Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2007, 15:48   #781
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom gebruikt u dan de woorden niet die u bedoelt? Altijd dat schelden, dat toont alleen maar aan hoe gefrustreerd u bent.
Was ik aan het schelden? Mijn excuus, ik dacht dat ik nog net wat te beleefd bleef
Oud 19 november 2007, 15:50   #782
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello Bekijk bericht
Waar heb ik dat hier gedaan? Citeer het eens?
U suggereert dat heel fijntjes, zoals u wel meer deed in het verleden (om dan later uw staart te kunnen intrekken als er conclusies worden getrokken).

Een staatshervorming stelt u immers voor als een tegemoetkoming aan de separatisten (terwijl dat niet zo is - dat is al een grote redeneerfout van u), en dan vraagt u zich af wat er voor de "Belgen" te rapen valt. Blijkbaar moet dat iets anders zijn dan een verdere uitbouw van de regionale entiteiten...

Maar misschien kunt u dat wat verder toelichten, zodat we niet tussen de regels moeten lezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:50   #783
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Meer als de 12.000 nazi's die de Vlaamse beweging kan verzamelen op de misbruikte Ijzervlakte.
Dus de 30.000 rexistische nazi's op de pro-Belgische betoging noemt u een succes? Ik heb in het begin anders genoeg gehoord dat er zeker 100.000 deelnemers zouden zijn.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:51   #784
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gisteren was duidelijk een betoging, ingegeven door politieke voorvallen. De witte mars was een betoging tegen zaken die grondig scheef zaten in de maatschappij. Dit zijn twee verschillende dingen. En jij schijnt dan leerkracht te zijn...
In beide gevallen ging/gaat om betogingen die als reactie kwamen op zaken die in dit land misgaan. Aan de ene kant een falend politieapparaat, aan de andere kant een falende politieke belissingskader.
Oud 19 november 2007, 15:52   #785
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U suggereert dat heel fijntjes, zoals u wel meer deed in het verleden (om dan later uw staart te kunnen intrekken als er conclusies worden getrokken).

Een staatshervorming stelt u immers voor als een tegemoetkoming aan de separatisten (terwijl dat niet zo is - dat is al een grote redeneerfout van u), en dan vraagt u zich af wat er voor de "Belgen" te rapen valt. Blijkbaar moet dat iets anders zijn dan een verdere uitbouw van de regionale entiteiten...

Maar misschien kunt u dat wat verder toelichten, zodat we niet tussen de regels moeten lezen.
Misschien moet u gewoon lezen wat er staat, en niet tussen de regels proberen te lezen. Mijn tekst is zo klaar als een klontje. U legt me dan woorden in de mond, die ik niet gezegd heb. Geeft u op dezelfde manier les aan uw studenten?
Oud 19 november 2007, 15:52   #786
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was ik aan het schelden? Mijn excuus, ik dacht dat ik nog net wat te beleefd bleef
Wij zijn inderdaad van u andere zaken gewoon. Knuppel kan ongetwijfeld in haar archief duiden om enkele straffe uitspraken van u op te sporen...
Oud 19 november 2007, 15:53   #787
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Ik durf gerust te stellen dat 30% van de deelnemers Nederlandstalig was.
Uiteraard zou 90% in uw ogen pas significant zijn. Maar ik denk dat we 30% gerust significant mogen noemen.
Wat u durft te stellen of "denkt" is niet relevant.

De Vlamingen vertegenwoordigen 60 pct van de Belgische bevolking. Een normale aanwezigheid zou dus 60 pct geweest zijn. Het was maar 30 pct. Dat zijn de feiten.

Dat u opgetogen bent met een gehalveerde Vlaamse aanwezigheid, is dan weer veelzeggend, maar dat terzijde.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:53   #788
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Blijkbaar bent u degene die het punt hier mist. Die vrouw heeft inderdaad geld gekregen, maar niet van de belastingbetaler zoals uw partij, maar wel van gulle private schenkers. Die "han-en-spandiensten" van de RTBF zijn een journalistieke reactie op een origineel en moedig initiatief, iets waartoe de flaminganten nog niet in staat bleken te zijn en zeker uw partij niet.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de Nederlandstalige media deze mars bijna hebben doodgezwegen.

Vergelijk het engagement van de RTBF alstublieft niet met de "Tsunami-actie". Een TV-zender die zo volledig opgaat in een politieke agenda heeft elke vorm van ernst en journalistieke deontologie verkwanselt.

De VRT heeft het evenement niet doodgewezen maar er niet meer tijd aan besteed dan pakweg Rock Werchter. Ik verwacht van een openbare omroep dan ook niet om te mobiliseren voor een politieke manifestatie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:54   #789
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet u gewoon lezen wat er staat, en niet tussen de regels proberen te lezen. Mijn tekst is zo klaar als een klontje. U legt me dan woorden in de mond, die ik niet gezegd heb. Geeft u op dezelfde manier les aan uw studenten?
Ja, daar de menselijke taal juist vaak heel idiomatisch is, dubbele bodems omvat en sterk verhullend kan zijn.

Uw tekst is juist niet duidelijk: wat stelt u voor dat er dan voor deze "Belgen" moet gedaan worden, als u ervan uitgaat dat een staatshervorming er slechts is voor de "separatisten". U maakt dat immers geenszins duidelijk. U blijft daar heel vaag in.
Oud 19 november 2007, 15:54   #790
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In beide gevallen ging/gaat om betogingen die als reactie kwamen op zaken die in dit land misgaan. Aan de ene kant een falend politieapparaat, aan de andere kant een falende politieke belissingskader.
De Witte Mars ging om de mensen niet enkel over het politieapparaat, en dat weet jij ook. Was een aanval op een establishment, maar was vooral de schok en een immens angstgevoel van de Belg en steun aan de ouders van die arme kinderen.

Zeggen dat het enkel draaide om het politieapparaat... je weet toch beter!

Echter, de betoging van gisteren ging wel louter over het politieke aspect. En d�*�*r zit hem net het verschil. Gisteren was een betoging waarover werd nagedacht, de Witte Mars was een betoging uit emotie.
Oud 19 november 2007, 15:56   #791
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, daar de menselijke taal juist vaak heel idiomatisch is, dubbele bodems omvat en sterk verhullend kan zijn.

Uw tekst is juist niet duidelijk: wat stelt u voor dat er dan voor deze "Belgen" moet gedaan worden, als u ervan uitgaat dat een staatshervorming er slechts is voor de "separatisten". U maakt dat immers geenszins duidelijk. U blijft daar heel vaag in.
Ik heb nergens gezegd dat die er "slechts is voor de separatisten", ik zeg dat de separatisten er een krijgen als ze met een paar duizend man op straat komen. Ik zeg niet dat ENKEL separatisten dat krijgen. U moet echt begrijpend leren lezen.
Oud 19 november 2007, 15:56   #792
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer als de 12.000 nazi's die de Vlaamse beweging kan verzamelen op de misbruikte Ijzervlakte.
Altijd maar dezelfde retoriek. Wie geen Belgicist is, is een Nazi.
Oud 19 november 2007, 15:57   #793
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat die er "slechts is voor de separatisten", ik zeg dat de separatisten er een krijgen als ze met een paar duizend man op straat komen. Ik zeg niet dat ENKEL separatisten dat krijgen. U moet echt begrijpend leren lezen.
Dat is dan wel heel fantasierijk van u. Er zal geen staatshervorming komen omdat zoveel duizend man daarvoor betogen. Er zal een staatshervorming komen omdat de politieke partijen aan Vlaamse kant van de Vlaamse kiezer daarvoor een mandaat hebben gekregen.

Voor het overige weten we nu nog steeds niet wat de "Belgen" volgens u zouden moeten krijgen nadat ze op straat zijn gekomen...
Oud 19 november 2007, 15:58   #794
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat u durft te stellen of "denkt" is niet relevant.

De Vlamingen vertegenwoordigen 60 pct van de Belgische bevolking. Een normale aanwezigheid zou dus 60 pct geweest zijn. Het was maar 30 pct. Dat zijn de feiten.

Dat u opgetogen bent met een gehalveerde Vlaamse aanwezigheid, is dan weer veelzeggend, maar dat terzijde.
Ik ben vooral opgetogen met de aanwezigheid van 35.000 �* 50.000 100% Belgen!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:58   #795
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik zie ook een brullende leeuw en geen frêle maagd.
ik ook en hoe meer de leeuw bruld hoe kleiner hij word , waar zijn al die leeuwe vlaggen in vlaanderen, hier in het zuiden van w.vl. hangt er eentje, moet diene mens zich eenzaam voelen. .......
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:58   #796
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige Vlaamse bedrijven hebben meer dan 80 % Fransen in dienst.
Kunnen we niet beter beginnen met die eigen Belgische werklozen werk te geven dan andere landen rijk te maken en onszelf armer ?

ps. Ik zal die compensaties opzoeken.

Dus je pleit voor een consequente immigratiestop? Hoewel die er in de praktijk eigenlijk al hoort te zijn...
Oud 19 november 2007, 15:58   #797
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, doet u toch rustig verder met schelden, wie ben ik dat ik u iets zou kunnen opleggen. In wezen helpt u daarmee de Vlaamse nazi zaak verder. Hoe onredelijker de Belgen worden hoe meer Vlaamse ogen er open gaan. En we weten alle twee, sinds gisteren, dat de gemiddelde Vlaming niet meer wakker ligt van Belgie.

Wat ik me wel afvraag is waar uw haat vandaan komt, want het valt me op dat het een redelijk fanatieke haat is. Is dat het gevolg van uw twijfels?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:59   #798
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Witte Mars ging om de mensen niet enkel over het politieapparaat, en dat weet jij ook. Was een aanval op een establishment, maar was vooral de schok en een immens angstgevoel van de Belg en steun aan de ouders van die arme kinderen.

Zeggen dat het enkel draaide om het politieapparaat... je weet toch beter!

Echter, de betoging van gisteren ging wel louter over het politieke aspect. En d�*�*r zit hem net het verschil. Gisteren was een betoging waarover werd nagedacht, de Witte Mars was een betoging uit emotie.
Ook nu is het een aanval op een zeker establishment, die van de Vlaamse partijen die nu plotseling wel op haar strepen gaan staan. En dat is voor de Franstaligen een schok geweest.
Oud 19 november 2007, 15:59   #799
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
ik ook en hoe meer de leeuw bruld hoe kleiner hij word , waar zijn al die leeuwe vlaggen in vlaanderen, hier in het zuiden van w.vl. hangt er eentje, moet diene mens zich eenzaam voelen. .......
Geen groter misvatting dan zich laten leiden door de uiterlijkheden...
Oud 19 november 2007, 15:59   #800
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel een contract die ten allen tijde opzegbaar is, dus ook wanneer het moeilijk gaat. Waarom zou u trouwens later solidair zijn als u vandaag van deze solidariteit wenst af te zijn ? Klopt niet hé Jan ?
Wat ik vraag lijkt eenvoudiger : WERK VOOR WALLONIE EN DE WERKLOZEN IN BELGIE !!!!!!!!!
Citaat:
Eenzijdig je wil opleggen is geen dialoog voeren en dat hebben de Vlamingen onlangs gedaan met BHV. Een meertalig Brussel opsluiten in een ééntalige rand is geen positieve dialoog voeren of bedoelt om de gemoederen te bedaren. Het is bedoelt om uw macht te tonen. Wie is er dan bezig met imperialisme, wie ervaart de bewoners van zijn eigen hoofdstad als landveroveraars die moeten gestopt worden ?
Voor het overige zijn Walen en Franstaligen niet uw kinderen maar eerder uw broer of zuster die vooralsnog met u hetzelfde huis delen en weliswaar dezelfde rechten en plichten hebben als u hen deze tenminste gunt.
Dus ook recht en plicht op werk.
Als klein gasten zo hysterisch staan te stampvoeten en te eisen als jij hier doet, luidt het antwoord hier steevast: "Eerst presteren, dan eisen". En als ze de boodschap niet goed begrepen hebben, kunnen ze een halfuurtje buiten gaan afkoelen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be