Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 22:41   #1121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 22:47   #1122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Voor zover ik weet was er ooit één VU-verkozene voor het Waals Parlement, voor het arrondissement Nijvel, maar diens naam was niét Oswald Van Ooteghem, maar wel Toon Van Overstraeten.

'Den Oswald' is wèl leraar geweest in Nijvel, maar zijn 'politieke carrière' heeft hij bij mijn weten in Gent uitgebouwd.

Mocht ik mij toch vergissen, dan hoop ik dat 'Jan van den Berghe' mij hier zo snel mogelijk op de vingers komt tikken en mij van mijn onwetendheid verlost.

Groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

den djimi.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 22:52   #1123
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Haha, werkelijk fraai.

(Muisklik het plaatje om te vergroten).

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 november 2007 om 22:57.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 05:55   #1124
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Arresten van hoven negeren: Het arrest heeft enkel gezegd dat BHV in zijn huidige vorm ongrondwettelijk en dicriminerend was. ER IS NOOIT EEN SPLITSING VAN BHV BEVOLEN!!!!!!!!!!!
De franstaligen vragen, terecht, een andere oplossing dan de splitsing.
Legt u mij dan eens uit waarom er dan zo'n anomalie als B-H-V moet blijven bestaan? We mogen dan nog van geluk spreken dat die francofone inwijkelingen zich enkel beperkt hebben tot de rand zeker in hun kolonisatiedrang?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 november 2007 om 05:56.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 06:00   #1125
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Kijk, ik fantaseer niet dat ik dat cijfer op de radio heb horen zeggen.

Hier een link van voordien waar 10.000 aan de politie wordt gezegd en waar men beweert toch te hopen op een veelvoud.
Maar ja, als je denkt iets nuttigs te bekomen met het minimaliseren van de actie. Ga je gang hoor. Je bent hier tenslotte thuis

Is er al een naam voor deze betoging? Zoals de "Witte Mars", de "Vlaamse Mars", de "rakettenbetoging" en al die andere historische demonstraties? We moeten toch eens dringend iets gaan bedenken voor de geschiedenisboekskes.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 november 2007 om 06:01.
Oud 21 november 2007, 06:11   #1126
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En een Vlaming, wat is dat?
Iemand die geen Belg wenst te zijn.
Oud 21 november 2007, 06:16   #1127
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het argument dat deze betoging geen succes was omdat maar een fractie van de bevolking kwam meedoen is een non-argument.

Inderdaad, net zoals het argument dat we aan deze betoging veel conclusies mogen koppelen.
Oud 21 november 2007, 07:26   #1128
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gelooft echt in het idee dat de Nederlandstaligen lijden onder 'taalvervolging', he? Waarom staan er in het wetboek sinds 1870 al wetten ter erkenning en gelijkbehandeling van de Nederlandse taal?
Oud 21 november 2007, 09:41   #1129
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een Vlaming, wat is dat?
Frit mè skeup
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 09:42   #1130
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke regering en welk parlement?
Eh bien, mon cher, op dit moment lijkt het me dat de Vlamingen de agenda bepalen in de federale regeringsformatie. Als ik het goed begrepen heb komt dat trouwens min of meer overeen met uw partijprogramma, dat voorziet dat alle beperkingen op de democratie in dit land moeten opgeheven worden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 21 november 2007 om 09:43.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 10:03   #1131
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als er morgen 9,5 miljoen "Belgen" in Brussel staan te betogen voor een unitair België, dan nog zal ik pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen. Al ben ik de laatste mens ter wereld die daar voor is, dan nog zal ik mijn idee niet veranderen.

Denken jullie nu echt dat zo'n prutsbetoging van ocharme 35.000 man ons opeens van gedacht gaat doet veranderen? 35.000 man, gerekruteerd op een bevolking van 10 miljoen, zonder links- en rechts-bekentenis van de organisatoren, gratis reclame in de media (zie maar mijn onderwerp in het forum Binnenland) en een heuse affichecampagne. Dat is gewoonweg zielig weinig.

Dat Voorpost, NSV! en TAK niet zoveel volk optrommelen is ook alleen maar logisch. De eerste twee zijn om te beginnen al radikaal-rechts en mobiliseren op een bevolking van 6 miljoen. In andere woorden, Voorpost en NSV! bestrijken maximaal een derde van de bevolking. Voor de NSV! specifiek is het dan alleen nog maar studenten. Alledrie zijn ze hevig actie-gericht en dan vooral acties die vaak een grote kans op arrestatie hebben, wat het merendeel van de bevolking zal afschrikken.

Samengevat: de betoging was een flop, 35.000 man op een bevolking van 10.000.000 is zielig weinig en als dan nog eens slechts 1/3 van de aanwezigen op de betoging van thuis uit Nederlands spreken als eerste taal (terwijl dit over gans België 3/5 is), dan zou ik mij toch maar eens zéér hard gaan afvragen in welke mate België nog wel echt leeft in de harten van de mensen buiten Brussel.
Voorpost en NSV bestrijken nog geen procent van de bevolking mijn beste want anders krijgen jullie met gemak 60.000 man op de been.

Ik heb dan ook geen idee waarom U zo reageert over de straffe stoot misschien omdat U zich niet vinden kan in het idee dat daar werd verkondigd. Niemand kan ontkrachten dat dit een straffe stoot is en blijft. Nogmaals probeer maar eens 1000 mensen bij elkaar te krijgen voor een idee.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 10:10   #1132
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als er morgen 9,5 miljoen "Belgen" in Brussel staan te betogen voor een unitair België, dan nog zal ik pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen. Al ben ik de laatste mens ter wereld die daar voor is, dan nog zal ik mijn idee niet veranderen.

Denken jullie nu echt dat zo'n prutsbetoging van ocharme 35.000 man ons opeens van gedacht gaat doet veranderen? 35.000 man, gerekruteerd op een bevolking van 10 miljoen, zonder links- en rechts-bekentenis van de organisatoren, gratis reclame in de media (zie maar mijn onderwerp in het forum Binnenland) en een heuse affichecampagne. Dat is gewoonweg zielig weinig.

Dat Voorpost, NSV! en TAK niet zoveel volk optrommelen is ook alleen maar logisch. De eerste twee zijn om te beginnen al radikaal-rechts en mobiliseren op een bevolking van 6 miljoen. In andere woorden, Voorpost en NSV! bestrijken maximaal een derde van de bevolking. Voor de NSV! specifiek is het dan alleen nog maar studenten. Alledrie zijn ze hevig actie-gericht en dan vooral acties die vaak een grote kans op arrestatie hebben, wat het merendeel van de bevolking zal afschrikken.

Samengevat: de betoging was een flop, 35.000 man op een bevolking van 10.000.000 is zielig weinig en als dan nog eens slechts 1/3 van de aanwezigen op de betoging van thuis uit Nederlands spreken als eerste taal (terwijl dit over gans België 3/5 is), dan zou ik mij toch maar eens zéér hard gaan afvragen in welke mate België nog wel echt leeft in de harten van de mensen buiten Brussel.
Ja, het is waar: mochten Voorpost, NSV! en TAK ook binnen de links-radicalen recruteren, dan zouden die groeperingen zeker veeeel meer leden tellen.
Maar ja, om godweetwelkereden, beperken ze zich tot rechts-radicaal.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 10:33   #1133
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Haha, werkelijk fraai.

(Muisklik het plaatje om te vergroten).
Misschien wel grappig, maar ver van de realiteit. Het gaat hier om een Freudiaanse schaamte van deze Franstalige cartoonist. Beschaamd om zich Belg te voelen. Volledig onterecht uiteraard.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 10:50   #1134
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel grappig, maar ver van de realiteit. Het gaat hier om een Freudiaanse schaamte van deze Franstalige cartoonist. Beschaamd om zich Belg te voelen. Volledig onterecht uiteraard.
dus, Vlamingen willen zich niet meer Belg noemen, Franstaligen zijn beschaamd op zich Belg te voelen. Wat blijft er ondertussen over?
Oud 21 november 2007, 11:07   #1135
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
omdat U zich niet vinden kan in het idee dat daar werd verkondigd.
Ja wel duh, nu pas door?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:41   #1136
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daarover gaat het niet. Het gaat over het feit dat niemand gedacht had dat er 35.000 (ik neem het cijfer van de politie) mensen aanwezig zouden zijn. Sommigen spraken in het begin van 5.000 aanwezigen. Maar in de hele context van België is dit niet veel inderdaad. Net zoals de 4000 aanwezigen op de IJzerbedevaart. Is evenzeer weinig in de context van Vlaanderen.
De Ijzerbedevaart trok vroeger véél meer volk (de bedevaarders en Ijzerwakers alhier zullen de exacte cijfers wel beter kennen dan ik) maar zij is het slachtoffer geworden van de eigenzinnige ("linkse" en nauwelijks nog Vlaamsgezinde) koers van het Ijzerbedevaartcomité dat het gros van de trouwe aanhangers heeft weggejaagd. Het gebrek aan succes heeft niks te maken met de flamingante boodschap, integendeel zelfs.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:42   #1137
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
349 miljoen. Milquet haar ego was er ook bij.
Oud 21 november 2007, 11:46   #1138
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het waren er wel 100.000. 1% van de Belgische bevolking. Was er ooit (buiten de Witte Mars) een grotere betoging?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:46   #1139
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gelooft echt in het idee dat de Nederlandstaligen lijden onder 'taalvervolging', he? Waarom staan er in het wetboek sinds 1870 al wetten ter erkenning en gelijkbehandeling van de Nederlandse taal?
"La Belgique sera latine ou elle ne sera pas." Charles Rogier.
Oud 21 november 2007, 11:46   #1140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het waren er wel 100.000. 1% van de Belgische bevolking. Was er ooit (buiten de Witte Mars) een grotere betoging?
en wie zegt dat het er 100.000 waren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be