![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En vergeet Roemenië niet. Althans toch in het tijdperk van Nicolae Ceaucescu die u blijkbaar zo hoog aanslaat. Die had nl. de gewoonte om nogal repressief te zijn tegen de Hongaarse minderheid in Transsylvanië en de Szekely-minderheid. Hun streven naar autonomie paste niet echt in zijn droombeeld van een groot(s) Roemenië waarvan de "conducator" meende dat de bevolking minstens 40 miljoen zielen moest bedragen zodat abortus een staatsmisdrijf werd. Fijne vent toch die Nicolae. Denk maar eens aan zijn decadente jachtpartijtjes die de beren- en everzwijnenpopulatie in de Karpaten behoorlijk hebben uitgedund. Hij had het ook nogal op gouden kraantjes in zijn badkamer. Maar goed, ik zal wel slachtoffer zijn van de goed geoliede mediacampagne tegen deze toffe peer, samen met al die Roemenen die hem standrechtelijk hebben geëxecuteerd. Bottomline: leuk dat je het wilt opnemen voor de sociaal zwakkeren, ook al ben je selectief verontwaardigd. Door Ceaucescu te kiezen als een icoon vraag ik me af of je enkel een misleide idealist bent of een machiavellist die er veel voor zou over hebben om een regime te steunen als het zich maar communistisch noemt. |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Banneling
|
Ik heb intussen eens rondgekeken in het forum en gezien dat u anderen al eens Roemenië-onkunde heeft verweten (thread over Caroline Gennez). Mss moet ik hier vermelden dat ik daar geboren ben, mijn moeder daar 23 jaar heeft gewoond en ik er nog talrijke familieleden heb met wie nog geregeld gecorrespondeerd wordt.
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#346 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat is de "correcte" media dan misschien? Voor elke berichtgeving van de ene kant staat er een artikel die het tegendeel beweert. Het komt er gewoon op aan om te selecteren wat er in jouw kraam past en voila....je bent een deskundige vanuit je luie zetel en je hoeft er zelfs nooit geweest te zijn. Correcte media, laat me niet lachen. |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#350 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#352 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De Waal is de baas, de Vlaming is de knecht, begrijpt u het nu? |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 18:36. |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Banneling
|
Tuurlijk Frans. Niemand heeft de waarheid in pacht. Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat we allemaal onkundigen zijn en er een beetje op los zitten te leuteren. Ik las gewoon in eerdere posts van dhr. Tommmmm dat hij zich beriep op zijn kennissenkring in Roemenië en zich zodoende een ervaringsdeskundige mocht noemen. Maar net zo goed als ik zit die natuurlijk ook in zijn luie zetel te luisteren naar wat zijn vrienden hem voorkauwen.
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Banneling
|
En wie zijn fout is dit? De Walen? Hoe komt het dat de Hollanders niet verknecht zijn?
In plaats van te lamenteren, luister naar Alice Nahon: 'het is soms goed in 't eigen hert te kijken'. Alice Nahon Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 21:37. |
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En als de Vlaming een krapuul regering heeft kan dat alleen maar om dat wij, de Vlamingen, krapuul zijn. Laatst gewijzigd door HAMC : 26 november 2007 om 21:37. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ben ontelbare malen in Roemenië geweest en de meeste van die zaken zijn pure uitvindsels. Onlangs nog brak de extreem-rechtse fractie in het Europees parlement omdat de Roemenen openlijk Ceaucescu verheerlijkten. Dat is geen toeval, want dat gebeurt wel meer in Roemenië, zowel bij links als rechts. Hij werd trouwens standrechterlijk geëxecuteerd na een staatsgreep door het leger (want dat was het is nu wel duidelijk, geen revolutie), en niet veroordeeld na een eerlijk proces. Het is wel waar dat Ceaucescu een Roemeens nationalist was, die ook een oogje had op Soviet Moldavië, maar de Hongaarse minderheid konden zich wel van hun eigen taal bedienen en in die taal studeren. Natuurlijk ben ik zelf geen echte voorstander van Ceaucescu, bvb. de persoonlijkheidscultus ging veel te ver en hij legde verkeerde prioriteiten, hij nam ook teveel afstand van de Sovjet-Unie. Maar heel die hetse tegen Ceaucescu in de westerse pers maakt hem een soort symbool, een symbool van al de leugens die tijdens de koude oorlog opgedist werden in het Westen, en die al vlug doorprikt werden in de jaren '90 (het Westen had het helemaal niet goed voor met Rusland, zoals bijna alle Russen en zelfs het regime nu beseffen, en het kapitalisme in Oost-Europa zorgde niet voor een betere levensstandaard). Ik ben geen idealist noch machiavellist, ergens daartussen in waarschijnlijk. Laatst gewijzigd door tomm : 27 november 2007 om 12:04. |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch volgens de nazi's en zelfs de stichter van Ford vond Stalin een lakij van de Joden. De Joden steunden het bolsjevistische regime en waren daar uitstekend in vertegenwoordigd. Dankzij de Sovjet-Unie onder Stalin werden vele miljoenen Sovjet-Joden gered. Nadien bekoelden de relaties enigszins maar nooit vonden er nog pogroms plaats zoals begin 20ste eeuw.
|
|
|
|