![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hans? Moet dat niet zijn: racisten doen niet anders dan Vlaams-nationalistische uitspraken
Laatst gewijzigd door HAMC : 23 november 2007 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Zo is dat, doet me denken aan de gepensioneerde generaal Vervoort die meermaals gefundeerde kritiek uitte op minister Flahaut, een antwoord op de kritiek gaf Flahaut niet, het enige wat hij deed was Vervoort telkens opnieuw uitmaken voor "bruinhemd"!
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 november 2007 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bepaalde grondrechten (regime lemma's of axioma's) moeten handhaven. Zo kan men het principe van gelijke mensenrechten en non-discriminatie hoger in het vaandel dragen dan de vrijheid om tot geweld tegen bepaalde bevolkingsgroepen op te roepen... Vanuit een historische ervaring heeft de grondwet van de Duitse Bondsrepubliek op die manier bepaalde regels vastgelegd voor politieke partijen en het gebruik van bepaalde symbolen. Zelfs politieke strekkingen extreem rechtse of extreem linkse, belijden een ideologie waarin aan de absolute vrijheid van het individu grenzen worden opgelegd.. het is een klare zaak dat indien men "anderen" aan bepaalde grenzen onderwerpt, men ook een dosis zelfbeheersing aan de dag moet leggen om zichzelf ook in enige mate begrenzingen op te leggen. Ik kan het probleem van discriminatie en racisme zeer goed volgen omdat er bepaalde confuse kantjes aan zitten - indien men voor een job de keuze moet maken tussen 2 "blanke blonde blauwoogige kandidaten" zal diegene die niet aangesteld wordt zich niet op "racisme" kunnen beroepen, indien één van de twee toevallig niet tot het "kaukasische ras" behoort kan de afgewezene altijd "racisme" claimen, maar is het toch moeilijk bewijsbaar. In een maatschappij zonder racisme is dit probleem alleszins kleiner...
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Wie gaat het anders doen in het land van de slavenmentaliteit?
Laatst gewijzigd door HAMC : 26 november 2007 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja HAMC.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat je het behoud van je leven, en dat van andere mensen boven alles stelt. Er is derhalve een waardenschaal: je gaat allicht stellen dat een mensenleven redden verplicht is. Dus als je daarvoor een ruit moet inslaan van je buurman, om via zijn huis in de hof te geraken waar een kind is aan het verdrinken in een vijver, dan vindt je dat allicht doodnormaal. Nochtans pleeg je inbraak! Zo is dat met alle wetten: ze zijn niet zonder meer gelijk in waarde: het principe van het minste kwaad geldt: je mag als soldaat moorden om grotere waarden te verdedigen. Dat wordt zelf bijna overal als ordentelijk en juist aangezien. Maar hier zit je op het randje. Indien nu blijkt dat het aanzetten tot rassenhaat en mensenhaat, vreemdelingenhaat en homohaat, haat tegenover vrouwen en gehandicapten, tegen andersdenkenden en zieken leidt tot moord en doodslag, zoals de geschiedenis spijtig genoeg maar onherroepelijk aantoont dan spreekt het vanzelf dat men moet degenen die dit organiseren, die hiertoe oproepen moet verbieden dit te doen. Persoonlijk zou ik hen opsluiten en de kans geven om te genezen, ofwel ze levenslang interneren indien ze ongeneeslijk zijn. Maar voorlopig doet men dit bijna nooit: men straft hen met boetes en lichte gevangenisstraffen om de misdaden die zij aanrichtten Ik prefereer meer waarde toe te kennen aan een mensenleven of honderd miljoen dan de zotten die een "Mein Kampf" schrijven te laten doen. Het is een kwestie van geweten, natuurlijk. Ik sta echter niet alleen. Het is dus een wet. De meerderheid heeft beslist: zand erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog nooit een leven weten gered worden - of gedood zien worden - door er tegen te roepen. Alhoewel dat met een megafoon (zo'n super grote zo, die miljarden decibels kan creeëren!) zeker moet lukken, kan dat hoogstens een verbod rechtvaardigen op het lawaai, niet op de inhoud.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
De meeste kogels in een oorlog missen trouwens doel. Is dit een reden om te zeggen dat geweren geen kwaad kunnen? Ik heb wel degelijk miljoenen Duitsers zien bezwijken onder de nazi propaganda. jarenlang. Indien jij geen verband ziet ben je natuurlijk een tegenstander van de filosofie, een anti-idealist, een non pedagoog, een verloochenaar van de immense reclamewereld. Want dan zeg je niet minder of niet meer dat de miljoenen die men aan reclame, propaganda, aan onderwijs, aan literatuur spendeert totaal nutteloos zijn. Indien je me dat kunt aantonen mag je morgen je pedofyle, je negationistische, je racistische helden loslaten: het betekent dat er velen schrijven, dat er niemand leest of dat het allemaal niets uithaalt. sanctas simplicitas. Geen aantoonbaar rechtstreeks verband is verschillend van GEEN VERBAND. Nooit een cursus filosofie gehad op school, geen ééne? Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 november 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een mens zien doden. Behavle op tv dan.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Waarom niet van de gelegenheid gebruik maken om het ons uit te leggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() "If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all."
-Noam Chomsky |
![]() |
![]() |