![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En over dat laatste kan gediscussieerd worden. Wat is wetenschappelijk relevant?
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het berichtje dat het goed afliep in de desbetreffende topic gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerlijk gezegd ik weet het niet ![]() Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2007 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste risico zijn de brave huisvaders, iemand en idee hoeveel mannen naar hoeren gaan en daar onbeschermde seks eisen?? Daarna gaan ze vrolijk thuis nog eens over hun nietsvermoedende echtgenote heen! Hoe hier over homo's door sommigen wordt gepraat is een schande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 november 2007 om 22:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou in Afrika zijn anders mannen genoeg die aids krijgen van een vrouw lijkt me of neuken Afrikaanse mannen elkaar te pletter en hebben die vrouwen toevallig pech dat hun echtgenoot de buurman aardig vond of zo?
Nogal wat prostituees worden gedwongen onbeschermde seks te hebben,daar zitten dus ook besmette meisjes bij, zeker als er drugsgebruik bij komt kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van die kansen om effectief besmet te worden met HIV snap ik niets meer. Ik dacht als 2 personen met elkaar sex hebben en persoon A heeft HIV en persoon B heeft geen HIV, dat dan persoon B zo goed als zeker HIV krijgt. Maar nu heb ik laatst gelezen dat de kans dat persoon B HIV heeft na die vrijpartij toch niet zo groot is (ongeveer 1/8 dacht ik). Hetzelfde met die gasten die het laatst andere homo's met besmet bloed hadden ingespoten, sommigen hadden na die injectie nog altijd geen HIV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Het gaat ook om probabiliteiten.
Het probleem ontstaat doordat het verband eigenlijk maar in één richting geldt en niet symmetrisch is: 'Iemand die het hiv-virus heeft, daarvan is de kans groot dat hij onveilig gevreeën heeft', wordt daardoor heel vaak: 'iemand die onveilig vrijt met een besmet persoon, krijgt het hiv-virus'. Dat is dus niet altijd zo (de kans is vooral kleiner als de man (indien hij besmet is) besneden is). Maar de ziekte geeft zo'n slechte prognose dat ze natuurlijk ten alle tijde moet vermeden worden. Ik hoop dat niemand die dit leest of dit te weten komt denkt in termen van "de kans is niet zoveel dus laten we het er maar op wagen". Ik hoop dat iedereen zijn leven meer waard vind dan een spel dat trekken vertoont van Russische roulette, alleen laten de gevolgen langer op zich wachten en kan je bij deze variant ook andere mensen in je val meeslepen. Bij het aangeven van risicogroepen gaat het ook om probabiliteiten voor alle duidelijkheid: Niet alle homo's hebben het hiv-virus (goddank en uiteraard), maar het grootste aantal dragers komt voor bij mannen die homoseksuele contacten hebben, prostituees, druggebruikers, mensen die veel gereisd hebben, mensen uit Zwart Afrika (ten zuiden van de Sahara), mensen met veel wisselende seksuele contacten, medisch personeel, ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 november 2007 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op basis van welke definities (als ze niet statistisch mogen zijn) worden afwijkingen dan bepaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel voor het eerst opgemerkt bij hen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk zijn er wel 'doelen' in de natuur. Kijk maar naar de evolutietheorie. Een soort gaat zichzelf proberen in stand te houden, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werd het niet eerst bij apen opgemerkt?
![]() |
#140 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel, daar ga ik dus niet mee akkoord. |
||
![]() |
![]() |