![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Hun motieven zijn niet belangrijk: het gaat erom dat dit in strijd is met de beschaving. Het is grof. Het is de deur openzetten voor verdere discriminatie in de privé sector. Het gaat jarenlang processen opleveren voor de Gentse overheid, die niet eens schuldig is aan het wensen van een discriminerende wetgeving. Het gaat allochtonen opstandig maken, omdat ze zich niet aanvaard voelen in onze maatschappij, omdat het sommigen van hen uit morele overwegingen verplicht om ontslag te nemen. Het is in strijd met de mensenrechten, met de vrouwenrechten, met de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van de persoon. Het gaat eindigen in een uniforme staat, tenzij alle autochtone vrouwen met verstand op het Gentse stadhuis allemaal een hoofddoek gaan dragen uit sollidariteit: dan eindigt dit in een farce zoals die van de Boeren van Olen. Citaat:
Het algemeen belang is zoiets als het Vlaams Belang, dus? Neen: ambtenaren werken niet voor het privé belang van enkele burgers, maar voor alle mogelijke soorten van burgers en dienen allen even goed te helpen. Of ze daarbij een keppel, een nonnekenskapje, een snor, een tulband of een speldje met "Anderlecht" dragen, hierbij hun eigen zelve voorstellende heeft geen enkel belang. Wie achter de toog zit van een gemeentehuis blijft uiteraard zichzelf maar handelt in functie van zijn ambtelijke taak. Je mag die twee niet verwarren: de overheid moet neutraal zijn, ambtenaren moeten dat al evenmin zijn als bedienden of ondernemers. Het zijn mensen zoals iedereen. Ik vind persoonlijk het plezanter dat ik weet dat iemand Joods is, Islamiet of Christelijk. Dan vertel ik geen misplaatste moppen tegen die mensen. Je kan trouwens maar normaal communiceren met iemand indien je respect hebt voor mekaars eigenaardigheden, en niet door beiden te doen of men een pilaar is of een robot. Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 november 2007 om 00:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
('k heb daarnet ook nog gereageerd op die post van Desiderius ivm die waag) het spreekt toch vanzelf dat eenieder die plots zijn stijl zou moeten veranderen omdat er net een bepaalde regel van kracht gekomen is die ondanks zijn (schijnaar) algemene karakter en beschrijving net op dat ding van jou van toepassing is geworden, waar het vroeger volledig conform was, in protest komt ? Citaat:
eens die regel erdoor en die blijft is valt het inderdaad daaronder en vliegen ze eruit als ze dat ding niet willen afleggen da's nogal wiedes Citaat:
kan best allemaal zijn dat dat ook geen wenselijke vorm is maar dan moet men die regel uitbreiden Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/4.html Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||||
|
![]() Citaat:
Velen denken hierover zoals de Pruisen en Napoleon: Ambtenaren zijn een apparte soort van mensen, liefst in een uniform, die blindelings bevelen uitvoeren. De parodieën die men via Kafka kent. Het soort bureaucraten waar we zo op vloeken omdat ze niet menselijk zijn. Citaat:
Citaat:
Leg me eens uit waarom ambtenaren minder rechten hebben om er uit te zien zoals ze willen dan iemand anders die op straat rondloopt???? Onze staat moet een afspiegeling zijn van de gewone mensen. Niet van de burgerlijke types. En bij de gewone mensen zijn er met korte broeken, met punkhaar, met sexy bloesjes, met t-shirts, met kostuums, met en zonder hoeden, snorren, baarden en bretellen. Wat voor vangerij is dat dat ambtenaren "andere mensen " zijn, dat onze overheid burgerlijk en lelijk moet zijn, abnormaal en potsierlijk-burgerlijk? Citaat:
Je mag je rustig van 's morgens tot 's avonds ergeren aan mensen die er anders bijlopen dan jij, of als een verzuurd geval. Dat geeft je toch nog niet het recht om iedereen te verplichten er als een trut bij te lopen? Waarom, oh waarom zouden mensen hun recht om zich te kleden zoals ze willen moeten verliezen als ze werken? Waarom zich moeten gaan gedragen zoals een of andere parodie van god-weet-wat? Waarom mag een of andere pippo mensen gaan voorschrijven wat ze moeten dragen, en "wat niet past" op het werk: met welk recht, met welke reden? Welke kleding, mode, coiffuur, make-up, parfum ken je dat niemand stoort, dat niemand onesthetisch vind en zou je dan gaan verplichten aan mensen die werken, om derhalve bij niemand ongenoegen op te wekken? Ik ken dan maar één oplossing: NAAKT ! Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 november 2007 om 01:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
misschien is de onderliggende opzet oa emancipatie,integratie etc.. maar dan had men dat maar beter ook zo geformuleerd in dat beruchte regeltje wat je vraag betreft... daar kan ik eerlijk gezegd geen correct antwoord op geven daar ik me niet in die positie bevindt het zou hetzelfde zijn als vragen aan een dolle mina (niet dat ik ze daarmee wil vergelijken, verre van) van weleer wat al die dolle fratsen zouden moetn bijdragen tot de emancipathie van de vrouw wil ik je toch wat meegeven : gelijkheid, zelfstandigheid etc... bepalen net dat je op z'n minst hetzelfde recht zou hebben om eenders wat op je hoofd te zetten als je maar wilt onafgezien de vraag of het een verplichting zou kunnen zijn het verbieden ervan is dus geen oplossing bij deze geveven dat we berusten in de overtuiging dat het een symbool van vrouwenonderdrukking betreft is er maar één weg.... zie dat ze dat doorkrijgen en ze leggen die vanzelf wel af eens de weg op van emancipatie Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2007 om 01:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() goede beslissing.
Nu nog strikt uitvoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had ook graag gezien dat er een algemene richtlijn zou zijn voor het dragen van hoofddoeken voor alle besturen (lokaal, regionaal, federaal). Ik vind dan ook dat dit een materie is die het gemeentelijk belang overstijgt. Alleszins bedankt voor je antwoord. Ik vind het alvast beter dat je toegeeft dat het hoofddoekendebat dermate complex is dat we er als samenleving nog niet uit zijn. Er doet zich idd een probleem voor met de vrijheid van religie. Evengoed stelt zich een probleem met de positie van de vrouw (islamitisch standpunt vs westers standpunt). De stap zetten naar emancipatie is vooral een mentaliteitskwestie maar er mag ook wel eens een sterk signaal worden gegeven dat emancipatie wenselijk is in een democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Vermits het schepencollege voor de uitvoering moet zorgen, een schepencollege dat hier flagrant tegen is gaat er nog veel water door de gentse beekjes vloeien voor ze hier aan de uitvoering gaan werken.
Daarenboven zal een hele procedure slag de zaak nog jaren verlammen. Indien het VB dan uitgestorven is, ontdaan van zijn subsidies, verdwenen door een kolossale verkiezingsnederlaag binnen enkele jaren gaat dit gewoon een zachte dood sterven. BIj de volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen we de mensen die christelijk zijn nog eens herinneren aan de immorele houding van hun mandatarissen die "tegen hun geweten" stemden, de blauwe zullen nu al wat te verduren krijgen van degenen in hun partij die de burgerlijke vrijheden en de diversiteit genegen zijn. Een democratie dient immers om dommekloten weg te stemmen. Vooral indien ze duidelijk blijk geven van crapuleus gedrag. Ik zal er niet aan moeten herinnerd worden, binnen vijf jaar, en een hoop andere mensen ook niet wie er geen lekkers verdiend maar wel de roe! Door de smoel van de loemperik Matthias de Krol op transparanten te copieren is hij trouwens binnenkort allicht in alle pisbakken van studentenhomes en -restaurants te bepissen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 november 2007 om 01:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik uw redenering doortrek kan de SP.a in ANtwerpen zich ook aan een electorale afstraffing verwachten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BASTA Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 november 2007 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() Een paar van de Sp.a, de slimste van A bijvoorbeeld, zijn al flink afgestraft tijdens de voorzittersverkiezing: ander en beter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() pisbakactie studenten van Gent Deze foto wordt door studenten van Gent gecopieerd op transparanten en op een bewaterbare plaats geplakt. Leuk! Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 november 2007 om 02:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nutteloos. Zonde van de tijd en energie. 't zullen pol&soccers zijn zeker? Die hebben tijd. Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 november 2007 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
Zijn wij fascisten hé! Mochten de Gentse wetten die van de beschaving overkoepelen dan wordt het tijd dat we allemaal met stroppen gaan ronddragen: dat kan dan nog van pas komen natuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet hier niet met andere wetten of mensenrechten komen aandraven. Het gaat hier om een democratisch gestemd besluit - de meerderheid beslist, weet je wel - dus is het niet meer dan logisch dat dit nageleefd word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() feremans, ga anders eens op uw kop staan. Misschien helpt dat.
|
![]() |
![]() |