Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2007, 13:27   #701
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Racist. Jij denkt dat de Gentse Turken te dom zijn om Nederlands te lezen zeker? Wat ben jij voor een walgelijke racist!
Een ééntalig Turks pamflet is trouwens in overtreding met de taalwetgeving.
Oud 19 november 2007, 13:45   #702
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Als ik de reacties hier lees valt het me vooral op hoe venijnig de flaminganten hun best te doen om deze manifestatie te minimaliseren en uit te doen schijnen als iets van alleen franstaligen en 'slechte Vlamingen'.

Laat me eerst een paar misverstanden uit de wereld helpen.

1) Marie-Claire Houard is een ambtenaar op de Rijksdienst voor Pensioenen, geen huisvrouw.

2) Het feit dat ze ambtenaar is heeft niet automatisch tot gevolg dat ze financiële steun voor dit initiatief heeft gekregen van de overheden.

3) De enige steun vanuit de overheden bestaat uit: toelating om te betogen, 5 tenten door het leger ter beschikking gesteld voor één dag.
Voor de rest zijn de middelen door sponsoring vanuit bedrijven en particulieren tot stand gekomen (zoals bijvoorbeeld de affichecampagne en de stickers)...

4) Er waren volgens de politie meer dan 50.000 mensen. De Nederlandstalige pers maakt daar graag 35.000 van om weet-ik-welke reden.

U mag dit van mij gerust blijven afkraken. Het raakt me hoegenaamd niet.
Marie-Claire verdient alle respect voor het initiatief en de dag dat de flaminganten nog maar 35.000 mensen verzameld krijgen in een anti-Belgische betoging, dan zal ik onder de indruk zijn van wat U gepresteerd heeft.

Dus kraakt U maar lekker verder af: ik ga gewoon nog een paar dagen nagenieten van de opkomst van deze mars. We hadden zeker niet verwacht dat onze oproepen zo massaal zouden gehoord worden.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:01   #703
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie wilde u danken?
De verfransing gebeurde spontaan, daar heeft niemand schuld aan.
Ja en de Joden zijn tijdens WOII spontaan doodgevallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:06   #704
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Als ik de reacties hier lees valt het me vooral op hoe venijnig de flaminganten hun best te doen om deze manifestatie te minimaliseren en uit te doen schijnen als iets van alleen franstaligen en 'slechte Vlamingen'.

Laat me eerst een paar misverstanden uit de wereld helpen.

1) Marie-Claire Houard is een ambtenaar op de Rijksdienst voor Pensioenen, geen huisvrouw.

2) Het feit dat ze ambtenaar is heeft niet automatisch tot gevolg dat ze financiële steun voor dit initiatief heeft gekregen van de overheden.

3) De enige steun vanuit de overheden bestaat uit: toelating om te betogen, 5 tenten door het leger ter beschikking gesteld voor één dag.
Voor de rest zijn de middelen door sponsoring vanuit bedrijven en particulieren tot stand gekomen (zoals bijvoorbeeld de affichecampagne en de stickers)...

4) Er waren volgens de politie meer dan 50.000 mensen. De Nederlandstalige pers maakt daar graag 35.000 van om weet-ik-welke reden.

U mag dit van mij gerust blijven afkraken. Het raakt me hoegenaamd niet.
Marie-Claire verdient alle respect voor het initiatief en de dag dat de flaminganten nog maar 35.000 mensen verzameld krijgen in een anti-Belgische betoging, dan zal ik onder de indruk zijn van wat U gepresteerd heeft.

Dus kraakt U maar lekker verder af: ik ga gewoon nog een paar dagen nagenieten van de opkomst van deze mars. We hadden zeker niet verwacht dat onze oproepen zo massaal zouden gehoord worden.
CD&V, N-VA, Vlaams Belang, LDD en Vlott haalden samen nét iets meer dan 35.000 stemmen bij de jongste verkiezingen van mensen die meer autonomie voor Vlaanderen wensen. Daar wordt door de belgiscisten géén rekening mee gehouden.
Oud 19 november 2007, 14:07   #705
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens Lesoir toch ook maar 35.000 hoor. waarom doen zij dat dan?
Oud 19 november 2007, 14:16   #706
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien u deze negatieve formulering gebruikt om het tegenovergestelde te beschrijven, bestond de betoging van gisteren -wat u betreft- dus uit belgicisten en was de boodschap anti-Vlaams.

U staat wat dat betreft duidelijk op één lijn met wat de "flaminganten" er in deze draad over schrijven.

Prachtig toch, zo'n verbroedering
Oud 19 november 2007, 14:17   #707
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

50.000? Waarom liegt de pers dan zo massaal?

de standaard : 35000
de morgen : Dikke 35000
het laatste nieuws : 35000

le soir : 35.0000
RTBF : 35000
la libre belgique : 35000
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:34   #708
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Er wonen meer dan 30000 inwoners in brussel zodus het is geen succes en die spandoek dan blijf van de 12 mijard af die wij van vlaamse koe krijgen
U heeft gelijk. Het was geen succes als men dat vergelijkt met de 300.000 tijdens de zaak Dutroux is dat werkelijk nietszeggend of juist veel......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:35   #709
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
DE media Vlaams-nationalistisch? Dit is nieuw ....
Wie is minister van media in Vlaanderen ?
Oud 19 november 2007, 14:42   #710
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Aangezien u deze negatieve formulering gebruikt om het tegenovergestelde te beschrijven, bestond de betoging van gisteren -wat u betreft- dus uit belgicisten en was de boodschap anti-Vlaams.

U staat wat dat betreft duidelijk op één lijn met wat de "flaminganten" er in deze draad over schrijven.

Prachtig toch, zo'n verbroedering
De manifestatie bestond uit Belgisch-gezinden en de boodschap was anti-separatistisch.

Het tegenovergestelde daarvan zou dus een betoging van pro-separatisten tegen Belgie zijn...

Daarom zou ik nie echt over één lijn met de flaminganten willen praten.

Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 19 november 2007 om 14:43.
Oud 19 november 2007, 14:43   #711
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Er wonen meer dan 30000 inwoners in brussel zodus het is geen succes en die spandoek dan blijf van de 12 mijard af die wij van vlaamse koe krijgen
Hoeveel waren er nu weer op de Ijzerbedevaart? En op de Ijzerwake?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:45   #712
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
50.000? Waarom liegt de pers dan zo massaal?

de standaard : 35000
de morgen : Dikke 35000
het laatste nieuws : 35000

le soir : 35.0000
RTBF : 35000
la libre belgique : 35000
Lees het sukje nog eens dat U in dezelfde post gequote heeft?

"... om weet-ik-welke reden..." dwz: Ik weet niet waarom ze dat zouden doen, maar ik weet wél d�*t ze het doen!

Oud 19 november 2007, 14:46   #713
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De manifestatie bestond uit Belgisch-gezinden en de boodschap was anti-separatistisch.
Moet u altijd twee pogingen gebruiken vooraleer u het "politiek correcte" eruit floept? TerZake weze bij deze gewaarschuwd...
Oud 19 november 2007, 14:47   #714
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waarom ze dat zouden doen, maar ik weet wél d�*t ze het doen!
The great global separatistic swindle.
Oud 19 november 2007, 14:47   #715
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees het sukje nog eens dat U in dezelfde post gequote heeft?

"... om weet-ik-welke reden..." dwz: Ik weet niet waarom ze dat zouden doen, maar ik weet wél d�*t ze het doen!
dus jij weet het beter dan gelijk welke journalist in België? straf.
Oud 19 november 2007, 14:49   #716
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkwaardig toch...

La Libre:

Citaat:
Plus de 35 000 personnes ont bravé le froid glacial avec de nombreux drapeaux.
Citaat:
35 000 personnes unies pour la Belgique
Citaat:
Ils étaient aux alentours de 35 000 ce dimanche dans les rues de Bruxelles.
Le Soir:

Citaat:
Au moins 35.000 citoyens selon la police, dont une majorité de francophones, ont marché pacifiquement ce dimanche au cœur de la capitale en faveur de l'union du pays.
Citaat:
Primo, parce que ces 35.000 « croyants » sont soutenus par une forte majorité de francophones, préoccupés par cette crise en cul-de-sac et demandeurs d’un « sursaut » politique
Citaat:
Au moins 35.000 citoyens selon la police, dont une majorité de francophones, ont marché pacifiquement ce dimanche au cœur de la capitale en faveur de l'union du pays.
La Dernière Heure:

Citaat:
Aux cris de "Belgique, Belgique!" ou de "Vive le roi", ces 35.000 personnes, selon la police, ont défilé dans une marée de drapeaux nationaux "noir-jaune-rouge" avant de se réunir dans un des parcs de Bruxelles pour une fête "�* la Belge" avec frites, bière et concerts.
Citaat:
Environ 35.000 Belges sont descendus dimanche �* Bruxelles dans la rue pour défendre l'unité de leur pays, alors que la crise politique sans précédent que traverse le royaume a levé le tabou d'une éventuelle séparation entre Flamands et francophones.
Citaat:
La manifestation en faveur de l'unité de la Belgique, organisée dimanche dans les rues de la capitale, a rassemblé 35.000 personnes, a affirmé dimanche, en début d'après-midi, Freddy Thielemans, bourgmestre de la Ville de Bruxelles et chef de la zone de police de Bruxelles-Ixelles.
Merkwaardig toch, ik wist niet dat Le Soir, La Dernière Heure en La Libre reeds bij de Nederlandstalige pers onder te verdelen zat...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:50   #717
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij weet het beter dan gelijk welke journalist in België? straf.
Als je de boel mee opzet en naast Marie-Claire de optocht doet, dan krijg je ook alle info van de politie. Als de verantwoordelijke van de politiecoordinatie ons komt vertellen dat er meer dan 50.000 mensen zijn volgens hun tellingen, dan heb ik geen enkele reden om aan zijn uitspraken te twijfelen.

Oud 19 november 2007, 14:51   #718
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En eens te meer zit u met de verkeerde uitgangspunten: separatisme als laatste stap is voor Vlaanderen geen afstoten van een zwakkere partner, maar wordt het onvermijdelijke wanneer die partner iedere responsabilisering weigert. Dit doet me denken aan een waargebeurd verhaal bij vrienden van me. Die hebben o.m. een zoon van in de dertig. Met de andere kinderen liep alles van leien dakje, maar met die zoon ging het steeds verder bergaf. Hij maakte zijn middelbaar niet af, verandert om de haverklap van werk, steekt zichzelf in de schulden, is thuis bars en onvriendelijk en, als klap op de vuurpijl, hij begon thuis nog te stelen ook. Ondanks zovele pogingen (zowel door de ouders, andere familieleden, externe hulp) bleef het slechter gaan. Uiteindelijk zijn de ouders naar de rechtbank gestapt en werd de zoon uit de ouderlijke macht ontheven. Dit was een stap die de ouders met veel tegenzin hebben gezet, maar enkel en alleen omdat de situatie hen daartoe dwong.

Net zo zal Vlaanderens separatisme grotendeels gedreven worden door een steeds nukkiger wordende Franstalige politieke klasse die het status quo wil aanhouden en ieder redelijk gesprek tot hervormingen en responsabilisering weigert. Indien er geen verandering aan Franstalige kant komt, zal dit uiteindelijk tot separatisme leiden. En ja, veel Vlamingen zullen het enigszins betreuren, maar zullen tegelijkertijd beseffen dat er geen andere weg met een partner die iedere verandering, redelijkheid en dialoog ten gronde uit de weg gaat en zelf bars weigert.
Eenzijdig je wil opleggen is geen dialoog voeren en dat hebben de Vlamingen onlangs gedaan met BHV. Een meertalig Brussel opsluiten in een ééntalige rand is geen positieve dialoog voeren of bedoelt om de gemoederen te bedaren. Het is bedoelt om uw macht te tonen. Wie is er dan bezig met imperialisme, wie ervaart de bewoners van zijn eigen hoofdstad als landveroveraars die moeten gestopt worden ?
Voor het overige zijn Walen en Franstaligen niet uw kinderen maar eerder uw broer of zuster die vooralsnog met u hetzelfde huis delen en weliswaar dezelfde rechten en plichten hebben als u hen deze tenminste gunt.
Dus ook recht en plicht op werk.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 november 2007 om 14:53.
Oud 19 november 2007, 14:52   #719
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Neen hoor, op Radio 1 interviewden ze verschillende Franstaligen die geen Nederlands kenden.

Vraag: "Waarom komt u hier betogen?".

Antwoord (vele Vlamingen in Brussel zullen dat zinnetje herkennen...): "Je ne vous comprend pas".

Interviewster: "U komt hier toch voor Belgische eenheid betogen omdat u zo graag met de Vlamingen wil samenleven?"

Het aloude Belgische misverstand dus: voor de doorsnee Franstalige is en blijft België een Franstalig land, de doorsnee Vlaming denkt dat het een tweetalig land is.
Super!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:54   #720
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet de "flaminganten" doen dat, zelfs de Franstalig pers zelf wijst erop dat het grotendeels een Franstalige bedoening was:

Le Soir:

Citaat:
Ils étaient aux alentours de 35 000 ce dimanche dans les rues de Bruxelles. Des Belges de toutes les couches sociales, de toutes les générations. En grande majorité des francophones.
Citaat:
En over het aantal is men er het bij Le Soir ook eens dat het niet die toevloed was:

Citaat:
Ce n’était pas un raz de marée.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be