Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 12:10   #21
eno2
Banneling

Standaard

Een ander succesvol toegepast chantagemiddel is de oudere werklozen officieel toelaten naar het buitenland te verdwijnen met behoud van uitkering. Zogezegd om van de zon te genieten, of van andere bezigheden die voor hen in België niet beschikbaar zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 12:12   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Schaam u, u beledigt iedere oudere werkloze die wel moeite doet werk te vinden waar ik mezelf toe reken!
Ja, de uitgebuitten en de uitgestotenen moesten en moeten zich schamen, dat is duidelijk.
Oud 22 november 2007, 13:33   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Klagen en zagen is de moeder van de werkloosheid...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 november 2007 om 13:34.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 14:47   #24
bk232214
Gouverneur

Standaard beroepsdoppers

[quote=duveltje382;3088261]Nee aanmoedigen om niet te werken zal de armoede oplossen,nee hoor ik werk liever voor een appel en een ei [/quote

Vele beroepsdoppers doen aan zelfverminking
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 18:58   #25
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

[quote=bk232214;3091081]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee aanmoedigen om niet te werken zal de armoede oplossen,nee hoor ik werk liever voor een appel en een ei [/quote

Vele beroepsdoppers doen aan zelfverminking
Er is wel een verschil tussen jonge vitale werklozen en oude 50/55+ers die al 25/30 gewerkt hebben,en niet meer gewenst zijn,of door ziekte of letsel
niet meer mee kunnen.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 22 november 2007 om 19:11.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 17:04   #26
eno2
Banneling

Standaard

En zelfs geen dopkaarten meer moeten binnendragen, automatische betaling op het einde van de maand...een echte maffieuze nachtmerrie...
Oud 26 november 2007, 17:07   #27
Chipie
Banneling

Standaard

Het zou toch niet mogen kunnen dat hoogopgeleiden slechts de helft van hun leven een job vinden (en van die helft dan nog meer dan de helft als onderbetaalde)...
Oud 26 november 2007, 17:09   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Schaam u, u beledigt iedere oudere werkloze die wel moeite doet werk te vinden waar ik mezelf toe reken!
Schaam jij je niet dat je op je leeftijd blijkbaar nog steeds geen werk gevonden hebt?
En wat zit je bovendien je tijd te verliezen op een forum in plaats van slag om slinger werk te zoeken?????

De overheid moest zich schamen het de langdurig werkloze ouderen zo makkelijk mogelijk te maken werkloos te blijven, dat is de tendens van mijn betoog...Moet ik mij daarvoor schamen???
Oud 26 november 2007, 17:12   #29
eno2
Banneling

Standaard

Geen enkele langdurig werkloze oudere heeft recht om te klagen en te zagen. Hij moet maar werk vinden , ipv te overleven op kosten van de gemeenschap.
Oud 26 november 2007, 18:08   #30
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Geen enkele langdurig werkloze oudere heeft recht om te klagen en te zagen. Hij moet maar werk vinden , ipv te overleven op kosten van de gemeenschap.
Frustraties? of moet ik tussen de regeltjes leren lezen?

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 26 november 2007 om 18:12.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 18:38   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Frustraties? of moet ik tussen de regeltjes leren lezen?
Hoezo frustraties? Mag ik niet gefrustreerd zijn omdat de overheid zo hard zijn best doet om me comfortabel te parkeren ipv mij aan het werk te zetten?

Voor wat mij betreft, mag je zelfs tussen de letters lezen...
Oud 26 november 2007, 18:40   #32
eno2
Banneling

Standaard

I am the greatest! (frustro)...
Oud 26 november 2007, 23:00   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier sluit ik me volmondig bij aan. Na enkele jaren werkloosheid is het me met veel moeite en een flinke dosis "chance" gelukt om een tijdelijke job vast te krijgen.
Over een maand ben ik terug aan de dop. Ik ben nu al weer aan het solliciteren, financieel kan ik het niet aan om op mijn lauweren te rusten en met een klein dopgeld rond te komen. Meestal is het wel zo dat je puur op leeftijd gediscrimineerd wordt bij sollicitaties. Dat is pijnlijk. Ik begrijp niet waarom er zoveel vooroordelen zijn tegen ouderen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een oudere minder goed presteert dan een jongere. Ik ondervind nu zelf dat ik op mijn werk beslist niet onder doe voor mijn collega's. Jammer genoeg krijg ik absoluut dezelfde kansen niet als jongere collega's. Vast aangenomen worden, promotie ... dat mag ik vergeten.
Oud 27 november 2007, 01:00   #34
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Heeft onze ex-eerste minister daar met zijn omstreden generatiepact geen stokje voor proberen steken? Op niet zo lange termijn zal de aktieve bevolking werken tot ze (bijna) doodvallen. Of werkgevers zitten te wachten op wat ouden-van-dagen om hun boeltje draaiende te houden is weer wat anders. Oudere werknemers verdienen meestal een stuk meer dan jongere en zijn productief een stuk minder, werkgevers zijn ze liever kwijt dan rijk.
De verloning obv anciënnitiet is afgeschaft door de Europese wetgeving...
Oud 27 november 2007, 12:59   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De verloning obv anciënnitiet is afgeschaft door de Europese wetgeving...
Not yet for people on the dole...
Op de belastingsaangifte staat ook nog steeds het vak "uitkeringen met anciënniteit" apart aan te geven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2007 om 13:06.
Oud 27 november 2007, 13:04   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hier sluit ik me volmondig bij aan. Na enkele jaren werkloosheid is het me met veel moeite en een flinke dosis "chance" gelukt om een tijdelijke job vast te krijgen.
Over een maand ben ik terug aan de dop. Ik ben nu al weer aan het solliciteren, financieel kan ik het niet aan om op mijn lauweren te rusten en met een klein dopgeld rond te komen. Meestal is het wel zo dat je puur op leeftijd gediscrimineerd wordt bij sollicitaties. Dat is pijnlijk. Ik begrijp niet waarom er zoveel vooroordelen zijn tegen ouderen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een oudere minder goed presteert dan een jongere. Ik ondervind nu zelf dat ik op mijn werk beslist niet onder doe voor mijn collega's. Jammer genoeg krijg ik absoluut dezelfde kansen niet als jongere collega's. Vast aangenomen worden, promotie ... dat mag ik vergeten.
Allez, proficiat. UItzendarbeid en tijdelijke jobs nemen hals over kop toe blijkbaar ook bij ouderen omdat daar aan echte volwaardige jobs niet meet te denken valt. Part time en klussen zijn in...
Als je daarme an de hoogste armoede kan ontsnappen, tant mieux.

Elke rationele persoon begijpt, dat elke productieve werkende mens recht heeft op een behoorlijke werkvergoeding, die hem toelaat normaal te leven.
Maar het forum bulkt hier van niet-rationele personen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2007 om 13:05.
Oud 27 november 2007, 14:06   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Allez, proficiat. UItzendarbeid en tijdelijke jobs nemen hals over kop toe blijkbaar ook bij ouderen omdat daar aan echte volwaardige jobs niet meer te denken valt. Part time en klussen zijn in...
Als je daarme aan de hoogste armoede kan ontsnappen, tant mieux.

Elke rationele persoon begijpt, dat elke productieve werkende mens recht heeft op een behoorlijke werkvergoeding, die hem toelaat normaal te leven.
Maar het forum bulkt hier van niet-rationele personen die in een enquête, volhouden dat je moet blijven voortwerken als je aan het einde van de maand achtduizend frank tekort komt om te overleven...

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2007 om 14:11.
Oud 27 november 2007, 15:39   #38
Chipie
Banneling

Standaard

Van niet elk gezaag kan een zagerij overleven...
Oud 27 november 2007, 15:43   #39
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben eens benieuwd wt de volgende onweerstaanbare chantage-maatregel zal zijn van de kant van de overheid om ons van hetzelfde werkloosheidshout fluitend plankjes te laten zagen.
Oud 27 november 2007, 15:49   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik zou er nog wel heel wat kunnen bedenken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be