Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2007, 20:19   #121
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de termen "ziekte" en "stoornis" zijn niet relatief. Dat Freud homoskeualiteit als een ziekte zag, betekent niet dat dat wetenschappelijk nog relevant is.
De termen misschien op zich niet, maar wat eronder valt wel. Obesitas bv., is het een ziekte of een stoornis, of moeten we het uit de DSM-IV en andere categoriserende pathologieboeken laten?
En over dat laatste kan gediscussieerd worden. Wat is wetenschappelijk relevant?
Oud 28 november 2007, 21:06   #122
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Homoseksualiteit wordt m.i. niet altijd aangeleerd maar kan in sommige gevallen wel worden aangemoedigd. Échte homoseksualiteit is een lichamelijke of psychische afwijking (van de norm) waarvoor men eigenlijk vooral in de medische wereld een oplossing zou moeten zoeken. In tegenstelling tot wat holebi-bewegingen propageren, is het zeker niet 'hetzelfde' of 'normaal' als heteroseksualiteit. Ze hebben dus blijkbaar ook meer moeite met het aanvaarden van hun afwijking. Mensen met bijvoorbeeld een oogafwijking of schizofrenie gaan zich toch ook niet groeperen als een minderheid, elke vorm van medische hulp weigeren of bespotten, doen alsof hun afwijking 'normaal' is en hier subsidies voor vragen.
Wat is er met je gebeurd ?
Oud 28 november 2007, 21:34   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Of die jongen van 6 die een besmette spuit vond in de tuin van het Antwerpse Stuivenberg ziekenhuis.
Ik was wel de enige om te zien dat dat gelukkig goed afgelopen is: de anderen trokken zich niets vh kind aan, maar wilden vooral wéér eens hun eigen egoïstische ergernissen ventileren.

Ik heb het berichtje dat het goed afliep in de desbetreffende topic gezet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 21:58   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik was wel de enige om te zien dat dat gelukkig goed afgelopen is: de anderen trokken zich niets vh kind aan, maar wilden vooral wéér eens hun eigen egoïstische ergernissen ventileren.

Of het echt goed gaat met die jongen kan men nu zelfs nog niet testen, want sommige ziektes ontwikkelen zich pas na jaren in je lichaam te zitten pn een soort van slaaptoestand.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 22:20   #125
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kan dus wel, als de HIV drager een wondje in de mond of aan de lippen heeft.
Maar er is dus weldegelijk bloedcontact of slijmcontact nodig voor HIV.
Dit is echter niet altijd het geval voor de vele andere lichaamsvochtoverdraagbare ziektes, die even ongeneeslijk zijn en even dodelijk, maar waar je dus heel weinig over hoort.
Zo heb ik het ook begrepen. Gewoon via speeksel kan het niet overgedragen geworden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 22:24   #126
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

dan kan jij me misschien vertellen of die spijt nu uiteindelijk besmet bleek ... dat moest toen nog uitgezocht worden ( tot zover heb ik dat nieuwtje )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 22:25   #127
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zo heb ik het ook begrepen. Gewoon via speeksel kan het niet overgedragen geworden.
'k peins dat het wel ergens theoretisch, gezien het voorkomen ervan in speeksel en de mogelijke overdracht via het slijmvlies, kan maar dat de kans zogoed als 0.0 is
eerlijk gezegd ik weet het niet

Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2007 om 22:27.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 22:28   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het grootste risico zijn de brave huisvaders, iemand en idee hoeveel mannen naar hoeren gaan en daar onbeschermde seks eisen?? Daarna gaan ze vrolijk thuis nog eens over hun nietsvermoedende echtgenote heen! Hoe hier over homo's door sommigen wordt gepraat is een schande.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 22:35   #129
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het grootste risico zijn de brave huisvaders, iemand en idee hoeveel mannen naar hoeren gaan en daar onbeschermde seks eisen?? Daarna gaan ze vrolijk thuis nog eens over hun nietsvermoedende echtgenote heen! Hoe hier over homo's door sommigen wordt gepraat is een schande.
In grote lijn heb je natuurlijk gelijk dat zulk gedrag gevaarlijk en (dus) onverantwoordelijk is, maar toevallig terzake van HIV nauwelijks in aanmerking te nemen omdat de kans dat een man HIV krijgt van een vrouw, verwaarloosbaar moet worden geacht.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
De pagina is ontoegankelijk.

Zit een raar kniekje in, ja, maar klik dan even op het woord edit HERNOEMD, dan opent zich de nieuwe link.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?bcaids.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 november 2007 om 22:40.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 23:34   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nou in Afrika zijn anders mannen genoeg die aids krijgen van een vrouw lijkt me of neuken Afrikaanse mannen elkaar te pletter en hebben die vrouwen toevallig pech dat hun echtgenoot de buurman aardig vond of zo?
Nogal wat prostituees worden gedwongen onbeschermde seks te hebben,daar zitten dus ook besmette meisjes bij, zeker als er drugsgebruik bij komt kijken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 00:05   #131
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
'k peins dat het wel ergens theoretisch, gezien het voorkomen ervan in speeksel en de mogelijke overdracht via het slijmvlies, kan maar dat de kans zogoed als 0.0 is
eerlijk gezegd ik weet het niet
Van die kansen om effectief besmet te worden met HIV snap ik niets meer. Ik dacht als 2 personen met elkaar sex hebben en persoon A heeft HIV en persoon B heeft geen HIV, dat dan persoon B zo goed als zeker HIV krijgt. Maar nu heb ik laatst gelezen dat de kans dat persoon B HIV heeft na die vrijpartij toch niet zo groot is (ongeveer 1/8 dacht ik). Hetzelfde met die gasten die het laatst andere homo's met besmet bloed hadden ingespoten, sommigen hadden na die injectie nog altijd geen HIV.
Oud 29 november 2007, 01:01   #132
Groentje-18

Standaard

Het gaat ook om probabiliteiten.
Het probleem ontstaat doordat het verband eigenlijk maar in één richting geldt en niet symmetrisch is: 'Iemand die het hiv-virus heeft, daarvan is de kans groot dat hij onveilig gevreeën heeft', wordt daardoor heel vaak: 'iemand die onveilig vrijt met een besmet persoon, krijgt het hiv-virus'. Dat is dus niet altijd zo (de kans is vooral kleiner als de man (indien hij besmet is) besneden is).
Maar de ziekte geeft zo'n slechte prognose dat ze natuurlijk ten alle tijde moet vermeden worden.
Ik hoop dat niemand die dit leest of dit te weten komt denkt in termen van "de kans is niet zoveel dus laten we het er maar op wagen". Ik hoop dat iedereen zijn leven meer waard vind dan een spel dat trekken vertoont van Russische roulette, alleen laten de gevolgen langer op zich wachten en kan je bij deze variant ook andere mensen in je val meeslepen.

Bij het aangeven van risicogroepen gaat het ook om probabiliteiten voor alle duidelijkheid:
Niet alle homo's hebben het hiv-virus (goddank en uiteraard), maar het grootste aantal dragers komt voor bij mannen die homoseksuele contacten hebben, prostituees, druggebruikers, mensen die veel gereisd hebben, mensen uit Zwart Afrika (ten zuiden van de Sahara), mensen met veel wisselende seksuele contacten, medisch personeel, ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 november 2007 om 01:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 01:09   #133
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het gaat ook om probabiliteiten.
Het probleem ontstaat doordat het verband eigenlijk maar in één richting geldt en niet symmetrisch is: 'Iemand die het hiv-virus heeft, daarvan is de kans groot dat hij onveilig gevreeën heeft', wordt daardoor heel vaak: 'iemand die onveilig vrijt met een besmet persoon, krijgt het hiv-virus'. Dat is dus niet altijd zo (de kans is vooral kleiner als de man (indien hij besmet is) besneden is).
Maar de ziekte geeft zo'n slechte prognose dat ze natuurlijk ten alle tijde moet vermeden worden.
Ik hoop dat niemand die dit leest of dit te weten komt denkt in termen van "de kans is niet zoveel dus laten we het er maar op wagen". Ik hoop dat iedereen zijn leven meer waard vind dan een spel dat trekken vertoont van Russische roulette, alleen laten de gevolgen langer op zich wachten en kan je bij deze variant ook andere mensen in je val meeslepen.
Juist, maar als iemand jou nu een spuit met HIV besmet bloed toedient, dan is de kans dat jij HIV krijgt normaalgezien toch heel groot? Ik dacht dat het zo goed als zeker was, dat je dan ook besmet zou zijn.
Oud 29 november 2007, 01:21   #134
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Juist, maar als iemand jou nu een spuit met HIV besmet bloed toedient, dan is de kans dat jij HIV krijgt normaalgezien toch heel groot? Ik dacht dat het zo goed als zeker was, dat je dan ook besmet zou zijn.
Zo goed als zeker inderdaad. Het is afhankelijk van het aantal virusdeeltjes in het bloed. En geloof het of niet: sommige mensen zijn resistent. Dus als je chance hebt en een goed afweersysteem kan het er misschien korte mette mee maken, maar ik zou het er allessinds niet op wagen.

Citaat:
via bloedtransfusie en orgaandonatie. Na intraveneuze blootstelling is de kans op infectie zeer groot: bij 60-95% van de personen die geïnfecteerd bloed hadden ontvangen, trad infectie op (Ward et al., 1989)
Bron: (+meer infor over alle mogelijke vormen van overdracht) http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2037n16938.html
Oud 29 november 2007, 01:30   #135
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zo goed als zeker inderdaad. Het is afhankelijk van het aantal virusdeeltjes in het bloed. En geloof het of niet: sommige mensen zijn resistent. Dus als je chance hebt en een goed afweersysteem kan het er misschien korte mette mee maken, maar ik zou het er allessinds niet op wagen.

Bron: (+meer infor over alle mogelijke vormen van overdracht) http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2037n16938.html
Thx, die kans vroeg ik me al even af
Oud 29 november 2007, 12:23   #136
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hanteert hier de statistische definitie van het begrip 'normaal', om dat door te trekken normaal in de dagdagelijkse betekenis. Volgens die definitie is iemand met ros haar ook abnormaal, want die kleur wijkt af van de gemiddelde haarkleur. Dat slaat gewoonweg nergens op.
Ik heb nergens beweerd dat homoseksualiteit 'abnormaal' is, dat zeg jij. Het is gewoon een afwijking als een ander.

Op basis van welke definities (als ze niet statistisch mogen zijn) worden afwijkingen dan bepaald?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 12:24   #137
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja Uh-Huh, en nog wel van een biologieleraar die niet te pretentie had te denken dat hij het doel van de natuur kende. En jij?
Het ging niet over de natuur maar over 'de anus' en die heeft weldegelijk biologische functies.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
HIV is niet bij of door homoseksuelen ontstaan.
Het is wel voor het eerst opgemerkt bij hen...
Oud 29 november 2007, 12:28   #138
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

hoe langer hoe zotter!
Nu ontstaan ziektes al met een DOEL.
Ik kan alleen mezelf herhalen
Nee, ik dacht dat ziektes konden ontstaan als men een orgaan voor andere doeleinden dan z'n biologische gebruikt (of misbruikt). Maar dit kan ik niet bewijzen.

En natuurlijk zijn er wel 'doelen' in de natuur. Kijk maar naar de evolutietheorie. Een soort gaat zichzelf proberen in stand te houden, etc.
Oud 29 november 2007, 12:37   #139
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het is wel voor het eerst opgemerkt bij hen...
Werd het niet eerst bij apen opgemerkt?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 12:39   #140
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
"Niet altijd" impliceert "soms wel". Heb je daar verifieerbare gegevens over die dit kunnen staven?

Welke gevallen zijn dat dan specifiek en uit wat precies bestaan die aanmoedigingen?

Wat is échte homosexualiteit? Hieruitvolgend, wat is valse homosexualiteit?
Mijn woordkeuze was verkeerd. Homoseksualiteit bestaat, net zoals andere afwijkingen, in verschillende gradaties. Dit verklaart ook biseksualiteit.
Citaat:
Absurde stelling. Holebi's lijden niet aan één of andere ziekte. Een reeds lang achterhaalde stelling.
Ik heb nergens beweerd dat holebi's aan een ziekte lijden. En ze hoeven helemaal niet (hard) te lijden onder hun afwijking. Ik lijd ook niet (hard) onder mijn linkshandigheid.
Citaat:
Holebi verenigingen propageren of promoten nul komma nul. Ze strijden voor gelijke rechten. Een hemelsbreed verschil.
Wel, daar ga ik dus niet mee akkoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be