16:15   #49
DebianFox
Minister

Standaard

Wat meer ambitieuzer kan ook: Brussel uitbreiden met gans Vlaanderen

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 17 november 2007 om 16:15.
DebianFox is offline  
Oud 17 november 2007, 16:18   #50
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om Leterme, eigenlijk vergeleken bij de modale Vlaming is Leterme zelfs een echte Flandrien. Iemand die koppig standhoud tegen alle machten en krachten in van dit onding van een staat.

Het gaat om de meerderheid van de Vlaamse kiezer. Ik vrees dat vooral de onwetende Vlaamse kiezer vooral bezig is met zijn eigen portemonnee en niet met de Vlaamse identiteit.
Het VB is voor een onafhankelijk vlaanderen, NVA in feite ook, zei het dat ze genoegen nemen met minder en bereid zijn in kleinere stapjes te werken.
Ook cdnv nam voor de verkiezingen behoorlijk harde vlaamse standpunten in.
Gezien het percentage die deze partijen de laatste verkiezingen behaalden ben ik er vrij gerust in dat het percentage vlamingen die achter een onverzettelijke vlaamse houding staat vrij groot is.

Het zou natuurlijk mooi zijn mocht er een volksraadpleging gehouden worden onder de vlamingen om na te gaan wat de vlaming nu eigenlijk precies van de vlaamse politici verwacht.

Het klopt dat er bij de bakker en de beenhouwer al eens laatdunkend over onze politici gesproken wordt.
Het lijkt er ook heel sterk op dat de media een opspeuringsbrigade schijnen te hebben om dat soort van verklaringen op te sporen en vervolgens uit te vergroten (volksveraders )

Toch vind ik dat ondanks dit, Yves en co hun been moeten stijfhouden.
Ze zijn begonnen met hoog spel (beloften voor de verkiezingen), ze moeten nu het spel maar voltooien, zelfs als dat betekend dat ze hierdoor bij een volgende verkiezing (door een soms wat labiele kiezer) riskeren afgestraft te worden. Its all part of the game. Als je daar niet tegen bestand bent moet je maar niet met politiek beginnen.
satiper is offline  
Oud 17 november 2007, 16:20   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

U vergeet één dingetje: u noch de Vlaamse politici hebben de Randgemeenten in eigendom. U heeft daar geen rechten op, en u kan geen enkele gemeente gebruiken om welk doel dan ook te bereiken.

Een welgemeende fuckyou vanuit de Rand is uw deel. Als u per sé iets wil afstaan om uw abominabele regeringetje te vormen, sta dan iets van u zelf af, en hou uw provinciale handen van onze gemeenten af!
Kortaf is offline  
Oud 17 november 2007, 16:20   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik ben gedeeltelijk akkoord met dit voorstel, maar waarom alle 6 de faciliteitengemeenten afstaan?

Als we uw voorstel nu eens uitvoeren en Brussel alleen word uitgebreid met Drogenbos, Linkebeek, Kraainem en Wezembeek-Oppem? Deze gemeentes zijn het ergst verfranst (rond 80 %), en zo word de corridor geen feit. Sint-Genesius-Rode wil ik nooit loslaten. Wat vindt u daarvan?
Nu nog één GELDIG argument geven waarom Vlaanderen zijn gemeentes zou afstaan.

Gaat Brussel zichzelf aan de Moslims afstaan zogauw ZIJ zich daar met voldoende achten om Brussel op te eisen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2007 om 16:22.
Knuppel is offline  
Oud 17 november 2007, 16:31   #53
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nu nog één GELDIG argument geven waarom Vlaanderen zijn gemeentes zou afstaan.

Gaat Brussel zichzelf aan de Moslims afstaan zogauw ZIJ zich daar met voldoende achten om Brussel op te eisen?
Als we hiermee het confederalisme kunnen versnellen, als we hierdoor B-H-V kunnen splitsen, als we in ruil hiervoor de rest van Vlaams-Brabant kunnen redden tegen verfransing ...

EDIT: We breiden Brussel uit met alle Vlaamse gemeentes

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 17 november 2007 om 16:32.
DebianFox is offline  
Oud 17 november 2007, 16:34   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Als we hiermee het confederalisme kunnen versnellen, als we hierdoor B-H-V kunnen splitsen, als we in ruil hiervoor de rest van Vlaams-Brabant kunnen redden tegen verfransing ...

EDIT: We breiden Brussel uit met alle Vlaamse gemeentes
ALS. Niet dus!
De Franstaligen geven NIETS in ruil behalve wat ze zelf willen: federalisme.
Hadden we dat dan al niet?
Oud 17 november 2007, 16:40   #55
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Geen mm² Vlaamse grond krijgen ze.
Oud 17 november 2007, 16:54   #56
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik stel tot mijn genoegen vast dat wat ik enkele dagen geleden al stelde - voor de uitbreiding van Brussel valt heel wat te zeggen - nu beaamd wordt door mensen als Bruno de Wever en Max van Dietschland. Men stelt het graag voor alsof de Franstaligen als enigen altijd 'neen' zeggen, maar als ze hun eigen eisen op tafel leggen, sluiten de Vlaamse partijen daarover elke discussie uit. Ik ben benieuwd hoe broer Bart gaat reageren op Bruno's correcte analyse...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 17 november 2007, 16:59   #57
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
nu beaamd wordt door mensen als Bruno de Wever en ...Ik ben benieuwd hoe broer Bart gaat reageren op Bruno's correcte analyse...
't Is niet omdat familie is, dat ze daarom ook dezelfde politieke meninge moeten hebben.
Het is toch al lang algemeen geweten dat Bruno Dewever(in tegenstelling tot zijn broer) als een soort overjaarse puber niks opheeft met Vlaanderen.
Oud 17 november 2007, 17:01   #58
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drastische anti-verfransingsmaatregelen... Wat een misdadige naïviteit.

Als u enige politieke macht bezat, zou u dringend moeten gecolloceerd worden.
Kortaf is offline  
Oud 17 november 2007, 17:01   #59
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Geen mm² Vlaamse grond krijgen ze.
'Vlaanderen' is in het beste geval een sociologische constructie, een verzameling mensen die allerlei onverwoordbare trekken zouden delen. 'Grond' is gewoon grond. Wie voor 'grond' ijvert, denkt eerder territoriaal dan sociologisch. Dat lijkt me erg on-volksnationalistisch...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 17 november 2007, 17:05   #60
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
MAx als volksverrader die Vlaamse grond weggeeft? Wat gaan we nog allemaal meemaken? Naar een warm land op vacantie geweest en teveel in de zon gelegen Max, of ben je de uitputtingsslag aan het verliezen?

GEEN MORZEL VLAAMSE GROND !!!!
Hoe kortzichtig toch, hop lees de openingspost opnieuw. Het scenario in de openingspost is niet mijn eerste keus, verre van zelfs.

Trouwens u mag ook eens een realistisch voorstel of scenario uitwerken. Let wel !: In de wetenschap dat het gros van het Vlaamse volk mak en tam is en vaak enkel bekommerd is om zijn portemonnee.

Op de zijlijn staan roepen is o zo gemakkelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be