Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 13:24   #221
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Waarom is "den taaie" meer dan een ander?
omdat Filip prins is; kroonprins zelf ( )...

Citaat:
Omdat WIJ hem zijn centen toestoppen?
Dat is maar een gevolg...

Citaat:
Dat hij dan maar al vast wat leert verdragen. Zijn slechtste dagen zijn nog VOOR hem!
njah... Ondertussen kan hij ordediensten met één wenk bevelen nsvers in actie "neer te drukken"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:29   #222
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat Filip prins is;
Er zijn nog prinsen, bijvoorbeeld de prinsen van Merode, d'Arenbergh, de Linge, zijn die dan ook meer. Trouwens volgens de grondwet niet want die vermeld duidelijk dat aan adelijke titels geen gunsten mogen verleend worden.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:56   #223
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
"belgië barst" roepen aan de (eerste) prins van dit land op de dag van de koning (koning dat is een titel hé) is een regelrechte schande en moet bestraft worden... No matter wath. Jij snapt dat niet ga er dan van uit dat de prins in gevaar was... Wath ever. Trouwens wat een verhaal voor een zo zachtaardige aanpak .
een titel dan nog. goho.
er zijn zoveel dingen die ik een schande vind. Daarom moeten ze nog niet bestraft worden. Het moet mogelijk zijn om te protesteren tegen machtshebber, wie dat ook moge zijn.
Als we niet meer mogen protesteren tegen iemand met een titel, tegen wie mag het dan wel? Tegen de buurvrouw? De katten?
Het is absurd dat je eerst een toelating moet krijgen voor je mag protesteren. Het is absurd dat ik eerst een toelating aan de overheid moet vragen vooraleer ik mag protesteren tegen die overheid. Kunnen protesteren tegen de overheid of eender welke gezagsdrager vind ik nogal fundamenteel.
En Filip was helemaal niet in gevaar, kom toe. Het NSV leek me nu niet bepaald een aanslag voorbereid te hebben op Filip eh. Hou het even binnen proportie.
Oud 18 november 2007, 14:15   #224
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
een titel dan nog. goho.
ja zot he...hoe ondemocratisch zeg...
Citaat:
er zijn zoveel dingen die ik een schande vind. Daarom moeten ze nog niet bestraft worden. Het moet mogelijk zijn om te protesteren tegen machtshebber, wie dat ook moge zijn.
op koningsdag gaan roepen tegen de kroonprins dat "België barst" (behoorlijk onzinig als je het zo leest he). Vier-vijf overenthousiaste boelzoekers op z'n plaats zetten (ale met andere woorden "ze gewoon geven wat ze wouden hé" want vergis je niet ze verwachtten het wel hoor hé metternich?). De orde en de cereniteit van zo een misviering verkrachten is nog zoiets... Bwa dus gewoon in de boeien en meenemen niks ergs dus
Citaat:
Als we niet meer mogen protesteren tegen iemand met een titel, tegen wie mag het dan wel? Tegen de buurvrouw? De katten?
Gij protesteert tegen wie je maar wil... Zelf tegen een godsdienst mag je protesteren tegenwoordig tegen alles mag...
Citaat:
Het is absurd dat je eerst een toelating moet krijgen voor je mag protesteren.
Dat is het helemaal niet! We wonen in een beschaafd land en dat mag voor mij zo blijven. u heeft het liever een beetje meer "aperig" duidelijk... Uw recht; meer zelf daar bestaan al landen voor...
Citaat:
Het is absurd dat ik eerst een toelating aan de overheid moet vragen vooraleer ik mag protesteren tegen die overheid.
DEMOCRATIE
Citaat:
Kunnen protesteren tegen de overheid of eender welke gezagsdrager vind ik nogal fundamenteel.
In België bestaan daar geciviliseerde wegen voor...
Citaat:
En Filip was helemaal niet in gevaar, kom toe. Het NSV leek me nu niet bepaald een aanslag voorbereid te hebben op Filip eh. Hou het even binnen proportie.
tsjah...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:04   #225
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

janken over respect, beleefdheid, dat door het roepen "belgie barst" een profiteur van het volk in gevaar zou zijn gebracht. Waar zouden deze royalisten zitten in het dagelijks leven dat ze ervan uitgaan dat zulke zaken niet kunnen en een gevaar zouden zijn? Moesten eens weten wat de "gewone" Vlamingen allemaal hebben te verduren en moeten aanhoren. Zouden ze hier of daar in hun gouden torens ver weg van het in hun ogen "Vlaamse" plebs zitten met oogkleppen en oorstoppen en éénmaal per jaar buiten komen om in koor te roepen "leve de koning, leve belgië" en dan terug gaan slapen.

Zouden deze wereldvreemde nog altijd nood hebben aan een koning, koningin, prins en prinses zouden zij nog altijd niet de sprookjeswereld zijn ontgroeid?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:38   #226
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Zouden deze wereldvreemde nog altijd nood hebben aan een koning, koningin, prins en prinses zouden zij nog altijd niet de sprookjeswereld zijn ontgroeid?
dat begint altijd van in de kleuterklas met hun domme sprookjes... ze geloven er nog altijd in !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:57   #227
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen ontgroeien helaas nooit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:56   #228
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In sommige landen is homoseksualiteit verboden.
Je zult vast vinden dat ze daar terecht tegen opstoten van homoseksualiteit optreden.
Sinds wanneer moet jij je behelpen met dit soort van de pot gerukte vergelijkingen? Als er nu één persoon op dit forum was van wie ik verwachtte dat ze boven dit soort van platvloerse retorische truukjes stond...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 17:18   #229
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Sinds wanneer moet jij je behelpen met dit soort van de pot gerukte vergelijkingen? Als er nu één persoon op dit forum was van wie ik verwachtte dat ze boven dit soort van platvloerse retorische truukjes stond...
Gewoon op de vraag antwoorden Raf.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 17:21   #230
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Gewoon op de vraag antwoorden Raf.
Inderdaad, gewoon op de vraag antwoorden Raf.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 17:21   #231
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit. Een staat wordt niet ingericht aan de hand van een woordenboek. Door de semantische toer op te gaan, ga je heus je gelijk niet halen hoor. Een samenscholing waarvoor geen vergunning werd afgeleverd, is een illegale samenscholing en is derhalve ordeverstoring.
Goed, ik heb het opgezocht. Wettelijk gezien heb je inderdaad gelijk. In de praktijk is het uiteraard onzin dat een handvol flaminganten die slechts wat slogans scandeerden effectief de orde verstoorden. In een democratie zou de aanpak van die betogers een ware schande zijn. Maar, nogmaals, wettelijk gezien was dit idd ordeverstoring. Triestig genoeg.

Ze mogen echter nog van geluk spreken dat ze niet onder jouw wetten vallen. Jij juicht willekeurig geweld op Flaminganten immers toe. En dan zwijg je erover als een graf...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 17:25   #232
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"belgië barst" roepen aan de (eerste) prins van dit land op de dag van de koning (koning dat is een titel hé) is een regelrechte schande en moet bestraft worden... No matter wath. Jij snapt dat niet ga er dan van uit dat de prins in gevaar was... Wath ever. Trouwens wat een verhaal voor een zo zachtaardige aanpak .
Is de prins dan zo'n wereldvreemd, overgevoelig ventje met lange tenen dat hij tegen de realiteit kan? En dat moet dan op de troon komen te zitten en ons vertegenwoordigen?

Trouwens, enkel in autoritaire regimes wordt zoiets bestraft. Waar jij blijkbaar voorstander van bent.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 18 november 2007 om 17:25.
Oud 18 november 2007, 17:28   #233
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat Filip prins is; kroonprins zelf ( )...
Discriminatie op basis van afkomst. Schending van het gelijkheidsbeginsel. En volstrekt ondemocratisch. Heeft Filip blond haar en blauwe ogen?

Citaat:
njah... Ondertussen kan hij ordediensten met één wenk bevelen nsvers in actie "neer te drukken"
Zo gaat dat in een totalitair regime.
Oud 18 november 2007, 17:29   #234
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een titel dan nog. goho.
Het is absurd dat je eerst een toelating moet krijgen voor je mag protesteren. Het is absurd dat ik eerst een toelating aan de overheid moet vragen vooraleer ik mag protesteren tegen die overheid. Kunnen protesteren tegen de overheid of eender welke gezagsdrager vind ik nogal fundamenteel.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Oud 18 november 2007, 17:31   #235
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja zot he...hoe ondemocratisch zeg...
Inderdaad.

Citaat:
op koningsdag gaan roepen tegen de kroonprins dat "België barst" (behoorlijk onzinig als je het zo leest he). Vier-vijf overenthousiaste boelzoekers op z'n plaats zetten (ale met andere woorden "ze gewoon geven wat ze wouden hé" want vergis je niet ze verwachtten het wel hoor hé metternich?). De orde en de cereniteit van zo een misviering verkrachten is nog zoiets... Bwa dus gewoon in de boeien en meenemen niks ergs dus
Of gewoon laten doen, aangezien ze geen enkel gevaar vormen.

Citaat:
Gij protesteert tegen wie je maar wil... Zelf tegen een godsdienst mag je protesteren tegenwoordig tegen alles mag...
Tegen de Belgische religie protesteren blijkbaar niet.

Citaat:
Dat is het helemaal niet! We wonen in een beschaafd land en dat mag voor mij zo blijven. u heeft het liever een beetje meer "aperig" duidelijk... Uw recht; meer zelf daar bestaan al landen voor...
Een beschaafd land laat zulke betogingen toe.
Oud 18 november 2007, 18:15   #236
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Janken dat een katholieke dienst een aanfluiting zou zijn voor vrijzinnige en andersgelovige? Tegelijk voorstander zijn van het feit dat personen die een "echte democratie" wensen waarin men rekening houd met de verkozenen van en door het volk en waar personen niet warm lopen voor een soort die buiten het leven van krijgen en niets geven geen betekenis hebben, dat deze kletsen krijgen en het zwijgen worden opgelegd is volgens u gerechtvaardigd. Rare kronkel hebben die belzieke democraten, komt het hun uit is het democratie, staat het hun niet aan geef ze dan maar wat kletsen. U verward zeker democratie met dictatuur, of als goede belzieker bent u meer te vinden voor het laatste.
Een beetje een vage repliek. Hij maakt niet echt duidelijk waarom het onmogelijk zou zijn om tegen separatisme te zijn en voor een scheiding van kerk en staat. Ik vind dat onze Belgische staat moet gerund worden met het oog op het algemeen belang. Niet dat van de rijken, dat van de Vlamingen of dat van de katholieken. Ik kies van nature voor de underdog, gewoon omdat de anderen geen steun nodig hebben. En ook wel omdat de anderen niet strijden voor een mooi principe of voor rechtvaardigheid. Ze strijden enkel voor het behoud van hun eigen profijt. Denk daar maar eens over na
Oud 18 november 2007, 18:25   #237
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik vind dat onze Belgische staat moet gerund worden met het oog op het algemeen belang.
Dat lijkt me nu eenmaal onmogelijk daar Vlaanderen en wallonie andere belangen hebben.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 18 november 2007 om 18:29.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:33   #238
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Ik vind dat onze Belgische staat moet gerund worden met het oog op het algemeen belang.
Het algemeen Waals belang ligt in het behoud van het status quo, maw het behoud van de miljardentransferts uit Vlaanderen om de PS-cultuur van onzelfredzaamheid te financieren. Zonder Vlaamse centen kan de PS haar hangmateconomie niet langer financieren en wordt Wallonië helemaal 4de wereld-land.

Dat hebben alle Walen en franstalige Brusselaars begrepen. Vandaar dat ze plots la Belgique heel graag zien. Een andere reden is er niet.
Oud 18 november 2007, 19:41   #239
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het algemeen Waals belang ligt in het behoud van het status quo, maw het behoud van de miljardentransferts uit Vlaanderen om de PS-cultuur van onzelfredzaamheid te financieren. Zonder Vlaamse centen kan de PS haar hangmateconomie niet langer financieren en wordt Wallonië helemaal 4de wereld-land.

Dat hebben alle Walen en franstalige Brusselaars begrepen. Vandaar dat ze plots la Belgique heel graag zien. Een andere reden is er niet.
Ik vind het onverstandig om te geloven dat Walen een ander ras zijn dan Vlamingen. Het is natuurlijk wel een gemakkelijke manier om het heilige eigenbelang te verantwoorden, maar in de kern is het een foute redenering want ze is gebaseerd op het dogma dat Walen en Vlamingen nu eenmaal tegenstrijdige culturen hebben. Dat wordt nergens deftig gestaafd of beargumenteerd. Het verhaal van die transfers illustreert perfect wat ik bedoel: flaminganten willen gewoon het onderste uit de kan en verwerpen het solidariteitsprincipe gewoon omdat het hen meer oplevert.

Waarom suggereren sommigen dat Walen andere belangen hebben? Besef je ten volle dat je ook Waal was geweest wanneer je een paar honderd km Zuidelijker woonde? Of ga je toch nog voor een vage notie van Blut und Boden? Geloof je echt in de 'Vlaamse Identiteit' of in de "typische' Vlaming?

Zoneen, stop het kleine gevecht tegen het solidariteitsprincipe
Oud 18 november 2007, 19:56   #240
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik vind het onverstandig om te geloven dat Walen een ander ras zijn dan Vlamingen. Het is natuurlijk wel een gemakkelijke manier om het heilige eigenbelang te verantwoorden, maar in de kern is het een foute redenering want ze is gebaseerd op het dogma dat Walen en Vlamingen nu eenmaal tegenstrijdige culturen hebben. Dat wordt nergens deftig gestaafd of beargumenteerd. Het verhaal van die transfers illustreert perfect wat ik bedoel: flaminganten willen gewoon het onderste uit de kan en verwerpen het solidariteitsprincipe gewoon omdat het hen meer oplevert.

Waarom suggereren sommigen dat Walen andere belangen hebben? Besef je ten volle dat je ook Waal was geweest wanneer je een paar honderd km Zuidelijker woonde? Of ga je toch nog voor een vage notie van Blut und Boden? Geloof je echt in de 'Vlaamse Identiteit' of in de "typische' Vlaming?

Zoneen, stop het kleine gevecht tegen het solidariteitsprincipe.
1) Je bent de eerste en de enige die hier de term 'ras' in deze discussie sleept. Meer dan waarschijnlijk om uw gebrek aan argumenten te compenseren.

2) De dag dat Wallonië één (1) eurocent - ik herhaal : 1 eurocent - aan Vlaanderen moet betalen, vragen ze de echtscheiding aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be