![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien hebben we geen overbevolking. Wat we wel hebben, is een regime dat de teugels zo strak houdt en de spontane ontwikkeling van de gemeenschap zodanig bij de keel houdt en stuurt, dat een adequate, spontane en dynamische ontwikkeling van de benodigde voorzieningen enorm gehinderd wordt. Welke prijs blijft trouwens dalen? En wiens inkomsten stijgen? Voor wie brengen die projecten op? Allesinds niet voor de belastingbetaler, die komt er maar berooid vanaf. Begrijp me niet verkeerd, ik heb an sich niets tegen zulke projecten, ik heb wel iets tegen de manier waarop ze uitgevoerd worden en de beweegredenen die er spelen. Laatst gewijzigd door Heftruck : 19 november 2007 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De kustbewoners van Belgie zijn massale protesten begonnen nadat men windmolens voor de kust wou installeren, denk jij dat ze OOIT EILANDEN gaan TOESTAAN?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat zonder overheid die asfalt, riolering, electriciteitsleidingen, waterleidingen, etc.. tot 't meest afgelegen plekje voorziet, de demografie er helemaal anders zou uitzien met grote, dichtbevolkte leefkernen waardoor er veel meer ruimte overblijft voor bossen, landbouw, etc. Bovendien is het de overheid die voedselproductie platsubsidieert en daarmee elke aanzet tot grondige vernieuwing in de voedselproductie fnuikt. Onlangs las ik een interview waarin een man stelde dat we er baat bij zouden hebben om ook insecten te eten. Die dingen kweken immers verdomd snel en bevatten meer voedzame stoffen dan pakweg een steak. Zodus; ten eerste zou de overheid volledig mogen verdwijnen, ten tweede zouden voedselproducenten eens wat inventiever mogen worden. ![]() Citaat:
Heel die reëele grondschaarste is ferm overroepen. Het is vooral kunstmatige schaarste gecreëerd door de overheid d.m.v. regulering inzake grondgebruik. Die schaarste valt heel simpel op te lossen door, alweer, de overheid af te schaffen. Bovendien, als je er eens een wereldmap bijneemt die populatiedichtheid aanduidt door middel van stipjes (van dezelfde grootte!) waar mensen wonen in plaats van opgeblazen rondjes of vlakken van enkele miljoenen vierkante kilometer groot, dan zal je merken dat de menselijke populatie vooral geconcentreert zit op enkele punten en daar buiten eigenlijk amper aanwezig is. Great minds think alike. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 19 november 2007 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik zou er niet aan beginnen; Als de global warming echt een feit is, en het waterpeil onverbittelijk zal stijgen, is nu zo'n eiland uitbouwen haast smeken voor overstromingen en allerhande natuurmiserie
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() onverbittelijk? Maar soit, als het waterpeil stijgt, dan zijn eilanden idd smeekbeden voor te dure oplossingen en eventueel rampen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Hashi stelde :
Citaat:
Ze zin nu eigendom van Electrabel = Gaz de France (frans staatsbedrijf) = Suez. "franse eilanden voor onze kust" : een belgenmop ?
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Waarom? Natuurlijk moeten die eilanden gewoon wat hoger worden dan het groot deel van onze landjes, maak ze dus pakweg 100 meter boven huidig zeeniveau (meteen een keurige hoogte voor de ondersteuning van energie-winning/opslag). Ook nog, 2 vliegen in 1 klap: alle vindbare afvalzuren zullen hard nodig zijn om kalkruggen op te pompen tot hoogwaardig volumineus gips; dat noemt men wel "van de nood een deugd maken".
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE molens komen er,en de nieuwe mossel-kwekerijen,en wie weet wat nog in de nabije toekomst ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er wordt niet zoveel zand gebruikt, we blazen de eilanden op door een of andere scheikunde reactie. Zo komt het eiland natuurlijker hoger te liggen. Natuurlijk moeten we dan ook nog dijken bouwen maar we gaan niet met een hoop schepen grote hoeveelheden zand in de zee dumpen tot het een eiland wordt. Dat lijkt me toch echt te veel van het goede en dat zou dan ook een fortuin gaan kosten. Wat niet wegneemt dat de kosten van zo'n eiland op zich makkelijk zijn terug te verdienen. Immers, grond in Nederland is niet goedkoop en dat komt natuurlijk vrijwel allemaal toe aan de staat. Die vrij snel flink wat geld ziet binnenstromen.
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik betwijfel echter of het voldoende kan zijn en of het financieel allemaal haalbaar is. Het blijven futurologen. ![]() In elk geval vind ik het interessant genoeg om ook als oplossing naar voren te schuiven. Alleen drijvende huizen gaan echter niet helpen vrees ik, het zullen drijvende steden moeten worden dan. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 21 november 2007 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() De in gips te veranderen en aldus opzwellende kalkruggen moeten wel tamelijk diep blijven, denk ik want ik leerde ooit op school dat gips niet mag bevriezen omdat het dan uiteenvalt. Er zal dus wel degelijk veel zand en klei moeten worden opgebracht, maar daarvan ligt ook plenty in de Noordzee voor het grijpen en .... er zullen vaargeulen sowieso nodig zijn. Denkelijk kan er ook gebruik gemaakt worden van de zeestroming om op gewenste plaatsen zandplaten te laten ontstaan / groeien, ingenieurs vinden daar wel iets op.
Een aandeel (onder-)grond kan misschien ook betrokken worden uit verontreinigd slib dat nergens anders zinvol/goedkoop kan/mag worden gedumpt. Echt goedkoop zal zo'n groot karwei natuurlijk niet uitpakken.
![]() |
#37 |
|
![]() Idee van de eeuw. We graven vervuilde grond op omdat het gevaarlijk is voor de volksgezondheid en om er vanaf te komen begraven we het weer, worden de mensen 100 km verderop ziek.
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat er een ommezwaai komt in mentaliteit en dat men leert beseffen dat niets oneindig is. Dan richt ik mijn pijlen specifiek op woonbeleid, de redder-in-nood-status van de overheid en dergerlijke meer. Gigantische dijken zijn zo van die typische visies op korte termijn. De zeelijn ligt vandaag de dag helemaal anders dan pakweg 500 jaar geleden. Waar steden als Gent en Brugge ooit voor havens met een zeeverbinding konden doorgaan, is dat nu niet meer mogelijk. Het is die illusie van behoud die overboord gegooit mag worden. Zulke elementen komen we overal tegen, niet in het minste in de groene beweging (om eens actueel te zijn), die schijnen te geloven dat het stijgen van de zeespiegel dodelijke gevolgen heeft voor de inwoners van steden aan de kust. En "DUS!" moet het stijgen van zeespiegel tegen gehouden worden, moeten er dijken gebouwd worden, etc. Ik wil dat gerust het conservatieve element van de groene beweging noemen. Steden aan het (oceaan)water zijn nu eenmaal gedoemd om, op lange termijn, te verdwijnen. De vele millenia-oude steden die thans onder de waterspiegel liggen, getuigen daarvan (en dat zijn er meer dan je zou kunnen denken!). Het is tijd dat mensen weer leren wat delokaliseren betekent. Loopt je stad onder water, dan is het misschien tijd om te verhuizen. Niet alleen brengen dijken een gigantische kost mee, op termijn verhoog je ook de gevaren. Katrina heeft dat mooi gedemonstreert in New Orleans. Een dijk moet maar op kleine stukjes falen om een gigantisch gebied onder water te zetten. Het gevecht tégen de natuurelementen heeft gewoonweg geen zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Leuk project
![]()
![]() |
![]() |
#40 |