Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 november 2007, 12:35   #701
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wel de juiste interpretatie. Je gaat geen tienduizenden euro's inzamelen, affiches ophangen, en met veel media-aandacht een manifestatie organiseren omdat het goed weer is voor een wandelingetje. Je gaat niet betogen voor eenheid wanneer je niet vreest dat die eenheid verdwijnt.
dit staat niet hier: "Un pays ne peut pas être un jouet entre les mains de politiciens peu courageux ou d'extrémistes qui désirent sa fin."
Marie-Claire

Maar de eenheid verdwijnt niet enkel de politiek en enkele extremisten zouden deze eenheid graag zien verdwijnen; alleen IS dat niet zo. En dit teken heeft die mevrouw proberen overbrengen!

Trouwens kan je mij eens een bron geven van die tienduizenden euro's...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom reken je Franstalige Vlamingen en Brusselaars bij de Nederlandstaligen wanneer het in Jan's bericht over de taalgroepen gaat? 30% is 30%, en betekent in dit geval een grote ondervertegenwoordiging van 60% van de inwoners van dit land.
denk je echt dat er 60% nederlandstaligen (zoals je het zelf wilt zeggen) zijn in België (let wel mensen die in het frans zijn opgevoed zijn GEEN nederlandstaligen hé want die mensen spreken frans)?? Niet zwanzen hé...
België telt al 1 mio buitenlanders in zijn rangen en die spreken gerust geen nederlands hoor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 13:20   #702
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Welke kwiet gelooft nu nog dat er 30% vlamingen mee opstapten, terwijl er slechts 10% vlamingen die petitie tekenden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 november 2007, 13:31   #703
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Welke kwiet gelooft nu nog dat er 30% vlamingen mee opstapten, terwijl er slechts 10% vlamingen die petitie tekenden?
30% nederlandstaligen...
het eerste wat ik hoorde als reactie op de vtm was "opvallend veel nederlands hier"...

Het is natuurlijk moeilijk te snappen he circe dat geloof ik best
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 14:42   #704
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben echt wel willen doen uitschijnen dat er Vlamingen meeliepen, maar dat is natuurlijk iets wat ze niet kunnen bewijzen!!!

De brabançonne laten zingen zou ook al niet veel geholpen hebben, want wie kent die woorden nog, tenzij de oudere generatie ( in Vlaanderen dan toch)

Dus we hebben er het raden naar, tenzij die belgicistische Vlamingen dat ook zouden bevestigen !!

Trouwens die petitie daar hebben veel Vlamingen op ingetekend als grap en om de boel belachelijk te maken, maar die stemmen, tellen ze ook.

Weet trouwens iemand wie dit circus heeft gefinancierd???

Die Luikse ambtenaar toch niet !!!
omaplop is offline  
Oud 20 november 2007, 14:42   #705
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het gaat hier om een veelvoud van het grootst aantal samengekomen Vlaams nationalisten. Het is inderdaad belachelijk dat men de Vlaams nationalisten nog de agenda zou laten bepalen.
Het zijn de politieke zetels die tellen in de politiek, niet het aantal mensen die je op straat krijgt ...

De Vlaams-nationalistische partijen zijn zeer goed vertegenwoordigd in het parlement, en dus hoeven ze niet mee op straat te komen betogen om hun eisen kracht bij te zetten ...

Het zijn de gefrustreerde minderheden die op staat gaan betogen ...

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 20 november 2007 om 14:43.
Philips Inc. is offline  
Oud 20 november 2007, 14:43   #706
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
dit staat niet hier: "Un pays ne peut pas être un jouet entre les mains de politiciens peu courageux ou d'extrémistes qui désirent sa fin."
Marie-Claire

Maar de eenheid verdwijnt niet enkel de politiek en enkele extremisten zouden deze eenheid graag zien verdwijnen; alleen IS dat niet zo. En dit teken heeft die mevrouw proberen overbrengen!

Trouwens kan je mij eens een bron geven van die tienduizenden euro's...
Op een van de persconferenties heeft men naar namen gevraagd. Toen antwoordde Houard dat de grote sponsors anoniem wensten te blijven. We hebben het raden dus naar naar de kapitaalkrachtige heren die de dure meerkleuren affiches en folders op glanzend papier hebben bekostigd, de zeer hoge bedragen van de plaatsen in de bushokjes hebben neergelegd, de gratis frieten en bier hebben betaald die na afloop werden aangeboden, enz.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 november 2007, 14:44   #707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
denk je echt dat er 60% nederlandstaligen (zoals je het zelf wilt zeggen) zijn in België (let wel mensen die in het frans zijn opgevoed zijn GEEN nederlandstaligen hé want die mensen spreken frans)?? Niet zwanzen hé...
België telt al 1 mio buitenlanders in zijn rangen en die spreken gerust geen nederlands hoor
Aha, u trekt dus algemeen aanvaard cijfermateriaal in twijfel. Gelieve dit dringend te melden aan de opstellers van bijvoorbeeld de schoolboeken aardrijkskunde.
Oud 20 november 2007, 14:45   #708
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
30% nederlandstaligen...
het eerste wat ik hoorde als reactie op de vtm was "opvallend veel nederlands hier"...

Who cares ... deze belachelijk betoging (35.000 man, hahaha) verandert toch niets ...
Philips Inc. is offline  
Oud 20 november 2007, 14:46   #709
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Het zijn de politieke zetels die tellen in de politiek, niet het aantal mensen die je op straat krijgt ...

De Vlaams-nationalistische partijen zijn zeer goed vertegenwoordigd in het parlement, en dus hoeven ze niet mee op straat te komen betogen om hun eisen kracht bij te zetten ...
Inderdaad, in het besef dat we daar het een en ander kunnen waarmaken is het nutteloos nu op straat te komen. Daarenboven is het zo dat de Vlaamse onderhandelaars op andere wijzen en via andere kanalen duidelijk steunbetuigingen van hun achterban krijgen. Naar informele bronnen stellen zou dat een van de redenen zijn waarom Van Deurzen bijvoorbeeld de bocht van de CD&V weer ongedaan heeft gemaakt.
Oud 20 november 2007, 15:00   #710
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op een van de persconferenties heeft men naar namen gevraagd. Toen antwoordde Houard dat de grote sponsors anoniem wensten te blijven. We hebben het raden dus naar naar de kapitaalkrachtige heren die de dure meerkleuren affiches en folders op glanzend papier hebben bekostigd, de zeer hoge bedragen van de plaatsen in de bushokjes hebben neergelegd, de gratis frieten en bier hebben betaald die na afloop werden aangeboden, enz.
uiteraard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan van den Berghe
Aha, u trekt dus algemeen aanvaard cijfermateriaal in twijfel. Gelieve dit dringend te melden aan de opstellers van bijvoorbeeld de schoolboeken aardrijkskunde.
u wil hierboven zelf cijfermateriaal geven dat u niet heeft
Dit terzijde ik weet gewoon niet of daar cijfermateriaal over bestaat zo wel kun je mij eens een link geven. Dit aspect interesseert me wel...
Ik neem aan dat mensen zoals ik geen nederlandstaligen zijn ik spreek namelijk frans thuis en in vriendenkringen en ik ben niet alleen. Maar als u kan aantonen dat 60% (das bijna 6,5 mio mensen hé) van België nederlandstalig is neem ik dat uiteraard aan...Ik ben benieuwd naar deze cijfers ik vrees alleen dat daar niet echt bronnen rond bestaan (alhoewel ze op school altijd vroegen wat je moedertaal was dus daaruit kan je toch al tamelijk wat cijfermateriaal halen). Maar toch alvast bedankt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Who cares ... deze belachelijk betoging (35.000 man, hahaha) verandert toch niets ...
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_454415.html
geen dank

Inderdaad veranderd niets, officieel
Citaat:

Laatst gewijzigd door largo_w : 20 november 2007 om 15:00.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 15:01   #711
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht

Het zijn de gefrustreerde minderheden die op staat gaan betogen ...
Allé, toen de de Vlaams-nationalisten met zo'n 10.000 ging betogen voor de splitsing van BHV vond je dat waarschijnlijk ook een 'gefrustreerde minderheid'.
Oud 20 november 2007, 16:21   #712
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het woord leugenaar wordt enkel door jou in de monde genomen...
Yep! Ik zei dat u impliceerde dat ik een leugenaar ben door op mijn verklaring over het artikel te reageren met:
Citaat:
wie gelooft dit nu nog?!?
Vervolgens kom ik met bewijs en noemt u mij een hypocriet en een huichelaar.

Citaat:
Euhm...neen dat wou ik niet! Ik wees op je toon en je "objectiviteit" die je heel correct vlug aanpast!
Als u nu eens met bewijs aankomt dat ik de teneur van dat artikel niet correct heb weergegeven praten we verder.

Citaat:
Smijt je ideën maar in de groep zou ik zeggen het werd tijd... Wat weet u van de tegenstellingen tussen walen en vlamingen? Hoeveel "walen" (en franstaligen zelf) kent u? Wat wil dat juist zeggen "geen voorstander zijn van een splitsing"? Wat zijn dan wel die "tegenstellingen"? Waarom zijn een "tegenstellingen"?
Ik ben een regelmatige poster op dit forum en ik verkondig al twee jaar lang hetzelfde. Mijn standpunten zijn niet geheim en ik heb geen verborgen agenda.

Citaat:
En in hoeverre denk je dat ik "de ogen sluit"?
Alle objectieve (kwaliteits)kranten, zowel nederlands- als franstalig, geven aan dat de overgrote meerderheid van de betogers uit Franstaligen bestond. Jan vdB heeft ook al enkele Franstalige kranten in verband hiermee geciteerd. Ik begrijp best dat die berichten u niet aanstaan maar u kunt beter uw frustraties op een ander gaan botvieren.

Citaat:
Helemaal niet... mijn "belgicistische" houding is puur gebonden aan dit forum...
Dus 'privé' verkondigt u andere standpunten? En u noemt m�*j hypocriet?

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 november 2007 om 16:24.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 20 november 2007, 16:28   #713
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Yep! Ik zei dat u impliceerde dat ik een leugenaar ben door op mijn verklaring over het artikel te reageren met:
Vervolgens kom ik met bewijs en noemt u mij een hypocriet en een huichelaar.
Ofwel zijde me mijn voeten aant rammelen ofwel heb je het echt niet begrepen . Ik reageerde niet op de inhoud van uw artikel en die
Citaat:
was over je houding (ofte de zin er net boven in het volledige citaat)...

Citaat:
Dus 'privé' verkondigt u andere standpunten? En u noemt m�*j hypocriet?
Ik verkondig geen andere standpunten Maar ik snap wel dat je dat gaat denken ...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 16:31   #714
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
30% nederlandstaligen...

Ik kan best begrijpen dat je mij niet wilt geloven maar in alle eerlijkheid. 30% lijkt mij toch serieus overroepen. 20% was mijn eigen schatting.

Maar zoals ik al voorheen zei. Veel van de Vlamingen die er waren liepen van de ene camera naar de andere. Of hadden bordjes mee met 'Ik ben Vlaming'. Maar het bleef een Franstalige bedoeling met hier en daar een groepje Nederlandstaligen.
vooruit is offline  
Oud 20 november 2007, 16:31   #715
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik
Smijt je ideën maar in de groep zou ik zeggen het werd tijd... Wat weet u van de tegenstellingen tussen walen en vlamingen? Hoeveel "walen" (en franstaligen zelf) kent u? Wat wil dat juist zeggen "geen voorstander zijn van een splitsing"? Wat zijn dan wel die "tegenstellingen"? Waarom zijn een "tegenstellingen"?
u:
Citaat:
Ik ben een regelmatige poster op dit forum en ik verkondig al twee jaar lang hetzelfde. Mijn standpunten zijn niet geheim en ik heb geen verborgen agenda.
U moet dat duidelijker maken in uw posts wat exact uw standpunten zijn... Je probeert ze objectief te doen overkomen...ze zijn het niet u zei het zelf!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 16:33   #716
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel zijde me mijn voeten aant rammelen ofwel heb je het echt niet begrepen . Ik reageerde niet op de inhoud van uw artikel en die
was over je houding (ofte de zin er net boven in het volledige citaat)...
Een 'Wie gelooft jou nu nog' was duidelijker geweest dan 'Wie gelooft dit nu nog'. In beide gevallen impliceer je trouwens dat wat ik zeg niet waar is.

Citaat:
Ik verkondig geen andere standpunten Maar ik snap wel dat je dat gaat denken ...
Neen, ik denk dat niet, ik reageer op wat u zegt.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 20 november 2007, 16:38   #717
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

petit_w stelde :

Citaat:
Ik neem aan dat mensen zoals ik geen nederlandstaligen zijn ik spreek namelijk frans thuis en in vriendenkringen en ik ben niet alleen
Innige deelneming ....

Mag ik er op wijzen dat er in de laatste zin van je post #710 een werkwoordsfout staat ?

Tevens had je toch al lang de de fout van straatrue kunnen verbeteren :

la flandre profonde en hij bedoelde ... in vlaanderen zélf ...

Largo_w dat is het frans dat je in "Le Soir" kan vinden; het frans dat men in Parijs noemt (ik zal beleefd blijven) : le français wallon.

Beste Groeten.

Laatst gewijzigd door predator : 20 november 2007 om 16:40.
predator is offline  
Oud 20 november 2007, 16:41   #718
largo_w

Standaard

Citaat:
Een 'Wie gelooft jou nu nog' was duidelijker geweest dan 'Wie gelooft dit nu nog'. In beide gevallen impliceer je trouwens dat wat ik zeg niet waar is.
weeral u snapt het niet daarom zal ik er het citaat in zijn geheel maar bijhalen want wat u hierboven schrijft is te gek om woorden:
Citaat:
man, wat bazel jij onzin de laatste tijd...
En dan erna afkomen met die attitude van "pas op mensen ik kom hier niet met vooroordelen hoor"...

je probeert dus over te komen als iemand zonder vooroordelen mijn reactie daarop is wie gelooft dit nog, van jou?
Dit wil niet zeggen dat u een leugenaar bent...
dit wil niet zeggen dat men u niet meer moet geloven...
...
verstaan nu? Of wat?
Citaat:
Neen, ik denk dat niet, ik reageer op wat u zegt.
En uw geest is zo zwart-wit dat u dat inderdaad zo interpreteerd ik snap dat wel...vandaar die smileys ik moet er erg om lachen... . U moet werkelijk eens wat verder denken dan dit forum dat zal al heel veel verhelpen...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 16:44   #719
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eventjes verduidelijken dat de frietjes, biertjes, wafeltjes en zelf de toiletten niet gratis waren op 18 november.

En wie de sponsors zijn daar hebt u inderdaad het raden naar...
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 20 november 2007, 16:46   #720
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

De grote sponsors zijn bang klanten te verliezen en nog geen beetje... Zeker zo'n idealistische manager die de realiteit wil negeren maar de realiteit wel beseft!
Hashiwokakero is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be