![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het engels een vierde landstaal worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 28,57% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 71,43% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Financiëel en voor de werkgelegenheid, vermoed ik van wel.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het Engels in Vlaanderen naast het Vlaams als tweede minderwaardige landstaal zou nog kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() engels als vierde taal kan niet...... en voor het onderwijs :
eerste taal - Vlaams tweede taal - Engels derde taal - facultatief : naar keuze - duits of spaans of italiaans of portugees en voor de die-hards de uitstervende maar daarom niet minder mooie talen zoals latijn of frans ![]()
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks dat er meer dan een half miljoen Franstaligen zullen wonen in die Vlaamse Republiek?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yup. Goede stimulans voor hen om Engels te leren. Daar gaan ze wat mee kunnen doen in hun job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het altijd vreemd om een flamingant zich enerzijds zo zien te verweren tegen het Franstalig cultureel imperialisme, en tegelijk zo plat op de buik zien te gaan voor het Angelsaksisch cultureel imperialisme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de flaminganten (*kuch*) die hier voor Engels als tweede landstaal pleiten kunnen gerust als hyocriete volksverraders gecatalogeerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben jullie eigenlijk met de term Verrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaad!????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga verre van op de buik voor het Angelsaksisch cultureel imperialisme. Ik aanvaard het Engels wel als huidige wereldtaal en dan is het handig om die te kennen. Vooral in Europa met de verwante talen is de drempel ook vrij laag om die te leren. En als je het geluk hebt om te leven in een landje als het onze waar je 100% acteerprestaties krijgt door ondertiteling ipv. dubbing dan leer je dat taaltje vroeg of laat wel. Ik werk in een redelijk bescheiden filiaal van een multinational in Zaventem. Er lopen daar Franstaligen rond en er lopen daar Nederlandstaligen rond. Sommige Nederlandstaligen spreken goed Frans en - het moet gezegd - sommige Franstaligen spreken er redelijk goed Nederlands. Maar als ik iemand moet gaan helpen, een Waal, een Fransman, een Italiaan, een Turk, whatever, dan doe ik dat in het Engels. Daar komt voor mij geen cultuur bij kijken. Ik kan natuurlijk Esperanto proberen maar ik denk dat ze mij dan gaan aankijken als een koe kijkt naar een aanstormende trein. Het Engels is voor mij gewoon momenteel de universele taal. Of ik nu spreek met Indiërs, Chinezen, Britten (duh) of Fransen... we spreken Engels. En wat die cultuur betreft... die volg ik niet. Ik moet niet hebben van rappende negers en hun bitches en hoes. Dat laat ik aan mij voorbijgaan. Wat mij interesseert op mijn werk is dat ik 1 tweede taal heb waarmee ik kan communiceren met de meeste mensen. Jammer dat enkel Frankrijk, Wallonië, Spanje en Italië nog maar amper hebben gehoord van het bestaan van die taal. Toevallig de landen waar ze dubben sans regret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ici, Pelgrim, ici... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben die opgepikt nadat jij hier maanden lang VERRRRRRRRRRRAAAAAAAAAD zat te blazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat Engels hoor ik niet in de supermarkt van mijn vroegere vlaemssche gemeente op de grens met Oost-Vlaanderen. Wat ik er wel hoor is Frans. En het wordt erger... binnenkort is Opwijk in Oost-Vlaanderen aan de beurt. Dat Engels is goed op de werkvloer. En daar wordt het ook gebruikt. Maar het Frans is iets dat opgedrongen wordt. Ik heb al 10000 broodjes besteld bij een broodjeskraam in Zaventem en nog steeds krijg ik te horen "goeiedagbonjour". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enne... Engels zou de Brusselaars en Walen niet dienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opwijk ligt in Vlaams-Brabant.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 november 2007 om 01:39. |
||
![]() |
![]() |