![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Staatssecretaris
|
![]() kapitalisme is een kanker voor de mensheid. zo simpel is het.
Enerzijds wil de westerse wereld laten zien hoe rechtvaardig ze wel niet zijn en hoeveel vrijheid er wel niet is maar anderszijds lopen ze te koop met een economisch systeem dat zo goed als onze doodskist is. Ik ben geen econoom maar je gaat me niet vertellen dat de mensheid geen economisch systeem op poten kan zetten dat enerzijds de belangen van de mens dient zoals stabiliteit, een goede toekomst op werk en welvaart en anderszijds in harmonie probeert te gaan met onze planeet aarde. We moeten als mensheid streven om naar rechtvaardigheid en milieuvriendelijkheid te gaan in onze economisch systeem. het kapitalisme is een serieuse rem op de technologische vooruitgang van de mens en de oplossingen om beter te leven met het milieu, voor betere sociale rechten en plichten overal ter wereld, rechtvaardigheid gelijkwaardigheid en vrijheid. Neen, nu blijven we zitten in een vicieuze cirkel. aardolie blijft maar verkopen omdat investeringen in andere milieu vriendelijke producten duur zijn in aanschaf. als overheid zou je moeten zorgen dat de gewone man een milieuvriendelijker product goedkoper kan krijgen dan een vervuilend product. bijvoorbeeld zonnepanelen, als iedereen in de wereld zonnepanelen op zijn dak zou hebben zou dit heel wat gratis en gezonde energie zijn maar neen, zonnepanelen zijn enorm duur ook met de premies erbij is het enkel weggelegd voor rijkere die daarna nog eens rijker worden maar de gewone man moet de goedkopere maar toch nog dure vuile producten aanschafffen. hierdoor blijft de verkoop van zonnepanelen laag en is massa productie niet mogelijk en blijft de prijs hoog. maar waar ligt het addertje, de staat verdient massa's geld aan aardolie producten en krijgt nog eens extra inkomsten doro zogenoemde milieubelastingen op die producten te heffen. is 2 keer winst op 1 product, zonnepanelen brengen de staat niks meer op als die staan als zie ik ze nog een zonnetaks invoeren. dat is kapitalisme en zo gaat het bij alles zo en onze welvaart zal niet meer zo lang duren in de plaats krijgen we chaos en miserie en oorlog terwijl elders in de wereld de jaren 50 60 70 van bij ons zich herhalen. en zo gaan de kapitalistische sprinkhanen van het ene gebied naar het andere totdat de wereld om zeep is en dan zullen ze ook zeggen wir häben es nicht gewüst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
geen enkel systeem dat de mensen op poten zet, heeft eeuwigheidswaarde. Helaas zullen wij het niet meer meemaken; maar ooit zullen ze zich een bult lachen met het kapitalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterk... Vind je op heel internet geen tekst als staving, lol? Overigens, het ging over de politieke controle ervan.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 1 december 2007 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Erw,
Durf je niet kijken misschien ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Helaas zullen wij het niet meer meemaken; maar ooit zullen ze zich een bult lachen met het kapitalisme
Dat lijkt me zelfs een understatement te zijn, het is als destijds diegene die naar de horizon zijn gevaren. De achterblijvers denken nu nog steeds dat de aarde plat is. Laatst gewijzigd door MIS : 1 december 2007 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Kern van de zaak is dat de centrale bank als enige het voorrecht heeft om bankbiljetten uit te geven, en het financiële stelsel organiseert. Dat is 'n monopolie, net zoals de overheid ook het monopolie heeft op het gebruik van geweld. De standaard prijszettingsanalyse heeft er inderdaad niet veel mee te maken, maar dat neemt niet weg dat het een monopolie is.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel zo, en daar kan ik je gelijk in geven, dat de Fed geen "zuivere" overheidsmaatregel is. We kunnen de Fed nog het best begrijpen als de ultieme kartelvorming voor de banksector. Het waren overigens ook de grootbanken die destijds hebben aangedrongen op de creatie van een centrale bank. Vandaar ook de functie van "lender of last resort": de centrale bank is een soort sociale zekerheid voor de financiële sector.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Beste MIS, In een tijd toen jij hier nog gewoon Werner heette, heb ik dat ten overvloede uitgelegd. Ga nog maar eens lezen in de topic over de financiële relativiteitstheorie.
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Percalion, inderdaad.
Ik wacht alleen tot jij je structurele denkfouten gaat inzien. Je logica beperkt zich tot het systeem waarbinnen je denkt. Gezien je uitmuntende kennis, hoeft niemand je dat toe te lichten. Hierover nadenken ligt volledig bij je zelf, zo ook je verzet hiertegen, ook dat weet je uit de boeken die je gelezen hebt. Maw waar jij nog over bezig bent, is iets van vorige eeuw. Ook dat staat je vrij om verder te onderzoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Wel, kijk, in een land ver van hier is er een Wijze Dictator die goed geluisterd heeft naar je gepreek. Hij heeft dan ook besloten om de geldhoeveelheid heel snel te laten toenemen, want op die manier creëer je welvaart, hé? En inderdaad, zegt de Dictator, geld is makkelijk te produceren: gewoon de drukpersen laten rollen. Momenteel is de inflatie in Zimbabwe veertienduizend procent op jaarbasis. Kom dus godverdomme tegen mij niet zeiken over 'structurele denkfouten', inflationistje van m'n voeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Waarom denk je dat ik zeg dat je structurele denkfouten maakt ? Wat die dictator doet, daar gaat het helemaal niet over. Dat is zelfs de bevestiging van je eigen structurele denkfout maar aangezien je dat zelf niet inziet, kom je vervolgens met een verhaal dat kant noch wal raakt.
Lees je dan niet wat anderen ook melden op dit forum ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hmmmmm, het meeste wat je beschrijft is de 'rook en spiegels' we worden namelijk GIGANTISCH genaaid door die banken! de genoemde video's al gezien? of het boek gelezen" none dare call it conspiracy"? Hier het hele boek! http://reactor-core.org/none-dare.html Enkele citaten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 1 december 2007 om 12:13. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pind'ar, ge zijt tegen de verkeerde aan't ijlen.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Hoewel ik niet geloof dat de boom-bust-cycli bewust gecreëerd worden, ben ik er vrij zeker van dat het inderdaad de Federal Reserve is (samen met het privaat banksysteem) dat verantwoordelijk is voor de crisissen. Ook de huidige, ook de Great Depression, ook die van de jaren '80. Jouw boeken heb ik niet gelezen, en ik vraag me af of het de moeite is om dat te doen, maar ik heb wél America's Great Depression en What Has Government Done To Our Money/The Case for the 100% Gold Dollar van Rothbard gelezen, Capitalism van Reisman, Money, Bank Credit and Economic Cyclesvan J. Huerta de Soto, en de essays van Haberler, Mises, Hayek... in The Gold Standard - Perspectives from the Austrian School. (Die laatste staat niet als geheel online maar de diverse bijdragen zijn, denk ik, wel apart te vinden).
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je genoemde boeken kunnen heel intressant zijn, maar die laten je de verkeerde kant opkijken en ehoren volgens mij tot de 'smoke & mirror) De meeste economie boeken kan je weggooien! Je zegt zelf dat ze het niet bewust gedaan hebben, maar dat boek toont precies aan hoe en wat ze gedaan hebben. Dus, waarom ga je hem niet eens lezen? Ik verzeker je dat het de moeite waard is. Maar ook eng voor jou, want je zult er achter komen dat ze ook jou genaaid hebben en je economische kennis dus in hoge mate onjuist is. Dus ik zou het ook snappen als je het niet durft te lezen. Maar zolang je dat niet gedaan hebt kan je er ook geen oordeel over vellen fair? dag ut wel Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 1 december 2007 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed. Vallen die niet constant in herhaling of zeggen die effectief iets anders? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie. Ik zal het even samenvatten: Dit is de essentie van wat jij zegt: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() De Soto is de beste, vind ik. Reismans bespreking van inflatie (de prijsstijgingen zelf bedoel ik dan) is anders ook magistraal.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Soto en Reisman. Genoteerd.
Nu Man, Economie en overheid lezen.
![]() |
![]() |