Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 20:44   #181
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ik weet met 100% zekerheid dat het niet zo is, je moet maar vragen aan mijn boekhouder.
Ik kan je enkel verwijzen naar de sponsors van het feest. Vlaamse catering, vlaamse generatoren, vlaams podium. Die sponsoren en dus kan ik dat meegeven.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 20:45   #182
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Ik kan je enkel verwijzen naar de sponsors van het feest. Vlaamse catering, vlaamse generatoren, vlaams podium. Die sponsoren en dus kan ik dat meegeven.
Jammer genoeg is er geen cijnskiesstelsel meer eh...
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 20:58   #183
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Jammer genoeg is er geen cijnskiesstelsel meer eh...
En waar wil je daarmee naartoe?
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 21 november 2007 om 20:58.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:14   #184
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Mijn bronnen, die dicht bij de organisatie staan spreken van 50.000, 70.000 of zelfs 80.000 ma en 40 procent Vlamingen, maar kom, laten we het eventjes op de politiecijfers houden.
Jouw bronnen en die van de politie. Ja, nu zijn we er.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:11   #185
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
En toch is dat spelletje met die 'vrachtwagens geld naar de overzijde' te simpel. Het is een gedateerd propagandistisch discours dat enkel werkt bij al te onkritische geesten. Trouwens, nooit gehoord van "Der Ewige Jude"?

Even concreet, een paar denkoefeningetjes:

* Heel wat Walen betalen voor werkloze Vlamingen.

* De Walen waren geen vragende partij om drie regeringen te vormen (over geld verbrassen gesproken ...)

* Het principe 'solidariteit' valt best te verdedigen binnen de landsgrenzen. Dat de 'geldstroom' (die beeldvorming!) onterecht is, is een opinie, geen feit.

* De provincies Oost-en West-Vlaanderen hebben samen minder werklozen dan Limburg en Antwerpen. We zouden op net dezelfde manier van een geldstroom kunnen spreken. Een pleidooi voor 'splitsing' zou dezelfde waarde hebben. Retoriek met termen als 'win-for-life' zou even imbeciel zijn.

* Als men vindt dat de Vlaamse regering te weinig macht heeft, dan moet men de Waalse regering (die dezelfde regionale bevoegdheden heeft) geen almachtige positie verwijten. Dat is geheel onlogisch.

* Welk ander motief dan eigenbelang kun je opwerpen wanneer je een armer landsgedeelte wil afwerpen omdat het geld kost?

* Het Franssprekende landsgedeelte is een administratieve en geografische entiteit. Ze wordt bevolkt door concrete mensen (met geheel dezelfde behoeften als de Vlamingen, dat spreekt voor zich). Metaforen als "Wallonië moet op eigen poten leren staan" zijn loze uitspraken. Wallonië is helemaal geen individu, laatstaan een individu dat voldoet aan het luie, lethargische steretiep dat sommigen er gemakzhalve van maken (cf. Dewevers vergelijking met een dertigjarige nog thuis inwonende zoon). Die beeldvorming is erg kwalijk omdat ze niet klopt en helemaal niet van nobele doelen vertrekt.

Blijf fris en stap aub niet mee in het drogerende verhaal van 'Wallonië als een lui, geldslokkend monster dat wij Vlamingen moeten verdelgen om in het paradijs terecht te komen. Het is een verhaal dat kinderen begrijpen, maar het is precies om die reden te simpel. "Der Ewige Walloon" is flauwekul, man!
Jongen;wakker worden;ik spreek over die geldstroom,ts.
En toch weer vlug met wat afkomen die er totaal geen fluit mee te maken heeft.
De werkloosheid ligt naar mijn weten hoger bij de walen dan bij de vlamingen.En wees gerust,wij zouden die profiteurs wel aant werken zetten en dan spreek ik over die vlamingen die dus profiteren en niet willen werken.

Die geldstroom is onterecht en ondertussen al bewezen door den juul,das ene feit die geldstroom onterecht is.Oost en west vlaanderen;antwerpen en limburg=allemaal vlaanderen.

Toen vlaanderen en de vlamingen vroeger zeer arm waren en uw vriendjes de wallonie rijk dan hebben we nooit ne rotte frank gezien,een geldstroom dus,nooit,integendeel zelfs,zelfs toen moesten de vlamingen meer betalen.

En vlaanderen en wallonie gaan niet samen en das al altijd zo geweest en gaat van kwaad naar erger.

Om te beginnen al die taal;dat alleen al is al stront:1 land=1 taal voor mij.
En je kan uiteraard dan bv het engels er bijnemen en/frans zelf leren ofzo.

Ik ben geen nv-a'er en sta niet in voor wat dewever soms allemaal uitkraamt.

Ik ga naar de decascoop in wallonie;nen schup tegen mijn kloten man en daarmee bedoel ik natuurlijk;geen nederlandse ondertiteling erbij terwijl je hier in meeste gevallen wel franse ondertiteling hebt.
Ik ga daar in meerdere winkels zoals hier gb enz.....Alweer ne schup tegen mijn kloten.Ga hier naar een winkel en er zal altijd of zo goed als altijd wel 1 iemand zijn die frans en engels kent.

Walen zijn arrogante mensen en egoistische mensen.

En ik zeg het nogmaals;Solidariteit moet er zijn, ook met Wallonië. Solidariteit wil zeggen, dat je zelf kiest hoeveel je aan je medemens, vriend of familielid in nood wil geven. De Vlaming heeft niets te kiezen, Aan deze 2000 euro die je aan Wallonië afgeeft heb je niets te zeggen.. Dit is dus geen solidariteit maar Diefstal!

Laatst gewijzigd door Marlboro : 21 november 2007 om 23:14.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:12   #186
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Weet iemand eigenlijk hoeveel woningkrakers Brussel "rijk" is?
Oud 21 november 2007, 23:15   #187
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

Walen zijn arrogante mensen en egoistische mensen.
Heb je ze allemaal persoonlijk ontmoet en gesproken voor je tot zulke conclusies komt?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:18   #188
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Heb je ze allemaal persoonlijk ontmoet en gesproken voor je tot zulke conclusies komt?
Als u mij kan aantonen waar ik heb gezegd dat ze ALLEMAAL zo zijn,be my guest.

Feit is wel;ik heb ze overlaatst voor de camera bezig gehoord en tis simpel;oftwel doen ze alsof ze dom zijn oftewel zijn ze gewoonweg zo en geen enkele die met een woord rept over die onterechte geldstroom die al heel z'n leven bestaat van vlaanderen naar wallonie.
Oud 21 november 2007, 23:19   #189
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat is gewoon één van die dogmas die flaminganten de walen toedichten. Zoiets kwelen ze met plezier hun leiders achterna, alsof het het evangelie betreft.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:22   #190
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Nee, dat is gewoon één van die dogmas die flaminganten de walen toedichten. Zoiets kwelen ze met plezier hun leiders achterna, alsof het het evangelie betreft.

Boehoehoe,laat mij niet los,lol.
Oud 21 november 2007, 23:23   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout. U beschuldigt mensen aan veralgemeningen te doen, terwijl u juist dezelfde fout begaat.

Als overtuigd Vlaamsgezinde dicht ik dit helemaal niet de Walen toe. Kortom, probeer in de eerste plaats zelf wat intellectueel eerlijk te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:25   #192
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. U beschuldigt mensen aan veralgemeningen te doen, terwijl u juist dezelfde fout begaat.

Als overtuigd Vlaamsgezinde dicht ik dit helemaal niet de Walen toe. Kortom, probeer in de eerste plaats zelf wat intellectueel eerlijk te zijn.
U kan nie ontkennen, Jan dat de overgrote meerderheid van onze forumgenoten, die zich tot het vlaams-separatistische kamp benoemen, zich daar wel degelijk aan bezondigen.

Van U weet ik dat dat niet zo is. U bent echter, spijtig genoeg, de uitzondering die de regel bevestigt...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:35   #193
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U kan nie ontkennen, Jan dat de overgrote meerderheid van onze forumgenoten, die zich tot het vlaams-separatistische kamp benoemen, zich daar wel degelijk aan bezondigen.

Van U weet ik dat dat niet zo is. U bent echter, spijtig genoeg, de uitzondering die de regel bevestigt...
Dus waar u (terecht) altijd zegt dat dit forum geen realistische afspiegeling is van de maatschappij vindt u wel dat de separatisten op dit forum een realistische afspiegeling zijn van alle Vlaamse separatisten?

Uiteindelijk komt het verhaaltje altijd op het zelfde neer, zowel hier op dit forum als in lezersbrieven of andere Belgicistische commentaren.

Vlaams-Nationalisten zijn per definitie intolerante mensen die neerkijken op alle andere volkeren. Op den duur mogen we ons al gelukkig prijzen als we eens niet uitgescholden worden voor nazi of fascist.

Natuurlijk zijn er Vlaams-nationalisten die neerkijken op andere volkeren. Maar dit is absoluut een minderheid. Het overgrote deel zijn tolerante mensen die de staat zo goed mogelijk willen aanpassen aan de wensen van de Bevolking (dus de huidige staat opgeven) en die het Franstalig cultuur imperialisme niet meer pikken.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:42   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De fout van de enen rechtvaardigt nog niet de fout van de anderen.

Misschien moet u trouwens ook de uitzondering op de regel worden onder de belgicisten op dit forum, die, niet zelden, nog veel meer veralgemenen en zich soms de meest knotsgekke uitspraken veroorloven...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:43   #195
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"U kan niet ontkennen dat" is geen argument. Het is eerder iets dat juist nogal graag gebruikt wordt (samen met "Het is algemeen geweten dat") bij gebrek aan argumenten.

Uw veralgemening slaat nergens op.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 21:20   #196
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

patriotje, 35.000 naievelingen in Brussel vorige zondag(dankzij het mooie weer en de "aktiviteiten" in de namiddag). Bij de laatste verkiezingen: de STEMMEN van het VB, LDD en NVA samen: bijna 33 % van de Vlaamse stemgerechtigden...Het zijn STEMMEN die tellen, de rest is Belgische folklore !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 11:54   #197
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Toen vlaanderen en de vlamingen vroeger zeer arm waren en uw vriendjes de wallonie rijk dan hebben we nooit ne rotte frank gezien,een geldstroom dus,nooit,integendeel zelfs,zelfs toen moesten de vlamingen meer betalen.
Waar, de rijkere (franse) bevolking moest bijna geen belastingen betalen omdat ze tot de "hogere klasse" behoorden en de werkmens uit vlaanderen kreeg dat driedubbel aan zijn been. Gen transfers dus, toen al niet.

Citaat:
En vlaanderen en wallonie gaan niet samen en das al altijd zo geweest en gaat van kwaad naar erger.

Walen zijn arrogante mensen en egoistische mensen..
Walen denken nu eenmaal dat hun taal en cultuur superieur is. Zo zal een Waal overal waar hij komt zijn recht uitoefenen om ZIJN taal te spreken, de andere moet zich maar aanpassen.

Citaat:
En ik zeg het nogmaals;Solidariteit moet er zijn, ook met Wallonië. Solidariteit wil zeggen, dat je zelf kiest hoeveel je aan je medemens, vriend of familielid in nood wil geven. De Vlaming heeft niets te kiezen, Aan deze 2000 euro die je aan Wallonië afgeeft heb je niets te zeggen.. Dit is dus geen solidariteit maar Diefstal!
Groot feit, maar je mag niet vergeten dat we ook een veel hogere prijs betalen aan de Europese Unie, Maar dat is tenminste een systeem dat goed voor ons is.
Oud 24 november 2007, 11:56   #198
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
patriotje, 35.000 naievelingen in Brussel vorige zondag(dankzij het mooie weer en de "aktiviteiten" in de namiddag). Bij de laatste verkiezingen: de STEMMEN van het VB, LDD en NVA samen: bijna 33 % van de Vlaamse stemgerechtigden...Het zijn STEMMEN die tellen, de rest is Belgische folklore !
Mocht je al de Vlamingen die daar waren de €2000,- die ze jaarlijks kwijtspelen in hun handen zouden ze volgens mij niet veel langer met die belgische vod staan zwaaien!
Oud 24 november 2007, 11:58   #199
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ken meer dan 30 walen, aangezien ik daar soms wel naartoe reis. Ze vinden zich wel degelijk superieur, maar kunnen er niets aandoen. Dat is er nu eenmaal ingestampt bij die cultuur.
Oud 24 november 2007, 11:59   #200
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ga naar de decascoop in wallonie;nen schup tegen mijn kloten man en daarmee bedoel ik natuurlijk;geen nederlandse ondertiteling erbij terwijl je hier in meeste gevallen wel franse ondertiteling hebt.
Kun je wel verwachten, die mensen verachten onze cultuur. Ik zou daar zelfs niet w�*llen naar een film gaan zien!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be