Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"?
Ja, zonder meer 14 10,45%
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect 7 5,22%
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect 8 5,97%
Nee, zonder meer 76 56,72%
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect 12 8,96%
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect 4 2,99%
Ik twijfel 1 0,75%
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) 12 8,96%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 19:30   #361
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Ik heb mijn oor eens te luisteren gelegd bij bvb. mensen binnen CAP.
Zeer geloofwaardig...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 19:33   #362
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zeer geloofwaardig...
Anders spreken we af hé den 30ste ?! Dan kan je het zelf horen
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 19:35   #363
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waw, dat moet toch wel de grootste ontdekking van de eeuw zijn...
Wat flink van jou hurycane...
Ja wadde, ineens zomaar uit het niets gelijk krijgen seg !? En wat dat linkje betreft, U heeft meerdere keren herhaald dat de petitie voor U een kapitalistisch gegeven is, en dat U daarom niet zal tekenen. Het vakbondsgegeven schrijft U dus niet neer maar wel andere onzin omdat de petitie enkel gaat over het behoud van de FSZ en hopelijk de versterking daarvan.
Oud 17 november 2007, 19:40   #364
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Als ABVV delegee kan ik je vertellen dat "red de solidariteit" uitgaat van het ABVV omdat enkele leden met dat voorstel zijn gekomen. Het wordt, ook financieel, gesteund door de vakbonden, omdat ze dat als springstok zien om de te vormen regering aan te vallen. Red de solidariteit heeft NIKS te maken met voorstellen die op tafel liggen, maar alles met recuperatie van een leugenachtig thema.
Ik heb op de bestuursvergadering dan ook kenbaar gemaakt dat ik er TEGEN ben, en ik ,was niet alleen! Zelfs niet eerst!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 19:42   #365
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja wadde, ineens zomaar uit het niets gelijk krijgen seg !? En wat dat linkje betreft, U heeft meerdere keren herhaald dat de petitie voor U een kapitalistisch gegeven is, en dat U daarom niet zal tekenen. Het vakbondsgegeven schrijft U dus niet neer maar wel andere onzin omdat de petitie enkel gaat over het behoud van de FSZ en hopelijk de versterking daarvan.
Hurycane, kan u eens leren lezen wat mensen schrijven? Of bent u zodanig zwart-wit verstard dat u geen enkele nuance kan herkennen?

Waar heb ik ontkend dat LDD een asociale partij zou zijn, die de SZ liever afschaft? Waar heb ik ontkend dat zij de patronale belangen verdedigt?

Het is net JIJ die altijd beweert dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen "Vlaams" en "onsolidair". Ik daag u uit om daar voor één keer eens een bewijs voor aan te brengen. Want uw lachtwekkend gekronkel begint stilaan zielig te worden.

Leg mij het verband uit tussen Vlaams en anti-SZ!

Want verder dan een loutere correlatie bij een paar partijen geraakt u niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 17 november 2007, 19:47   #366
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anders spreken we af hé den 30ste ?! Dan kan je het zelf horen
Ik ben al meer dan een jaar actief binnen CAP. Ik heb deelgenoemen aan verschillende acties, alle CAP-congressen en een hele resem nationale vergaderingen. Ik ben tijdens de aanloop naar de verkiezingen quasi dagelijks op stap geweest om campagne te voeren, en ben zeer actief binnen de lokale CAP-afdeling.
Ik denk dat ik dus wel iestje beter weet wat "mijn middens" denken, dan jij.
Ik weet goed genoeg op welke vlakken ik verschil van de meerderheid, en waar we het eens zijn. Dan denk ik niet dat jij mij hoeft te vertellen over hoe er over mij gedacht wordt, kereltje.
Oud 17 november 2007, 20:36   #367
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als ABVV delegee kan ik je vertellen dat "red de solidariteit" uitgaat van het ABVV omdat enkele leden met dat voorstel zijn gekomen. Het wordt, ook financieel, gesteund door de vakbonden, omdat ze dat als springstok zien om de te vormen regering aan te vallen. Red de solidariteit heeft NIKS te maken met voorstellen die op tafel liggen, maar alles met recuperatie van een leugenachtig thema.
Ik heb op de bestuursvergadering dan ook kenbaar gemaakt dat ik er TEGEN ben, en ik ,was niet alleen! Zelfs niet eerst!
Als ABVV delegee kan jij dat zeker niet OMDAT er oa ook mensen van ACV, ACW en het humanistisch verbond tussen zitten.

Het wordt NIET financieel gesteund door de vakbonden !

En U mag dat kenbaar maken op U bestuur, dat doet niets af van het feit dat U simpelweg niet weet waarover u praat.

Laatst gewijzigd door hurycane : 17 november 2007 om 20:38.
Oud 17 november 2007, 20:37   #368
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ben al meer dan een jaar actief binnen CAP. Ik heb deelgenoemen aan verschillende acties, alle CAP-congressen en een hele resem nationale vergaderingen. Ik ben tijdens de aanloop naar de verkiezingen quasi dagelijks op stap geweest om campagne te voeren, en ben zeer actief binnen de lokale CAP-afdeling.
Ik denk dat ik dus wel iestje beter weet wat "mijn middens" denken, dan jij.
Ik weet goed genoeg op welke vlakken ik verschil van de meerderheid, en waar we het eens zijn. Dan denk ik niet dat jij mij hoeft te vertellen over hoe er over mij gedacht wordt, kereltje.
Dan hoeft den 30ste toch geen probleem te zijn ?
Oud 17 november 2007, 20:49   #369
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het is net JIJ die altijd beweert dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen "Vlaams" en "onsolidair". Ik daag u uit om daar voor één keer eens een bewijs voor aan te brengen. Want uw lachtwekkend gekronkel begint stilaan zielig te worden.

Leg mij het verband uit tussen Vlaams en anti-SZ!
Splitsen van arbeidsrecht, kindergeld en gezondheidszorg om zelf over meer geld te beschikken goed wetende dat men elders over minder kan beschikken is anti-solidariteit en anti-SZ.

Hoe ver kan je regionaliseren wel niet doortrekken ?! Ik kan best in mijn eigen noden voorzien maar ik heb er echt geen probleem mee om maandelijks een behoorlijke som van mijn loon af te staan voor mensen die het nodig hebben. En ook in Wallonië zijn er mensen die het nodig hebben. Het besteden daar ligt een fout maar dat ligt niet aan de mensen maar aan het bestuur !

Als je dus als Vlaanderen Wallonië wil achterlaten omdat dit zogezegd beter zou zijn voor hen, en ons, dan is dat anti-SZ en anti-solidariteit.
Oud 17 november 2007, 20:51   #370
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Splitsen van arbeidsrecht, kindergeld en gezondheidszorg om zelf over meer geld te beschikken goed wetende dat men elders over minder kan beschikken is anti-solidariteit en anti-SZ.

Hoe ver kan je regionaliseren wel niet doortrekken ?! Ik kan best in mijn eigen noden voorzien maar ik heb er echt geen probleem mee om maandelijks een behoorlijke som van mijn loon af te staan voor mensen die het nodig hebben. En ook in Wallonië zijn er mensen die het nodig hebben. Het besteden daar ligt een fout maar dat ligt niet aan de mensen maar aan het bestuur !

Als je dus als Vlaanderen Wallonië wil achterlaten omdat dit zogezegd beter zou zijn voor hen, en ons, dan is dat anti-SZ en anti-solidariteit.
Alle afbraken op de sociale zekerheid zijn op federaal vlak gebeurd. Tot zover jouw theorie'tje...
Oud 17 november 2007, 22:42   #371
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Alle afbraken op de sociale zekerheid zijn op federaal vlak gebeurd. Tot zover jouw theorie'tje...
Maar jongen toch. Als je zelf de vergelijking niet kan maken tussen politieke standpunten van Vlaamse partijen en die van Vlaamse werkgevers dan moet jij dat weten.

Maar stop aub toch met dat klein gedoe van naast het punt te reageren en van die zaken. Antwoord dan toch eens gewoon op die punten uit de programma's van CD&V en VB die ik aanhaal. Antwoord daar eens concreet op, zeg wat je er zelf van denkt !
Oud 17 november 2007, 23:55   #372
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen nood aan het gezamenlijk manifest ed. Elk van die partijen heeft die punten zwart op wit staan en elk van die partijen streeft naar een "onafhankelijk" Vlaanderen.
En dan? Ik heb op geen van die partijen gestemd, ik behoor nochtans ook tot de Vlaamse Beweging. Graag dus het Gezamenlijk Vlaams Manifest waar ik ook zou achter moeten staan.
Zolang je dat niet kan tevoorschijn toveren is al wat je hier zegt zever die niets ter zake doet.

Citaat:
Trouwens, het gezamenlijk manifest van de hélé Vlaamse Beweging. Om u dood te lachen. Als er morgen één Vlaamse partij komt dan kan zoiets ontstaan maar nu ?
waarom zit jij nu altijd te zeveren over een partij? En ga je nu zelf ontkennen dat er zo'n gezamenlijk manifest is, en daarmee heel jouw betoog eigenhandig vertikaal klasseren?

Citaat:
Of kan je misschien zeggen dat het Waranda manifest of VIA in die richting gaan ?
nee, want het werd me nooit ter goedkeuring voorgelegd, laat staan dat ik het zou goedgekeurd hébben.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:06   #373
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

u behoort de Vlaamse beweging die gedomineerd wordt door rechtse krachten, dat klopt toch? als uw 'de Vlaamse beweging' iets zal verwezenlijken, zal het een rechts Vlaanderen zijn
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:19   #374
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkeerde start. Dit gaat niet over "meer geld", maar wel over het geld correcter en doeltreffender gebruiken, naast de noodzakelijke responsabilisering. Daar is hoegenaamd niets anti-solidariteit of anti-SZ aan. Dat fantaseert u erbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:26   #375
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
u behoort de Vlaamse beweging die gedomineerd wordt door rechtse krachten, dat klopt toch? als uw 'de Vlaamse beweging' iets zal verwezenlijken, zal het een rechts Vlaanderen zijn
hoezo? Het enige dat een Vlaamse beweging kan bereiken is, hopelijk ooit, een Vlaamse republiek. Ga je nu zeggen dat er in Vlaanderen dan plots geen vakbonden, linkse partijen, bewegingen enz. zijn?
Oud 18 november 2007, 07:59   #376
Don Quichote
Banneling

Standaard

Die zogenaamde solidariteit komt me de strot uit.
Want dat is geen solidariteit.

Dat is diefstal, met goedkeuring van Vlaamse politici.

Geld blijven pompen in een bodemloze put, waar Belgique kampioen in is.

Zolang Belgique zal bestaan zullen de geldstromen blijven vloeien.
De krentzitterij en fraude zal in de Franstalige regionen blijven toenemen.
Zeker nu de Franstaligen vrees krijgen voor Belgique, zal er gegraaid worden.
Onze grote leiders zullen het solidariteit noemen.

Want we kunnen er zeker van zijn...
Als er een regering komt, dan zullen de Walen en Brusselaars geen verantwoordelijkheid hebben.
Geen enkele poco durft de stekker uit Belgique te trekken.

Leterme en Weverke?
Vergeet het.
Ze zullen blij zijn met dode mussen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 08:48   #377
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hoezo? Het enige dat een Vlaamse beweging kan bereiken is, hopelijk ooit, een Vlaamse republiek. Ga je nu zeggen dat er in Vlaanderen dan plots geen vakbonden, linkse partijen, bewegingen enz. zijn?
Een zinnetje van coco...
Oud 18 november 2007, 08:49   #378
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verkeerde start. Dit gaat niet over "meer geld", maar wel over het geld correcter en doeltreffender gebruiken, naast de noodzakelijke responsabilisering. Daar is hoegenaamd niets anti-solidariteit of anti-SZ aan. Dat fantaseert u erbij.
Als het niet gaat over meer geld waarom dan steeds hameren op de transfers ?
Oud 18 november 2007, 12:07   #379
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zinnetje van coco...
qua kinderachtige achterlijke argumentatie kan dat wel tellen zeg
Oud 18 november 2007, 16:07   #380
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je zelf de vergelijking niet kan maken tussen politieke standpunten van Vlaamse partijen en die van Vlaamse werkgevers dan moet jij dat weten.
Wat komt gij toch altijd neuten over die Vlaamse partijen? Verdedigen úw belgicistische partijen (VLD, MR-FDF, PS) dan niet de belangen van de Belgische werkgevers? Dus kunnen we met hetzelfde gemak uit uw redenering concluderen dat jij de belangen van het VBO verdedigt.

Snap je nu hoe belachelijk jouw anti-Vlaamse retoriek is??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be