Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 19:19   #401
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees Bekijk bericht
Dit vond ik de beste van de dag. "DANK U VOOR DE VERFRANSING"

Zouden ze het begrepen hebben?
Iemand heeft dus een grapje uitgehaald... en blijkbaar waren er zovele overtuigde "individueel tweetalige Belgen" (lees: Franstaligen met nul komma nul kennis van het Nederlands) dat ze niet eens opmerkten dat ze bij de neus werden genomen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:21   #402
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je hoeft geen kleurtjes te gebruiken hoor. Je bent niet op school dus pedagogische hulpmiddeltjes zijn niet nodig
Het doet mij alleszins veel plezier dat u geen pedagogische hulpmiddeltjes meer nodig heeft.

Ik blijf evenwel van mening dat 'pedagogie' meer inhoudt dan de school alleen.

Een avondje 'forummen' volstaat ruimschoots om mij daarvan te overtuigen.

Vriendelijke groeten,

den djimi.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:23   #403
bk232214
Gouverneur

Standaard Dit was

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zeer smerige commentaar van de VRT op 18-uur radiojournaal: “het zijn vooral de Franstalige media die oproepen om te komen betogen voor België. De Nederlandstalige spreken er nauwelijks over. Waarschijnlijk komt dat omdat de Franstaligen met ‘verlatingsangst’ zitten. Het zal dan ook vooral een Franstalige betoging zijn morgen.”

De ridiculiseringscampagne is begonnen.

De recuperatie door de Franstalige partijen ook want de VRT voegde eraan toe dat “Flahaut gratis tenten ter beschikking stelt voor de betogers”.

Alles wordt gedaan om de Nederlandstaligen te ontmoedigen om deel te nemen en om de betoging te banaliseren, net zoals we dat verwacht hadden ! Het Vlaams Belang zegt EXACT hetzelfde !
Dit was een betoging tegen vlaanderen het lag er dik boven op , stil verdwijnd belgie van de kaart eindelijk worden wij vrij en niet meer vernedert

bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:39   #404
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
20% die Nederlands kunnen spreken, dat kan. Een Vlaming laat zijn gezicht daar niet zien.
Ik heb vandaag op die betoging nochtans een behoorlijk aantal Vlamingen ontmoet, hoor.

Ik heb er geen probleem mee toe te geven dat de meerderheid van de deelnemers aan die betoging franstalig waren, maar daarvan waren er toch ook nogal wat 'nieuwe Belgen', die zich voortreffelijk van het Nederlands wisten te bedienen.

Ik heb vooral veel 'Walen' leren kennen, kinderen of kleinkinderen van 'Italiaanse' mijnwerkers, bijvoorbeeld, of uitgeweken 'Vlamingen' die al een tijdlang in Wallonië wonen, en ook nog een aantal 'gemengde' koppels met hun kinderen (papa Vlaming, mama Waalse, of omgekeerd),
en de meesten deden hun uiterste best mij in het Nederlands te woord te staan.

De meeste van mijn gesprekspartners waren bovendien echt niet gelukkig met de rol die dhr. Maingain op zich genomen heeft. De BUB van ons aller Hans 1 kon al evenmin op veel sympathie rekenen (al zal Hij misschien wel iets anders beweren).

Er valt uiteraard vanalles en nog wat op die betoging aan te merken, maar dat laat ik liever aan de 'anti-Belgen' over.

Ondanks het feit dat ze er niet bij waren, zullen ze het zoals gewoonlijk wel beter weten (een mens vraagt zich natuurlijk wel af hoe ze dat doen).

Vriendelijke groeten,

den djimi.

Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2007 om 19:40.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:40   #405
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Dit was een betoging tegen vlaanderen het lag er dik boven op , stil verdwijnd belgie van de kaart eindelijk worden wij vrij en niet meer vernedert

Nergens heb ik enige haat tegenover VL bespeurd.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:41   #406
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik snap ook niet waarom de Walen daar niet op inspelen. Veel Walen en franstaligen dwepen nogal graag met la France, maar toch verkiezen ze België. Spijtig eigenlijk, separatisme langs die kant is best welkom
Meer en meer Franstaligen radicaliseren zich tegen België en Vlaanderen en pleiten voor een splitsing van het land. Het is geen meerderheid en verre van - helemaal akkoord - maar men merkt toch meer en meer een kleine trend die in die richting gaat en die langzaam groeit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:42   #407
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik zeg liever Bye Bye tegen u, Jazeker
ik zie dat de splitsing van belgie steeds dichterbij komt.
Oud 18 november 2007, 19:43   #408
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb vandaag op die betoging nochtans een behoorlijk aantal Vlamingen ontmoet, hoor.

Ik heb er geen probleem mee toe te geven dat de meerderheid van de deelnemers aan die betoging franstalig waren, maar daarvan waren er toch ook nogal wat 'nieuwe Belgen', die zich voortreffelijk van het Nederlands wisten te bedienen.

Ik heb vooral veel 'Walen' leren kennen, kinderen of kleinkinderen van 'Italiaanse' mijnwerkers, bijvoorbeeld, of uitgeweken 'Vlamingen' die al een tijdlang in Wallonië wonen, en ook nog een aantal 'gemengde' koppels met hun kinderen (papa Vlaming, mama Waalse, of omgekeerd),
en de meesten deden hun uiterste best mij in het Nederlands te woord te staan.

De meeste van mijn gesprekspartners waren bovendien echt niet gelukkig met de rol die dhr. Maingain op zich genomen heeft. De BUB van ons aller Hans 1 kon al evenmin op veel sympathie rekenen (al zal Hij misschien wel iets anders beweren).

Er valt uiteraard vanalles en nog wat op die betoging aan te merken, maar dat laat ik liever aan de 'anti-Belgen' over.

Ondanks het feit dat ze er niet bij waren, zullen ze het zoals gewoonlijk wel beter weten (een mens vraagt zich natuurlijk wel af hoe ze dat doen).

Vriendelijke groeten,

den djimi.

Verslaggeving in het VRT-nieuws : geen 5 minuutjes
Verslaggeving RTBf nieuws : le plus grande partie de ce journal sera consacrée �* cette manifestation.
Over de afwezigheid van Vlamingen maakten ze weinig woorden vuil.
Verder veel beelden van scouts die de brabançonne zongen, uiteraard uitsluitend in het Frans.

Oh ja ze waren zo eerlijk te vermelden dat Vlaamse studenten van de UA die een enquête voerden om de motieven van de deelnemers te achterhalen, bijzonder weinig enquêteformulieren ingevuld kregen. Die waren dan ook in het Nederlands. Tot daar de goede tweetaligheid van die goede Belgen.

Kortom, het was een frankofoon onderonsje. Niets meer dan dat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:43   #409
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Meer en meer Franstaligen radicaliseren zich tegen België en Vlaanderen en pleiten voor een splitsing van het land. Het is geen meerderheid en verre van - helemaal akkoord - maar men merkt toch meer en meer een kleine trend die in die richting gaat en die langzaam groeit.
Als dat geen goed nieuws is !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:45   #410
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
ik zie dat de splitsing van belgie steeds dichterbij komt.
De splitsing is al in de geesten maar de Franstaligen beseffen dat niet en dat is juist wat ik niet begrijp.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:47   #411
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja de toename van seperatistische gevoelens in Vlaanderen en Wallonië hebben volgens mij meer met de houding van de "ander" te maken in dit "debat' dan met symphatie voor de "eigen" politici. Daarom dat ik al verschillende keren heb gezeg dat figuren als Maingain eigenlijk cadeau's zijn voor de Vlaamse beweging, veel meer dan NVA laat staan VB.

Anderzijds (en mijn Franstalige kameraden bevestigen dit) moet men als Vlaming tegenwoordig seperatist zijn en liefst weinig haar hebben om de Franstalige media te halen waardoor het idee onstaat dat iedereen in Vlaanderen de Franstalige een stel luie profiteurs vindt en tijdens de oorlog aan de verkeerde kant stond.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:48   #412
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
De splitsing is al in de geesten maar de Franstaligen beseffen dat niet en dat is juist wat ik niet begrijp.
Toch wel: de man die als 1 vd slimste VL ministers wordt beschouwd, zei deze week in Humo

BE splitsen = onmogelijk wegens Brussel
Oud 18 november 2007, 19:49   #413
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja de toename van seperatistische gevoelens in Vlaanderen en Wallonië hebben volgens mij meer met de houding van de "ander" te maken in dit "debat' dan met symphatie voor de "eigen" politici. Daarom dat ik al verschillende keren heb gezeg dat figuren als Maingain eigenlijk cadeau's zijn voor de Vlaamse beweging, veel meer dan NVA laat staan VB.

Anderzijds (en mijn Franstalige kameraden bevestigen dit) moet men als Vlaming tegenwoordig seperatist zijn en liefst weinig haar hebben om de Franstalige media te halen waardoor het idee onstaat dat iedereen in Vlaanderen de Franstalige een stel luie profiteurs vindt en tijdens de oorlog aan de verkeerde kant stond.
de media leeft van controverse.
Daarom dat JMDD ook zo vaak voor de camera komt, iemand die rustig nadenkt en nuanceert heeft geen kans meer.
Oud 18 november 2007, 19:50   #414
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Franstaligen "beseffen" dat net meer dan de Vlamingen. Ze beseffen dat net veel te veel om gezond te zijn. Het is toch vreemd om een fake programma te maken over het einde van België een week nadat volgens een peiling amper 10% van de Vlamingen seperatist was (op dat moment) en geen enkele partij op VB en NVA voorstander is van het einde van België. De meeste mensen denken dat België niet lang zal blijven bestaan omdat ze denken dat de meeste mensen dat denken.
Oud 18 november 2007, 19:51   #415
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Toch lijkt me het wel een probleem te zijn dat deze betoging uiteindelijk niet beantwoordde aan het opzet ervan: dit hoorde een betoging te zijn van alle Belgen omdat, naar de belgicisten toch voortdurend beweren, België in de hart van de mensen uit Noord en Zuid leeft, en bijgevolg mochten we toch aannemen dat er meer Vlamingen dan Franstaligen aanwezig zouden geweest zijn. De maatschappelijke en numerieke verhoudingen zouden op zo'n betoging hun uiting moeten krijgen. Dat het evenwel een Franstalige betoging met een eerder minime inbreng van Vlamingen is geworden, is juist de paradox van dit alles. Dit weerspiegelde zich trouwens in de politieke aanwezigheid: zwaargewichten uit het Zuiden maar niemand uit het Noorden.
Oud 18 november 2007, 19:54   #416
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Toch wel: de man die als 1 vd slimste VL ministers wordt beschouwd, zei deze week in Humo

Vandenbroucke is ook één van de arrogantse. Maar goed. De man heeft echter ongelijk. Splitsen kan altijd. Het kan alleen niet op de soepele manier die Vlaams-nationalisten ons voorhouden.

Joegoslavië kon ook niet op een normale manier splitsen omwille van Bosnië. Waarmee ik niet onmiddellijk de link wens te maken tussen België de Balkan doch alleen op de beperkingen wens te weizen van Vandenbroucke's stelling.
Oud 18 november 2007, 19:54   #417
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Verslaggeving in het VRT-nieuws : geen 5 minuutjes
Verslaggeving RTBf nieuws : le plus grande partie de ce journal sera consacrée �* cette manifestation.
Over de afwezigheid van Vlamingen maakten ze weinig woorden vuil.
Verder veel beelden van scouts die de brabançonne zongen, uiteraard uitsluitend in het Frans.

Kortom, het was een frankofoon onderonsje. Niets meer dan dat.
zo is het ook, juiste korte analyse. Het interesseert de Vlaming niet echt... franstaligen weten goed wat er allemaal van afhangt...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:54   #418
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

België splitsen is weldegelijk mogelijk als een van de groepen Brussel opgeeft. Indien men in Noord of Zuid Brussel opgeeft, dan staat de splitsing voor de deur. En in Vlaanderen - luister maar eens goed - laat men hoe langer hoe meer Brussel los.
Oud 18 november 2007, 19:56   #419
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees Bekijk bericht
Bijlage 28155

Dit vond ik de beste van de dag. "DANK U VOOR DE VERFRANSING"
Knap gezien jongens!

Zouden ze het begrepen hebben?
neen... geen ondertitels
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 18 november 2007, 19:58   #420
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zoals Olivier_FDF die zichzelf in brand steekt op het Martelarenplein?
niet overdrijven hé, en een proces aan zijn been wegens luchtvervuiling
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be